- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- NFC Ring, avagy gyűrű, amivel fizetni is lehet
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Magisk
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
ChipKng
aktív tag
-
ChipKng
aktív tag
Eleinte tok csendben volt aztan idovel jott elo. Ezert is zavar, meg hogy a paromat ne ebressze fel a nyikorgas. Amugy tennek ra nagy ivben.
Apropo! Te allitottal a default erzekenysegen? Nekem nagyon lejjebb kellett huznom a null zonat is mert iszonyuan lassan reagalt a kozepponthoz kepest.
-
ChipKng
aktív tag
Hello!
Megvettem a cuccot, muxik is frankon mindossze annyi 'gondom' van vele, hogy nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni? Be lehet kenni a rudat vmivel?
-
ChipKng
aktív tag
Koszi a valaszt!
Az ar amit neztem uzletbol valo (tehat gari is van). Hasznaltat az emlitett hiba miatt nem akarom kockaztatni, pedig ott neztem korul de csak ebay-en talaltam es ott is olykor ugyanilyen arban.Ha valaki esetleg megvalna a sajatjatol ami nem hibas, meg megkereshet amig nem veszek egy ujat. :-)
-
Geryson
addikt
Hát az árral kapcsolatban Neked kell tudnod, hogy mi a jó és mi nem. Erre mondjuk elég egyszerű teszt az interneten való rákeresés. Arra figyelj, hogy ha használtat veszel, akkor ne legyen első szériás (merthogy ezek hibásak) és adja hozzá az eladó a tolókarokat is, ami meg ugye jár hozzá, csak elfelejthető.
A párosítást szintén Neked kell tudnod. A Saitek pedál is tökéletes, a CH talán szebb, de pont ugyan azt a funkciót látja el, viszont drágább. Engem tökre nem érdekelt, hogy hogy néz ki a pedál, mert soha nem szoktam nézegetni.
-
ChipKng
aktív tag
Sziasztok! Jol gondolom, hogy a legjobb parositas az a Saitek Yoke es a CH rudder pedal?
26k-ert egy vacsi uj Saitek Yoke az mennyire jo biznisz?Elore is koszi a segitseget!
-
_voodoo_
tag
Köszi a gyors választ, de valszeg félreértettél, tehát ha rádugom usb-re, és egyszer elfordítom jobbra ütközésig, majd hátrahúzom ütközésig(akár a windowsban, akár a szimulátorban, bárhol), akkor utána tökéletes amíg újra le nem húzom usb-ről, olyan mintha meg kéne neki mutatni ennek a két iránynak a végállását, csak ezt mindig el kell játszani, gondoltam megkérdezem másnál hogy van...
De azért majd nézd már meg ha tudod...
Thx
-
Geryson
addikt
válasz
_voodoo_ #166 üzenetére
Nekem a régi Saitekemnél volt ilyen, hogy tulajdonképpen mindig kalibrálni kellett minden egyes repülés előtt kint a vezérlőpulton. Most nem ülök annál a gépnél, de majd megnézem, hogy a mostani szarvval milyen ha belépek a vezérlőpultba, de amúgy én eleve azt szoktam minden egyes repülés előtt még a "hideg" gépben ülve, hogy minden kart meghúzok, megnyomok, megtolok, hogy mindenhol beálljon pontosan az érintkező. Próbáld ki, hogy így jelentkezik-e valami gond repülés közben.
Amúgy a szarvhúzogatást a nagy gépeknél is szokták, ez a "free movement of control" című akció.
-
_voodoo_
tag
Sziasztok
Érdekes dolgot vettem észre a saitek kormányomon:
Ha rádugom az usb-re, és belépek a vezérlőpult/játékvezérlő-be, ott a tulajdonságoknál a deadzones fülnél ha lassan balra fordítom a szarvat akkor pont a teljes kitérítéskor éri el a pozíciójelző is a szélső helyzetet, de ha jobbra fordítom akkor már kb 70%-os elfordításkor a pozíciójelző kiér a sáv szélére, viszont ha tovább fordítom ütközésig, akkor "beállítja" magát, és onnantól már abban az irányban is pontos.
Ugyanez tapasztalható a magasságinál is, ha előrenyomom, akkor pontos, ha hátrahúzom akkor sokkal gyorsabban ér a szélső pozícióba a jel, mint ahogy a szarv megakadna. Itt is rendbe jön a dolog ha egyszer ütközésig hátrahúzom.
Természetesen játékban is így viselkedik, csak ott nehezebben észrevehető.
Pedáloknál, gázkarpulton nem jelentkezik ez a dolog...Vkinek hasonló tapasztalata?
Thx
-
Ombi5
őstag
Hi all. Nincs veletlenul vkinek elado Saitek Pro Flight Yoke szarvkormanya?
Hol tudtok most a legolcsobban? -
Airwolf34
csendes tag
Sziasztok Srácok!!
Lenne egy kérdésem. Én is megvettem természetesen mint itt nagyjábol mindenki a Saitek eme remek termékét de sajna nekem is vannak vele gondjaim amiket ti is leirtatok.
Kérdésem a következő lenne : sajna nekem nincs rá már garanciám de szeretném megcsináltatni mert retentő hogy mindig előjönnek a problémák. Ha tud valaki segiteni hogy hol van Saitek szerviz Magyarórszágon azt megköszönöm.
Még egy kérdés van köztetek olyan aki megvette már az instrument panelt?? Ha van milyenek a tapasztalatok??
Köszi előre is a válaszaitokat. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Újabban kimaradnak szavak, betűk... Öregszem...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nohát.Pedig aszittem' hogy Irgalmatlan Rohadt Lámák.
IRL-ban
én még semmilyet se vezettem, egyszer valami kiszuperált duplafedelűben, gyereknapkor, kb. 15 éve.
Mi tart vissza, hogy egy Hornet-be pattanj (A párezer km távolságon és a fegyeres őrségen kívül
)?
Mi bajod az Airbus-szal?
-
válasz
Synthwave #147 üzenetére
Nekem CH van, havernak Saitek, és bizony az utóbbi masszívabb, már ami a Yoke-t illeti. Mondjuk a Saitek pedálja nagyon bazári kis gagyi valami, a CH egészen más szint rudder terén, hatalmas, nehéz, masszív, és ugye életszerűbb is. Ami a Saitekben gáz (azt leszámítva, hogy Yoosku koma csak napokra tudja belőni, aztán két hétig kontakthibás a gázkarpult
) szerintem, hogy nagyon határozott középállása van mind horizontális mind vertikális tengelyen, ami minden, csak nem életszerű. Ettől függetlenül, még egyszer: a Saitek Yoke sokkal masszívabb konstrukció.
-
Geryson
addikt
válasz
Synthwave #147 üzenetére
VATSIM-re találsz választ az FSX topicban, nemrég pont valaki feltette a kérdést és válaszoltam neki amit tudtam.
Nem teljesne értem ezt a CH-mániát, haveromnak CH van, semmivel sem tartom masszívabbnak a szarvat csak drágább és speciell nekem nem is tetszik. Másfél éve repülök SAITEK-el, hidd el tökre masszív és precíz, semmi gondom nincs velük plusz adják hozzá a kiegészítőket (plusz tolókar, kapcsolótábla és hasonlók). Szóval az optikát Neked kell eldöntened, a precizitásra meg azt mondom, hogy azzal ne foglalkozz mindkettő hasonló szinten lehet!
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Egyébként nekem a CH cuccai jobban tetszenek, mint a Saitek-ek. Igaz, hogy nem olyan szépek, de iszonyat masszívak, tartósak és precízek. Kár volt megnéznem a honlapjukat...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Üdv, szárnyasok.
Megkérdezem itt, mert máshonnan kiutálnának
Soooo...mi is ez a VATSIM, meg társai? Neten néztem, de nekem nem volt teljesen egyértelmű a dolog...
Tetszik ez a polgári repülősdi, de láttam egy ausztrál team-et, akik vadászgépekkel zúzzák VATSIM-en, elég komolyan (persze vannak köztük "kereskedelmi pilóták" is). Ez a része a repülésnek jobban feltüzel ...
Namost, az érdekelne, hogy ha majd kicsiny popómról az acéltojás héja mán' lepotyogott, s kibontottam Pratt & Whitney J58-P4-es hajtóműveimet, akkor milyen szoftvert/eket kell beszerezzek, hogy én jöpűhessek' ott, ahol ők?Na, kéretik nem az arcomba szőnyegbombázni.
-
Geryson
addikt
válasz
Lebbencs #144 üzenetére
Szia Lebbencs!
Nem akarlak elkeseíteni, de szerintem normális eseben a második Throttle Quadrant USB-s, így azt simán egy USB-csatlakozóba kell(ene) beledugnod. Megmondom frankón, hogy csak tippelek (merthogy a mhelyen vagyok és nem otthon), de a gyári (jelen esetben Neked mind a kettő) Throttle Quadrant az nem PS2 csatlakozós? Legalábbi én valami ilyesmire emlékszem a régi egér és billenytűzeteknél. Ha ez így van, akkor viszont tényleg mákod lehet, mert akkor kell venned egy sima USB/PS2 átalakítót (én eddig még csak PS2/USB-set láttam) és akkor azt bedugod a szarvba és az átalakítóra meg rádugod a Throttle Quadrantot és már megy is!
2 monitorra így gyárilag nem tudod széthúzni a képet tudtommal, oda egy olyan illesztőprogi kell, ami ezt megcsinálja de nem is biztos, hogy érdemes (szerintem nem túl szép). Nálam is csak simán át vannak húzva a panelek és akkor az úgy pont jó, mert a főablakban csak a repülés megyen.
-
Lebbencs
csendes tag
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy ha két Saitek Quadrant-om van, akkor hogyan lehet egyszerre mind a kettőt használni? Mert a yoke-ban csak egy bemenet van, a gépen meg nem találtam. És még annyi, hogy azt hogy lehet megoldani, hogy FSX-ben két monitorral repüljek? Annyit sikerült, hogy a shift+számokkal megnyitott kis ablakot átvigyem a másik monitorra, de azt még nem tudtam megoldani, hogy az egész kép feleződjön.
Előre köszönöm a segítséget!
Kellemes repülést!
-
Lebbencs
csendes tag
Üdv mindenkinek! Ezt én magam sem hiszem el! Volt az a hiba, rengeteg ideig szervizben volt csak a Flight Yoke, minden kiegészítő nélkül. Na, hát Saitek (most már tényleg) barátom a szervízböl küldött egy csomagot. Hát kibontom, és benne van az egész felszerelés! Az egész tök új! Mintha most vettem volna a boltban! Hú de örülök! Szóval már van 2 db Quadrant-om! De a gond, amire kéne segítség: megvan mind a két Quadrant, és eddig azt az egy darabot mindig a Yoke-ba dugtam be. De annak csak egy férőhelyes a dugója, a gépemen meg nem találtam neki lyukat. Gyorsan kéne válasz, mert már nagyon szívesen repülnék... Köszi előre is, sziasztok!
-
Lebbencs
csendes tag
Sziasztok! Újra itt! Régen jelentkeztem. Hát jelenleg a jóbarátom, a Saitek flight yoke kórházban, azaz szervizben van, egész pontosan Franciaországban a PixManiánál. Elvileg ezen a héten küldték volna, de hát elmaradt... Úgyhogy most szeretettel várom! De egy olyan kérdésem lenne, nem tudom mennyire vagytok jártasok FSX-ben, de hogy lehet bekapcsolni az ablaktörlőt (ha lehet)? Elég primitív kérdés, de láttam egy videóban, hogy zuhogott az eső, és bekapcsolta az ablaktörlőt.
Itt, Pécsen nem az eső esett, hanem a hó! Lehet szánkózni! Nagy hó van!
Ennyi volna. Köszi! Sziasztok! -
Tézsé
csendes tag
válasz
mcdokika #134 üzenetére
Ami engem meglepett, hogy a szarv maga mennyire "emberi" méretű, teljesen normális és elég jó a fogása. Véleményem szerint sokkal jobban néz ki a CH szarvnál, még ha mechanikailag annak minőségét esetleg nem is éri el. Egy ideig akadozott, de a pár hét alatt valahogy "bejáratódott". Érdemes használaton kívül letakarni, mert érzésre a fémtengely mintha szilikonnal be lenne vonva.
A gázkarok osztása is teljesen életszerű méretekkel rendelkezik, négy kart alig ér át az ember tenyere. Már azelőtt, hogy megvettem, tervezgettem a kombó feldobását élethű kialakítású karokkal, igazi piszkosfehér, megszámozott fejekkel, a minta a Boeing 707-es gázkarjai, amihez a két belső kar nagyobb tértávja is épp passzol. Csak anyag nincs egyelőre hozzá.Én ALT+F4-gyel szoktam néha kilépni, abból még nem volt gond. Ami zavar, hogy a speedbrake nem szándékszik rendesen dolgozni. Gondoltam, rárakom a bal szélső kar reverse gombjára (később vettem észre, hogy magától fenn volt a spoiler axis is). Meglepődtem, rendesen működött, résznyitás is lehetséges volt, aztán iskolakör végére megint összezavarodott, ki se nyílt. Azóta meg csak fordítva működik, ha lehúzom, akkor zár. Profiler fel van telepítve, de nem használom.
Ami kellemetlen, mert főleg B707-tel repülök, amin se autothrottle, se speedbrake arm, se autobrake nincsen. No és hát állat volt touchdown-ra villámgyorsan hátrarántani, majd marha gyorsan húzni egy reverse-t is, mint a videókban.Ja, a driver-CD-k verziószáma asszem megegyezik a Saitek-nél jelenleg letölthetővel.
-
Geryson
addikt
válasz
mcdokika #134 üzenetére
FS9 vagy FSX? Baromi érdekes, de nekem is feltűnt, hogy egy csomószor (de csak a legelső beállításoknál) egy csomó dolgot visszapipál, beállít vagy éppen elfelejt. Aztán ha 3x megmondom neki, szépen kilépek majd vissza, szóval egyszer aztán végre rendbejön és nem kezd el saját beállításokat kreálni, de valóban furcsa...
-
mcdokika
tag
A héten nekem is megjött a külön quadrant, adtak hozzá mindent ami kell, azóta még realisztikusabb mikor 4 gázkart tolok fel egyszerre.
Autoruddert bejelöltem, kanyarodik szépen a gép a földön.
Azt észrevettem hogy a flight simből normálisan kell kilépni ahhoz hogy elmentse a beállításokat, ha nem akkor minden elvész.(tehát nem , tálca , jobb gomb , exit, hanem programban exit fs.)
Néha ha valamit beállítasz akkor tesz be egy egy plusz funkciót, esetleg magától kipipálja a reverse funkciót, de azt ki kell szedni, többet nem fogja visszatenni.Firmware frissités van ehhez ?Vagy más driver kell ?Többiek ?
-
Tézsé
csendes tag
válasz
mcdokika #126 üzenetére
Szervusztok.
Nekem nagyjából egy hete van meg a Pro Flight +még egy quadrant kombó.
A 2. quadranthoz KÉT db fekete tartalék thrust knob, +1-1 prop/mixture, plusz ráadásként még egy széles, négy gázkart egybefogó knob is tartozik. Ha megérkezik a quadrantod, majd meglátod, úgyhogy aggodalomra semmi ok. (nem tudom, ezt szabad-e, de Index fórum, Repülőgépszimulátorok topikban van linkelve kép is róla).A taxira meg: akkor fordul a szarv hatására is a gép, ha igenis bepipálod az autorudder funkciót. Ugyanakkor ez az oldalkormányt NEM vezérli, de a földön a futót igen.
-
Geryson
addikt
válasz
mcdokika #130 üzenetére
Mondom, told rá egy gombra és a repeatet meg fel maxra. Van a szarv bal oldalán (vagy jobb, nem is tudom most) úgyis egy jobbra-balra billenő gombocska, arra sztem tökre feelinges lenne. Plusz az autoruddert a beállításoknál kapcsold ki és akkor nem ugrik vissza középre ha elengeded a gombot (bár ebben az esetben a repeat lehet nem is kell).
-
mcdokika
tag
rudderre valami ötlet ? Taxi jobbra balra ?
-
Geryson
addikt
válasz
mcdokika #128 üzenetére
Arra figyelj, hogy vagy a Profilert használd, vagy a beépített konfigurációs panelt, mert akkor kapásból gond van, ha mind a két helyen beállítasz valamit. Ezen kívül én a Profilert használom, sokkal jobb.
Repeat az azt adja meg, hogy a gomb megnyomása mennyiszer ismételje meg az elküldött parancsot. Magyarul ha feltolod, akkor elküldi megint újra és újra (pl. kéziféket rárakod egy gombra és azt nyomvatartod, akkor fék bekapcs, kikapcs, bekapcs, kikapcs, ameddig csak nyomod). Ellenben a sima féknél úgy tudom (merthogy nekem pedál van) kell a repeat, merthogy nem azt szeretnéd, hogy megnyomod a féket, kiküld egy fékjelet és annyi hanem azt, hogy fékezzen, ameddig csak nyomod.
-
mcdokika
tag
Segíts már légyszíves, gurulás közben a C1 - C2 vel szeretném a jobbra balra fordulást csinálni.Régi joyomon a ruddert forgattam, ezen most ez nem ok.
Másik kérdésem, a repeat funkció mit jelent a második oszlopban, az FS joy bállitójában ? -
mcdokika
tag
Kellene nekem egy eladó fekete gázkar gomb
Most jött meg a szarv, ehhez nincsenek pótgombok, remélem a külön quadranthoz amit rendeltem lesz, és akkor lesz 3...
1 fekete gomb hiányzik, ha valaki tud nekem segiteni akkor szóljon!
-
mcdokika
tag
Na megrendeltem én is a jó kis Saitek Pro Flight yokeot, két gázkarral, már nagyon várom.
Még azt nem találtam ki hogy a rudder funkciót (egyelőre pedál hiján) mire fogom feltenni.
Ötletek? -
Geryson
addikt
Igen, mi egy kicsit átmentünk Saitek fórumba.
Konkrét tapasztalatom nincsen, de az ár és a saját elvárásaid függvényében Neked kell érezned, hogy melyik gázkonzol tetszene jobban. Én azt mondom, hogy nekem a Throttle Quadrant jönne be azon egyszerű oknál fogva, hogy azon több a gomb (bár egy kicsit ormótlan a formája). A sok gomb - bár elsőre nem is feltétlenül - de nekem mostmár nagyon szimpi a Saitek tolókaromon, hiszen a komplett MCP vezérlést ráraktam a karokra és így nagyon realisztikus a repülés. Onnan állítom a magasságot, sebességet, kurzust, variót és az irányt. Amikor jössz le és már ATC irányít, nagyon feelinges, hogy csak a gombokkal követed az utasításait és nem az egérrel "klikkelgetsz".
-
stop9
csendes tag
Sziasztok!
Lassan meguntam a Saitekes Aviator joy-t, és most CH Yoke-ot és pedált veszek, és az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek/tapasztalatotok a hozzá vehető Throttle Quadrant ill. Pro Throttle gázkarokkal kapcsolatban. Melyiket ajánljátok (főleg polgári repüléshez). Párszor végigolvastam a fórumot, de nem találtam összehasonlítást a 2 gázkarról...
Kösz
-
Geryson
addikt
válasz
chiccoka #117 üzenetére
Én a csűrőt. féket és a gázkarokat NEM a profilerben állítottam, mert ott nem sikerült soha jól. Ellenben ha már maxon van, az igen furcsa, mert nekem nem és mégis tökéletesen megy (már ha tudok repülni). Próbáltad már úgy, hogy csak az egyik helyen állítod be (azaz csak az FS-ben és a profilerben nem)?
-
Geryson
addikt
válasz
chiccoka #108 üzenetére
Apám, ilyet még nem láttam, 10 percenként kifagy az FS...
Na, meg is van a megoldás: a sensivities-ben a pedált küld fel legalább háromnegyedig és fontos, hogy a pedálok "inverse"-ben legyenek, utána már tökéletesen fog fékezni. Tudtam én, hogy nem nagy dolog csak rá kell jönnöm megint!
-
Geryson
addikt
válasz
chiccoka #108 üzenetére
Újrahúztam a Windowst és persze minden kimentettem kivéve ezt a rohadt profilt, így most (még szerencse, hogy kinyomtatva megvolt) 2 órán keresztül rendelgettem hozzá a gombokhoz a parancsokat. Szerintem anno tök jól kitaláltam PMDG-re, a komplett MCP onnan meg plusz egy csomó minden. Mondjuk erre a rohadt fékre nem jövök egyszerűen rá, pedig anno megvolt - ahogy eszembe jut, szólok. Mondjuk megoldás lenne, hogy "directional axis-nek" beállítod a pedált és hozzárendeled az F11 és az F12-öt (ugye ezek a differenciált fékek), de tudom, hogy ezt a funkciót simán menüből is be lehetett lőni. Persze az FS is állandóak fagy, arra sem jövök rá miért, de azért írok ha előrébb jutottam...
-
chiccoka
csendes tag
Szia.nekem is hasonló a gondom de azzal tetézve,hogy állandóan fékezik a szekér.
azaz alpból ég a BRAKE és semmit nem tudok csinálni ellene.Ha belelépek bármelyik fékbe akkor Diffre vált de ahogy lelépek szintén vissza full brakre.Bármi 5let segíthet.
Várom őket
Köszi
-
Geryson
addikt
Szégyelem, de miután újraraktam az FS-t, nem tudom a féket beállítani, tudna nekem valaki segíteni? Assignmentsben "axis" és ott a left brake axis a "left toe" a right meg a "right toe", nemde? Ez még menne, de inversbe kellene állítanom és ahogy bepipálom és máshova klikkelek, kiveszi a pipát az inverse mellő. Valami tipp?
-
szoltans
csendes tag
válasz
mcdokika #101 üzenetére
Miután megjött a yoke system én is nézegettem egy plusz throttle-quadrantot a media marktban, ott mellékeltek hozzá knobokat különböző színben, de úgy rémlik, hogy minden színből még egy tartalék volt, ha lesz időm a napokban és arra járok megnézem pontosan. Én egyelőre inkább a plusz karokat "jegeltem" mert az asztalomon nagyon zabálja a rendszer a helyet
Ja, Lebbencs mizujs a Yoke-oddal?
-
szoltans
csendes tag
Tegnap este nekem is újra kellett húzni a gépem, mert teljesen megadta magát. Újratelepítés után a profilert én fel sem tettem, nem nagyon variálom a beállításokat géptípusonként, így nincs szükségem rá...
Nekem a szokásos speedbrake - thrust reverser tévesztést csinálta a karokon, bár megfigyelésem szerint csak a földön hibázik... ha levegőben van a gép állítgatás közben akkor nincs ez a jelenség... gyanús FS hiba.
Ajánlanám figyelmetekbe az Eaglesoft Cessna Citation X - gépét, valamint a Captain Sim - Boeing 707-es legendáját, nekem nagyon bejönnek.
Kellemes időtöltést mindenkinek ;-) -
mcdokika
tag
A pedál nem tudom mennyi azt is lehet külön kapni.
Dehogy mindenki lássa , erről beszélek, ezért lenne jó a 2 külön throttle quadrant.
Csak azt nem tudom hogy van 4 fekete knobja középen ?
A videó hozzászólásait végig olvastam sokan erre kiváncsiak, de választ nem nagyon találam.Ha nektek valamit sikerül kihámozni az jó lenne, feeling ez a 4 hajtómüves gázkar.Pedált nem veszek egyelőra az annyira nem érdekel,mgoldom másképp , esetleg később.
-
Geryson
addikt
Én most újraraktam az FS9-et és megdöbbenve tapasztaltam, hogy nagyon sok funkciót tévesztettek a gombok, aztán rájöttem (legalábbis remélem, hogy rájöttem), hogy az a gond, hogy az assignmentsben is be van állítva egy csomó gombparancs és a profilerben is, így összezavarodik (ezt írja is a Saitek, hogy ne legyen így - nem is volt a mostani újrarakásig nálam). Remélem a mai, holnapi "teszteken" ismét tökéletesen remekel majd a kis fekete csodakiegészítő.
Apropó, ha már egyszer realizmus!
Szóval ha Airbussal repülsz, akkor a tolókarnak sincs reális funkciója, hiszen az Airbus automatikus tolóerőszabályzással megy, kb. mint egy automata sebességváltós kocsi. Ennek ellenére 11 pénzért komolyan mondom még lehet én is megveszem aztán majd rárakok ezt-azt a karokra, annyiért nem egy nagy pénz. Mennyi most egy komplett szett (szarv + pedál, de a plussz tolókar nélkül)?
-
mcdokika
tag
Végigolvastam a fórumot , szemezgetek ezzel a Saitekkel én is, valszeg jövőhéten meg is rendelem.Gondolkozom hogy veszek hozzá még 1 throttel quadrantot, úgy a 4 hajtómüves gépeknél sem lesz gond.Meg csak élethübb ha az ember 2 vagy 4 kart tol mind 1 et.
IVAO n repülök már egy ideje, tagja vagyok VA nak is, de általában ,,szabad úszó" pilóta vagyok , főleg Airbus 320 on repülök (ott egy kicsit csalás ez a flight yoke , mert abban ugye joy van). 737 hez is konyitok, most sikerült beszerezni a legprofibb 737 et az Ariane félét ami még a PMDG félét is veri.Digital Aviation Fokker 70/100 at szeretném most megtanulni,ahhoz is jó lesz ez a szarvkormány.
Fs2004 és FSX em is van mind2 őt használom attól függ hova megyek, IFR, vagy VFR stb...
Használ valaki 2 darabot a karos egységből ?Pixmánián 11 még pluszba.
-
Lebbencs
csendes tag
Te, Geryson a magyar vagy az angol Saiteket hívtad fel? A számát légyszíves add meg, mert még mindig tart ez a problémám...
-
Geryson
addikt
-
szoltans
csendes tag
Az újratelepítést úgy próbáld meg, hogy a Windows vezérlőpultján, a játékvezérlők alatt a feltelepített játékvezérlők listájából válaszd ki a Saitek Pro Flight Yoke-ot, és távolítsd el, majd húzd ki a készüléket (Saitek Pro Flight Yoke) is. Ezután indítsd újra a windows-t, majd csatlakoztasd a rendszert, így a driver újratelepül. A segédprogramokkal nem kell foglalkozni.
Sajnos abban nem tudok segíteni, hogy honnan tudsz hozzá tápot venni, mert nekem másfajta (nem Saitek gyártmányú) de kompatibilis tápegységem van. -
szoltans
csendes tag
Na pontosan ez az... a hölgy szerintem nem gonolta át amit mondott, hiszen önmagának is ellentmond. Azt megkérdeztem volna, hogy akkor szerinte a szarv aktív elemei honnan nyerik az energiát (kijelző, háttérvilágítás, stb...)? Nyilván az USB elosztón keresztül. A lényeg az, hogyha aktív USB-n keresztül hajtod meg az eszközt, tehát külső tápot dugsz rá, akkor a gyengébb alaplapi usb esetén is stabilan megkapja az eszköz a megfelelő minőségű táplálást, ugyanis enélkül az eszköz működés bizonytalan lehet. Nyilván minél több aktív elemet tartalmazó kütyüt dugsz az usb portokra, annál inkább jelentkezhet a probléma.
-
Geryson
addikt
Én anno felhívtam a Saiteket és panaszkodtam, hogy nem kaptam adaptert a szetthez, hogy biztosan kimaradt. Erre a Hölgy megnyugtatott, hogy az az adapter nem a szarv áramellátást adja, hanem az USB-két, magyarul ha olyan cuccot kötsz rá, aminek pluszáram kell, akkor azt ott tudod megadni a berendezésnek!
-
Lebbencs
csendes tag
Az nem baj ha csak egy USB hely van, mert ezen van egy beépített USB elosztó 3 lyukkal.
És szoltans, ilyet hol lehet kapni?És a driverét hogy telepítsem újra, mert amikor telepítettem sok segédprogramot is telepített
-
Geryson
addikt
Alapjában véve egy tökéletes termék, de hiányzott a Saitek tapasztalata ilyen téren, így be is bukták az első szériákat. Én azóta nem hallottam ilyen sorozatos gondokat vele, pedig a saját VA-s fórumunkon is beszélgetek új és régi felhasználókkal. Szerintem vágj bele és max. visszaküldöd ha nem jön be (erre ugye törvényileg van lehetőséged), árban az biztos, hogy nagyon kedvező még akár a rudderrel együtt is.
A fék amúgy tökéletesen használható, én most nem repülök hanem Test Drive Unlimitedezek és 100%-osan tudom használni gáznál és fékezésnél, a ruddereket meg kiakasztottam, hogy most ne működjön.
-
chiccoka
csendes tag
ja még valami a rudderen a fék opció mennyire jó ill beállítható?
-
chiccoka
csendes tag
Sziasztok.Végig olvasva a totyikot még mindig nemtom eldönteni rendeljek -e ilyen szarvat avagy nem.Mennyi az esélye ,hogy még mindig a régi fajta firmware-el árulják?
A másik kérdésem ,hogy kell -e hozzá usb adapter ami több usb hubot csinál mert nekem csak 1 szabad usb-m van.az Xplane nekem tetszik így videóról mi a tapasztalat milyena fizikai modellezése milyenvele játszani.Én még úgy 5 éve próbáltam akkor nem jött be.Hozzáteszem sokat fejlődőtt grafikára
köszi a válaszokat
-
Lebbencs
csendes tag
Holnap,holnaputánra halasztottam a dolgot,nem volt még driver újratelepítés.Viszont próbáltam már máshova dugni
-
szoltans
csendes tag
Nem USB adapter, hanem nálam a throttle qadrant csatlakozója előtt a szarv házán található egy külső táp bemenet (pontosan ott ahol az usb-hub is elhelyezkedik). Ide kellene valahogy egy garantáltan 5V-os (univerzális) tápot rádugni. Viszont ha használaton kívül is ezt csinálja akkor nem valószínű, hogy segít a külső táp. Próbáltad már egy másik usb portra dugni? Driver csere megvolt?
-
Lebbencs
csendes tag
Az USB "adapter" az a három USB lyuk?Ha az akkor az nem egy beépített elosztó? Mert én azt hittem. Arra gondolsz hogy nem USB-be dugom hanem konnektorba?És ilyet hol lehet kapni?Egyébként ez akkor is előfurdul ha hozzá sem érünk, csak a gép van bekapcsolva. Egyébként ez eddig nem volt ez a hiba
-
szoltans
csendes tag
Ilyen hibával még (szerencsére) nem találkoztam. Lenne néhány tippem mielőtt visszaküldenéd. Ha minden igaz, van egy "adapter" bemenet a kormányon, ahová egy külső tápegységet lehet bedugni. Érdemes lenne megnézni, hogy ha onnan adsz neki tápot, akkor nem hagyja-e abba, ugyanis, lehetséges, hogy az USB-n keresztül nagyobb áramot szeretne felvenni, mint amit az megengedne, és ezért kapcsolgat. Vigyázz azonban, hogy jó tápegységet szerezz, nehogy több kárt okozz vele (ha jól emlékszem 5V - 1A jön ki egy átlag usb-ből, kérdés neked le tudja-e adni.
Azt sem lenne hátrányos megfigyelni, hogy mennyire pontosan "időre" kapcsol ki, vagy esetleg köthető-e valamilyen eseményhez (pl. egy adott kapcsoló, vagy tengelymozdulat). Ezek elárulhatnak sokat. Aztán egy driver újrainstallt kéne még alkalmazni. Ha ezek egyike sem segít akkor érdemes elgondolkozni gyártói segítségen, majd szervízen. Elsőre ennyi... -
Lebbencs
csendes tag
A yoke-om azt csinálja ha be van dugva, hogy egyszer kikapcsol 20mp múlva meg vissza, aztán megint kikapcsol és megint vissza.Ez azért nem a legszerencsésebb, mert éppen repülök puff, zuhanok. A zsinórja sértetlen, jól be van dugva. Mi lehet a baj?Érdemes visszaküldeni?Ha visszaküldöm mennyi idő a javitás?
-
szoltans
csendes tag
-
Lebbencs
csendes tag
A köny amit olvasgatok: Háy György: Amit a repülésről tudni kell. Egy volt malév pilóta írta(ha jól tudom). Az benne a jó hogyha úgy kezded olvasni hogy nem is értesz a repüléshez, akkor is rengeteget megtudsz, de ha már úgy kezded hogy valamennyit értesz akkor is megtanulsz sokmindent!Érdemes olvasni!
-
Geryson
addikt
Arra értettük, hogy megint olyan kérdést tettél fel, amiről már pont előtte beszélgettünk - anno is volt, hogy nem olvastál vissza a fórumban...
Az FSX fórumba anno belinkeltem egy oldalt, Ruczi barátom oldalát, ott nagyon sok információt kapsz a navigációs műszerekről, ráadásul magyarul. Ennek ellenére el kell mondani, hogy a legtöbb és legjobb anyagaim nekem angolul vannak - sajnos.
-
szoltans
csendes tag
-
Lebbencs
csendes tag
Le vagyok maradva?
Nem is tudtam... Na akkor elnézést! De valószínű ezek azért vannak, mert nem igazán értek az ilyesmihez(12évesen...). Van egy repülős könyvem, azt böngészgetem,meg persze repülök FSX-ben
-
Geryson
addikt
Társaság?
Én [Malév VA] tag vagyok, csak ajánlani tudom őket, de az biztos, hogy ez egy igen combos elvárásokat felállító csapat. Van amúgy egy csomó másik. A legnagyobb persze a British Airways vagy az amerikaiak. Ami nekem még szimpi az a [Cargolux], de nem megy a honlapjuk egy jó ideje, nem is értem, hogy miért.
-
szoltans
csendes tag
Úgy látom, kicsit fázis késésben teszed fel a kérdéseid, ugyanúgy, mint az előző oldalon. Mindketten írtuk, hogy hol repülünk pontosan a kérdésed felett. Egyébként tudtommal a szimulációs hálózatok (általában) nem függnek a szimulátor szoftvertől illetve annak verzióitól. Azaz, nyugodtan repülhetsz FSX-szel is olyan hálózaton ahol mi repkedünk, a kapcsolódáshoz használt kliensed nagy valószínűséggel engedni fogja, hiszen erre is törekednek a fejlesztők. Inkább az előirt magatartási illetve repülési szabályok betartását kell nagyon komolyan venni. Az ivao-t tudom ajánlani ha érdekel, ott elég sok leírást is találsz magyar nyelven, na még nem repültél ilyen hálózaton, és segítenek a gyakorlati dolgok elsajátításában is.
-
Lebbencs
csendes tag
Tudom hogy ezt az FSX témában kéne megkérdeznem, de ezt a társaságot jobban ismerem... Szóval itt valaki tagja Virtual Airlinesnek?Ha igen melyiknek? Egyébként jól működik a cuccom, elvagyok vele.
-
Geryson
addikt
-
szoltans
csendes tag
Nagyon úgy tűnik, hogy a probléma egy FS2004 beli bug. Feltettem a service pack-et, kicsit állítottam még a programon belül (egyelőre nem használom a profilert), aztán jó lett. Sokat repültem már és a repülési műveletek alatt egyszer nem volt tévesztés. Ma már csak annyi a gáz, hogy ha a középső karon a thrust-reverser működtetve van, akkor a bal oldali (spoiler - féklapok) működése hibás.
Megnéztem más szimulátorprogik tökéletesen mennek, akárhova tettem a proporcionális és kapcsoló funkciókat, nem volt keveredés. Írtam egy kis tesztprogit, hogy nem-e szólal meg bizonyos kapcsoló állásoknál egy másik (elvileg független) kapcsoló is (trigger szinten), de a driver szintig biztosan nem a flight yoke system a hibás.Ezért gondolom, hogy az FS-é a hiba. Még pár nap aztán visszatérek a nemzetközi szim. hálózatra is az új rendszerrel. Ja, és a Saitek féle pedál is lassan megjön. -
Geryson
addikt
Sajnos ha funkciót téveszt, akkor az már nem jó jel. Nálunk a repülősök között olyan hibajelenségek voltak, hogy el sem hiszed és mind a szarv okozta bár az furcsa, hogy most még lehet kapni esetlegesen hibás firmware-s szarvakat, én úgy tudtam csak az első széria volt a gázos.
Majd mesélj, hogy hogyan sikerült a komplett beállítás!
-
szoltans
csendes tag
Sziasztok!
A mai nappal egyel bővült a felhasználók köre, nekem is megérkezett a rendszer. Az első néhány órás szenvedésem nem sok bizalommal töltött el a throttle quadrant - alrendszert illetően. Arra még nem jöttem rá, hogy FS2004-es bugok, vagy a yoke problémája okozza, de nekem is tévesztget funkciókat. Átrendeztem a karok sorrendjét (balról jobbra)
- piros : speed brake - spoiler - féklapok
- fekete : gázkar és kapcsoló állapot: thrust reverser (fordító)
- kék : ivelő (flaps, slats)Az érzékenység és a véghelyzetek változtatásával elég sokat javult a helyzet, de továbbra sem az igazi. Fura jelenség, hogy a speedbrake (Spoiler) addig nem működik a karokkal rendesen, amig egyszer nem működtetem a tolóerő fordítót. Mivel ezt csak a földön lehet, a felszállás előtti check-list során el kell végeznem ezt is. Amúgy elég jó a cucc, de még lesz vele baj szerintem rendesen.
Üdv. Mkinek -
Geryson
addikt
Végre van gépem, most elkezdtem már repülni is, így át tudom lőni Neked a profilomat. Az tuti, hogy a sugárfordítót csak úgy tudom én is kikapcsolni, hogy visszatolom nem csak üresállásba, hanem szabályosan plusszba majd onnan húzom be üresbe és akkor minden megnyugszik. Olyan igazából, hogy kicsit megy csak minuszba, nem igazán van ha az F2-t állítottad be neki (max. nem vársz elég ideig).
A gépkérdéseket szerintem az FSX fórumba tedd fel, de tuti akkor a géppel volt valami gond, vagy rosszul "tetted" bele.
PS.: Na időközben megjavult ám a rudderem, kiszedtem a csavarokat és szépen visszaugrott a helyére a kütyü, azóta minden rendben.
-
Lebbencs
csendes tag
Beállítottam azt FSX-ben, hogyha minuszba húzom a kart az az F2, de csak akkor megy minuszba ha úgy húzom, hogy le, föl, le, föl mert a fölt nem érzékeli F3-nak. Lehet hogy ez érthetetlen volt, de ha minuszba húzom csak egy kicsit fordul meg a tolóerő.
És hogyan kell letölteni FSX-be? Letöltöttem két gépet, betettem a többi gép közé, és nemment,de lehet hogy a repülőgép volt hibás -
Geryson
addikt
Nem akarom elkiabálni, de szétugrott a rudderem!
Most nem annyira gond, mert a pedált használom és vezetésnél nem kell a rudder funkció, de azért gáz. Majd szétkapom, szerintem csak valami beakadt: kattant egyet és azóta nem mozog egyik irányba sem és a csavart (ami mondjuk le is jött) nem tudom elforgatni...
-
Geryson
addikt
Mondjuk ez nem annyira X-Plane fórum...
Tegnap kipróbáltam a szarvat egy autószimulátorban és annak ellenére, hogy úgy döntöttem, hogy nem pedállal nyomom a gázt hanem a rudder részével szóval én még mindig azt mondom, hogy ez egy első osztályú kis terméket vettünk! Persze a kezdeti nehézségeket leszámítva...
-
Lebbencs
csendes tag
Na szóval, lehet hogy késik a gép, viszont lesz rajta FSX és X-plane9. Ha jól tudom a nagy szimulátorokon is X-plane van, szóval komoly.Ebben a videóban meg is nézhetitek: [itt a videó] .Várom már, kiváncsi vagyok rá.
Pár kép is(csak a linket teszem be,hogy ne foglalja a helyet):
[kép 1]
[kép 2]
[kép 3] -
Geryson
addikt
Én megmondom Neked őszintén, hogy valahogy az FS9 beállításainak a szarvra való konfigurációja sokkal jobban ment, mint az FSX-é (ezt a mai napig nem is fejeztem még be). Én lassan összerakom megint a gépet és pont, hogy FS9-ezni szeretnék mert a fullra be van lőve és az PMDG 737-es felülmúlhatatlan élmény egy teljesen beállított szarvval!
Mondjuk az FSX valóban gyönyörű megjelenésben, de hát ez már egy másik fórum témája...
-
Lebbencs
csendes tag
Hétfőn v. kedden megjön az új gép, valószínű FS X-szel, remélem azon menni fog.
-
Geryson
addikt
Jaja, tök igazad van! Tényleg simán rá kell tenni a minusz értékre az - asszem - "F2"-t és ahogy lehúzod a kart oda elkezdi a tolókart még jobban lehúzni, azaz lemegy revers-be. Sajnos a profilt nem tudom még mindig lefotózni sem, mert semmit nem foglalkoztam a gépösszerakással és nem is fogok még vagy 2 hétig. Sorry.
-
gyurmak
csendes tag
Hi All!
Én a következőképpen csináltam:
A fekete karon van a thrust
A kéken a prop,
A piroson a flaps.A gombokat tetszés szerint kalibrálhatod, de javaslom, hogy a saitek konfigját használd és ott rendeld hozzá a billenytűket, mert itt többféle setupot is használhatsz a lementettjeid közül, pl. HEAVY jet-hez, prop-hoz, gliderhez, etc. és csak egy klikk a setupra.
A karok beállítása roppant egyszerű, az fs9 joy/axes menüben kell beállítani az adott funkciót, arra vigyázz, ha van több joy is installálva, éppen az legyen kijelölve, amit kalibrálsz. A reverse beállítása is könnyű, az assignments-ben van egy olyan bill. parancs, h quick thrust decrease, ha jól emléxem, arra kalibráld a saitek-es setup kívánt karját (nekem a fekete minusz). Ekkor ha a kiválasztott kart minuszba tolod, reverse ként működik. A flaps is egyszerű, mert van külön jox/axes sáv a flaps-re, oda kalibrálod egyszerűen a kiválasztott karod és ekkor "folyamatos" flapsed lesz (persze ez gépfüggő). Ha kell, küldök programozott Saitek setupot, az én beállításaimmal, csak be kell töltened.
Arra egyébként figyelni kell,. hogy a controls beállításokat nem mindig menti az fs, ha le OK-zod, valszeg vmi bug, legalábbis nálam, de többszöri klikknél igen.
Más. Egy másik lehetőség a pedal-ra: Volt egy másik, autóversenyhez használt kormányom pedállal, annak a pedálját konfigoltam rá az fs-re. Nem a tökéletes megoldás, de akinek van kormánya is, sztem annyit megér, hogy felrakja. Egyszerűen lehet konfigolni az fs joy menüjében a saitek mellé, csak vigyázni kell, h csak a pedal legyen konfigolva, a kormány és a gombjai ne. Akit érdekel, leírom azt is, hogy kell.Na, bye!
gyurmak -
Geryson
addikt
Teljesen tökéletesen működik, de egy gond van, hogy költözünk és szét van kapva a gép. Lehet egyéb okokból kifolyólag is össze kell raknom most a hétvégén, úgyhogy akkor lefotózom Neked. Ha jól emlékszem úgy kell, hogy a NUM1-t (END) (már ha valóban ez a throttle decrease) simán berakod de már nem tudom, hogy hova. Na tényleg megnézem és elmondom, mert tiszta ciki, hogy elfelejtettem. A nagyobb szám amúgy a FLAPS rárakása, én erre voltam igazán büszke!
-
Lebbencs
csendes tag
Geryson, ha jól tudom te a Profil editor-ban szerkeszted az irányítást.Ez működik jól, megy minuszba neked? Ha igen le tudnád fotózni nekem, És elküldeni?
-
Lebbencs
csendes tag
Kipróbáltam a throttle-t, a propeller-t, a ruddert, és a mixture-t. Ezek közül egyedül a rudder ment mindegyiken,a többi csak a feketén.Már több hete megjött és nem tudok "realisztikusan" játszani
-
Yoosku
tag
Nem tudom miért nem mehet Neked...
Én a napokban telepítettem újra az FS2004-et és simán be tudtam állítani. Mint, ahogy azt írtam Neked korábban Én FS-ben szoktam beállítani...A fekete/kék/piros kart x/y/z forgásnak jelöli a menü. Axis-nál beállítom, hogy speedbreak és működik. A reverse használathoz megkeresed azt, ahol bill-re F2-vel van alapból állítva és mellé Joy-ra megmozdítod a fekete kart lefele és az lesz! Miket próbálsz beállítani a karokra?Yoosku
-
Lebbencs
csendes tag
Ezt nagyon nem értem.
Ha a piros/kék kart beállítom annak amire igazából van, nem működik, viszont ugyanez a feketén (asszem) igen. De egyébként szerintem bárminek beállíthatom ma piros/kék kart, nem megy.Mit csináljak?
Ja, és minuszba még mindig nem megy, össze vissza állítom a 0 helyét a Sensitivis-nél,, de nem. Erre is kéne válasz... -
Yoosku
tag
Tulajdonképpen már választ is kaptam mindenre csak türelmetlen voltam
A Pix és Én menüt végig csináltam, mostanra visszajött a mail, hogy miként csomagoljam, milyen címre menjen, mit nyomtassak ki és ragasszam a dobozra stb...Remélem Nekem is sima ügy lesz és érdemes szenvednem vele és nyaralás utánra már javított, vagy cserélt BUG-ok nélküli Yoke-om leszYoosku
-
Yoosku
tag
Szia!
Tekintettel arra, hogy vészesen fogy az időm a garis visszaküldésre, úgy döntöttem rászánom magam és visszaküldöm, mert továbbra sem jó és ahhoz túlságosan drága volt és szeretek vele játtszani, hogy hagyjam elveszni a garis határidőt.
Felmentem és loginoltam a Pix és Én oldalra. Ott van a legutóbbi rendelésem és a fizetésről és a szállításról minden adat. Ha végig csinálom ezt a szervízbe történő visszaküldés menüt, akkor a küldéshez milyen papíroknak kell lennie Nálam? Nem emléxem, hogy megőriztem volna bármit is, főleg hogy a kiszállításkor is csak a szállító papírján írtam alá az átvételt, de papírt nem kaptam. Számla sincs, mert bankkártyával fizettem a neten és csak elektronikus számla van róla, amit ki tudok nyomtatni! Szóval kell ehhez valami különösebb papír?
A csomagolásnál visszaküldéshez ragaszkodnak az eredeti csomagoláshoz? Az eredeti dobozom azt hiszem meg van a padláson, de a zacsik és belső támasztók nem biztos!
Mindent vissza kell küldeni?Összes tartozákkal? A pedálhoz ennek semmi köze, azt nem kell ugye?Köszi
Yoosku -
Yoosku
tag
Igen, akkor 0°-al számolva már 8db pozíció
Nem igazán látok benne fantáziát, engem nem győzött meg a dolog, de erre
írtam már korábban is mindenkinek ízlés kérdése, hogyan állítja be magának!Te miért nem állítod be magadnak karra a FLAP-et? Jah, mert nincs is a CH-hoz gázkarpultod
Na jó ez nem volt szép
Yoosku
-
Geryson
addikt
Én ráraktam a FLAPS-et a kékre, nem egy ördöngösség és nagyon feelinges. Annyi a hátránya, hogy ha használod akkor már nem lehet a MODE 1-2-3 között váltogatni, mert olyankor rendszerint "hibázik" egyet és kinyit vagy behúz annak ellenére, hogy nem nyúltál a karhoz. Nekem nagyon tetszik így is...
-
Yoosku
tag
Hát pl. azt, hogy ha azt nem engedi, akkor próbáld másképpen
Ki fogom próbálni majd, de ha nem engedi, feltételezem minden jól csinálsz, nem egy bonyolult dolog, szóval, ha nem engedi, akkor ki kell találni valami mást.
Próbálj meg a gyártó által kitalált koncepciónál maradni...
Elvileg a fekete kar szolgál gázkarként, a kék hivatalosan propeller állásszög állítás és a piros a szegényítés. Ez jellemzően a kisebb 1 motoros propos gépek kiszolgálására optimális! Sugárhajtású és egyéb nagy gépek irányítására kompromisszumokat érdemes hozni, ezekről korábban már írtam
Flap-et eleve nem tennék és logikus, hogy nem is engedi beállítani axis-ra, hiszen az egy fokozat mentes kar, viszonylag nehéz lenne fokozat mentesen megtalálni a B737NG összes fékszárny helyzetét(1, 5, 10, 15, 25, 30, 40°)
Yoosku
-
Lebbencs
csendes tag
Csak annyi, hogy azt hogyan állítsam be, hogy menjen minuszba(FS-ben)? Mert nálam a 0-t veszi a legkisebb fokozatnak. Inkább énis FS-ben állítom be
És ha a jobboldali két kart állítom be pl 1-es hajtómű állítónak,vagy flaps axis-nak nem megy,de ha a feketét akkor megy. Evvel mit csináljak?
-
Yoosku
tag
Igen Nekem is ezek a problémáim. Feltettem, eleve úgy kezdtem, hogy az Aerosoft Budapest fel sem ment, mert service pack kellett hozzá! Felraktam az SP1 és SP2-őt, de a neten írt teljesítmény optimalizálásnak nyomát sem látom. Ugyanúgy fut nálam Ultrahigh beállításokkal is, mint medium-ban...
Neked, hogy van a grafika configolva nagy vonalakban és mennyire jó a szemednek FPS szempontból? Nekem nem sikerült még olyan beállítást csinálnom, ami abszolut folyékonynak tekinthetőPedig nem szar gépen játszom és ha egy Crysis fut rajta max beállításokkal 1360x768-ban, akkor egy FSX, ami már 2-3 éves játék az csak elcseszve lehet
A gépek tényleg nagyon silányak, textúra, fizika egyaránt, szerintem meg sem kötelíti az FS9-et ebből a szempontból, sőt...ha őszinte akarok lenni, még egyelőre nem sikerült felállítanom, olyan mérleget amiből kitűnhetne, hogy az FSX jobb
Van valami alternatív megoldás B737NG-re, amíg nem lesz PMDG, de jobb, mint a gyári?
Egyéb gépek, amiket érdemes feltenni, tippek?Yoosku
-
Geryson
addikt
Utolsó információim szerint még "csak" a 747 jött ki, de még ott sem a cargo hanem az utasverzió. Várom én is ám, mert így azért kicsit gányos a gépjárműpark. A gyári gépek szerintem nagyon rosszak (a fizikára gondolok). Nemrég vettem meg a BeaverX-et hát ezzel már egy pici izelítőt kaptam és bevallom FS9-re nem néztem hónapok óta!
-
Yoosku
tag
Kollégák!
Telepítettem az új gémer gépemre FSX-et, gondoltam szakítok a hagyományokkal és polcra teszem a jó öreg FS2004-et. Kipróbálok telepíteni új Saitek drivereket és megpróbálkozom az újabb verzióval, hátha megtettszik
Jól olvasom a neten, hogy PMDG szintű B737 NG kiegészítő még nem készült el FSX-re?
Nincs valakinek, valami más alternatívája NG-re, ami igényes mint FS9-re volt a PMDG?Üdv:
Yoosku -
Yoosku
tag
Grat!
Majd később számolj be Nekünk arról is, hogy Neked vannak-e azok a korábbi már sokszor kitárgyalt bugok benne, vagy sem, amikkel mi még küszködtünk...Én sosem használtam a szoftveres Saitek konfigurálót.
Az FS Controls és Advanced menüjében mindent be lehet közvetlenül is állítani.
A sugárfék használatát is ott tudod beállítani, a gázkar lefele tolása mínuszba is egy külön beállításnak számít pl.: gomb 21...
Tehát ahol megtalálod a sugárféket, mint beállítást oda mozgasd meg minuszba a kart és be fog Neked tenni oda valamit és működni fog. Az advanced beállítások között van ha jól emléxem a gázkar axis állítások is, ott tudod beállítani, hogy melyik kar mit csináljon.
A kék középső kar, ha jól értem neked rudder funkciót lát el, vagy is a függőleges vezérsíkot vezérliEz így nem igazán jó! Azt pedállal szokták vezérelni, vagy ha pedálod nincs, akkor inkább semmivel, amúgy sem alapvető szükséglet, sőt a nagy gépes igazi pilóták sem használják, max heavy cross wind esetén, de Neked addig még lesz mit gyakorolni szerintem
Én a feketére gázkart és lefele sugárféket szoktam beállítani, mellette a kékre speed break-et, a pirosra meg parking break, vagy futó kibocsátás...de ez már mind ízlés dolga!Yoosku
-
Lebbencs
csendes tag
Megérkezett a Saitek Yoke!
Telepítettem a gombbeállítót, beállítottam a gombokat, és ezt hogyan tudom FS-ben is használni? És nekem a tolóerős masina nem megy minuszba, vagyis nem fordítja meg a tolóerőt, ha lenyomom a piros részig. Ezt hogyan tudom beállítani? És még egy kérdés: a kék tologatós a hátsó akármit mozgatja jobra/balra, ami akkor mozog amikor kanyarodunk a kerékkel. Ennek így kell lennie?? -
Lebbencs
csendes tag
Az eredeti FS 2004-ben lehet online-on játszani, vagy valamit még kell hozzá venni?
-
Lebbencs
csendes tag
Ugye a Saitek Pro Yoke támogatja a MS Flight Simulator 2004-et? Csak mert nehogy potyába menjen a rendelésem...
-
A hiányzó láncszem a Yoke és a Pro Pedal mellé. Hamarosan jön New York-ból. Már alig várom.
-
Lebbencs
csendes tag
Elnézést kérek, csak arra is gondoltam, hogy valahol interneten le van-e írva... És a fórumos dologra a válaszom: egészen eddig nem fórumoztam, nem olvastam fórumot, és semmit nem csináltam fórummal, és a hozzászólások nagy részét már elolvastam de azért énsem éjjel-nappal itt lógok, alig volt időm itt olvasgatni!
-
Yoosku
tag
Nem akarok nagyon durva lenni és kioktató, és azt is látom, hogy pár napja regisztráltál ide a PH-ra, de gondolom azért láttál már fórumot!
Ha nem, akkor pláne vedd már a fáradtságot, hogy felfelé is görgeted néha az oldalt, ahol jársz és olvasd el, amiket írtunk. Általában egyikünkre sem igaz, hogy szűkölködnénk a szavakkal olyankor, ha friss és boncolható téma van, de ugyanazt senki nem fogja leírni Neked még 3x főleg, ha ilyen terjedelmes leírások vannak az előző hozzászólásokban, mint amiket Mi itt a Kollégákkal írtunk...
Természetesen, ha ezenkívűl lesz más kérdésed, ami még nem hangzott el, akkor szívesen fog Nekem válaszolni bárki továbbra is.
Yoosku
-
Lebbencs
csendes tag
Nincsen valahol a Saitek Yoke-ról valamiféle magyar teszt, ahol pl. felsorolják a jó rossz tulajdonságait, vagy ti leírnátok ezeket?
Előre kösz -
Lebbencs
csendes tag
Most készülök (Saitek)Yoke-ot vásárolni.
A kérdésem: akinek már megvan ez a termék, annak van valami baja vele, megéri-e megvenni, és 26.100Ft-nál lehet szerezni olcsóbban(persze legálisan)?
Előre köszönöm -
Yoosku
tag
válasz
gixxer-tomee #18 üzenetére
Szia
A pedál teljesen önálló termék, ilyen formán semmi köze a Yoke-hoz. A pedált meg lehet vásárolni bármi más Joy-hoz is. Azzal nem volt Nekem semmi gondom, de másnak sem hallottam volna, hogy problémája lenne. Azt mondjuk érdemes tudni róla, hogy nem olyan masszív, mint mondjuk a CH pedál.
A kormányon vannak gombok, egész pontosan elől van egy zöld háttér világítású kicsi kijelző, és alatta 3 gomb. Ezzel a win-ből származó pontos időt lehet látni, illetve lehet vele időzíteni, mérni hajtómű indítást ilyesmiEzenkívűl jobb kézre a hátsó részen van egy 3 állású profil váltó gomb, bal kézre egy sima gomb. Bal oldalon felül van 8 állású HUD gomb, le és fel (trim), jobb kézre 2db (trim) bal-jobb, le-fel, és 1db külön gomb. Ezenkívűl a gázkarpulton is van további 6 programozható gomb, így összességében 13-16 gombod van, nem számolom most pontosan
Ha újat veszel nem tudom milyet fogsz kapni, alapvetően mivel már a régi szériát is van lehetőség garanciálisan cserélni, úgy gondolom újat fogsz kapni, de érdemes odafigyelni rá és az említett széria számra odafigyelni...Yoosku
-
gixxer-tomee
aktív tag
Na elfelejtettem valamit. A kormanyszarvon vannak trim gombok vagy kapcsolók?
mindig kimarad valami -
gixxer-tomee
aktív tag
Hali! Lenne egy kérdésem. Akkor amit mondjuk most vennek az mar valoszinu a jo szeriabol lenne? Vagy nekem is elkene jatszani ezt az ide-oda kuldozgetest?
A pedalokkal ezek szerint nemvoltak gondok? Vagy az is csere?Koszi az infot!
-
Yoosku
tag
Szia!
Az első körös megoldást már korábban is teszteltem, de attól nem lett jobb.
Hát igen, Én még nem szántam rá magam, hogy komolyabban foglalkozzak ezzel, de látom nem úszom meg. A másik, hogy nem volt sehonnan olyan pozitív visszajelzésem, amit Te most leírtál. Ergo, hogy ha vesződik vele az ember és kivárja ezt a sok időt, akkor legalább meg van az eredménye, és most van egy teljesen jó Yoke-od
Én 2007. novemberben vásároltam, úgyhogy a garanciális időszak még bőven megvan.
Ez független attól, hogy kötöttél-e ilyen plusz garis szerződést velük ugye?
Mert Én azt a kiegészítő garis szolgáltatásukat nem kértem anno...
Egyébként a korrekt hozzá állásukról csak annyit, hogy mielőtt döntöttem, hogy megrendelem Tőlük a Saitek-et, előtte nagyon sokan óva intettek engem is, hogy a Pixmania ilyen rossz, meg olyan rossz és számítsak rá, hogy nem lesz egyszerű.
Ezzel ellenben, Nekem is nagyon jó lett a véleményem, átutaltam a pénzt és végig tájékoztattak mindenről és nyomon tudtam követni a csomag útját. Korrekten a megadott határidőn belül megérkezett a cucc...Köszönöm a segítséget és, amint lesz egy kis időm Neki ülök átolvasni a dolgot és kiküldöm garanciás javításra!
Üdv. Yoosku
Have a nice flight -
Geryson
addikt
Jaaaa, Te nem is küldted vissza???
Gondoltad, hogy majd megoldódik a gond? Sajnos nem hiszem, hogy megfog.
Első körben mondjuk egy tipp, ezt mindenhol írják (lehet ezen már túlvagy). Szedd ki az ÖSSZES joyparancsot az FS-ből, csak a tengelyek legyenek bekonfigurálva. Azaz options/assignments és keresd ki az összes parancsot, semmit ne vezéreljenek a gombok. A Profilerrel utána mindent be tudsz lőni, de az FS-be ne legyen semmi beállítva. Ez egy esély, félek ettől nem lesz jó a joy. Remélem sikerült jól leírnom, hogy mire gondolok.
Pixmania:
Mindenki óvva intett tőlük, én teljesen meg vagyok elégedve velük. Bejelented a Pix és Én oldalon, hogy garanciális visszaküldés, jön egy mail (vagy menüben is megtalálod) a visszaküldési cetlit és a címet is ki tudod szépen nyomtatni. Saját költségen feladod (nekem 14.000 Ft volt légipostával). A csekket (feladópapírt) beszkenneled, elküldöd nekik és nekem kb. 2 hét múlva visszaküldték a pénzt a bankszámlámra. Van azonban olyan, többünkkel megcsinálták, hogy nem is kellett visszaküldeni, hanem levélben leírtak egy időpontot és addigra odaküldték ők a DHL-t. Ez kényelmesebb is lehet, de a másik út is járható. Ami tragédia (bár előre szólnak), hogy 30-40 nap a szerelés és kb. hetente kaptam egy új levelet, hogy nézik, tesztelik, elnézést és nemsokára készen lesz. Tök korrekt minden! Aztán egyszercsak jött a postás.
Először nekem sok gondom volt vele, de a drivert leszedtem és újraraktam és azóta egyszerűen fantasztikus élmény, semmiért nem cserélném el. Vágj bele ha az első tipp nem segít, mert sajnos hosszú idő DE megéri!
-
Yoosku
tag
Szia!
Örülök, hogy írtál, mert már régen nem jött semmi hozzászólás
Nos a helyzet Nálam változatlan, este majd otthon meg fogom nézni, hogy milyen a gyártási számom. Sajnos azóta is csinálja a már jól megszokott hibákat.
Írj Nekem létszíves néhány sort arról, hogy milyen folyamatot kellett végig csinálnod a Pixmania garanciális javításával? Mit kellett tenni, és mivel jár a dolog??
Sajnos, akkor rá kell szánnom Nekem is időt és visszaküldeni, mert ahhoz túlságosan szeretem és sokat használom, és nem volt olcsó sem, hogy annyiban hagyjam...Előre is köszi!
Üdv:
Yoosku -
Geryson
addikt
Mi újság a tapasztalatokkal? Nekem kb. 1 hónap "szerelgetés" után megküldte a Pixmania a javított, teljesen új gyártási számmal rendelkező szarvat és lám, azóta minden rendben. Úgy látszik, hogy ez csak egy kezdeti gyengesége volt a Saiteknek.
Más fórumokon is nézelődve úgy látszik, hogy a SZ0049x gyártási sorozat volt kompletten rossz firmwares, átalában (én is) SZ0052x sorozatút kaptam vissza és a legtökéletesebben működik.
Bajban voltam, mert elgondolkoztam, hogy lehet mégis CH lesz a pénzvisszakérés után, de személy szerint nekem egyszerűen totál nem tetszett és így már nem is kérdés, hiszen nem kellett visszakérnem a pénzt.
-
Yoosku
tag
Még annyi, hogy ezeket így összegezve tényleg nem vagyok túl boldog!
Amikor novemberben rászántam magam, hogy veszek yoke-ot, akkor itt volt előttem már lehetőségnek a CH. De ára és a macerás külföldi beszerzése miatt a Saitek mellett dontöttem. (CH van itthon is, de sokkal drágább, mint külföldi üzeletekben)
De a mostani állapot szerint, már nem vagyok benne biztos, hogy jó döntés volt. A CH bár nincs ennyire túl csicsázva és nem is sok funkciós, de megbízható és masszív, és árban sem volt már olyan túl nagy a különbség a kettő között. (nekem 63k volt a Saitek mindennel együtt és kb olyan 80-85k-ból lett volna meg a CH)
Csalódott vagyok, nem is kicsit -
Yoosku
tag
Sziasztok!
Nos Jorus Kollégának köszönöm az invitálást, itten volnék
Hát először is szomrú vagyok, hogy az előző sorokat olvasva végleg elkönyvelhetem magamban, hogy nem Én voltam bénaJoe, hanem tényleg bugos és hibás a rencer
A CH vs. Saitek dolgot látom kibeszéltétek, Én ehhez nem is akarok nagyon szólni, mert szerintem is ezek inkább ilyen ízlések és pofonok kérdése...Az mondjuk tény, hogy ismerem Én is mindkettőt, tekintettel arra, hogy Jorus CH szettjével is játszottam már és ismerjük a Nálam lévő Saitek szettet is, szóval a CH pedál az bajnok, ha az ember azt kipróbálta, akkor soha nem mond olyat, hogy a Saitek pedál milyen király. Viszont a többi kérdésben elvileg azt mondanám, hogy a Saitek árával és sok oldalú programozhatóságával, kinézetével elvileg jobb lenne, na de így, hogy magától önálló életet élnek a funkciók és mondjuk 31L pálya APP közben a cockpit ülőhelyzeti nézet ugrok lefele kettőt és hirtelen nem látom a pályát az gáz
Elsőre azt hittem, hogy csak nem figyeltem oda és meghúztam a gép elejét, ezért még jobban előre toltam, aztán rájöttem, hogy már 3000 feet/min-es varióval süllyedek
Szóval, ami fontos, hogy a felprogramozás nekem a profiler program segítségével nem nagyon tetszett, de az elvi részét értem. Én mindent az FS-be állítottam be, és mindent sikerült hiánytalanul. Elsőre voltak nekem is gondok az Axis-ekkel, gázkar és pedál tekintetben, többek között mert a pedálon hülyét kaptam attól, hogy default-ként a pedál fékezésre szolgáló megnyomásakor a csűrőket mozgattam
Aztán megtaláltam a configban a részletes beállításokat és sikerült minden!Most a kérdésem az, hogy akkor ezzel a hiba dologgal mit lehet tenni?
Van már arról konkrét info, hogy minek van tkp baja? Azért kérdezem, mert Én pl. azt vettem észre, hogy nekem csak azok a funkciók élnek Önálló életet, ami a gázkar alatti gombokra van felprogramozva?!! (azt már elvetettem ezek után mint lehetséges okot, hogy esetleg nekem is a Saitek féle profilert kellene alkalmaznom, hiszen Geryson azt használja és neki is rossz) Gondolkodtam emiatt azon, hogy kipróbálom, hogy csinálja e akkor, ha lehúzom a gázkar pultot és csak a yoke és a pedál lesz!
Geryson Te hol vásároltad? Pixmania? Mik a tapasztalatok a garis ügyintézésekkel?
Érdemes foglalkoznom vele? Kicserélik már valami Rev.2-es verzióra, vagy egyelőre csak pisloghatunk, mint karácsonyi hal a szatyorban? Ha letelik az 1 év gari és utána lesz majd működő jó verzió javítva, akkor nekünk majd kicserélik még szó nélkül? Vagy csak ha még mos időben jelezzük, hogy nekünk is szar a cucc?Üdv:
Yoosku -
Természetes, hogy nem veszünk össze.
Havernak egyébként Saitek-je van, neki a throttel quadrant, ami totál bugos, pontosan olyan dolgokat produkál, amit te is írsz. Engedelmeddel ide irányítom, mert ha garanciális ügyintézésen kezdi törni a fejét, akkor nálatok kaphet infókat a dolog menetéről, stb. -
Geryson
addikt
Apropó!
Többen megkerestek, hogy segítsek a Saitek profiler-rel történő beállításban. Nagyon szívesen segítek, de szerintem elég logikus az egész. Ami fontos, hogy nem a használt programon belül (pl. Microsoft Flight Simulator) érdemes bármit is beállítani! A profiler ellenben nem a konkrét funkciót állítaja be!
A profiler nem tesz mást, mint egy adott gombhoz egy billentyűparancsot, kombinációt vagy hasonlókat hozzárendel. Magyarul ha a profiler-ben hozzárendeli valaki, hogy a Mode 1-ben a D-gomb (teljesen olyan a felépítése, mint egy Excel táblázatnak, az oszlopok a Mode 1/2/3 és a sorok meg az adott gombok) kiírja, hogy "helló-helló", akkor miután ezt elmentetted és a profile now! gombra rányomsz (ez fontos!), akkor a Word elindítása után az adott gomb megnyomása ki fogja írni az adott szöveget. Visszatérve: tehát ha beállítod, hogy a D-gomb megnyomása egy "G" billentyű megnyomásával érjen fel, akkor az én általam használt szimulátor a kereket ki-és befelé fogja mozgatni. Ennyi az egész! Minden gombhoz beállítasz egy billentyűparancsot és a billentyűparancs meg a szimulátorban tudni fogja, hogy mi a dolga. Természetesen komplex billentyűparancsokat is be lehet állítani! Az én szimulátorom PMDG-kiegészítője egy adott parancsot pl. a CTRL+SHIFT+H gombra hajtja végre, akkor ezt beállítom pl. szintén a joystickon a D-gomb (merthogy a joystickon is el vannak nevezve a gombok: pl. E/D/T) megnyomása felérjen egy ilyen komplexebb billentyűkombinációval.
A tolókarok definiálása egy picit nehezebb, de nagyon jó dolog az is!
-
Geryson
addikt
Hahó!
Hát valószínüleg itt már egyéni izlés dolga az egész, nekem speciell jobban tetszik a Saitek bármiben, de ezen nem fogunk összeveszni. Az az egy nagyon fontos megjegyzendő tény szerintem, hogy árban azért sokkal kedvezőbb a Saitek. DE! Mindenképpen a CH mellett szól a tapasztalat, a tudás, a megbízhatóság ugyanis sorra halnak be a Saitek tolókarok és szarvak. Sajnos az enyém is megy vissza és mivel én egy repülős társaságban használom tudom, hogy mindenkinek vissza kell küldenie, aki anno megvette.
Azért ez gány, erre figyelhetett volna a Saitek egy kicsit több teszteléssel.
A hibajelenségek: funkciótévesztés, kontakthiba vagy a gomb (időszakos) teljes funkciókihagyása.
-
Próbáltam mindkettőt, nekem speciel CH van. A throttle quadrant király dolog a Saitek-en, de a kormány sokkal jobb a CH-n. A kis gázpöcök tényleg kiábrándító, de a mozgása élethűbb, mint a Saitek-nél, például a valóságban nincs ilyen döccenős center állás, a rugó is túlzottan erős. A pedál meg kifejezetten borzalmas fröccsöntött izé, semmi köze a valósághoz, nem lehet egy lapon említeni a CH Pro Pedal-jával, se kidolgozottságban, se élethűségében, stb.
-
Geryson
addikt
Ja még annyi, hogy én anno játszottam egy párszor CH-val, hát nyugodtan állíthatom, hogy teljesen más élmény. Mindazok mellett, hogy olcsóbb is a Saitek-szarv, sokkal kidolgozottabb, sokkal realisztikusabb mint a CH. A tolókar meg egyensen csúcs az alap, beépített CH-tolókarhoz képest, az volt számomra annál a terméknél a legkiábrándítóbb...
-
Geryson
addikt
Hahó!
Elnézést, kicsit elúsztam. Szóval a másik hozzászólásra reagálva egészen biztos, hogy benne van a szarv mellett a tolókar is. Ráadásul nem is egy gyenge féle, össze sem hasonlítható az alap CH-tolókarral (amit ők a szarv tetején helyeztek el). Amit nem is gondoltam volna, hogy minden elég komoly méretű. Pl. a tolókar kb. 10 x 10 x 10 cm-es, tehát igen megnyerő sőt még reverse állás is van a karoknál! A definiálása a rengeteg gombnak (Saitek módon ugye minden 3x programozható) az ismert Saitek profiler-rel történik. Nagyon kellemes, csak még azért sokat kell játszani a beállításokkal.
A pedál szintén csúcs, de szerintem ez korábban is az ismert legjobb pedál volt ebben az árkategóriában. Valami miatt a fék egyenlőre még nem működik nekem úgy ahogy szeretném, de tuti én szúrtam el valamit.
Amúgy megjött minden. A pedál kb. 6 nap volt, mert az volt raktáron, a szarv meg még plusz egy nap.
Papírokkal, termékkel, árakkal minden-minden a legnagyobb rendben volt, csak ajánlani tudom mindenkinek!
-
-
Geryson
addikt
Meg is rendeltem gyorsan a pedállal együtt a vezérlőt. Van esetleg valakinek már tapasztalata ezzel a termékkel?
Nem találtam amúgy CH-fórumot sem itt, gondoltam CH-sok szintén leírhatnák tapasztalataikat.
-
Geryson
addikt
Sziasztok!
2007 szeptemberében piacra dobta a Saitek a fent említett jostick vezérlőjét, amely végre szarv-alakú.
[link] (német oldal)
[link] (angol oldal)A dolog érdekessége, hogy ők mellékelnek egy throttle quadrant-ot is, amely szintén nem rossz dolog. Mellé tökéletes a 2.0 USB-pedál, de ez már nem tartozék.
Véleményem szerint komolyabb a kinézete és az ára meg mindenképpen megnyerőbb mint a számomra ismert egyelten konkurens gyártóé, a CH Products-é! [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Gurulunk, WAZE?!
- Futás, futópályák
- Bittorrent topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Napelem
- Házimozi haladó szinten
- NFC Ring, avagy gyűrű, amivel fizetni is lehet
- További aktív témák...
- Eladó MSI B650 GAMING PLUS WIFI Alaplap
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB videokártya
- Bomba ár! Asus Slate EP121 Tablet - Intel Core i5 I 4GB I 64GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 2570P - i5-3GEN I 4GB I 320GB I DVD I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest