Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz Egon #25 üzenetére

    " rossz látási viszonyok esetén egyszerűen leparkoljon a legközelebbi kamionparkolóban és megvárja amíg ismét kisüt a nap..."

    Látod, ezért van az, hogy egyesek teljes magabiztossággal állítják, hogy itt az önvezetés 3-5 éven belül elveszi a sofőrök munkáját. Azt hiszitek sokan, hogy itt egy megoldandó probléma és hopp, leírod te is ezt és már meg is van oldva. Túlzottan leegyszerűsítetten gondolkozol.

    Az elméleteddel ott a baj, hogy ez nem így működik, hogy gatya lesz a látási viszony és hopp, 3 km múlva a kamionocska mosolyogva beparkol az első útba eső pihenőben.

    Szoktál járni az EU autópályáin? Látod, hogy mi van a parkolókban? Németországban gyakorlatilag gyakorlatilag délután 5 után nem találsz a kamionnak parkolót. Mindenhol állnak, a lehajtón, a felhajtón, a lámpavason, a személyautók helyén. Sokaknak le kell menni a pályáról és kerek alatt, ipari parkokban, itt-ott lehúzódva csöveskedni valami eldugott helyen az út szélén, mert máshol egyszerűen nincs hely.
    Akkor hogy áll ki hipp-hopp az önvezető? Továbbmegyek a gondolatban. Láthatod, hogy mondjuk egy M0-n vagy M1-en ha mész, hogy túlzás nélkül kb a külső sáv végig telített a kamionokkal. Na képzeld el, hogy nagy részük önvezető és rossz lesz a látási viszony, nem alkalmasak a rendszereik az önvezetésre. Akkor egyszerre több száz-több ezer önvezető akar kiállni a legelső parkolóba? :DDD :N

    De hogy még-még tovább görgessem a gondolatot. Áthatolhatatlan páncélból csinálják majd meg azoknak a kamionoknak a rakományterét és ha nem elektromosak, akkor az üzemanyag tartályát is. Jelenleg az van, hogy a parkolókban felvágják a ponyvádat és kirámolnak, de az üzemanyag lopás is teljesen általános. Még sofőr is lop sofőrtől gázolajat... Ha a rossz időben kiáll egymás mellé 50 önvezető, na az igazi csemege lesz költséges biztonsági rendszerek és maximálisan hozzáférhetetlenné tett raktér és üzemanyag rendszer nélkül.

Új hozzászólás Aktív témák