Ár, elérhetőség, összegzés
23,1 millió forintról indul a BMW iX3 alapnak számító Inspiring felszereltsége, viszont már ez a modell sem nevezhető alapverziónak, ennyi pénzért benne van a csomagban a hőszivattyús fűtés, a háromzónás légkondi, a panoráma üvegtető, a multikormány, a metálfényezés, a műbőr kárpitozás, a vezeték nélküli mobiltöltő, az első ülésfűtések, mindenféle parkolóasszisztens, a LED fényszóró és persze a modellbe kerülő legjobb infotainment-rendszer Android Autóval, Apple CarPlay-jel, Connected Drive szolgáltatásokkal, okostelefonnal vezérelhető, távoli temperálással. Az Impressive felszereltségnél jön be a képbe az elektromos gerinc- és oldaltámaszos ülés külön tologatható combtámasszal, a dupla oldalüveg, a négykamerás, 3D képet mutató parkolóasszisztens, a Head-up kijelző, a mutogatós gesztusvezérlés, és persze a Harman/Kardon HiFi, ezekért összesen 1,7 milliónyi felárat kell fizetni, így már közel 25 milliónál járunk.
Elektromosan elhúzódó sötétítővel, elöl billentőfunkcióval a felszereltség része a nagy üvegtető [+]
A típus egyébként elérhető, rendelhető, bizonyos mértékig még raktárkészlet is van, túl sok egyéb, csomagon felüli fizetős extra pedig nincs, ami van és érdekes, az az elektromos autóknál viszonylag ritkán előfurduló vonóhorog, ami természetesen kihajtható változatban érhető itt el 371 500 forintért, túl nagy tömeget azonban nem cipelhet, 750 kg-ra van hitelesítve.
Nehéz alternatívákat sorolni a BMW iX3-mal szemben, hiszen a németek közt szétnézve jellemzően nagyobb, nehezebb, erősebb, összkerekes és drágább alternatívákat találunk, ilyen például az Audi e-tron vagy a Mercedes EQC. Jóval drágább még a gyorsulásával lenyűgöző, extravagáns Jaguar i-Pace is, egyedül a Tesla Model Y, ami hasonló áron érkezik, és életszerű alternatívája ennek a modellnek a 25 millió alatt: jobb gyorsulás, magasabb végsebesség, jelentősen több lóerő összkerékhajtással, akár hétszemélyes kivitelben, 250 kW-os töltési teljesítménnyel és kiterjedt Supercharger-hálózattal. Cserébe a BMW jóval otthonosabb belteret, itthon bőségesebb szervizhálózatot, és szinte biztosan magasabb szinten álló zajkomfortot ad.
Elsősorban azoknak a BMW-vásárlóknak ajánlanám az iX3-at, akik hagyományos BMW-élményt keresnek modern villanyhajtással: eddig ilyen nem volt, és a jövő modelljei (iX, i4) alapján szinte biztosan nem is lesz, így ennek a típusnak ez nem a hátránya, hanem a varázsa. A meglévő platformra épített BMW-villanyautó számunkra semmi érdemi hátrányát nem mutatta abból eredően, mert belsőégésű változatok is léteznek az alapjain, ára pedig észszerű a konkurensekhez képest. Számunkra kifejezetten nagy meglepetés volt, hogy ennyire jól sikerült, komplex módon nagyon jó, élhető és versenyképes villanymodellt tudtak faragni az X3-ból, valószínű, hogy a BMW-nél sok ziccert hagytak ki azzal, hogy nem hamarabb kezdték elektromosítani a meglévő palettájukat. Az iX és az i4 mindenesetre komoly lépéselőnybe hozhatja őket, ha a többiek nem lépnek gyorsan.
szentkuti11