Hirdetés

Mercedes EQA menetpróba

24 milliós árcímkéjét ismerve nyilvánvaló lehet, hogy a csillagos márka is egy nagyon kellemes villanyautót ad, de ezúttal korántsem arról van szó, hogy nagyítóval kéne keresni a kisebb-nagyobb hibákat.

Hirdetés

Bevezető, méretek, külső

Ez itt a Mercedes-Benz márkanév alatt futó legolcsóbb villanyautó, ami persze nem azt jelenti, hogy államilag támogatott kategóriáról kellene beszélnünk, sőt, már az alapjául szolgáló, belsőégésű motorral szerelt GLA is egy alsó hangon 14-15 millió forintos autó, amit nem túlzó extrázással is könnyen a 17-19 milliós kategóriába lehet tolni. Tehát van egy eleve nem olcsó alapokra átépített villanyautónk, ami 20 millió forint alatt még az első ülésfűtés kényelmével sem kecsegtet minket, valamirevaló felszereltséggel pedig bruttó 22-24 millió forint az ára, cserébe viszont tágas belső teret, bőséges hatótávot, és nem utolsó sorban a csillagos márka presztízsét kínálja. Különösen kíváncsiak voltunk erre az autóra az árban közvetlen konkurensnek tekinthető BMW iX3 ismeretében, ahol tényleg azt éreztük: itt bizony nagyon szőrszálhasogató hozzáállást kell felvennünk, ha a kocsi hibáiról szeretnénk beszámolni. Nagyon jól sikerült az EQA is, viszont előrebocsátjuk, a platformon belüli átépítés gyermekbetegségei ennél a modellnél sokkal jobban kiérződnek, mint a bajorok kocsijánál.


[+]

Mielőtt bárki azt állítaná, hogy direktben össze akarom hasonlítani az EQA-t az iX3-mal, gyorsan leszögezem: kizárólag az ára miatt merem ezt a modellt konkurensként említeni, hiszen méretben a Mercedes jelentősen kompaktabb, cserébe viszont belső mérete és főleg csomagtere szempontjából szűkösebb a BMW-nél. 4463 milliméteres hossz, 1834 milliméteres tükrök nélküli szélesség és 1620 milliméteres magasság alkotja az EQA dimenzióit, tengelytávja 2729 milliméter. Nagyjából a Volvo XC40 Recharge áll a legközelebb hozzá méretben, és nagyon hasonló dimenziókkal bír még a Volkswagen ID.4, a Tesla Model Y viszont már bő fél számmal nagyobb nála.


[+]

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Mercedes EQA négy embernek elöl-hátul nagyon bőséges helykínálatot ad, ahogy a platformjára épülő többi Mercedes jelentős része is, kényelmesen elférni benne hátul, akár egy hosszúra nyúló utazás során is, és még öt személlyel sem nevezhető élhetetlennek, sőt, közepes távra simán elfogadható teljes kihasználtság mellett is.


[+]

Méretek szempontjából a probléma nem is az utastér kapcsán jön, hanem a csomagtartó kapcsán. Az EQA belsőégésű társa, a GLA bőséges, 435 literes csomagtartójával szemben az elektromos EQA tulajdonosai mindössze 340 literes csomagtartóval fognak találkozni, ez nettó értékben nagyjából a kisautók közé sorolt Renault Zoe szintjét üti meg, de a szintén jóval rövidebb Volkswagen ID.3 még többet is tud nyújtani.

Ez a csomagtartó nem nagy, főleg az autó külső méreteihez képest
Ez a csomagtartó nem nagy, főleg az autó külső méreteihez képest [+]

Magasra kell pakolni, viszonylag keskeny és a hagyományos kalaptartó benntartása mellett alacsony is a csomagoknak szánt terület, a legtöbb, ehhez hasonló SUV-szerűségben bevált rolóval szemben mindenképpen körülményesebb a bővítése is, noha a 40-20-40 arányban dönthető hátsó ülések egyébként jó mélyre dőlnek, és rugalmasságot is adnak a bővítés mértékével és a szállított emberek számával kapcsolatban. A magas padló alatt azért van egy tárolórekesz, amibe egy darab töltőkábelt tehetünk, de ha 230-as, hagyományos lassú töltőt és a saját Type2-es kábelünket is el szeretnénk helyezni, azokból egy a csomagtérben vagy az utastérben fog landolni.


[+]

Ami a Mercedes EQA formáját illeti, nagy trükkök nincsenek, tapasztalataink alapján legtöbben a sokküllős, 20 hüvelykes, bronz színű AMG keréktárcsán lepődnek meg, lássuk be, ez tényleg nem mindennapi, és rendkívül megosztó jelenség, viszont a legtöbb EQA-t valószínűleg hagyományosabb felniken fogjuk látni. A másik érdekesség, hogy elöl és hátul is egy-egy ledcsíkban összefutnak a lámpatestek, a fronton keskenyebb, a farnál már markánsabb vonalként: nekem ez speciel tetszik, hiszen a szememnek kiemeli a típust az 5-6 éves, de egyébként nagyon hasonló Mercedesek formaterveiből, de azt is meg tudom érteni, akinek kevésbé passzol az ízlésével.


[+]

Nálunk egy kizárólag egy évig gyártásban lévő Edition modell járt, de ez a külső plakettjein és egy-két extra díszbetéten kívül nem ad többet a sima változatoknál, és technikailag sem tesz hozzá érdemben a kocsihoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • BMW iX3 menetpróba

    Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

  • Alternatív hajtás: 2021-ben is rengeteg elektromos autót várunk

    Idén még színesebbé válik a villanyautók piaca, rengeteg új típussal számolhatunk, viszont az elérhetőség kérdése és a várakozási idő továbbra is kardinális problémát jelenthet.

  • A Mercedes A-osztály fedélzeti rendszere

    A fiatalosabb célcsoportnak szánt A-osztály kapta meg a Mercedes megújult fedélzeti rendszerét először, amely tényleg teljesen más alapokra került, mint a korábbi megoldás. És elég jó is lett.

Hirdetés