- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- 8300 mAh, maradhat?
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ZewaDeluxe #6281 üzenetére
Hát az X2 verziónak biztos, hogy ajánlott lesz a 2.0-ás port.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
csatahajós #6252 üzenetére
Egyelőre csak Gbors, mert nekem a ... tökeim ... szóval értitek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából arányaiban jó az összevetés. Hiszen a HD 5850-től kapjuk meg 299-dodós áron a GTX 295 teljesítményét.
A HD5870 meg ennél is gyorsabb lesz, nyilván drágábban.
Néz meg egy GTX 285-ös tesztet azonos felbontáson. 15-18 az átlag amit tud a kártya.
toflehi: nem tudok beszélni a kari paramétereiről.
De van abban valami amit írsz.
Persze nem teljesen ilyen formában.
Balika911: Elvileg ti is láttatok már.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jólvan ... tehát kétszer gyorsabb kártyát azonos árban adni nem agresszív.
Értelek.
Most már csak az agresszív fogalmát nem értem.
Crysis-ben vannak egyelőre mérések (Full HD, max, 8xAA és 16xAF).
tzsolesz: Hát ... nem gondoltam, hogy ennyire erős lesz. Én +50%-ot számoltam a paraméterekből.
jozsi: Vannak már Crysis eredmények több forrásból is. (Full HD, max, 8xAA és 16xAF) Ezekre írnak 30-32 FPS átlagot a HD 5850-nél, és 40-et a HD 5870-nél. A GTX 285 kb. 15-18-at tud átlag. Persze nem tudni, hogy mi a benchmark fájl, de a Crysis motorja elég stabil FPS-eket tart mindenhol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy nézem a privátokat. A DX9 teljesítmény az olyan HD 4890 CF körül van. Pár DX11 sampleben viszont alázza az előbbi konfigot.
Mosmá kussolok, me még elszólom magam a hivatalos adatokról.
janos666: jaj ... biztos a másik énem volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #6051 üzenetére
A patch segít (de ne crack-eld fel, mert újra elrontod
)
Amúgy a "maxfps 30" parancs is segít. Lényegében a patch is ezt csinálja.Esetleg mehet a "maxFPS 35", azzal is jó.
zuchy: Dupla pontosságú számítás. Az 1/2 azt jelenti, hogy a rendszer az elméleti számítási kapacitásának felét képes hozni, ami a Dupla pontosság miatt a maximum. Ez egy nagyon fontos része a GPGPU paramétereknek. A Larrabee miatt erre a területre mostantól nagyon figyelni kell, mert sorsdöntő lehet. Márpedig a GPGPU piac iszonyatosan fontos az NV-nek.
tzsolesz: szar a motor
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Mint látható a stratégia változik az NV a PhysX felé fordul teljesen, mert teljesítményben nem képes tartani a lépést egy GPGPU chippel. Jelentős tranzisztorbeli hátrány lesz, hogy a Ferminek, már 1/2 DP teljesítmény kell, míg az AMD dolgozhat 1/5-tel, ami több száz millió tranyó megtakarításával jár. Nyilván az NV-nek a Larrabee miatt kell a maximális DP hatékonyság, mert az Intel chipje is ilyen lesz.
A DX10-re fejlesztők pedig mindent DX11-re fognak írni, mert a DX10 és a DX10.1-es rendszer mindenféle hókuszpókusz nélkül tudja a DX11 kódot futtatni, a nem kompatibilis részek levágásával. Sőt a compute chader több lehetőséget biztosít a screen space effekteknek, így nincs értelme ezeket pixel shaderben írni. Egyszerűbb kóddal gyorsabb feldolgozást kapsz minden hardveren. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #6042 üzenetére
A Micro-statteringet már kb. másfél éve megoldotta az AMD és az NV.
Technikailag képtelenség kivitelezni, amit írsz ... lehet, hogy mi ezért nem látunk semmi rendellenességet a Radeon rendszereken. Én meg nem tudnám mondani, hogy melyik gépem van bekapcsolva, ha nem látnám a világító ledet. (Tudom én vagyok a hülye, hogy mind a két gépen, ugyan úgy néz ki az asztal.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az architektúrát eleve a DX11-re tervezték. Az volt a cél, hogy a leggyorsabb DX11-es gyorsítót hozzák össze. Az NV-nek teljesen más a stratégiája, ők a PhysX-re dolgoznak, és mindent GPGPU alapokra helyeznek.
A jövőben a DX11-es játékokhoz DX11-es Radeon kell, míg a GeForce-ot a PhysX fogja igényelni. A DX9-ben kb. versenyképes lesz, mint a kettő, míg DX10 játék nem nagyon lesz, mert a Win7-től DX11-es kódra írnak mindent, hiszen az a kód átalakítás nélkül jó a DX10-es és DX10.1-es kártyákhoz is.zuchy: ez nem badarság, hanem fanatizmus.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #5997 üzenetére
Egy nap a kiválasztottaknak. Másfél hét a halandóknak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Lucid 3 éve dolgozik a technológián, az AMD másfél éve vizsgálja az lehetőséget, gondolom aktívan. 2011-től lesz igazán fontos a dolog addig, még további 1 év van, amit a Luciddal el lehet tölteni fejlesztéssel. Az AFR pedig elérhető továbbra is. Idő mint a tenger.
Ha nem sikerült 2011-ig összehozni, akkor sem lesz komoly probléma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ojjektumos CF-hez csak egy feladatirányító chip kell az alaplapra. Ezután minden kártyával működhet. Lehet, hogy felhasználják a Lucid chipjét, hiszen az elméletben egy kész termék. Ezután már csak a támogatást kell közösen megoldani. Nyilván ha összedolgoznak ez sem akadály.
Igen csak AMD lappal fog menni a CF, de ez lenne a platformosodás lényege. A konkurensek kizárása. A Intel platform küzd majd az AMD platform ellen. A jövőben mindegy lesz a CPU és a GPU teljesítménye önmagában. Az lesz a lényeg, kinek a platformja erősebb összességében. Persze keverheted a gyártókat, csak anyagilag nagyon rosszul jársz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Például, hogy befejezte az ár visszatérítéses modellt. Nekik sem lenne üzlet ez a folyamatos EU-s bünti. Ráadásul mindjárt meg lesz a Dán és az USA ítélete is. Oda megint fizetni kell. Aztán ezek az ítéletek jogerőre lépnek, így az AMD megkezdi ezekre alapozva a kártérítési pereket. Oda is fizetni kell majd. Nem olyan jó dolog ez.
Ami a legnagyobb baj, hogy az EB fenntartja a jogot további bírságok kiszabására, ha az Intel nem tartja be a feltételeket. Nyilván ha ez megtörténik, akkor meg majd erre alapozva az újabb kártérítési per.
Aztán ugye gondolni kell arra is, hogy ha kétszer valakit elítélnek ugyan azért, akkor másodjára a büntetést többszörösre mérik. Ez kb. 4-5 milliárdot feltételez. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ekkor nézzük ezt egy példával. 2011 van, gépet szeretnél venni. Mondjuk középkategóriás teljesítménnyel. Nem szeretnél AMD-t, ezért veszel Intelt. Megteheted, kifizeted az Intelnek a CPU-ba integrált GPU-t a proci árában, és veszel hozzá 100 dollár körül egy kvázi azonos teljesítményű Nvidia, vagy AMD kártyát, mert 100 dodó felett megmarad a kártyák piaca. Lesz egy felesleges GPU a gépedben. Viszont biztos érdemes azt a lehetőséget is átgondolni, hogy ha AMD gépet veszel, akkor megtarthatod az integrált GPU teljesítményét és vehetsz hozzá egy 100 dodós AMD kártyát is, így a teljesítmény összeadódik, azaz ugyanazért a pénzért a platform miatt 60-70%-kal nagyobb teljesítményt kapsz. Várhatóan ezt később 2012-2013 körül Intel oldalon is meg lehet majd tenni, amint a Larrabeere épül a CPU integrált grafikus magja. Bár a Lucid chippel nem lehetetlen a GMA-Larrabee párosítás sem. Egyedül az NV-nek lesz ez a felállás problémás, a platform hiánya miatt.
Igazából nem vagy rákényszerítve semmire, csak ha nem platformban gondolkozol, akkor jelentősen többet fizetsz gyengébb teljesítményért.
smkb: Az OEM piac már nem probléma. Az Intel nem folytathatja trösztellenes politikáját, mert az EB bármikor kiszabhat a jelenlegi tárgyalás vádpontjaira újabb bírságokat. Ha kell mindig elvehetik az éves profitot sőt többet is.
Az már az Intel döntése, hogy ezt bevállalják-e vagy sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
RapUGround #5943 üzenetére
Ez nem degeneráció, hanem regeneráció.
A szoftver renderrel eltűnnek a kötöttségek, amiket a kötött futószalagú grafikus API-k teremtettek.
Miért kell a cpu-t és a gpu-t egyesíteni? ... Nem kell csak az AMD és az Intel megteszi, mert megtehetik. Erre fejlesztik tovább a PC-t, mert ezt gondolták el. Az integrált GPU-val egy csomó feladat át is kerül a CPU-ból, így a videokódolás is sokkal gyorsabb lesz.
2011-ben még csak a mobil vonal és az asztali alsó és középkategóriás chipek lesznek GPU-val árulva. A csúcskategóriás lapkákba majd csak 2012-től kerül bele a GPU. Azután egyre erősebbek lesznek ezek a rendszerek, majd 2014 körül átalakulnak a CPU-k, ilyen Cell irányba, ahol van pár főmag és sok-sok vektormag. Ezután a gyorsítókártyás bővítés teljesen el lesz vágva, mert veszel még egy CPU-t, ha kell a kraft ... esetleg még egyet és még egyet.
Tetszik vagy sem, erre tart a világ.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cyberpunk #5936 üzenetére
Az AMD azért fejleszt, mert gyárthat processzort is, azaz a fejlesztéseket el bírja adni a CPU-ba integrálva. A piac eléggé átalakul. A CPU-ba integrált megoldások is eltérőek lesznek. Az alsóbb rétegek gyengébb GPU-val szerelt modelleket kapnak, míg a középkategóriába olyan GPU lesz, ami megfelelő a mai kor 100 dolláros kategóriájának. Persze ezt a pénzt az AMD elkéri majd a proci vásárlásánál.
A szoftver renderre még jobban átalakul a piac. 2015-re nem ezek a fejlesztések lesznek, hanem újak. A procikban lesznek nagy okos és kicsi buta x86 magok, utóbbiak párhuzamos számításban nagyon erősek. Ez ilyen Larrabee-féle elgondolás. A bővítőkártya is megszűnik hiszen a rendszer teljesítményét úgy lehet majd növelni, hogy erősebb CPU-t veszel, illetve olyan alaplapok is lesznek amik két foglalattal lesznek felszerelve és abba vehetsz még egy processzort.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cyberpunk #5931 üzenetére
Nem csak itt megy a leírás. Külföldi fórumokon is felmerült, hogy az NVIDIA jövője kérdéses a GPU piacon. A vállalatok legnagyobb jövedelemforrás az OEM piac, azon belül az olcsóbb számítógépek piaca. Mégis ki fog az NVIDIA-nak fizetni a diszkrét GPU-ért, amikor az Intel és az AMD kvázi rákényszeríti a gyártókat a processzorba integrált GPU megvásárlására. Mert nem fogják kivenni a magot csak azért, hogy az OEM-ek vehessenek NV-t, sőt a grafikus mag árát sem fogják levonni a prociról. Ha tetszik ha nem, meg kell venned. Ez itt a fő probléma. Azért kapjuk az átnevezéseket, mert az NV sem találja a platformosodás ellenszerét, így értelmetlennek látják a GPU fejlesztést. Gyakorlatilag ez az oka annak is, hogy a GPU részlegért felelős csoportok már a Tegra sikeréért dolgoznak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AVP az AMD-től is tudható csak bejelentés nincs. A PhysX sincs bejelentve a Shattered Horizonra csak tervezet van rá. A hivatalos infók a játék bemutatásáig NDA-sak. Szerintem azért csinálják így, mert a játék megjelenéséig bármi közbejöhet. Az NV is betervezte a Bionic Commandot ... egy évvel ezelőtt ment is a hype, és itt a játék GeForce PhysX nélkül. De lehetne mondani a BackBreakert, a Borderlands-ot és az Alien: Colonial Marine-t. Mind a három 2008-ban lett volna PhysX cím, és egyik sincs itt, pedig már 2009-et írunk. Csínján kell bánni a hivatalos bejelentéssel, mert azt leverik az emberek a cégen.
Azé legyünk realisták, sajna a next gen NV még mindig Sci-fi kategória. Jelenleg közelebb állunk az átnevezéshez, mint a megújuló mindent verő termékpalettához.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az AVP még NDA-s. Amint lemegy a Dirt2-es DX11 Hype, bemutatják az új játékot, aztán még egy újat ... és így tovább. Az NV-től sem lehet hallani a Shattared Horizonról pedig a karácsonyi NV-s játék lesz, de a marketing csak november fele kezdődik el, pár héttel a megjelenés előtt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tényleg nem akarok erről vitázni, de nézd már meg, hogy mekkora a GT200, és mekkora az RV790. Ezt hasonlítsd össze a teljesítménnyel. Technológiában az AMD-nek akkora lépéselőnye van, hogy azt az NV már nem bírja, sőt nem is akarja behozni.
A DX11 a hónap végén kézzelfogható lesz. A válaszban pedig csak reménykedni lehet, remélhetőleg az S3 valami komoly fejlesztésen dolgozik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jöttek volna a komolyabb szegmensekbe is, ha nem állítják le a fejlesztéseket. A GT212-nek és a GT214-nek lőttek. Persze gazdaságilag jó döntés volt, hiszen a GT215 tömeggyártását is decemberre mondják. Most amúgy éppen a TSMC-vel üzletelnek a kedvezményekről, mert az NV is érintetnek érzi magát a 40 nm-es bénázás miatt. Szvsz van is benne valami. Kis kedvezmény nekik is benne lesz a pakliban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig ez így van. A szerződések alapfeltétele volt a DX10.1 kihagyása. Nyilván a játékokat a kezdetektől DX9-re készítették fel, így a TWIMTBP szerződések lejárta után már sokan nem foglalkoztak a beépítéssel. Kb. mostanra telt el annyi idő, hogy az új programokba beépítsék a támogatást. Éppen ezért mondta Markus a Sapphire-s arc az Expert-en, hogy év végére fognak befutni a nem AMD-s DX10.1-es játékok (illetve a HAWX sem AMD-s volt, de az Ubisoft inkább kivásárolta magát a TWIMTBP kötelezettségek alól, így ők már beépítették hamarabb.). Csak azért nem kapnak már reklámot, mert az AMD már a DX11-gyel törődik, így reklám szempontjából azon van a hangsúly. Az NV is azért hozza a DX10.1-es kártyáit desktopra, mert jönnek a játékok is. Eddig bírta visszafogni a fejlődést, tovább nem lehetett.
rocket: Naja ... Charlie már írta, hogy 1600 shader Cypress, 800 Juniper. Persze nem tudom megerősíteni az információt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #5890 üzenetére
A Batman nem a CUDA-n keresztül dolgozik, egyszerűen be van rakva egy feltételes elágazás ami feloldja, vagy letiltja az AA-t a kártyától függően. A CUDA-t a játékok közül egyedül a Stormrise használja az AA kinyerésére. Ott azért van AA a GeForce-okon.
Pedig ez lesz. Az új generáció csak a csúcskategóriába jön, a többi szegmensben újabb átnevezés lesz. Egyszerűen nincs értelme chipet fejleszteni a GPU piacra, mert platformosodik a PC. Egyszerűen az OEM-ek nem fogják kifizetni az NVIDIA-nak a plusz GPU-t amikor ott van a cucc az Intel és az AMD CPU-ban, és azt az Intel és az AMD keményen kifizetteti mindenkivel. Akkor is ha nem használod.
Ezért írtam, hogy az új gépek esetében a 100 dollár alatti piacnak lőttek, mert az megoldják CPU-ból. Ez felett lehet gondolkodni. Persze az NVIDIA-nak más célpiaca lesz. Nem teljesítménnyel fog versenyezni, hanem a PhysX támogatással. Ezért költenek ennyi pénzt a játékokra, mert fejleszteni nem fejlesztenek, csak lehozzák a chipeket a GPGPU piacról, a hézagokat pedig betömik átnevezéssel.
gbors: Meg kellett várni, amíg a szerződések lejártak. A S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky esetében is patchben jött a DX10.1, amint lejárt a TWIMTBP szerződés. Az NV-nek több szempontból is érdeke a DX9. Egyrészt komoly DX10 motorban nem versenyképesek, míg DX11-es rendszerük majd egyszer csak a felsőkategóriában lesz. A DX9+PhysX párosért kardoskodnak, mert ezzel megtartható a GPU piac addig, amíg beindul a Tegra. Nyilván ha már most elhasalnak, akkor komoly mínuszok elé néz a cég, ami nem a legjobb üzletileg, hiszen még mindig a GPU piac felel a bevételek nagy részéért. Jövő ilyenkorra már sokkal jobb lesz a helyzet, 2012-re meg a Tegraval számolnak, mint fő termék. Várhatóan a bevételek több mint fele innen fog származni. Ahogy Mike Rayfield is mondta: "A Tegra jelenti az NVIDIA jövőjét." Ahhoz azonban ügyesnek kell lenni, hogy egy piacról áthelyezd az erőforrásokat máshova mindenféle negatív negyedév nélkül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez mindig így volt az új technikákkal. Mivel az NVIDIA TWIMTBP programja már a háttérbe szorult, így egyre több DX10.1-es játék jön ki, amiben már lesz normális AA támogatás is.
Dark KillerX: A H.A.W.X.-ban az AA-hoz nem kell Z-subsample. Anélkül is ugyanaz a képminőség, mivel az algoritmus ugyanaz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg a S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky és a BattleForge ilyen. Illetve az Assassin's Creed ilyen volt.
Ez már gyakorlat, hiszen két játék is teljes DX10.1-es AA-t kínál, aminél a Z-subsample csak DX10.1-es AA-val nyerhető ki.
Nyilván olyat felesleges várni az AMD-től, hogy a fejlesztőket pénzért kényszeríti valamire. Az NVIDIA ezzel a felfogással már csak ki akarja húzni azt a kis időt, amíg érdemes a piacon maradnia, de pénzt azt nem fektetnek a fejlesztésekbe. Megjegyzem nincs is értelme, még egy-két átnevezés, lecserélik a felsőkategóriában a GTX 295-öt ... és ennyi. Azután ott vannak az új jövedelmezőbb piacok.tlac: [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szokásos hack működhet. Valamilyen UE3 alapú exe-re átnevezed a játék fájlját és a Catalyst AI-t feltolod Advancedre. Ezután a driverből tologatod az AA-t.
Bici: a HLSL és a GLSL nyelveket grafikai számításokra tervezték. Az OpenCL-t és a CS-t általánosra. Ettől függetlenül utóbbi nyelvek használhatók grafikai számításokra is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a teljes kizárás az nehéz ügy. Gyakorlatilag kivitelezhetetlen, mert akkor a célpiac vásárlóbázisának egy része kiesik.
Amúgy az NV-nek ez lételem. Ha nem csinálnák ezt, akkor már idén lehúzhatják a GPU piacon a rolót. Most még van esély egy esetleg két évig kísérteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan nincs. Nem is lehet kivitelezni, hiszen mindkét gyártó kártyája ugyanazt tudja. Ez a Batman olyan, hogy ellenőrzi a kártyád, ha nincs GeForce-od, akkor pár funkciót letilt.
Az NVIDIA-nak ezt kell csinálnia, ... régebben szebb napokat is meglátott, de az abszolút teljesítményben már nem képes a versenyt tartani. Mostantól vásárolnia kell a támogatást. Ez persze a jövőben még rosszabb lesz, hiszen a gyártók a Radeonok terjedésével még több pénzt kérnek majd, persze nem vagyok meggyőződve, hogy a zöldek hosszútávon számolnak a piaccal. A teljes Intel és AMD platformok ellen már nincs esély a komoly bevételekre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új Batman: AA, de csak szeptember közepétől lesz megvásárolható.
Válasz a S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky-ra.
Bár ott a DX10.1 miatt nem megy az AA az NV-n.
Az NV egyébként nem úgy gondolkodik, mint az AMD. Inkább a szoftverekre fogják költeni a pénzt. Évente vesznek pár játékba PhysX támogatást, aztán eldöntöd, hogy megér-e ez neked egy GeForce-ot, vagy nem. Ennek megfelelően árverseny sem igazán lesz, hiszen a PhysX csak GeForce-al érhető el, így önálló piaca van (megvágják ugye a Win7 társkari üzemmódot is). A fejlesztéseket is a GPGPU szegmensből fogják lehozni a GPU piacra méregdrágán. Oda csak csúcsrendszer készül, így a jelenlegi termékek maradnak egy gyors átnevezéssel. Gondolom a PhysX-et is úgy készítik, hogy cserélgetned kelljen a GeForce-ot, mert nem lesz majd a rendszerben elég szufla. A Darkest Of Days és a Shattered Horizon is nagy felbontásban már kéri a GeForce GTX 295-öt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Épp fent voltam, mert holnapi híreket már ma el szoktam kezdeni.
Igazából a zseton szerintem a PhysX-ért volt. A játékosok egyre nagyobb bullshitnek tekintik, így valamit tenni kell ez ellen.
Érdekes piac lesz ez.Két résztvevő, konkurálás nélkül. Egyik oldalt DX11, a másokon meg PhysX.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valszeg a Batman-re. Az NV 10 milliót tett le a PhysX és az AA támogatásért. Sajnos ez annak köszönhető, hogy ez a termékpaletta fog versenyezni az új Radeonnal is.
Gyakorlatilag a stratégia már világos évente vesznek pár játékot, ami plusz dolgokat ad NV alatt. A fejlesztések hiányában tehát a szoftvervásárlásra fordítják a pénzt.
Kb. ez lehet a kód:
If (System.GPU.Nvidia() == false)
GameOptions.AASupport = false; -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV még mindig a Novodex API-t használja, így bármilyen kód futtatható CPU-n, vagy esetleg GPU-n. A Havok is ilyen. Ez nem effekt kérdése. NV kari nélkül is bekapcsolhatod a Geforce PhysX-et bárhol. Ahol nem, ott a fejlesztők vágták el ezt a lehetőséget, de buherálással biztos életre kelthető. Persze a sebesség nem a lesz legjobb CPU-val.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a motor a lényeg, hanem a platform. A HAVOK OpenCL-en elérhető, így semmi akadálya annak, hogy terjedjen. A PhysX-et a CUDA húzza vissza. Az MS minek írjon fiziaki motort? Tök felesleges ... a Havok durván elhúzott a a képességekben, és ezt az is bizonyítja, hogy a fejlesztők hajlandóak egy rakás pénzt kiadni a licenszre, amikor ott a PhysX, mint teljesen ingyenes alternatíva ... sőt manapság már az NV fizet, ha használod.
Az MS megcsinálta a CS-t. Nyilván a Havok terjedését még jobban bebetonozhatja, ha nem csak OpenCL-re lesz elérhető. Persze ez az Intel döntése. Az MS újabban nagy puszipajtása lett az AMD-nek, könnyen lehet, hogy kikosarazzák a CS-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Havok top címei only konzolok voltak, de idén jönnek PC-re is.
A GPU-s Havok pedig azért nem felkapott, mert az AMD és az Intel ellen nem dolgozik az idő, így nem is erőlködnek az anyagi támogatásban. Az NV egy csomó pénzt fizet azért, hogy a GeForce PhysX használva legyen, nekik ez élet-halál kérdés, és az idővel sincsenek kibékülve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elnézést valószínűleg félreértelmeztem a mondatod.
De a végeredmény a PhysX bukása lesz. Persze ezt én is úgy gondoltam, hogy 2 évig még velünk lesz, mert 2012 után lesz teljesen lefedve a piac a platformszintű rendszerekkel, amire platform hiányában nem tud válaszolni az NV. Ettől függetlenül továbbra sem tartom helyesnek azt amit az NV csinál. Ezzel csak a saját vásárlóit csapja be.Persze tudom én is, az üzlet az üzlet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt akarod mondani, hogy egy zárt rendszerre épülő technológia elterjed. OMG
Egy olyan technológiát mondj, amire nem jött gyártófüggetlen alternatíva. Nem kettőt, csak egyet.
Crytek: Több tucat Havok-os játék van PC-re. Például az általad említett Stranglehold. A legújabb a Red Faction Guerrilla, amiben minden épületet darabokra lehet majd verni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Mi másért lenne értelme egy új algoritmusnak, ha nem Gather4-ben írják.
Az GF 8800 csak dX10-es. Ott érdemes újítani. Akik anno még az elején vettek DX10-es karit, azoknak már simán teljesítményre vágynak. Nyilván a DX11 éppen kapóra jön nekik. A fejlődés ellen senki sem tud mit tenni, év végéig még befut pár DX10.1, sőt két DX11 cím is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Itt megtalálod a Havok képességeit szemléltető videókat. Ha jól tudom, akkor a Cloth animációk GPU-sak. Bár van CPU-s kód is, de ha több száz zászló van, akkor az nem elég gyors.
Igazából új PhysX licenszről nem igazán számolnak be. A nagyobb fejlesztők inkább vesznek pénzért Havok-ot, mert jelentősen jobb.
smkb: Jelenleg nagyon sokan használják már a Win 7-et. De a szavazásokból kiderült, hogy a többség a megjelenéskor akar váltani. A jövőben váltani kell. A fejlesztők egyre több kritikát kapnak az AA hiánya miatt, csak a felhasználók nem értik meg, hogy a problémájuk csak DX10.1-ben orvosolható. Ez ilyen akarom, nem akarom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Stranglehold fizikája speciel az azért ilyen jó az UE3-as játékok közül, mert a PhysX modult lecserélték a Havokra.
Csempetörés eredetileg is volt a Batman-ban csak átették a PhysX hardveres implementációjára. Ezt CPU-s módban is lehet alkalmazni, ez nem nagy megterhelés, csak a többi effekt belassítja a dolgokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szövetmozgást és élethű gőzt illetve ködöt lehet csinálni Geometry Shaderrel. Csempetörés az volt már ezer éves játékokban, az nem nagy kunszt. Egyedül a szakadás a problémás, arra kell a GPU gyorsítás. De a Havok GPU-s megoldása is képes erre. Sőt bárki aki OpenCL-re ír egy fizikai motort meg tudja csinálni. A lényeg, hogy ebben az NV-nek nem lenne üzlete, mert a PhysX nélkül elveszne az összes ... illetve most már az egyetlen érv a GeForce mellől.
A jövőben is így lesz. Az NV a teljes fejlesztési pénzt arra költi, hogy támogatást vegyen a PhysX-nek. Ezáltal, ha PhysX-en akarsz játszani, akkor venned kell egy GeForce-ot. Most a kategória az játékfüggő, nyilván a Batman-hez (népszerű 1650x1080-as felbontásban) a High minőségű PhysX-hez egy GTX 260 az ajánlott, míg a komolyabban terhelő Darkest of Days-hez, vagy a Shattered Horizonhoz High opciójához már a GTX 295 lesz a belépő.
A DX11-es játékokhoz pedig Radeont kell majd venni, mert azon fut majd a legjobban. Nyilván a teljesítményigény itt is játékfüggő lesz.Bj Brooklyn: A Hellgate Londonról az NV konkrétan megegyezett a stúdióval, hogy a fejlesztésből zárják ki az ATI-t. Ezt megtették, és azért futott gyatrán a játék Radeonon. Miután megjelent a játék rengetegen panaszkodtak, hogy nem fut Ati-n. Ezt később a patchekkel orvosolták. Öt hónap után a hasonló kategóriás Radeonn már jobban futott a kód. A megjelenéskor konkrétan kizárták a vásárlásból a Radeonos közösséget, ez egyik cégnek sem jelent jót, még ha ezért pénzt is kaptak.
A Capcommal egy PhysX címre volt megegyezés, de név szerint állítólag nem volt említve. Így került bele a Terminatorba a PhysX. Ez persze az NV-nek nem tetszett, mert a Bionic Commandora gondoltak anno, de hát az nem volt lehetséges, így marad a Terminator. A PhysX DLC-t gondolom fizetés után adták volna ki, de mivel nem volt pénz nem volt DLC. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy a cucc már régen kész van, de csak a Timedemo érkezik, mert megy a kavar. Persze az NV-t megértem egy Terminátorért én sem fizetnék, csak hát akkor vegyék le a PhysX játékok listájáról, mert ez így átverés. A vásárlók nem tehetnek arról, hogy nem egyeztek meg az érdekek a felek közt. Bár gondolom gáz beismerni, hogy bocs srácok még sem jött össze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cégek azért basznak rá, mert életképtelen. A legnagyobb probléma, hogy az NV a PhysX-et teljesen GPU-ra fejleszti. Ez a konzoloknál irtózatos hátrány, a másik hatalmas hiba, hogy az alaprendszer egy szálon fut CPU esetében. Ezt a licenszelőnek át kell írni, ha valamit el akar érni a konzolon. Nyilván ott a CUDA hiánya miatt nincs lehetőség GPU-s PhysX-re. Egy csomó cég akinek van pénze rá sem néz a PhysX-re, hanem fejleszt egy sajátot, vagy licenszeli a Havok-ot. A PhysX azért ingyenes, mert pénzért senkinek sem kellene. Ez is egy marketing fogás volt. A kiadóknak az NV felajánlotta a PhysX-et, hogy ingyen licenszelhetik, ezzel élt az EA, a THQ és a Sega. De címeket már nem említettek, mert ha lehet, akkor keresnek jobb megoldást. Érdekes, hogy az Ubisoft még ingyen sem csapott le rá. Nyilván ők nem keresik ezeket a formális reklámokat.
A PC-n a PhysX jó lenne, de a CUDA-hoz való kötés teljesen hazavágja a rendszert. Az sem segít rajta, hogy a Win7-ben a GeForce PhysX gyorsításra nem használható Radeon mellett. Ez olyan hitegetés, mint amit a 3dfx mondogatott magának (Élni fog a Glide, aztán mégsem), amikor jöttek a nyílt szabványok ugye.Persze a 3dfx helyzete teljesen más volt, nekik lett volna más megoldás. Az NV speciális helyzetben van. Ha a CUDA nem lesz elfogadott platform, akkor a PC-s piacon lehúzhatják a rolót. A PhysX pusztán egy időhúzás, hogy a lehető legtöbb pénzt szedjék ki a vásárlókból. Olyan szolgáltatást kínálnak, amit más nem. És erre azért van szükség, mert a fejlesztések egyszerűen más irányba tartanak. Huang bácsi sem véletlen nyomatja, hogy DX9-re írják a játékok többségét. Ez is egyszerű marketingtrükk. Látják, hogy a GPGPU irányelvekkel nem lesznek versenyképesek a DX10-11-ben. Ergo a GeForce mellett a PhysX lesz az érv. Az árazással sem kell problémázni a nagy GPU miatt, mert olyat tudnak amit más gyártó nem. Akinek ez kell, nem tehet mást, mint vesz egy GeForce-ot. Persze ez nem mehet így az idők végezetéig. Ahogy te is írod, addig kell használni amíg van. Az NV addig tartja fent a PhysX-et, amíg van rá tömeges igény. Ha már nincs, akkor annyi volt. Az igényeket nyilván le tudják szűrni az eladásokból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Bj Brooklyn #5727 üzenetére
A Flagship Studiosban biztos volt köze. Szándékosan úgy írták meg a játékot, hogy Radeonon pár FPS-sel menjen. Ezt az AMD 4-5 hónap alatt javította fel megfelelő szintre. Ez alatt rengeteg felhasználót veszítettek azért mert nem futott a számítógépén a játék. A többi ezután már csak szenvedés volt. A GRIN-nek pedig az az összeg nagyon hiányzott amit az NV beígért a PhysX támogatásért csak végül nem adták oda. Gondolom észrevetted, hogy a Terminator hivatalos GeForce PhysX játék, csak éppen a hardveres PhysX nincs benne, amit az NV reklámoz. Elég nagy balhé volt ebből, mert az NV eredetileg a Bionic Commandora gondolt, de a Capcom azt szerintem nem engedte. Gondolom az NV ezért nem fizetett. Szóval a mézesmázos színfalak mögött közel sem olyan jó a helyzet.
A Batman eleve nem is volt beígérve. A csúszásból arra lehet következtetni, hogy az NV gyorsan intézte el a támogatást, mert érezték, hogy a termékeik nagyon kevesek, és túlárazottak. Persze a legjobb lenne ha végre új termékekkel állnának elő, de ez egyelőre nem lehetséges. -
Abu85
HÁZIGAZDA
AA nélkül is, hiszen az algoritmus változott meg. Igazából az a különbség, hogy lágy szélűek lettek az árnyékok, DX10-ben még csöppet éles az átmenet. [link] [link] Az egész azért van, mert a fejlesztők nem a 25% pluszt tartották szem előtt, hanem a bónusz egy részét elköltötték szebb effektekre. A többi játék ugye a sebességbónuszra hajtott.
Hát akinek HD 4700-4800-a van, annak nem éri meg cserélni. Lentebb mér érdemes gondolkodni. A Steam HW kimutatása szerint még mindig a GF8800 van az élen, és a HD 4800 a második. Bár most már a GF8800 előnye tényleg durván apad. Havi szinten 1%-ot. Nyilván az AMD-nek elég ha ez a közösség átáll.
Crytek: Pedig ez fanság kérdése. Józanul gondolkodó ember tudja, hogy a PhysX-nek nincs jövője. Az NV ezzel jelenleg csak alibizik, hogy ne kelljen egy olyan piacra fejlesztenie, ahol magának a cégnek sincs jövője. Az a kérdés, hogy hány fejlesztőt visznek még csődbe. A Flagship Studios és a GRIN már elhasalt. Talán nem véletlen, hogy a fejlesztők kerülik a szebb napokat is meglátott TWIMTBP programot. A Batman az első cím, amiért tényleg megérte, de az sem volt két fillér. Gyakorlatilag a PhysX a stratégia nem a hardver lesz a termék, hanem a marketing. Ez egy ideig életképes, de a bevételek apadni fognak, így egyre kevesebb lesz az elkölthető összeg, tehát maga a modell életképtelen. Az Intel sem véletlen ilyen magabiztos a PhysX ügyben, amikor kiderült, hogy az NV a Win7-ben nem teszi lehetővé a PhysX társkártyának a GeForce-ot. Azt nyilatkozták, hogy ez jó így, hiszen kisebb lesz a piactér, ami a Havoknak kedvez. Az NV tulajdonképpen már most is ingyen adja a PhysX technológiát, sőt a hardveres GeForce támogatásért még fizet is. A PhysX mákja, hogy annó az Ageia lepaktált az Epiccel az UE3 támogatásáról. Ha az nem lenne, akkor már meghalt volna a technika. Egyetértek Carmack nyilatkozatával, remélem az NV nem fizetett túl sokat az Ageia-ért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez volt fent nemrég a PowerColor oldalán. Most már csak az a kérdés, hogy a HD 5850 vagy az 5870 a nyeremény.
Charlie lefesti az NVIDIA jövőjét. [link] Kész ez a gyerek. Komolyan szerintem szed valamit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #5703 üzenetére
Ha a játék fejlesztésének elején eldöntik, hogy lesz PC-re és 1-2 konzolra, akkor tök mindegy, hogy mibe írják. Sőt DX11-ben a legköltséghatékonyabb, mert nem kell baszakodni a DX9 nyűgjeivel.
Ha átportolásról van szó, amikor alapvetően egy célplatformra ment a fejlesztés, akkor jó port nem sülhet ki a dologból.Ettől függetlenül a DX11 a gyorsaságával itt is segíthet a sebességen, de a dolog már eleve nyögvenyelősen indul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ez a felállás fantasztikus lesz. DX9-ben mindketten versenyképesek. DX11-ben az NV elhasal, míg PhysX nincs az AMD karikon. Szép új jövő.
Döntsd el, hogy melyik játékokon szeretnél játszani? Nane...
Mondjuk a FUD cikkét abból a szempontból nem értem, hogy egy multiplatform cím fejlesztését miben befolyásolja a konzol. Gyakorlatilag minden fejlesztés PC-re kezdődik meg. Még akkor is ha nem lesz a programnak PC-s portja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez érdekes nyilatkozat. Sőt ez alapján van alapja annak, hogy a Fermi projectet és a CUDA 3.0-t árhuzamosan fejlesztették. Lehet, hogy Charlie jól értette a tesszellátor hiányát és a next gen NV inkább emulálást választja az egyes fix DX funkciókhoz.
Ez konkrétan azt is jelentheti, hogy az NV piacot választott és a Larrabee-vel fog küzdeni a GPGPU fronton. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szeptember 3-án lesznek az újságírói konferenciák. 10-én a tényleges bemutatók (Evergreen motyók ... Leo, Tigris, és új ultrahordozható platform) Ezekből majd ha valami infó nyilvános lesz azt meg is írjuk, amint a NDA engedi.
Szeptember 22-én start és a tesztek is ekkor kerülhetnek fel. Remélhetőleg a miénk is elkészül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
2 GPU-ig abszolút nem gond a lag. Egyszerűen nincs érezhető különbség, még akkor sem ha nagyon odafigyelek. 3-nál már ha megfelelő a skálázódás, akkor észre lehet venni, de aki nem tudja, hogy ilyen létezik, az soha nem jön rá. A 4 GPU ha tényleg jól skálázódik, az már gáz.
2 GPU-nál amúgy úgy sincs szükség többre még. Egyszerűen nem nőttek fel a procik a feladathoz.Amúgy az NV most nem lesz amatőr a next gen kapcsán eleve tervezik a dual-GPU verziót, mert tudják, hogy a GPGPU irányelvekkel teljesítményhátrányban vannak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
leviske #5633 üzenetére
A várakozások szerint az AMD és az Intel az integrált megoldásokkal 100 dollárig akarja lefedni a piacot. Ez alatt is megmaradnak a diszkrét kártyák, de csak a régi fejlesztésűek. Az újak a kategória fölé jönnek.
Az Intel szerint a harmadik generációs Larrabee lesz úgymond ütőképes.
janos666: A konzol az nem lényeg, mivel minden multiplatform címet PC-re kezdenek el fejleszteni. Amúgy a DX11 az visszafelő kompatibilis egészen a DX10-ig. A DX10.1-es kompatibilitás valszeg azért van ennyire a köztudatban, mert sebességben és képminőségben ez nem lesz sokkal butább a DX11 verzióhoz viszonyítva, míg a DX10 esetében már komoly sebességhátránnyal kell számolni. Ettől függetlenül a DX10-hez is jó a DX11-es kód.
Keldor papa: Legacy support van a régi rendszerekhez. Ez három havonta frissül, ha van valami komoly hiba. A 9.3.1 a legújabb.
gbors: Én úgy gondolom, hogy a szoftver render futószalag kötöttség nélküli, így olyan GPU kell, ami mindenre a legoptimálisabb. Speciel a Larrabee-féle baromira sok x86 mag.
Ezt tekintem optimálisnak. De ezt valóban nehéz megjósolni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szoftver renderre olyan GPU a jó, amilyen a Larrabee lesz. Mivel a DX11 elég sokáig alap lesz még, így az R600-at kisebb illetve nagyobb (mint amilyen lesz a mostani) módosításokkal gyúrják tovább. A háttérben pedig lehet fejleszteni az új architektúrát. 2014-re jönnek az első szoftver render motorok. Idő van bőven.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GlobalFoundries az AMD tapasztalataiból és embereiből építkezik. Az AMD sem most kezdte a gyártást. Ezért próbál az Intel mindent megtenni a GF ellen (x86 licensz problémák felvetése), mert az AMD gyártási tapasztalata az Arab olajpénzzel megspékelve nagyon veszélyes lehet a jövőben. Az AMD egyébként biztos átviszi a termelést, csak az a kérdés mikorra. Az integrált GPU-s CPU-k biztos itt lesznek gyártva. Az évek előrehaladtával pedig annyira lecsökken a diszkrét GPU-k piaca, hogy nem éri meg a TSMC-t megtartani partnernek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVIDIA augusztusban kezdte a 40 nm-es megoldásainak a gyártását az új gyártósorokon. A tömegtermelésre októberig kell várni, a GT215-öt csak decemberben tudják nagy mennyiségben gyártani. A TSMC-nek most az a fő baja, hogy beszállt a GlobalFoundries, akik komoly tőkével rendelkeznek. Az ilyen hibákat nem engedhetik meg maguknak többet, mert lett alternatíva. A partnerek megtartása a cél, és ennek a következménye a kedvezményezés. Elismerték, hogy ők baszták el, és vállalják a felelősséget mindenért.
Az AMD sem ragaszkodik a GF-hoz, a TSMC-nek még mindig nagyobb a tapasztalata a GPU gyártásban (még akkor is ha a GF a legjobb mérnökeiket szipkázta el). Persze a szerződésben az AMD állandó partnere a GF-nak, de ez elsősorban a processzorra vonatkozik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az AMD mikor tervezte a chipet, akkor nem tudta, hogy a TSMC-nél problémák lesznek, így azt sem tudhatta, hogy az érintetteket majd kárpótolja a bérgyártó. Tehát a relatíve chip biztos nem azért nagyobb a szokásosnál, mert a TSMC nagylelkű.
rocket: Pedig a TSMC olcsóbban kínál gyártósort azoknak akik a 40 nm-ert érintő problémák miatt szívtak. Például az AMD az RV740-nel. Asszem az Altera is kedvezményeket kap.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel az Xbox360 egyetlen fejlesztési pontja a tesszellátor használata, így nem kérdés, hogy a jövőben merre mennek el a fejlesztők. Emellett a Compute Shadert nyomják majd, mert visszafelé kompatibilis. Ez a két tényező már eleve 2x-es gyorsulás pusztán szoftverből.
rocket: Már nem éri meg a régi rendszerhez hasonlítani, mert a tesszellátor miatt jelentősen áttervezték az architektúrát. Elméletben minden rendben volt, de a gyakorlatban sok helyen került elő szűk keresztmetszet. Márpedig a tesszellátor lényege, hogy nagy részletességnövekedés mellett is gyorsítson.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD minden új fejlesztésnél az új DX-re helyezte a hangsúlyt, még akkor is ha a régi DX-ben ez áldozattal járt a sebességre nézve. A tényleges teljesítménykülönbséget majd csak decemberben a DIRT2-ben láthatjuk meg. A DX11 szempontjából a tesszellátor volt a kulcselem. Annak a megvalósítása a döntő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #5564 üzenetére
Mint írtam Mirek Jahoda hozta le először hírbe ezt az egész GT300 van/nincs történetet. Nekem az NVIDIA marketingese mondta még tavasszal, hogy nem fejlesztenek semmi GT300 kódnévvel. Gondolom figyelmeztetni akart, hogy ne dőljek be Theo és Charlie bullshitjeinek.
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem fejlesztenek új generációs lapkát, csak annak nem GT300 a neve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #5557 üzenetére
Nem én mondom, hogy nincs GT300, hanem az NVIDIA. Ezt más média is megerősítette (pontosabban én erősítettem meg más médiát, mert gyakorlatilag kiderült, így nem volt értelme titkolni). Mirek Jahoda nagyon közel áll az NV-hez, és nem Theo, vagy Charlie féle pletykagép. Apropó Charlie aki megbízhatóságban eddig felülmúlta Theo szintjét ezt írta. Persze szerintem ez is bullshit, mert azt gyártói forrásból tudjuk, hogy készül a következő generációs lapka csak nem GT300 néven.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég nagy spanja az NV-s Igor-nak. Sok dolgot hamarabb tud, mint azt bejelentenék, és első kézből szerzi az infókat. Anno ő írta meg a fórumukra először a tényleges GT200 speceket.
Theo beszámolójába csak a GT300 szúrja a szememet, hisz tudjuk, hogy ez nem létezik. Persze lehet, hogy csak a következetesség miatt hívja így. Persze jó lenne ha idén lenne next gen NV. Hisz lesz DX11-es BattleForge és Dirt 2. Ezekből már kiderül melyik az erősebb DX11-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
westlake #5536 üzenetére
Te kinek hinnél Theo Valich-nak, vagy az NVIDIA-nak?
Már írtam fejlesztenek valamit, de a GT300 nem létezik. Ezt csak azért mondták el, hogy aki erről a chipről ír azt félretájékoztatták. Mirek Jahoda ott volt Münchenben, és ezzel az infóval tért haza ... vagyis, hogy GT300 nincs, de Fermi néven fejlesztenek valamit. Ezt meg is írta. [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Ati Steam 2 itt lesz év végére, jövő év elejére. Az Intelnek a hasonló rendszere elkészülhet jövő év végére. Nincs mit magyarázni, eleve ez az ütemterv. Az NV-nek más az ütemterve, nekik nem kell foglalkozni a DX11 beépítésével, amivel komoly erőforrást takarítanak meg.
Aktív témák
Hirdetés
- Okos Otthon / Smart Home
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2
- Hamarosan rézhiánytól szenvedhet az egész chipgyártás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Gumi és felni topik
- Napelem
- A Windows 11 lett az úr az asztali PC-k piacán
- Analóg fényképezés
- További aktív témák...
- GAINWARD RTX 4070 Ti SUPER Phoenix 16GB GDDR6X - 3 év garancia
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Csere-Beszámítás! Playstation 5 Slim Digital edition! OLVASS!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest