BMW iX3 menetpróba

Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

Bevezető, a BMW elektromos stratégiája

Villanyautós jövő szempontjából a BMW egyszerre számít úttörő és konzervatív márkának egyaránt. Úttörőek, hiszen villanyautós trendről, teljesen elektromos jövőképről még csak foltokban sem beszélhettünk, a belsőégésű motorok egyeduralma megingathatatlannak tűnt, mikor 2011-ben, Franfkurtban bemutatták az i3-at, ami nem csak hajtását tekintve, de külső-belső filozófiáját nézve egyaránt nagyon merész termék lett, ma, ennyi év elteltével pedig azt mondhatjuk, ez bizony nem csak egy vadhajtás volt, hanem megalapozta azt a BMW i-filozófiát, aminek második valódi villanyautójára nagyon sok további évet kellett várni.


Az i3 merészsége szinte feldolgozhatatlan volt, ha visszagondolunk a 2011-es, vagy 2013-as autós világra [+]

Konzervatívnak pedig pont ezért nevezhetjük a BMW-t, hiszen bár az i3 most, még a hetedik gyártási évében is aktív és népszerű modell, továbbá a cégcsoporton belül van egy nagyon dögös, igazi gokartos vezetési élményt nyújtó, trendi városi autó, a Mini Cooper SE is, összességében azért a palettát nagyon lassan frissítik a közvetlen konkurenseikhez képest is, és viszonylag lassan történik náluk az az általános villanyosítás, amire az európai piacon egyre nagyobb szükség, már-már kényszer van folyamatban döntéshozói és városvezetési oldalról: a plug-in hibridek szép lassan megjelentek a BMW-nél szinte minden kategóriában, ezek kifejezetten népszerűek is, de a kizárólag elektromos hajtással szerelt modellek között az iX3 lett a második modern BMW.


Nincs BMW-embléma rajta kívül, de tudjuk, hogy a Mini Cooper SE is nagyon közel áll a bajorokhoz [+]

Mostantól persze jóval aktívabban beindul majd a folyamat, érkeznek azok a típusok, amik teljesen önálló fejlesztési láncon mennek végig villanyautóként, novembertől nálunk is elérhető lesz a méretes luxus-SUV, az X5-méretosztályában startoló BMW iX, de jövőre vélhetően piacra kerül a szedánok között a BMW i4, ami már a 2022-es európai Év Autója (COTY) választáson is az indulók között lesz, és az interneten megannyi fotót láthatunk a külsejéről és a belsejéről.


Nemrég a BMW iX-et is volt szerencsénk élőben megnézni [+]

A jövőben piacra kerülő BMW i-szériás autók feltűnően egy új irányvonalat képviselnek, nagyon felismerhető külsővel, a hagyományos luxusautókhoz szokott szemnek kissé extrém, egy prémium hotelre emlékeztető belső térrel, viszont az átmeneti időszakra, a hagyományosabb BMW-vásárlóknak biztosan ismerősebb villanyautó is lett azért a palettán, ez az iX3, ami külsejét és belsejét tekintve egyaránt közel azonos a normál, harmadik generációs, 2017 óta létező X3-mal, csak megannyi erőfeszítés árán csináltak az alapjaira egy villanyautót. Méghozzá egy várakozásokon felüli módon nagyon jót.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

  • BMW-s változatot is kap az iQOO 8

    Hivatalos megerősítést nyert, hogy Snapdragon 888 Plus lesz a mobilban, bekerül a 120 wattos gyorstöltés és az 1440p-s kijelző is.

  • Mercedes EQA menetpróba

    24 milliós árcímkéjét ismerve nyilvánvaló lehet, hogy a csillagos márka is egy nagyon kellemes villanyautót ad, de ezúttal korántsem arról van szó, hogy nagyítóval kéne keresni a kisebb-nagyobb hibákat.

  • Ford Mustang Mach-E menetpróba

    Egy minden szempontból nagyon amerikai villanyautót volt szerencsénk letesztelni: karakterességével és sportosságával emlékeztet a régire, de sokkal hangsúlyosabban egy modern, széleskörűen használható kocsi, brutálisan nagy akksival.

  • A Toyota GR Yaris fedélzeti rendszere

    Egy különleges, finom technológiai megoldásokban bővelkedő modellen keresztül néztük meg, hogy mennyit fejlődött a japánok infotainment rendszere az elmúlt években.

Előzmények

Hirdetés