A Toyota GR Yaris fedélzeti rendszere

Egy különleges, finom technológiai megoldásokban bővelkedő modellen keresztül néztük meg, hogy mennyit fejlődött a japánok infotainment rendszere az elmúlt években.

Hirdetés

Bevezető

Nyilván léteznek olyan autók, amelyeknél a nap végén valószínűleg még a tulajdonosokat sem igazán izgatja, hogy mennyire jól kezelhető az infotainment rendszer és stabilan működik-e mondjuk az Android Auto, hiszen a francia Riviérán, egy szupersportautóban ülve valószínűleg nem kizárólag a zenében érdemes gyönyörködni. A nem csak milliárdosok által megvásárolható gépjárművekben viszont nagyon is fontos a szórakoztatásért felelős rendszer és az okostelefonos összeköttetés, az autógyártók egy része pedig szemmel láthatóan szenved is attól, hogy míg egy évtizeddel korábban elég volt jó autót gyártaniuk, mostanában már egy okos kütyünek kell legördülnie a gyártósorról. Manapság már nem igazán kérdés, hogy egy új modellnek együtt kell-e tudnia működni egy okostelefonnal, a modern infotainment rendszerek pedig kategóriától függetlenül bekerülnek egy-egy gyártó teljes termékportfoliójába. Ennek köszönhető, hogy a Toyota aktuális infotainment rendszerét abban a GR Yarisban tudtuk kipróbálni, amely bár nem egy kizárólag milliárdosok által elérhető szupersportautó, a vásárlóközönségét valószínűleg szintén kevésbé érdekli, hogy mi szól a hangszórókból. Ebben az autóban ugyanis másféle muzsikát is lehet hallgatni.


[+]

A Toyota GR Yaris ugyanis nem egy átlagos gép, hanem gyakorlatilag egy utcai rallyautó, amely valószínűleg szinte minden benzinvérű autórajongó szívét megdobogtatja. Ez a modell ugyanis nem a mai kor gyermeke, és talán azt sem túlzás állítani, hogy nem is a modern európai filozófia jegyében készült, és ezt most kivételesen a lehető legpozitívabb értelemben kell látni. Egy utolsó mohikán, egy olyan élményautó, amilyenhez hasonló az Euro 7-es érában valószínűleg már nem fog megjelenni. Ebben a Toyotában nem található meg a gyártó amúgy kiváló hibrid hajtáslánca, viszont bekötött szemmel sem lehet nem észrevenni azt a perfekcionizmust, amihez hasonlót csak a szigetországban gyártott tárgyakon lehet megfigyelni.


[+]

A GR Yaris egy homologizációs modell, amelyet a FIA Rally Világbajnokság (WRC) megnyerésére fejlesztettek ki. Ha pár szóban szeretnénk összefoglalni a lényeget: kis tömeg és nagy merevség. Rengeteg dolgot könnyítettek ki, felsorolni is nehéz lenne: alumínium motorháztető, csomagtérajtó és ajtóborítások, szénszálas tetőpanel, de még a hagyományosnál könnyebb lökhárítókon is fogtak egy kis súlyt. Az erőforrás egy közvetlen befecskendezéses, soros háromhengeres, G16E-GTS jelzésű, 1,6 literes turbómotor, amelynek a teljesítménye papíron 261 lóerő. A sebességváltó szerencsére kizárólag kézi lehet, a hatfokozatú megoldás használata álomszerű élmény, és nagyjából hasonló szavakkal lehet leírni a GR-FOUR összkerékhajtást, az elöl és hátul is megtalálható Torsen önzáró differenciálművek működését, meg azt a vezetési élményt, amit ez az elképesztő kisautó nyújt. Kicsit sajnáljuk, hogy télen jutott el hozzánk az autó, a vacak időben és a téli gumikkal nem akartuk kínozni, de még egy egyszerű városi A-ból B-be eljutás is óriási élmény volt ezzel az egyszerre végtelenül finom és brutális járművel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

  • Ford Mustang Mach-E menetpróba

    Egy minden szempontból nagyon amerikai villanyautót volt szerencsénk letesztelni: karakterességével és sportosságával emlékeztet a régire, de sokkal hangsúlyosabban egy modern, széleskörűen használható kocsi, brutálisan nagy akksival.

  • Mindenki elektromos hajtásra vált

    Mármint kizárólag. Sorban jelentik be a márkák, hogy felhagynak a belsőégésű motorok fejlesztésével, számos gyártó pedig már kitűzte a dátumot a pusztán elektromos hajtású modellpaletta értékesítése kapcsán is.

  • Mercedes EQA menetpróba

    24 milliós árcímkéjét ismerve nyilvánvaló lehet, hogy a csillagos márka is egy nagyon kellemes villanyautót ad, de ezúttal korántsem arról van szó, hogy nagyítóval kéne keresni a kisebb-nagyobb hibákat.

  • BMW iX3 menetpróba

    Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

Hirdetés