- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vihartigris
őstag
válasz Speeedfire #30049 üzenetére
Felmerült az a kérdés, hogy mit szeretnék karácsonyra.
Ezért gondoltam egy könyvre.bármi reciproka a semmi
-
veterán
válasz Peczek #30047 üzenetére
Hasonló összesítés glamour témakörben nincs? Mondjuk, nekem az a tapasztalatom, hogy egy JÓ workshop többet ér, mint 1-2 könyv, de persze nem biztos, hogy mindenkire igaz a megállapítás.
Fotosworkshopok.hu-n van ajándék utalvány is, tudom ajánlani, Sándor jó oktató, ráadásul portré és divatfotós.
[ Szerkesztve ]
-
Peczek
aktív tag
Fotó szakkönyvek, angol nyelven, PDF-ben, 415 db. 10,9 GB, megnézhetőek / letölthetők innen az internet sötét bugyraiból: itt
-
Speeedfire
nagyúr
válasz vihartigris #30051 üzenetére
Ah, értem. Én inkább valami oktató anyagot vennék. Akár itthoni, vagy külföldi fotóstól.
Pár a portré fotózás elég sokrétegű. Fény, ruha, póz, szögek, retus stbFotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Teasüti
nagyúr
válasz Peczek #30055 üzenetére
Engem nem a könyvtár érdekel, hanem ezzel a tudással alkotott műveid, vagyis "A" portfóliód.
Weboldal? Instagram? Vmi?
#30056TimerPeczek
Ez bizony valóban így van. Vhogy az összes oktatóanyagban amit eddig láttam mindig vonzó embereken demonstráltak mindent.
Mikor kérdeztem Pye-t, hogy oké, hogy Complete Posing Workshop de fizetett modellekkel dolgoznak és hogy azért a kövér átlagembereken ezek így nem működnek. Vagy őket milyen pózba kell vágni, hogy az előnyös legyen...
Erre kaptam a választ, hogy azt úgy hívják, h plus size model (látott már vki plus size férfi modellt? ) és rájuk is ugyanazok az elvek érvényesek és a fotós dolga meglátni bennük a szépet és előnyös képeket lőni róluk. Na itt köszöntem meg szépen a segítséget...
Szóval nyugaton a nők több mint fele kövérebb az ideális súlyánál (azért is nevén nevezem a dolgot) és én nem gerjedek a nagy fenékre, meg az óriási bicepszekre szóval én ha agyonütnek se látok bennük semmi szépet. Vkinek esetleg vannak bevált recepjei túlsúlyos emberek pózoltatásához? Mondjuk jegyes és esküvői vonalon, szóval páros pózokhoz.[ Szerkesztve ]
-
vihartigris
őstag
Azt hiszem megvan a könyv amit keresek.
[Lindsay Adler]bármi reciproka a semmi
-
veterán
válasz vihartigris #30059 üzenetére
Jó kis könyvnek tűnik, szerintem beszerzem én is. Köszi!
Más. 55-ös ezüst beauty dish diffúzorral, 60*60 softbox szintén diffúzorral, illetve 40*160 stripek mellé van értelme beszerezni egy 120-as vagy 90-es oktát? Eddig ernyőt használtam, rendszervakuk mellé, de ezt a vonalat nem erőltetem tovább a múltkori T350N pörkölés miatt, az MS300-ra meg nem tudom felrakni rendesen az ernyőt. Adott a feladat, nézni kéne valami bowens-t, de 120-as godoxból szinte sehol nincs raktáron, és ha van, elég húzós (szerintem). Sokat nem áldoznék rá, de ezzel van valakinek tapasztalata esetleg? Netán 90-es méretből ez? Esetleg Godox P90H, bár az már túlmegy kicsit a rá szánt kereten. Félalakos portréhoz, glamourhoz van értelme egyáltalán 120-ast venni? Teljes alakhoz a két stripet szoktam bevetni. Csak beltéren lesz használva, nem szempont, hogy milyen gyorsan lehet szerelni, hely viszont nem sok van (4*4 méter, kb.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #30061 üzenetére
Yepp, a kicsi TT350N-ek ennek itták meg a levét, túl sok volt az 1/2 meg az 1/1; gondolom, azért nem 3-4 órás stúdiózásra van kitalálva az a sorozat. Persze, rakhatnám bele kettesével is őket, mert van S2 mountom, és ha visszakapom a szettet javításból, lehet, hogy teszek is egy próbát, de elhatároztam, hogy azokat csak inkább terepen vetem be innentől boxban, épp ha nagyon kell. Szerintem a fényterelő nem vett el annyit, hogy mondjuk 1/4-nél jobban ne kelljen őket hajtani anélkül azonos fényhez.
Ahogy nézem a videókat, ha már vesz az ember, akkor 120-as oktát kell venni, a kilencvenes nem ad annyi pluszt a diffúzoros beauty-hoz képest...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A fényterelő nem is, de a diffúzor kupak az legalább 1 FÉ veszteség.
Ha a "heavy frost" diffúzor szűrőhöz hasonlítom, akkor 2 FÉ veszteség.
Amúgy fura, hogy ezek a gél lapok nem égnek meg (AD200-on használom ezeket, nem ilyen kis pöttöm vakun), de egy víztiszta akril fénytelerő meg igen.[ Szerkesztve ]
-
-
kacsento1
senior tag
válasz Speeedfire #30066 üzenetére
Én is ilyen boxot akartam venni, elég sokáig bent volt az alis kosaramban, de nagyon jókor jött Karl videója, és engem meggyőzött. Főleg egy kis stúdióban nem sok értelme van ilyet használni.
Timer, nincs mit.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #30068 üzenetére
Karl videoja egy ponton sántít, de ott nagyon. Közeli portréknál nagyon sokat számít a fényformáló alakja. Így ott nem mindegy hogy egy tökéletes kör (ez a legszebb) egy okto alakzat (elviselhető... de nem az igazi) vagy egy nagyon ronda esernyő és pálcái látszódnak a szemben.
A stúdió mérete pedig ilyenkor elhanyagolható. Sőt... akkus cuccokkal nem csak stúdió létezik. Oké, egész alakos fotózásnál főként kültéren a szemben látszódó fény senkit nem érdekel. -
veterán
Nem túl jó az angolom, de jól értem, hogy a paraboxoknak csak minimálisan szebb fénye van a szimpla oktákkal szemben?
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Teasüti #30073 üzenetére
Minden nagy fényformáló nehéz. A 220-as oktobox is. Az hogy mélységében egy para terjedelmesebb az tény. És a fizika miatt mivel az alátámasztási pont a bajoneten van jobban csavarja a vakut mint egy okto ami súlyban kb azonos de a tömegközéppontja közelebb esik az állítása valós... de egy alu házas masszív stúdióvakunak egyik sem okoz gondot. (amig nincs pl szél)
A véleményem inkább az hogy mindenki azt vegye ami neki tetszik és örömet okoz. Én inkább veszek elő egy 70-es parát a szekrényből vagy egy ekkora beauty-t mint egy 90-es oktoboxot.
Régi mondás hogy nem elég profinak lenni- annak is kell látszani
Sokszor semmi értelme 6-7 vakuval világítani... mégis a megrendelő ha belép a stúdióba ezt várja el látványban.Ezt pár hete raktam be egy másik fórumba. Vamn olyan hogy minden fényformáló kicsi... vagy annak látszik. (a hátterek a szabvány 272-274 szélesek)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Teasüti #30077 üzenetére
A videoban elhangzottak igazak- de csupán egyféle megközelítése a témának.
Vegyünk alapul egy 120 cm-es okto vs parabolát. Az egyszerűség kedvéért pl a Godoxét.
Átmérő/átló 120 cm. Az okto mélysége 50 cm, a paraboláé 75cm. Nem az a 25 cm fog zavarni egy fotózáson.
Súlyban sem jelentős az eltérés, arányaiban kisebb mint a 1.5X testhossz.
Plusz változattól függően van fém és üvegszálas pálcás kivitel. Van összerakható és nyitható megoldás.
A kilépő fény a front diffúzot miatt szinte teljesen azonos. Gyanítom a vakuból kijövő fényveszteség is kb ugyanannyi a vaku- modelltávolság esetén.
Ár? 120-as parabolát simán lehet venni 30e-ért. Oktoból is minőségtöl függően ennél vannak lcsóbb és sokkal drágább példányok.
Az a baj hogy egy stúdió nem 1 fényformálóból áll. És nem 1 vakuból. (illetve nem baj) és ha a fotós elsőre eltalálja mit is szeretne akkor többet tud spórolni mint amikor megvesz mindent, majd használtan sokkal olcsóbban túlad a felesleges dolgokon.
Szerintem azt kell venni ami tetszik. Külsőleg. Ha fekete parabola piros varrással, akkor azt. Ha meg egy fekete okto, akkor azt.
A fény az fény. A szoftbox meg csak lágyítja/irányítja. (a gagyibbak meg el is szinezik)
Néha sokkal kisebb az eltérés mint ahogy sokan várnák. Pont mint egy új váz megvételekor...
A Mikrosat letesztelt egy halom fényformálót. A weboldalukon régen (talán még most is) látható volt hogy egy 220-as parabola (Broncolorból 2.2 milla- igaz ők nem azt használták) alig ad mássabb fényt, mint egy 15 ezres nagy ernyő. -
Teasüti
nagyúr
válasz ph_5.5 #30078 üzenetére
a gagyibbak meg el is színezik
Ez már feltűnt nekem is, hogy gyakran LR-ben nem ott van a semleges fehér, ahol várnám.
Ugye 5600K a vaku (+-100K) és én főleg kültéren fotózok, ellenfényben ahol az árnyékot a vakuval töltöm ki. Itt elvileg a vakunak kéne adnia a színeket, de persze a másodlagos fényforrások is játszanak, ahol a föld vagy a fű stb nyilván visszaver vmennyi fényt. De közel sem annyit, hogy az számottevő legyen szerintem, hisz sötét az árnyékos oldal az alanyon. Szóval mi okozhatja, hogy néha a fehér a közelében sincs a vaku hőmérsékletének? Nem szokatlan akár 1000K eltérés sem, pedig azt várnám, hogy ha mondjuk a kamerát 5600K-ra állítom, akkor legalább a vaku által bevilágított rész az színhelyes lesz, míg a háttér a naplementével vagy akármivel meg szépen megtartja a vöröses témát anélkül, hogy az AWB nullázni akarná. De többnyire nem ez a helyzet. Azt még nem figyeltem meg, hogy mindig ugyanott van-e a fehér vagy változik. Szóval még nem tudtam leszűkíteni a változókat. Vagyis így még nem jártam utána.
De amikor azt írod, hogy elszínezi a fényformáló a fényt, akkor pont ez történik? Az normális, ha mondjuk +1000K-nel odébb van, mint a vaku specifikációja?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ph_5.5 #30078 üzenetére
Lenne egy konkrét kérdésem viszont.
Beauty dish belsejében a homorú lemezt milyen orientációban helyes berakni?
Az izzóra nézzen a domború vagy a homorú fele? Én eddig mindig a domború felével helyeztem az izzó felé, gondolván az úgy a merőlegesen érkező fényt szórja vissza a tányér/box belsejére. Viszont a legtöbb videóban és képen éppen fordítva látom.
De belegondolva fordítva is kb ugyanolyan hatást kelt. Fizikailag melyik előnyösebb?[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Teasüti #30079 üzenetére
A válasz bonyolult.
A +-100 Kelvin szinte egyetlen vakunál sincs meg (kivéve a mostanában megjelent drága pro sorozatnál pl Godox vonalon)
Broncolor tudja még de munkára is kevesen vesznek közel 3x áron 800 Ws-s akkus cuccot, méregdrága fényformálókkal.
Godox pl tesztek alapján (nem pro, hanem pl az AD200 vagy AD 600) akár 800 Kelvin eltéréssel is dolgozik. Ez két dologtól függ. Hss mód vagy normál, illetve villanási erő.
A nem akkus vakuk ennél kisebb szórást mutatnak- igaz nem is nagyon tudnak mondjuk 5Fé teljesítményáfogásnál többet.
A másik rész amire utaltam a fényformáló szinezési tulajdonsága. Egy szoftbox ha régi, sárgul. A pro kivitelek jobban bírják... de amelyek pl napfényben voltak használva kültéren sokat... vagy egy szekrényben álltak más-más színhőt fognak mutatni azonos vaku azonos teljestményénél. Van olyan cég aki külön kiemelei- hűtőrő a diffúzor. És drágább is a sima alapváltozatnál.
Harmadik tényező pl a modell ruházata. Egy piros melegítős sportfotózáson mindenképp ott lesz a modell arcán a felsőruházat színe- mint visszavert fény. És az hogy árnyékos rész van derítve vakuval kültéren az sem azt jelenti hogy ott csak a vaku fénye van jelen.
A nap színhője napszakonként eltér. Plusz időjárási eltérések is befolyásolják. Köd, felhő...
Így az hogy a vaku elvben 5600 K környékén dolgozik nem azt jelenti hogy az arcon 5600 K a helyes érték. (erre való a kalibrációs ábra- azzal jó eséllyel be lehet lőni utólag a pontos értéket) (én pl termékfotónál kültéren ha fontos a színhelyesség csak így dolgozhatok)
Másik kérdésedre a válasz. A BD-ben a belső kupak kifelé kell hogy domborodjon. Van jópár vaku aminél a beállító izzó be sem férne a befelé fordított megoldással. De a fény szóra szempontjából is a máködési elv az hogy az ívelt kupak befelé szórja a fényt a nagy külső palástra ami onnan kifelé szóródik.
A BD és a parabola pl hasonlít is meg nem is... a körforma mindkét esetben szép szemfényt ad. De a bd esetén a szemben a fény kívül kör alakú, de belül lesz egy sötétebb kis kör (ez a kupak). A világítási szöge miatt kisebb távolságból is könnyen világít félalakot. A kicsit nagyobb parabola jól látható árnyékot produkál pl félalaknál is azonos távolságnál. De a szemfény ott is kör alakú- belső ki kör nélkül. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Teasüti #30082 üzenetére
Ez ugyan ezüst belsős, de nem fogsz lényegi eltérést tapasztalni:
65 cm beautybox -
_q
addikt
Kromatikus aberrációt hogyan érdemes eltüntetni a képről vagy a kép elkészülte előtt elkerülni a jelenséget? Lehet egyáltalán vagy az objektívet így kell szeretni ahogy van?
-
Speeedfire
nagyúr
Nekem van, hogy a manuális se oldja meg. LR alatt szoktam, hogy ecset, majd leveszem nullára a szaturációt, és lefestem a kínos részeket.
De baromi fusztráló.
Első képen full színes minden, a 2. képen le kellett festeni. Úgy egész jó lett.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Teasüti
nagyúr
Makró obi kérdés:
Egy rendes makró obival lehetséges olyan fókusz stack-et készíteni, ahol mondjuk egy jegyűrűbe van keretezve a jegyespár? Vagyis a gyűrű az obi előtt makró távolságban, a pár meg a háttérben kellően messze, hogy "beleférjenek" a gyűrűbe. Nincs makró obim, csak egy Marumi makró szűrőm. Korábban mindig azon filóztam miért kell makró obi, amikor ezek a szűrők is tökéletesen ellátják a feladatot. De most láttam vhol egy ilyen képet és nem jövök rá hogy lehet meglőni in-camera. Szóval fókuszban van minden a gyűrűtől kezdve a párig a háttérben. Ezt hogy lehet megcsinálni? Makró obi és fókusz stack? -
Teasüti
nagyúr
válasz Speeedfire #30090 üzenetére
Hülyeséget kérdezek: miért zavar titeket a CA? A te képeden pl nekem nem is feltűnő ebben a méretben. Gyanítom a nyomtatási méret meg kisebb lenne, mint amit kiad a monitor 240 dpi-on erre a feltöltésre. A másodikon inkább jobban zavar, hogy az égbolt le lett húzva középtartományba. Az a fényhíd megérdemelne egy szép rolloff-ot.
Rolloff nélkül meg ezzel a sötét témával nekem az a szerencsétlen fényhíd is szürkének tűnik, pedig 90 IRE magasan van, ha jól látom. (Amúgy nekem eddig soha nem tetszett a kiégett terület lehúzása semmilyen grade-nél. 100 IRE alatt már szürkül. De ez egyéni szociális problémám.)[ Szerkesztve ]
-
robi212
tag
Sziasztok,
Távkioldót keresek Canon 100D-hez. Egy legegyszerűbb infrásat használok, de az nem jó.
Minden megoldás érdekel, a lényeg, hogy akár 4-5 méterről is lehessen használni és ha lehetséges, ne vezetékes legyen.
Olyasmi is eszembe jutott, hogy valami hozzá csatlakoztatható kütyüvel vezérelném mondjuk telóról. Sajnos a 100D-nek nincs beépített Wi-Fi-je, se NFC vagy Bluetooth.
Vagy akár ez jó lehet? Tudom, ez nem telós.
Köszi előre is.Ha a Vasembert felcseréled Bádogemberre, már nem ugyanazt a filmet nézed.
-
veterán
Korábban téma volt itt, hogy sikerült megsütnöm a GODOX TT350N párosomat. Mikrosattól most kaptam vissza a vakukat, nagyon korrekt minőségben javították, a front üveget illetve a széleslátószöghöz használt diffúzorlapot kellett cserélni. Munkadíjjal együtt 8.000 forint volt darabja, és nagyjából 1 hét volt a javítás. Csak azért írom le, hogy ha más is belefut, ne aggódjon, viszonylag olcsón javítható a probléma.
-
ph_5.5
aktív tag
Egy haverom fotós webáruházat működtetett monjuk kb 10 éve. Kínai import vakuk... alapból úgy számolt hogy a behozott vakuk fele kuka. Ha volt energiája kipróbálta, majd mehetett a vevőhöz ha működött. A szervizelést úgy oldotta meg hogy a fél raklap gyárilag kuka cuccokból gariztatta a többit.
Nem mondom hogy a Mikrosat ezt csinálja, de pl FV150-es LED vaku megjött, még aznap ment is vissza mert hibás volt. Pár napra korrektül jött a másik. A Mikrosat a Kínaiak szemében pont olyan kis cég mint a haver volt. Nem hiszem hogy megéri nekik bármit visszaküldeni a drága posta miatt. Inkább a hibásakból tudnak garanciálisan javítani. Ez nem tákolás, ez szakszervíz. -
veterán
válasz ph_5.5 #30097 üzenetére
Őőő, én nem is mondtam, hogy tákolnak, épp ellenkezőleg, maximálisan elégedett vagyok! Ezekre a vakukra is volt még kínai gari, vissza is vették volna javításra, de a posta nyilvántartva, érték biztosítva pont annyi volt, mint a javítás helyben. Emiatt inkább csak országon belül küldtem el, és örültem, hogy egyáltalán foglalkoztak vele. De persze, ők is ugyanazt az árut kapják, mintha Te direktben rendelnéd Kínából. Van egy MS300-am, amit a Fomitóról rendeltem, meg van még kettő, amit tőlük. Csont ugyanaz, a kínaiak még belevéstek akcióban egy gyári reflektort is a dobozba. Ettől eltekintve kábel, doboz, maga a termék mind ugyanolyan. Az árban volt a különbség, no meg a nincs garancia / 2 év garancia témakörben. Ezek szerint egyébként akkor nekem még szerencsém volt mindig, mert amit a Fomitótól rendeltem, minden hibátlan volt, többek között a 3 darab TT350N is. Lehet, hogy nagyobb tételben több a hibás termék is, passz.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
Akkor én félreérthetően írtam Arra utaltam hogy gyanúm szerint Kína nem ad alkatrészt (plusz nagyon időigényes lenne a beszerzés) így a náluk forgalmazott termékek egy része eleve alkatrész kategóriába sorolandó, és abból ilyenkor gyorsan össze tudják rakni a fizető vendég termékét. Így az amúgy kuka közeli állapotú pl elektronikai hibás vakujuk elemei új éltre kelnek. És visszajön egy kis zsé. Mindenki jól jár.
Egy akkora cég mint a Godox mindegy hova szállít, max nevet változtat. AD600 pl USA-ban teljesen más néven fut (Flashpoint) . De attól a méret, minőség pont megegyezik. -
veterán
válasz ph_5.5 #30099 üzenetére
Jah, így már világos, tényleg félreértettem. A hivatalos válaszban azt írta a javítást intéző kolléga, hogy természetesen javítanak szürke importos vakukat is (ez bennem addig kérdés volt, mivel ők a hazai hivatalos importőr), cserébe drágább az alkatrész ár, mert ilyen esetekben a GODOX is drágábban adja nekik az anyagot. Persze ez lehet rizsa is, de részemről mindegy, a lényeg, hogy normális munkát kaptam a pénzemért, ami (túl jónéhány garanciáztatáson már más, lényegesen nagyobb nevű gyártó termékei kapcsán) sajnos egyáltalán nem default manapság.
[ Szerkesztve ]