Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    félisten

    válasz vicze #46 üzenetére

    jujj. ebből még simán kikeredhetet egy E990 szintű beégés is. Amikor az elöző évi snapdragon is jobb... Ha meg koppra hajtják, hogy kb hozza amit a Gen1 akkor meg beüt az aksi gond.

  • 1dude

    senior tag

    válasz vicze #22 üzenetére

    Valahol a Samsungot is érdekelte még az S4 idejében :DDD

  • Duck663

    őstag

    válasz vicze #34 üzenetére

    "Remélemmfel tudod fogni a jelen és egy képzeletbeli jövő közti különbséget." Mi van? El akarnak érni valamit, azt pedig CÉLNAK hívják!

    A Stadia a google-n bukik el. Valószínűleg rájöttek, hogy sokkal több pénzt kell beletenni és sokkal nagyobba a kockázata, mint amit korábban reméltek/számoltak, amellett pedig az internet minősége is kritikán aluli a világ nagy részén, arról nem is beszélve, hogy a felhasználói érdeklődés is úgy a béka hátsója alatt van eziránt.

    "Qualcomm teljes kulcsrakész SDK-t ad teljesn optimalizálval a GPU-ikhoz" Furcsa hogy ez nem látszik, meg a GPU-ik teljesítményén. A benchmarkokat hagyjuk, ki játszik azokkal? Péniszméregetésre jók, de azon túl...

    Nagyon egyszerűen érdekelté lehet tenni a fejlesztőket, jön a Fuchsia, és only Vulkan. és már érdekeltek is!

    Furi, hogy a SteamDeckről elhallgattál, csak nem benézett valaki valamit akkor is, ahogy egyébként is!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz vicze #28 üzenetére

    Pont az Android game problémán változtat. Az Androidnak nem az a baja, hogy nincsenek meg az OS-ben a megfelelő API-k, már gyárilag van szállítva a Vulkan, de még a hardverek is támogatják, kötelező rá implementációt biztosítani a gyártóknak. De ezzel semmire nem mennek, amíg az ARM, az Imagination és még a Qualcomm is megengedi az IGP-k egyedi paraméterezését a gyártópartnereinek. Ilyen formában egy adott IGP paraméterezhető több tucat módon, ami a fejlesztők felé több tucat különböző hardverként látszik a memóriatípusok logikai felosztása szintjén, holott a hardver maga tök ugyanaz. Ez az OpenGL esetében nem gond, mert a meghajtó kezeli az eltéréseket, de a Vulkan egy explicit API, ahol a memóriamenedzsment a program oldalán valósul meg, és szépen le kell kezelni az eltéréseket, ami három gyártóra tök oké lenne, de ha a három gyártó minden hardverére több tucat változtatás enged meg, az már úgy jó ezer eltérő logikai memóriakonfigurálás, amire nem könnyű dolgozni. Nem véletlen, hogy a PC-n az AMD, az NV és az Intel minden hardverénél igyekszik az eredetileg kialakított logikai konfigot alkalmazni. Ettől csak nagyon indokolt esetben térnek el, de ott is egyszerűsítenek rajta például az IGP-knél, tehát nem lesz nagyon egzotikus a stack. Így PC-n ugyan van három gyártó, de logikai memóriakonfigurálásban nincs több 10-nél, amit célozni kell, és az mégsem ezer környéki.

    A Samsungnak az AMD az alap integrált stacket biztosítja, amit az APU-khoz is használ. Itt minden egy olyan memóriatípusba kerül, ami az összes Vulkan hozzáférési flaget támogatja, és mindegyik részegység egyenlő hozzáférési szinten éri el a memóriát. Ez bitang egyszerű modell, bármekkora marhaság van a programkódban, annak biztos, hogy nem lesz hátránya, mert nincs elkülönített "egzotikus" type, ami viszont jellemző az ARM, az Img és az Adreno esetében. A különféle egzotikus type-ok miatt kell azért külön dolgoznia a Samsung mérnökeinek, hogy legalább a saját telefonjaikra elérhető legyen egy alkalmazás Vulkan leképezője, de jellemző, hogy a következő generációban meg a logikai felosztás változik, így a korábban megírt kódjuk kuka.

    És ezt a problémát az androidos cégek nem tudják megoldani, nem azért, mert lehetetlen lenne, hanem azért, mert az ARM, az Imagination és a Qualcomm abszolút a hatékonyságra fejleszti az IGP-it, így a címzés és az alapvető hardveres műkötés tekintetében igyekeznek a tranzisztorzabáló általánosságokat kiszedni belőle, ami az OpenGL-nél oké is volt, mert írtak egy rakás layert a hardver fölé, elfedve annak hiányosságait és hibáit, majd összetákoltak rá egy úgy-ahogy működő meghajtót. De a Vulkan esetében ez nem lehetséges, mert ez egy explicit API, az a lényege, hogy maga a program irányítson egy csomó mindent, és ilyenkor a hardver energiahékonyságért bevállalt hiányosságait is a programnak kell kerülgetnie, mert nincs kernel driver, ami megtenné helyette.

    Az Apple például a Metal API-nál pont azért nem kezeli annyira explicit módon a memóriát, mint a Vulkan, mert ők még számolnak azzal, hogy az Imgtől licencelt dizájn sok helyen tartalékos, rengeteg kompromisszum van venne, hogy nyerjenek pár milliwattot, és erre a Metal gondol is. De az Androidon nincs Metal, ott van egy őskövület OpenGL, ami alig ad kontrollt a fejlesztőknek, és van egy Vulkan, ami meg a másik véglet, és szinte teljes kontrollt ad. Köztes opció nincs. Tehát a Samsungnak az volt a választása, hogy vagy fejleszt egy Metal API-hoz hasonlót, de azt meg kb. senki sem támogatta volna rajtuk kívül, vagy licencelnek egy olyan hardvert, amivel a Vulkan API realitássá válthat Androidon.

    #34 vicze1 : Igen az SDK. Ez a másik probléma Androidon. Az ide adott, úgymond "kulcsrakész" fejlesztőkörnyezetek képességei fényévekre vannak a PC-n etalonnak számító RenderDoc+RGP tudásától. Ennek a legfőbb tényezője szintén hardveres. A RenderDoc+RGP azért olyan veszettül gyilkos kombó, mert a RenderDoc a legjobb explicit API-hoz írt debugger a piacon, a beleintegrált interoperabilitással elérhető RGP pedig egy olyan profilozó, amely nem teljesítményszámlálót, hanem hardveres nyomkövetést használ, így azokat a hibákat is észreveszi, amiket a többi profilozó marhára nem. Csak ehhez a hardverbe kellenek nyomkövető bitek. És csak megjegyzem, hogy a Samsung ezt már el tudja érni, mert megvan hozzá a hardverük.

    #37 kalimist : A Samsung csak olyan piacon nem jelenhet meg, ahol az AMD közvetlenül érdekelt. ARM-os PC-t csinálhatnak, erre is vannak külön licencfeltételek.

  • kilua

    senior tag

    válasz vicze #28 üzenetére

    "A mobile OS-ek piacán a játékok nem a grafikáról és főleg nem a ray tracing-ről szólnak. Gyakorlatban nincs benne pénz se iOS-en se Androidon. (Top 10 free és fizetős) "

    Az megvan hogy mobilon a top bevételű játékokat úgy hívják hogy pubg mobile vagy genshin impact, vagy call of duty mobile? És hogy itt dollár milliárdokról van szó, a genshin konkrétan 3.7 milliárd dolláros bevétel kétharmadát mobilon érte el, egyharmadát pc/konzolon (ez lazán kb duplája a gta5 első éves bevételének különben erről van szó, igen a grafikáról is szól nem kicsit: [link]

    Persze néztem külön a sensortoweren az amerikai és európai listákat is, itt inkább a Pokémon GO és a Candy Crush vezeti a listát de ezek a címek a globális top10 végén vannak, inkább ázsia nagy "mobil gamer"

  • Duck663

    őstag

    válasz vicze #32 üzenetére

    De azt akarják elérni, hogy Vulkant használjanak.

    A google ilyen irányú szándékait nem ismerem. Nem nyilatkozták azt, hogy ne akarnák. A Stadia is azt használja igaz, hogy tudjuk, hogy fogja végezni. Ráadásul a Fuchsia is épít rá, ami az androidot hivatott leváltani, bár ha jól tudom a OGL-t meg akarják tartani.

    "a Samsung konkrétan eszközspecifikus optimalizálásokat ír az egyes fejlesztők számára, amivel pár telefon erejéig futtathatóvá teszik az alkalmazást" Ha ezzel elboldogulnak akkor nem érzem úgy, hogy a meghajtófejlesztés kifogna rajtuk, főképp úgy, hogy miután az AMD dokumentálja a hardvereit, és vannak nyílt forráskódú meghajtók is hozzá, amire végső soron felépíthetik a saját meghajtójukat.

    Hiába akarsz megdumálni, februárban SteamDeck start van, az hogy ma nem tudod úgy megrendelni, hogy akkor meg is kapd, az ugyanazért van, amiért ma nem tudsz PS5-öt sem vásárolni, van rá kereslet! Igen a mai rendelők 22Q2, de aki időben megrendelte, az február.

    A szoftveres "zűröket" pedig majd meglátjuk.

  • Duck663

    őstag

    válasz vicze #30 üzenetére

    " nem az adott API-hoz van szabva és optimalizálva." Mi van? Az AMD alkotta meg a Mantle API amiből a Vulkan született. De nincs rá szabva mi?

    Fogyasztás, láttad már? Akkor honnan tudod? Arról nem is beszélve, hogy optimalizációval a teljesítmény/fogyasztás mutató nagymértékben javítható!

    "Nem nekem számít, hanem annak, aki játék miatt vesz telefont azt a teljesítmény fogja érdekelni nem a "legjobb leképező"." Attól lesz a jobb a teljesítmény is, ha a szoftveres oldal rendben lesz. Az AMD pedig az utóbbi időben ezt bizony bebizonyította, ellentétben a Qualcomm és társaival.

    A SteamDeck pedig létezik, februárban jön, már rég gyártásban van. Csak ugye a chipválság közepén elég nehéz komoly kezdő raktárkészletet felhalmozni.

  • Hopkins95

    addikt

    válasz vicze #28 üzenetére

    Nem változtat? Akkor szerinted a Samsung miért lépett? Vannak ott nálunk sokkal okosabb mérnökök, akik nem hiába vannak a cégnél.

    Amúgy meg nem tudom miért lenne lassabb a GPU a konkurenciával szemben, ha a Steam Deck is RDNA2 alapú GPU-t használ. Szerinted hülyék dolgoznak a Samsungnál meg a Valvenál is vagy hogy van ez? :U

    Ha neked a benchmarkok számítanak, akkor nyugodtan benchmark huszárkodj csak magadnak, mi majd eközben élvezzük a játékokat ahelyett, hogy szívjunk a mindenféle GPU-val mobilon, amihez a gyártó nem képes normális implementációt írni.

    Attól meg hogy te free to play játékokat játszol csak Androidon, az még nem jelenti azt, hogy más is. Találni azért pár jól kinéző játékot is, mint pl. a Pascal's Wager ill. a Bright Memory Mobile(mindkettő megvan nekem droidon). :U

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz vicze #22 üzenetére

    Érdekelje, de a Samsung azért szenved az AMD-vel, hogy ne a benchmarkok fussanak jól, hanem a programok, mert az Android híres arról, hogy a benchmarkok működnek, míg az alkalmazások nem. Ahhoz, hogy az Apple befogható legyen, ezt meg kell fordítani.

    [link] - itt részletesen leírtam, hogy mi a gond, és ezen se az ARM, se a Google, se az Imagination, se a Qualcomm, senki nem akar változtatni, miközben a Vulkan kódok a játékokban nagyrészt azért működnek egy-két kiválasztott Samsung telefonon, mert a Samsung odarak pár mérnököt, hogy legalább telefonspecifikusan tákolják össze. De ez csak az adott generáció csúcsmodelljére jó, a next-gen holmin újra a szar leképező fut, mert az nem kapta meg a törődést. Ez egy kolosszális probléma, és pont ezért ment a Samsung az AMD-hez, hogy felszámolja.

    Innentől a user felé a kérdés, hogy benchmarkot akar futtatni, vagy a játékokban akarja elérni a legjobb leképezőt. Ha előbbi, akkor vegyen ARM vagy Adreno IGP-t, míg ha utóbbi, akkor azt csak a Samsung tudja biztosítani.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés