- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- 7000 mAh fölé lőne a következő OnePlus Ace
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Sony Xperia XZ1 Compact - izomkocka
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz Curtain #31857 üzenetére
Nem érdemes megemelni, ahogy Lendova írja Amit ki tudsz belőle hozni, azt szabad szemmel vagy nem vagy alig látod. Nincs olyan ember, aki megmondja a 70 és a 75 fps közötti különbséget, ha nincs kiírva az fps számláló.
Egyébként a 6000-res szériás kártyák esetén nem a teljes fogyasztást írja a HwInfo, mert még nem tudja kiolvasni a kártya és valójában 250W a TDP, ahogy a dobozán van írva. 7000-res kártyák esetén íródik ki a teljes fogyasztás, illetve az NVIDIA kártyáknál már jó rég óta.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31841 üzenetére
Windows újrarakás, mert valószínű, hogy akkor valami szoftver vagy hardver drivere kavarhat be. Tápcsere is jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31828 üzenetére
Igen, ha benchmarkokban jó a VGA, ahol nincs CPU használat, akkor várható volt, hogy CPU, memória oldali a gond játékok alatt. CPU fogyasztás korlátozást megcsináltad már 75W-ra és az XMP profilt kilőtted?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31821 üzenetére
Aha...még az jutott eszembe, hogy a procit fogd vissza fogyasztás korlátozással a BIOS-ból, tehát beállítod, hogy maximum 75W-ot ehet meg.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31809 üzenetére
Memókat visszaraknám gyárira és úgy is megnézném, illetve a VGA-nak a maximum frekijét vedd le 300MHz-zel, hogy csináljunk egy mínusz 100-150W-os esetet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31806 üzenetére
Ha benchmark alatt nincs gond, akkor megint csak a CPU felé terelődik a gyanú, mert benchmarkok-ban az nincs kihasználva, illetve inkább két hozzá köthető dologhoz. Memória és SSD.
Milyen memóriáid vannak és milyen beállításokkal mennek? Ha két memóriád van, akkor az alaplap leírásának megfelelő helyen vannak a 4-ből? SSD milyen és gondolom ugye rajta vannak a játékok. A 6800XT-d ugye x16-os PCI-E sebességgel megy (AMD Software a Beállításokra kattintva megjelenő adathalmazban kiírja vagy a GPU-Z)?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31803 üzenetére
Akkor kérdés, hogy a GPU-val mi van. Ott órajel, fogyasztás és hőfok? Ugrálások vannak valamelyikben? 60fps-en ugye nincs kihasználva teljesen a GPU, azért van rendben minden, viszont úgy tűnik, hogy teljes terhelésen valami nem jó. VSync-et használsz? Freesync be van kapcsolva az AMD Software-ben? AMD Software-ben van még valami bekapcsolva például Radeon Boost, Radeon Chill meg hasonlók. VGA tuningolva van?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MolnárKrisz #31800 üzenetére
CPU hőfok, frekvencia mennyi, amikor mikroszaggatás van? A frekvencia nagyjából stabil? Tápegységed melyik? BIOS, Windows és driverek minden friss? Valamiféle Windows, Windows beállítás buhera lett csinálva? Nem fut semmiféle ASUS AI Suite meg hasonló játéklassító cucc? Minden programot lőjj ki a tálcáról és háttérben. USB eszközöket is mind húzd le, ami nem kell, csak egér és bill. Wifit is kapcsold ki.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
CPU limit 50%-os CPU kihasználtságnál is lehet, mert az a szám képtelen megmutatni, ha például cache-re vagy memóriára kell várni és ezért csak 50% a kihasználtság Ha a VGA-d nincs állandóan 98% kihasználtságon vagy felette, akkor CPU limit van. Ezt figyeld.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz dundi94 #31764 üzenetére
Simán lehet az is, hogy még mindig kevés a táp. Minimum tápegységként hivatkozik az AMD honlapja 750W-ra a referencia 6800XT esetén és tudjuk, hogy a 6800XT és e fölötti kártyák 500-550W-ot is beszippanthatnak egy-egy pillanatig néha, mert nem jól tervezték meg őket. Én amúgy inkább vennék egy jobban megtervezett VGA-t, ha még "visszaváltható"
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Tósoki #31736 üzenetére
A 5900XT semmit se fog érni, mert 16 magot nem használnak ki a játékok, így ugyanúgy csak 32MB cache-hez tudnak hozzáférni A 64MB L3 cache ugyanis ketté van osztva, tehát 8 magnak jut 32MB, másik 8-nak szintén 32MB, mert az AMD processzorok CCD egységekből épülnek fel.
Egy ilyen egységben van 8 mag és 32MB L3 cache. 5800X-ben van egy ilyen CCD, 5900XT-ben pedig kettő. A játékok 8 magig skálázódnak, így a másik CCD és L3 cache csak dísznek lenne. Jól látható tesztekben, hogy semmivel se gyorsabb az 5900XT. Az 5800X3D azért über jó, mert egy CCD-ből áll és ezen van a 3D cache, tehát a 96MB L3 cache-t eléri mind a 8 mag.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz dudu5130 #31733 üzenetére
24.9.1-ben nagyon sok mindent javítottak, az az ajánlott verzió jelenleg DDU használati leírását pontosan követted? Csak speciális esetben érdemes használni. Új driver felrakásakor tökéletesen elég az AMD telepítőbe épített beállítások alaphelyzetbe állítása funkció.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz jeffreybboy #31724 üzenetére
Nincs DP a monitorodon? Ha van, használj DP-t, a HDMI az házimozi szabvány. Ahogy régen a VGA csatlakozó, majd a DVI volt a monitoroknál, az ma a DP.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz jeffreybboy #31687 üzenetére
Minden jó alapon. A Freesync-et automatikusan be fogja kapcsolni. Az AMD honlapjáról a legújabb drivert kell csak felrakni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Lackó1984 #31674 üzenetére
Értem. Akkor minden okénak tűnik. Viszont a Freesync nem működést hogy kell elképzelni? Az AMD Software-ben nem engedte bekapcsolni? Le volt tiltva a kapcsoló? Monitorod Displayport-tal van rákötve? Nekem úgy tűnik mintha csak megkavarodtak volna a beállítások. Talán telepítéskor egy beállítások alaphelyzetbe állítást kérve jó lett volna, de nem tudom. Lehet, hogy csak a végleges verzió lesz nálad jó
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Lackó1984 #31672 üzenetére
Vsync nem is használható AFMF-fel, tehát az helyes, hogy nem megy VSync-et el kell már felejteni, egy ősrégi 30 éves technológia, ami mindig is nem kívánatos dolgokat csinált, de sokáig nem volt rá más megoldás. Ezért lettek bevezetve az ezt kiváltó módszerek. Maximális képkockát limitálunk vagy a játékban vagy ha nincs a játékban erre állítási lehetőség, akkor a Radeon Chill-el. Freesync nálam működik, neked nem kapcsolható be a monitor beállításoknál?
Hány fps-ed van AFMF bekapcsolása előtt? 60 fps alatt nem ajánlott AFMF-elni a képhibák és a túl nagy késleltetés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz deakzozo #31667 üzenetére
AFMF eddig is létezett az Adrenalin-ban Ez most egy előzetes verzió, hogy aki akarja tesztelhesse az AFMF2-t, ami már bőven használható kategória a sima AFMF-hez képest, ami semmire való volt.
Omis: Engem is, én is használom Az első AFMF volt borzalmas.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Yodamest #31632 üzenetére
Ma már nem, de régi motorosként sokat CS 1.6-oztam, UT2004-eztem CRT-n majd LCD-n is Ma még nem tartunk ott, hogy azt a szintet hozzuk LCD-vel vagy OLED-del, akárhogy is nézem, de sokaknak így is elég a 60Hz / fps.
Jelenleg egy 165Hz-es monitorom van és ez egy jó oldal, ami mutatja a különbséget. Én nagy különbséget látok 60 és 120Hz között képtisztaságban: [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz RetepNyaraB #31598 üzenetére
Az az értelme, hogy ne dísznek legyen 144+ Hz-es monitorunk Ugye még mindig ott tartunk, hogy anno a hősidőkben egy 85Hz-es CRT tisztább képet adott mozgás közben, mint most egy 240Hz-es LCD vagy OLED 240fps-es tartalommal. Olyan 540Hz-nél kezd az LCD vagy OLED hasonló tisztaságú képet adni, mint egy képcsöves megjelenítő, de a 240Hz már elég tiszta. Lásd: 30Hz vs 60Hz vs 120Hz vs 240Hz vs 540Hz
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz RetepNyaraB #31595 üzenetére
Igen, ez lesz majd kiadva 1-2 hónap múlva felé stabilban természetesen plusz javításokkal.
A rárakódó input lag miatt nekem már nem annyira reszponzív 50-60fps-re esés esetén, szóval mindenképp ajánlott úgy beállítani a játékokat, hogy stabilan meglegyen az a 70-75 fps, mert így lesz a normál esetben 60fps-nek megfelelő input lagunk. Egyénként a 165Hz miatt 80 fps-es korlát is jó még, ekkor 8ms lesz a 10 helyett a frame generation lag.
kolopele: Ez a driver megoldja a felugrási gondot, úgyhogy felrakhatod. Bocs a félkövérért, iPhone-on halál ezeket a formázásokat nyomni. Nem veszi be a legtöbbször.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz RetepNyaraB #31593 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Kipróbáltam ezt a legújabb AFMF2-es előzetes meghajtót és nagyszerű ez a cucc. Cyberpunk 2077-et bekorlátoztam a játékban található határolóval 75fps-re, hogy ne fussak ki a monitorom 165Hz-éből, majd rákapcsoltam és 10ms képkocka generálási késleltetéssel gyakorlatilag hibátlan az élmény. Ha nagyon rángatom az egeret el lehet csípni egy-két képhibát, de amúgy nem tudtam megmondani 27 colos 1440p monitoron, hogy nem igazi, köztes képkockák vannak Mérföldekkel jobb és használhatóbb, mint az FSR 3.1 felskálázás része.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz GoodSpeed #31551 üzenetére
Nem lehet, hogy a bekapcsolt HDR miatt? Nekem SDR-ben megy a 165Hz DP-n egy Dell monitoron, illetve HDMI-n mindig 144Hz a maximum.
HDR-t ezek az olcsó monitorok amúgy se tudnak, csak dísznek és marketing fícsörnek van bennük, én se használom. A te monitorod tesztjeiben is nagyon rossz HDR-ről írnak, ami kb. ugyanaz, mint az SDR maximum fényerőn.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #31535 üzenetére
Az, hogy az előzőnél mi működött, nem jelent semmit Többször előfordult már itt, épp pár napja volt olyan egy másik topikban, azt hiszem a Radeon 7xxx-ben, hogy utána kellett állítani, mert 1,5 évig jó volt, de a mai friss oprendszerrel, driverekkel és játékokkal már nem elég a beállított feszültség. Ezt fontos megjegyezni, mielőtt a driverre húzzuk a koszos lepedőt. Nálam nincs ilyen probléma 6700XT-vel és a 24.8.1-es driverrel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz spleenszuru #31531 üzenetére
AFMF darabos, mert úgy működik, hogy ha megmozgatod az egeret gyorsabban kikapcsol és felére esik az fps Ezeket a driveres kókányolásokat nagyon ritkán kell számba venni, mert annyit is érnek. Az AFMF2 már használhatóbb lesz, mert nem lesz benne ez a kikapcsolásos működés, de a legjobb módszer még mindig a játékba integrált FSR 3.1 képkocka generálás.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31514 üzenetére
"Pl.: Be quiet! magyarázza videóban és írásos közleményben is, hogy miért nem terveznek és gyártanak passzív hűtésű eszközöket."
Ők csak tápokról beszélnek, VGA-k esetén ez irreleváns A írásukban konkrétan az van, hogy bizonyos teljesítményig teljesen jó a passzív megoldás, de például folyamatos 300W-ot passzívan lehűteni úgy, hogy 600W-os tüskék lehetnek, már a tápegység olyan mértékű felmelegedéséhez vezethet, ami gép fagyást okozhat a tápellátás elégtelensége miatt.
VGA-k esetén 20-50W-nál van a fan stop, ezért ez nem probléma. Az én XFX 6700XT-m esetén nincs semmiféle kiugró hőmérséklet tüske fan-stop-pal, ha hirtelen megterhelem, de újra megnézem, hogy biztos legyek benne.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz tobias88888 #31418 üzenetére
Resizable BAR / AMD Smart Access Memory be van kapcsolva? AMD kártyáknál az kötelező, hogy hozzák a várt teljesítményt. GPU-Z-ben láthatod, hogy be van-e a kapcsolva az Advanced fülön és ha nincs, akkor mi hiányzik hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz deakzozo #31365 üzenetére
Gyengébb kártyáknál számít többet, ahol 8 sáv van csak bekötve a 16 helyett: PCIe (3.0 vs 4.0) AMD Radeon RX 6600 - Performance Comparison
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A sebessége, illetve a VGA-nak dedikált foglalat az mindig is a CPU alatti első hely, amióta léteznek PC-k. Ez a szabvány, ez a slot van megerősítve az alaplapokon, hogy tudjon nagy darab kártyát fogadni. A többi slot gyengébb kialakítású, mert azokba nem rakunk VGA-t.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31290 üzenetére
Ja, hogy BFI-zel, úgy igen Nálam úgy van beállítva a monitor overdrive, hogy 60Hz-en se legyen overshoot, így csak kicsit bukok 165Hz-en, de 240Hz+ monitornál tényleg nagyobb lehet a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Megjegyzem, hogy az első esetben a 30 fps-ből csinálhat 90Hz-et vagy 120Hz-et is, ez a monitortól függ, hogy dupláz vagy tripláz vagy négyszerez, de tök mindegy hogy hányszoroz. Új képkockák nem lesznek a semmiből, csak az, amit kiszámol a géped. Aki észlel különbséget, az placebo.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31286 üzenetére
Mit kell nézni? Ennek így kell lennie, nálam is így volt AMD-vel és NVIDIA VGA-val is Mivel 45 fps az alsó FreeSync tartomány határ, ezért 30 fps-nél életbelép az LFC (Low Framerate Compensation), ami megduplázza a képkockát számát, azaz 1 ütem 1 képkocka helyett 2 fél ütemig ugyanaz az egy képkocka lesz kétszer kiküldve. Így 60 Hz áll elő és benne maradsz a Freesync tartományban.
60 fps esetén benne vagy a Freesync tartományba, hiszen a 60 nagyobb, mint a 45, tehát 60Hz-en leszel. Semmi hátrányban nem vagy 60fps 120Hz-zel szemben, hiszen ugyanazok a képkockák lesznek kiküldve a monitornak, amik ugyanannyi ideig maradnak a képernyődön.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31282 üzenetére
Én ilyet még nem tapasztaltam, hogy egy in-game fps limiter birizgálja a frissítési frekvenciát. Milyen játékok ezek? Képet tudsz tenni a játékbeli monitor beállításokról? VSync-et bekapcsolva szoktak ilyet csinálni a játékok.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Épp most jöttem rá, hogy nem a Cyberpunk-kal kell tesztelni stabilitást. Nálam a Ratchet & Clank simán eldobta ma 2-szer és +10mV-ot kellet rátolnom, hogy ne fagyjon ki.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Motion_Blur #31230 üzenetére
UV-zva igen, de a 6800-asok is kiváló ajánlatok A 4070 Ti-nél nem a VRAM sávszél a problémás, hiszen a 6950XT sebességét simán hozza 250W fogyasztásból, illetve többször még gyorsabb is, hanem a 12GB.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alister71 #31206 üzenetére
Ezzel semmi baj, csak arra hívjuk fel a figyelmed, hogy több új játékban pont az RT viszi ki a 8GB VRAM-ból és kezd beesni az fps és jön az akadozás Például Ratchet & Clank esetén RT nélkül jól fut, bekapcsolod az RT-t és beesik az fps 40%-kal. Régebbi, felújított alacsony gépigényű játékok esetén nincs gond ezzel, mint például a Resi 4, de az újakkal lesz gondod. Majd meg fogod tapasztalni, ha újabb játékokkal játszol és úgyis lecseréled a 3070-et, ha belefutsz ebbe. Ha régebbi játékokkal tolod, akkor viszont nem lesz gondod.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz deakzozo #31181 üzenetére
80 fok az hideg. Hotspot 95-100 fokig jó.
Jó szívvel gondolok vissza a 15-20 évvel ezelőtti PC-s világba, amikor ezek az adatok és még csomó más adat egyáltalán nem volt látható és senki se aggódott ilyeneken. Manapság az információ halom csak összezavar minket, engem is
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
xtremist: Az RX6800 jobb vétel, mert 17%-kal gyorsabb és 16GB VRAM-os. Szintén beszerezhető a zöld manónál 157k-ért.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31163 üzenetére
Ha a játékok grafikai beállításánál nem Windowed vagy Borderless Windowed módot állítasz be, hanem Fullscreen-t, akkor a játék külön kezeli a felbontást és a frekvenciát és hiába van mondjuk 60Hz vagy 120Hz beállítva a Windowsban, a játék vagy a monitorod maximum frekvenciáján fog futni vagy ha engedi beállítani, azon a frekvencián, amit beállítasz
#31165 Aprósólyom: Lehetséges, hogy rosszul tudom és csak akkor van így, ha a játékban van monitor frekvencia állítás.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egyébként a Windows asztalon szerintem felesleges 120Hz fölé menni, hiszen a 24fps-es filmek igy vajsimán mennek (120/24=5, de a 30fps, valamint a 60 fps is tökéletesen illeszkedik). Én ezért járatom a 165Hz-es monitorom "csak" 120Hz-en az asztalon. Játékok meg automatikusan mennek 165Hz-en teljes képernyős módban.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz Wasp91 #31154 üzenetére
Zárt házad van vagy olyan, ami rácsos és jól tud szellőzni? Van a házadban olyan elem, ami blokkolja az elölről jövő levegőt, hogy simán kijuthasson hátul vagy felül? Alaplap hőmérsékleted mennyi? Ez általában jól jelzi, hogy mennyire tud a ház szellőzni.
Melyik XFX kártya változatod van? Az olcsóbb és gyengébb hűtéssel szerelt SWFT vagy a felsőbb kategóriás MERC vagy QICK modell? Nekem MERC van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Wasp91 #31152 üzenetére
Van pár gyártó és modell, ahol a megvalósítás rossz. Ezeket kerülni kell. Én Gigabyte kártyáknál tapasztaltam már 5-6 évvel ezelőtt, azóta se veszek többet Gigabyte kártyát, illetve ha jól tudom pár alsó kategóriás ASUS van úgy belőve, hogy netezés közben is fel-fel pörög a venti, de a kártyák többségénél kiválóan működött és működik. Most egy XFX kártyám van és ha netezek, filmet nézek stb. 4 órán keresztül egyszer se indul be. Csak nagyobb terhelésű játék esetén indul be fél perc után.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aprósólyom #31148 üzenetére
"Nem is étem, hogy a power color egy ~160W-as 2 ventis kártyát, ami idleben 3-4wattot eszik, minek ilyen magas min. 30%-as fordulatot állít be. Már a mai mérnökökben sem lehet megbízni....)"
Meg lehet bízni a mérnökökben, csak te nem bízol bennük, mert rossznak gondolod a fan stop-ot Azért 30% a minimum fordulat, mert a mai videokártyákat venti kikapcsolásos működésre tervezik a mérnökök. Nem gondolnak arra, hogy valaki ezt felül akarja bírálni, mint például te. Hamarabb elromlanak a ventik, ha akkor is pörögnek, amikor nem kéne, hiszen van egy megadott élettartamuk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Lacccca87 #31136 üzenetére
+1. Nem igazán van már rossz driver az utóbbi években. Nekem a legújabb driverrel semmi gondom nincs normálisan megírt játékokkal. A Cod meg Pubg a játékok alja stabilitás és optimalizálás szempontjából. Nem ezek alapján kell mérleget vonni, hogy egy VGA driver jó vagy rossz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz KAMELOT #31093 üzenetére
Ez nem érdekel, hiszen te nem vagy moderátor, szóval megkérlek, hogy többször ne írd ezt le nekem Már ötször írtad be ezt a hozzászólásod különböző topikokban nekem címezve, amivel te sem vagy különb. Ugyanúgy csak növeled a topikhoz nem való hozzászólások számát.
bobalazs: Értem, rosszul értelmeztem eredetileg
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz Chuzzlee803 #31063 üzenetére
Első monitort Displayport-tal kösd rá, de HDMI-vel VGA-HDMI átalakító miatt a második monitor sose lesz tökéletes.
"Ezt némiképp orvosolni látszott, hogy a böngészőben kikapcsoltam a hardveres gyorsítást, utána is csinálgatta"
Igen, ezek nem segítenek. Kapcsold vissza. SAM letiltása se segít, azt is kapcsold vissza, mert játékokban 15-20% sebességet is bukhatsz nélküle.
Frissíts drivert és Windowst a legújabbra, majd pedig adj +20mV-ot a mostani beálltáshoz. Áramfelvételt ne nyomd ki +15%-ra, mikor a 6800XT-t híresen problémásak, azaz beszívnak 600W-okat pillanatnyilag és az ajánlott tápegység 800W a kártyához.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Bmwman86 #31056 üzenetére
Normális. Új játékok jobban terhelhetnek, szóval próbaképp 10mV-tal vidd feljebb a feszültséget.
Minimum frekit amúgy teljesen felesleges állítani, visszarakhatod 500MHz-re, mert kicsit kevésbé fog melegedni a kártya Tipikus példája annak amikor a hülyeség terjed a neten, akkor nincs megállás.
Adrenalint frissíts, mert több, mint fél éves. Ez is okozhat fagyást, mert minden hónapban javítanak fagyásos eseteket! Újabb drivernek szintén több feszültség kellhet, mert máshogy alakulhat a VGA kihasználása.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz DaVE-1 #31044 üzenetére
Csak undervolt esetén felesleges a power limit-et felfele állítani, mert úgyis kevesebbet fog fogyasztani a kártya. Akkor kell feltolni a power limit-et, ha undervolt-ot és overclock-ot egyszerre csinálunk, mert ilyenkor az overclock miatt nőhet a fogyasztás, de ugye nem akkora mértékben, mint undervolt nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
PuMbA
titán
NVIDIA RTX 4090 Power Consumption: 450W for the GPU, 40W for Memory, Rest for PCB, etc [Report]
Megvan, hogy honnan van a téves infóm. A GDDR6X memóriák esznek 40-50W-ot és 12db eszik ennyit. Tényleg igazad van A 8db GDDR6 kb. 20W-ot lehet, de a sebességtől függ. Elnézést.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bobalazs #30964 üzenetére
"De méri."
Honnan van ez az infó vagy hol látod? Nekem az AMD Software konkrétan GPU Power Consumptiont ír és a GPU Memory alatt nincs olyan monitorozható adat, hogy fogyasztás Egyértelmű az oka, hogy miért forróak a memória chipek és kell nekik ugyanúgy pad és kontakt a hűtőhöz. Az a 8db memória chip együtt benyel 40-50W-ot. Abu85 írta anno azt hiszem.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz GoodSpeed #30962 üzenetére
7000-reseknél már igen A 6000-res széria csak GPU fogyasztást mér, hiszen az AMD Software is GPU Power-t ír. Memóriát nem méri, ebből adódik a legnagyobb különbség. Meg a kártyán lévő pár alkatrész a kisebb. Ha rászámolsz 50-60 W-ot, akkor megkapod a teljes fogyasztást, mert 40-50W-ot fogyasztanak a GDDR6 chipek, a többi pedig a maradék.
NVIDIA már ezer éve tudta ezt, végre a 7000-res szériával az AMD is elért ide.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz GoodSpeed #30943 üzenetére
A kép alján a "Filmkocka szám" fordítás tetszik Nem sok olyan monitorozó program létezik olyan fordítással, azaz ferdítéssel, amin ne röhögtem volna el magam. Én is szeretem a magyar nyelvet, de muszáj vagyok néhány szoftvert, például az AMD Software-t is angolul használni, különben folyton ezen röhögnék.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz GoodSpeed #30900 üzenetére
Akkor egy újabb dolog, amihez rendszergazda fiók kell Mondtuk már, hogy semmi értelme a sima fióknak, ha ilyen rendszer közeli dolgokkal foglalkozol. A sima fiók egyszerű felhasználóknak való, akik azt se tudják mi az az 0.1% FPS és csak interneteznek meg zenét hallgatnak.
Szerk: Akkor a két fiók alatt más konfigurációt használ az Rivatuner. Előfordulhat keveredés, ha egy program nincs megírva jól több fiókos használatra. Hasonlítsd össze a konfigurációs fájlokat.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz viperabácsi #30856 üzenetére
Játéktól függ. Egyes játékokban, például Spider-Man YouTube szerint van 8% is, de általában csak 1-3%. dVGA mellé biztosan nem ajánlott egy iGPU-s proci, mert egy sima 5600-ban még ugye a 32MB-os cache is sokat tud dobni a CPU teljesítményen, az 5600G 16MB-ja ellenében.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30744 üzenetére
A túl élesítés (amit az AMD Software-ben / a játékban vagy a monitoron raksz rá) okozhat vörösödést vagy bármilyen más elszíneződést, ha az árnyékban amúgy nagyon sötét vöröses szín van, mert a vörös pöttyöket ilyenkor az kiemeli. Próbáld ki úgy egy időre, hogy azokat kikapcsolod. Az élesítés egyik mellékterméke, hogy a színeket is megváltoztatja, hiszen ez az élesítés alapja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Autós topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest