Aktív témák

  • Racecam

    nagyúr

    válasz Vistaboy #1 üzenetére

    Van már egy ilyen topic, nem szükséges mégegy. Legfeljebb annak a címét és az első hozzászólást módosítom. Ezt viszont zárom.

    u.i.: Meg még a DirectX11 is messze van alig van róla infó, egyelőre felesleges.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Gyusz #3 üzenetére

    Igaz, akkor lehet hogy zárják, mindenesetre maradhatna ez a DX11 topikja is, ha már szóba került. Arról tuti nincsen még. :P

  • Gyusz

    őstag

    válasz Vistaboy #1 üzenetére

    Ha jól emlékszem még régebben Windows Vienna kódnéven futott a dolog, annak meg van topikja link.

  • Vistaboy

    veterán

    2010. Január: Érkezik a Windows 7.

    Bill Veghte szerint a Windows 7 nem várat már sokáig magára, hiszen 2010 januárjában biztosan megjelenik. Ez már csak szűk 18 hónap fejlesztési idő jelent. Veghte felhívta a figyelmet néhány olyan szempontra, melyet szem előtt tartanak, legfőképpen a Vista egyik sokat szidott problémájára, nevezetesen a kompatibilitási gondokra. Bill Veghte ígérete szerint a Windows 7 és a Vista közötti kompatibilitás elsődleges fontosságú, és semmi olyasmi nem történhet majd, mint ami a Vista megjelenésekor problémákat okozhatott.

    Ennek érdekében A Windows 7 ugyanazt az architektúrát alkalmazza majd mint a Vista, így a cégek által házon belül fejlesztett programok nem ütközhetnek kompatibilitási problémába. Majd meglátjuk, hogyan lesz ez a valóságban, ám a törekvés mindenesetre dicséretes. A levél egyébként része annak a kampánynak, amit a Microsoft folytat, annak érdekében, hogy mindenki teljesen tisztában legyen a Windows XP piacról való eltűnésével, és érzékeltesse a Vista és a majdani Windows 7 előnyeit.
    Forrás: PC World.

  • Vistaboy

    veterán

    Sziasztok!
    A Windows 7-ről még nincsen különálló topik, így engedelmetekkel nyitnék neki egyet, annál is inkább, mivel érdekes hírek érkeztek vele kapcsolatban. Többek között az, hogy a Windows 7-ben fog debütálni a következő DirectX verzió, a DX11. Természetesen sok egyéb újítás is helyet kap majd benne, de azt hiszem, hogy legtöbbünket, mint megszállott játékosokat főleg az új API és a benne rejlő lehetőségek fognak érdekelni.

    A DX11 legfontosabb újdonságainak egyike a Compute Shader technológia, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a grafikus kártyák egységes shadereit ne csak 3D megjelenítésre, hanem lényegében bármilyen számítási feladat végrehajtására használják. A grafikus chipek fejlődésének köszönhetően a DirectX 11-en keresztül már lehetőség van hardveres tesszelációra, vagyis a síkidomok háromszögekre darabolását a fejlesztők rábízhatják a hardverre. Ez a funkció egyébként már a DirectX 9-nek is része volt, azonban miután senki sem használta, a 10-es verzióból kikerült. Jelenleg az ATI R770-es generációja támogat hardveres tesszelációt, azonban külön függvényhívásokkal.

    Akik mostanában vettek új, Radeon-alapú videokártyát, szerencsére nem kell kidobniuk, a DX11 ugyanis nem vár el új hardvert, a DX10-es kártyák kielégítik az igényeit, amennyiben támogatják a legújabb, 10.1-es specifikációt. Ilyeneket jelenleg csak az AMD gyárt, a Radeon HD 3000-es és 4000-es sorozat tagjai maradéktalanul DX10.1 kompatibilisek, az NVIDIA kínálatában ugyanakkor egyelőre nem szerepel ilyen kártya. A Windows XP-hez ragaszkodó felhasználók viszont búslakodhatnak, ugyanis az új API-t csak Windows Vistára és annál újabb operációs rendszerekre készíti el a Microsoft.

    Forrás: HWSW.

Aktív témák

Hirdetés