- Yettel topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Leradírozza az S26 Ultra a szelfikamerát?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Squirrel
őstag
Igen, ez kicsit furán hangzik.... kinek a pap, kinek a papné
[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
válasz #93362944 #27 üzenetére
Ez így azért nem állja meg a helyét. Maga a konstrukció jó. Viszont nincs meg a kellő infrastruktúra hozzá. 1 évig használtam EV-t a cégnél, a legnagyobb problémám az volt, hogy otthon (panel)nem tudtam tölteni, a környéken sehol nem volt nyilvános töltő sem.
Ergó munkaidő előtt és után is időt kellett azzal töltenem, hogy töltőt találjak, lehetőleg napközben ügyfél közelében. És amikor kiszámolod, hogy 1 héten majdnem 1 teljes munkanapod csak töltőre vadászásra megy el, és ez csak Budapest, az gáz. Ha pedig menni kell egy Esztergom-Budapest-Gödöllő kört, és útközben 4 töltő is rossz, vagy foglalt,akkor az boríthatja az egész napot. Szóval jó dolog az EV, annak, aki tudja használni. Kényelmes, gyors. De amikor végre megkaptam az új dízel Passatot, számomra olyan volt, mint amikor koton nélkül szexelsz 1 év után Nekem nem való, és kész. -
Sinesol
veterán
" Hány literes a tankja? 80? Egy liter benzin energiatartalma kb 8.9 kWh. Tehát egy 3-as Long range elmegy annyit mint a te Audid, csak kilenced része energiából, amit ráadásul nem kell kibányászni sehonnan, jobb esetben. Végülis nincs fejlődés."
Szerintem maradjunk annyiban, hogy kilometerenként olcsóbban jövünk ki az elektromossal, mert ha belemegyünk, hogy fosszilisek kitermelése, akkor jöhetne a greenwashing beszélgetés is, bőven van azért szennyezés a "megújuló" energia esetében is és akkor még a hulladékkezelés problémája elő sem jött egyelőre. A hatásfok is olyan, hogy az átlagembert sose fogja érdekelni, az a lényeg, hogy x összegből hány km-t teszel meg.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
válasz bigmasterg #22 üzenetére
De az sokat zabál. Főleg lóerőre lebontva.
-
golyós
addikt
válasz bigmasterg #15 üzenetére
Kezd alakulni, így már tényleg élhető lesz.
Ha 3-400 kilométerenként meg kell állni az még akár kényelmes is, hiszen 15 perc nem nagy ügy, kávé,esetleg cigi, pisi , ennyi pont elmegy rá .
Volt céges Renault kis dobozosunk, egyetlen hátránya a hatótáv volt.
Kezdeti konstrukció volt, 120km hatótávval. Gyári adat 170km, de annyira sosem lehetett tölteni.Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
BandiT85
aktív tag
válasz #93362944 #27 üzenetére
Mi benne egy hulladék? Érdekes az én hármasom ajtóbehúzója nem recseg-ropog, mint egy mai mercédeszé. Vagy épp egy zsír új Octaviaáé. (Csak hogy azokat említsem amiben a közelmúltban ültem)
Normális leírtad a véleményed? Idézem: "Hatotav, utaster, muanyag, olaj..
Onvezetes? Ugyan, lassan wc re is rollerrel mentek." ??? Itt mire tetszett gondolni? Olaj???"En 1988 as nemet premiumot hajtok es meglep, hogy hova jutottunk, 700km ugye ami nagyon komoly 30 + ev utan.." Hány literes a tankja? 80? Egy liter benzin energiatartalma kb 8.9 kWh. Tehát egy 3-as Long range elmegy annyit mint a te Audid, csak kilenced része energiából, amit ráadásul nem kell kibányászni sehonnan, jobb esetben. Végülis nincs fejlődés.
Másfél év alatt menetem ~35e km-t, eddig beletankoltam volna 1,5m-et nagyjából egy hagyományos autóba (ha lenne olyan autó, ami 300 lóerős, és 7 litert eszik), ez helyett kb 200e ft-ért töltöttem. Szerviz nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
Seep
senior tag
válasz #93362944 #27 üzenetére
Jo de ha a masik oldalrol nezed azert a mercinel is a 124 volt a topp, onnantol lejtmenet van. Haverom 1 eves S500-as mercedesze hanem mesz vele 2 hetig lemerul az aksi es nem mesz sehova. 3x volt szervizben. A mercedesz szerint minden ok. . Uj elektromos mercedeszek nyikorgo beltererol meg inkabb mar ne is szoljunk.
-
bigmasterg
addikt
válasz GoldhandRent #28 üzenetére
Fun fact: száraz aszfalton a szélesebb gumi tapad jobban, de csúszós felületen a keskenyebb.
Most szombaton voltam műgyantán, vezetéstechnikai tréningen, ott is kijött a dolog, nem csak hóban, jégen igaz.
Jó esetben, normál közlekedés közben nem a nyári gumi tapadási határait feszegeted. Egy hirtelen leeső eső esetén már sokkal közelebb kerülsz hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GoldhandRent #28 üzenetére
Ez a melyik mennyire tapad így hülyeség. A terhelhetősége más, a tapadás a gumi anyagától függ.
-
GoldhandRent
őstag
Azonos méretű kerekek esetén gumi és gumi között is van különbség.
A kettő közül a kevesebbet fogyasztó kevésbé tapad, ergó a kanyarban hamarabb kicsúszik, vagy nem képes időben lefékezni az autó vele
#2bigmasterg 18 vs 19-ben ugyan azzal a gumival tesztelték ?
illetve a 19-es szélessége megegyezik a 18-aséval ?ugyanakkor nagyobb vs kisebb felniméretnél még hozzátesz az is, hogy a nagyobb felni tovább gurul lendületből fékezés nélkül (legalábbis tapasztalatom szerint, de ezt inkább offba rakom )
-
-
BandiT85
aktív tag
válasz #93362944 #21 üzenetére
Egészen meglepődtem, hogy milyen normális hangnemben megy a beszélgetés a témáról, de titkon már vártam, hogy jöjjön egy ilyen "szakértő", hogy megmonjda hogy mekkora fos a Tesla, bezzeg a 30+ éves autó az az isten. Gondolom még nem használtál/mentél bármilyen Teslával, vagy épp villanyautóval, de már óriási tudással rendelkezel enélkül is, és tudod hogy "ipari hulladék". Csak azért írál ide, hogy tudasd másokkal is, akik még nem tudják...
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz bigmasterg #19 üzenetére
Én nemrég ilyet találtam:
-
opr
nagyúr
válasz bigmasterg #19 üzenetére
En abban a hulye helyzetben vagyok, hogy az ido 99%-ban igazabol ~200km hatotav is eleg lenne. A maradek 1%-ban (evente 1-3 alkalom kozott) meg az 500 is rohadt keves, mert eppen europat jarjuk fel-ala.
Jovo heten pl lesz egy Budapest-London, igaz a legutobbi ilyenbol tanulva most beiktatunk egy megallot, nem egyben nyomom le, mert az mar nem volt fun a vegere.
De igazabol nekem elektromos auto valoszinuleg ~10 ev mulva lesz realis, ha nem tobb. Egyreszt mert nem veszek ujat (csorosag+elvek, rossz kombo), masreszt ki akarom varni, hogy meglegyen az elerheto aru (kb kozepkategoria, mint a cikkben is emlitett) kocsiknal az 1000km WLTP hatotav, es oregedjenek 3-5 evet.
Sot, igazabol lehet, hogy kivarom, mit fognak tudni a szilard elektrolitos akkusok hosszu tavon.Amiert ennek ellenere beleugatok az az, hogy az autozas/autok amugy baromira erdekelnek, nameg ha oszintek akarunk lenni, igazi fejlodes az autoiparban az elmult ~15 evben nem igazan tortent (ha a vezetessegito rendszereket nem vesszuk ide), szoval ujabban igazabol csak az elektromos autok fejlodese az, ami szamomra ugy igazan erdekes.
ui/szerk: nameg majd ha ugy alakul, hogy tudom otthon tolteni, mert bar most kerteshazban lakunk, de a hulye foberlo megtiltotta, hogy sajat koltsegen felszereltessunk egy elektromos auto-toltot. Pedig meg hatra is maradna ha lelepunk. Igen, ekkora barom a csavo.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
bigmasterg
addikt
A második ábrán Model 3-ból csak a sima rwd szerepel, ami lassabban tölt, mint a nagyobb akkusak.
However, the rear-wheel-drive car charges at a maximum of 170kW, while the Long Range tops out at 250kW, so you can’t take full advantage of 350kW yet. An 80% charge will still take about 25 minutes on a v3 or v4 charger with either car.
A long range rwd-ben ugyanaz az akku van, mint a sima LR-ben, így a töltése is ugyanúgy gyorsabb a kis akkus rwd-nél.
De nem kell mindig 80%ig sem tölteni, ha nagy az akkud és nem újabb 4-500km etapot akarsz megtenni.
Az ioniq 6 ennél valamivel gyorsabban tud tölteni, de ugyanakkor valamivel többet is fogyaszt. Így hosszútávon kb ugyanott vagy.
szerk.:
[ Szerkesztve ]
-
opr
nagyúr
válasz bigmasterg #15 üzenetére
Ez tényleg elég jó, gyakorlatilag egy cigi+pisi (vagy szendvics+pisi, darab darab) alatt megvan a 20-80. Az már teljesen használható.
Ha azt mondjuk, hogy ennek az új LR-nek mondjuk 550km a reális pályás hatótávja (130 körül, nyáron, klímával) és hasonló időket hoz(?), akkor 330km-enként kell kb 10 percre megállni. Az már bőven a használható kategória még nagyon hosszú utakra is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Alaaf Pi
senior tag
A felni mérete, formája rengeteget számít. A forma az egyszerűbb, az a légellenállásba szól bele, elég komoly mértékben. A méret izgalmasabb, mert az átmérő és a szélesség valamilyen szinten együtt járnak, a szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása, ami viszont minden sebességnél egyforma mértékben szól hozzá az összes ellenálláshoz. Számításaim alapján a gördülési és a légellenállás egy 1400kg-os, 0,2-es összesített légellenállási együtthatójú, 1,45x1,80 méter homlokfelüket 80%-t foglaló profilú autó esetén WLTP 3b ciklus alatt a gördülési- és a légellenállás 50km/h körül válik egyenlővé, miközben a ciklus átlagos sebessége 40km/h körül van, megállások nélkül is. Ha kell a számítást Excel formátumban át tudom küldeni.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz bigmasterg #2 üzenetére
Azt lehet tudni, melyik WLTP ciklus szerint nézik?
-
bigmasterg
addikt
Bp-München 650km.
Ha nagyon siet az ember, akkor még csak tele sem kell tölteni az autót, hogy normális autópálya tempóval megtehető legyen a táv. Azaz valóban elég 10 perc, amíg az ember mosdózik, meg vesz egy üdítőt.
De amúgy jellemzően több időt tölt el az ember egy benzinkúton, ilyen hosszabb út alatt, mint gondolná.Ebben mondjuk az ioniq 6 elég jó: Ezen csak a sima rwd model 3 szerepel, kissebb akkuval:
Meg ahol kényelmes az elektromos autó, hogy napi használat mellett (gondolom nem a Bp-München a napi túra) este, otthon fel tudod tölteni és akkor 0 kitérő ás extra idő a töltés. -
sharp4
őstag
A gondolkodást szükséges ehhez megváltoztatni, és tudni kell használni az autót, ismerni mit tud. Hosszabb távokon 7-10 perces töltés is elegendő, hogy a következő utasok által igényelt helyen megálljunk, ami kb. 200-250 km távolság. VISZONT! Ekkor olyan helyen álljunk meg, ahol 200-250 kW-os töltő elérhető. Tanulható, megszokható.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
golyós
addikt
válasz bigmasterg #7 üzenetére
Ez már tényleg kezd elfogadható lenni.
Utolsó utazásunkból kiindulva, (Bp-München) mennyi idő feltölteni az aksit?
Egyszer áltunk meg tankolni visszafelé.
Sokaknak még mindig ez a baja, hogy oké a hatótáv, de a feltöltési idő a sok egy tankoláshoz képest.Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
ledgeri
nagyúr
Másodikgenerációs Toyota Prius brossúrában is említve volt, hogy a kisebb fém, több gumi-kombó kisebb fogyasztást jelent!
Kevesebb tömeg távolabb >> könnyebb gyosítani.
Több gumi ami elnyeli az úthibákat, azt is -mivel hosszabb úton teszi radiálisan- kisebb energiapazarlással (melegedéssel) teszi.Amikor már a motor/hajtáslánc nem pazarol annyit, és kimaxoltuk az aero-t, akkor a gumi a legnagyobb tényező!
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Squirrel
őstag
Nekem kifejezetten tetszik még most is. A mienk (model 3 Performance) most lett 4 eves. Belül fapados az igaz, ott javithatnak. Meg tennének végre bele valami klassz head-up displayt, az nagyon hianyzik. Ott alkothatnanak valami kiemelkedőt. Egyetertek, hogy a hideget nem szeretik, de ott is akkor esik nagyot a hatotav, ha megallok valahol. Elmegyek masik varosba dolgozni, 52 km, nyaron kb ennyit is eszik (autopalyan itt 120 a maximum, de sokszor van torlodas miatt 80-100-as korlatozas), delutan mikor jövök vissza, kb 10 km minusz. Ugyanez telen kb 55-60 km az uton, a nap vegen viszont az allas soran sokszor 30-40km-t veszit. Gondolom temperalja az akut.
[ Szerkesztve ]
-
Eclips21
őstag
válasz bigmasterg #7 üzenetére
Uj koraban, majd evente 1%-t degradalodik(igaz ez lassul az evek mulasaval + gyorstoltozes. Igaz meg mindig jobb mint a tobbi gyarto, de csak mert bazi nagy akksipakkot tesz az autoiba.
-
hankock
tag
Egyet értek. De.
Két éves e autózás tapasztalata alapján ki merem jelenteni, hogy az elektromos autó hatótáv felhasználás szerint az autópályát, a hideget és az autópályás hideget nem szereti. Persze télen ritkábban mennek a Magyar emberek a Horvát tengerpartra, vagy a Balatonra. Meg hát a Svédek meg a Norvégok is megoldják valahogy. -
hankock
tag
Számomra hihető adat,...
...tavasszal, 20 C° hőmérsékleten, klíma és fűtés nélkül, 60% páratartalommal, némi hátszéllel, sík terepen.Nissan elektromos autókám hétfő reggel 6 C°-os induláskor, fűtéssel, (pára mellett klímával) világítással, ülésfűtéssel, a budai hegyeknek felfelé 13 km-es távolságon, több mint 20 km távolságot vesztett.
A computer szerint, ha kikapcsolom a klíma vezérlést (fűtés, klíma) az +42 km-t tesz hozzá a teljes hatótávhoz. És még nincs tél se. -
Kinder
senior tag
Nem csak a méret, hanem a kialakítása is.
A 20-as Performance felni egy jól kinéző, vagány cucc, nem igazán jó légellenállásal, a 19-es egy átmenet, még akár jól is kinéző, de mindenképpen áramvonalasabb, viszont a 18-as aero felni még műanyag betétekkel is segít a légellenállás legyűrésében, ami nem szép, de hasznos.
Viszont a WLTP mindkinek ugyanaz, és ott egy 700+ km-t villantani szép még akkor is, ha tudjuk, azért az ha nem is lehetetlen, de nehéz elérni.
( Egy Model3 Perf tulaj )[ Szerkesztve ]
-
bigmasterg
addikt
Igen.
A performance és long range közötti különbség leginkább a nagyobb felni miatt van.
Múltkor handrasnál volt egy hatótáv teszt, ahol LR-en perfomance felni volt és drasztikusan visszaesett a hatótávja. -
csendes tag
válasz bigmasterg #2 üzenetére
Ennyire sokat számít a felni mérete? 60km? Nagyon soknak tűnik nekem... ez majd 10%...
(Kérdezem, nem kritizálom) -
bigmasterg
addikt
Az új WLTP hatótávrekord 702 km, ami az összkerékhajtású Model 3 Long Range 629 km-ére licitál rá,
Ebben van egy kis ferdítés a tesla részéről.
Loptam a kommentet innen.:A 702km-es hatótávban van egy kicsi sarkítás, mivel a konfigurátorban az alap hatótávokat a "Nova" (19 colos) felnivel számolják, de a Long Range RWD-esetében a (18 colos) felnivel számolják!
Hatótávok:...................18as felnivel............19es felnivel
RWD.................................554km.......................513km
Long Range AWD............678km.......................629km
Long Range RWD(új)......702km.......................640kmSzóval csak 11km és 24km különbségről beszélünk a Long Range verziók között a hátsó kerekes javára és nem 73-ról mint ahogy a konfigurátorból első ránézésre következik.
[ Szerkesztve ]
-
Eclips21
őstag
A las vegasi robot taxik sokkal sokkal nagyobb számítási kapacitással rendelkeznek mint amit a tesla használ a saját autóiban, kiváncsi leszek rá, de valószínűleg ez is csak ez Musk hazugság.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kedvenc zene a mai napra
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Yettel topik
- Hálózati / IP kamera
- Battlefield 7
- Nők, nőügyek (18+)
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- További aktív témák...
- MSI B550 GAMING GEN3 AM4 DDR4 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- GIGABYTE B650 UD AX WiFi AM5 DDR5 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! Asus ProArt OC RTX 4070 OC 12GB GDDR6X videokártya 3 év garancia 27% áfa
- Samsung LS27BM500EUXEN 27" Smart Monitor eladó (bontatlan)
- Asus ROG Strix G513RM G513RM Gamer Laptop RTX 3060, Rysen 7 DDR5 16GB
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest