Hirdetés
Bevezető
Ez igazából adta magát. Kicsi is, amúgy sem olcsó, városban van elemében, teljesen evidens, hogy villanyhajtással is érdemes piacra dobni. A Miniről mindenki tudja, hogy egy kicsit kultkocsi, azt is ezerszer megénekelték minden tesztben, hogy milyen jól fordul, milyen robbanékony, fürge és közvetlen, ha pedig ehhez alacsony súlypontot (az akkuk miatt) és azonnal rendelkezésre álló nyomatékot társít egy villanyos verzió, akkor olyan nagyon el sem lehet rontani. Sőt.
Vegyünk egy hagyományos Minit, teljesítményben a Cooper S áll a legközelebb az elektromos kivitelhez, 7,3 millióról indul, de ha automata váltót is akarunk (mert kézi váltót egyetlen villanyautó sem kínál), akkor már karcolgatjuk a 8 gurigát, amivel kábé ott vagyunk, ahol állami támogatással már az elektromos Mini is elhozható. Lenne, ha bő egy nap alatt nem merült volna ki a keret épp a napokban, azért anélkül még van köztük 2-2,5 millió forintnyi eltérés, ezt pont elég soká termeli ki a villanyos kivitel gazdaságosabb üzemeltetése.
De mégiscsak ott vagyunk, hogy a Mini azon ritka modellek közé tartozik, ahol az árammal működő változat felára nem olyan mellbevágó, mint mondjuk egy Golfnál, egy Ionicnél, vagy egy Smartnál. Perszehogy. Ha egy termék egyébként is kvázi a prémium szegmensben szerepel, akkor ott több a mozgástér, ugyanezen ok miatt a Jaguar i-Pace és az Audi e-tron sem lényegesen magasabb árfekvésű, mint a benzines és dízeles márkatársak hasonló méretben, teljesítménnyel és felszereltséggel. Ettől még 8 millió (esetleges támogatással) egy városi gokartért sokak számára egy teljesen irreális kiadás, amikor feleennyiből is minimum ilyen használati értékű bármit lehet venni, de a Mini sosem a praktikumról és az ár-érték arányáról szólt, mégis irtó népszerű. És ez a vásárlóközönség az elektromos változatra is rá fog indulni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!