Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
Új hozzászólás Aktív témák
-
liksoft
nagyúr
Nekem nagyon sok gondom van a cikkel.
A szalag mind a mai napig, ha jól tárolták, élvezhető képet ad. Igaz, a szalag öregszik, de nekem vannak 20 éves szalagjaim, most digizem ezeket, és nem szakadnak. Igaz, nem is tettem minden ócska lejátszóba.
A DVD-k adatvesztése legtöbb esetben nem az írott anyag hibája miatt, hanem a tükörréteg öregedése miatt van. (Ha meg nem jön vissza fény, nincs mit olvasni, hiába van ott.) Így nagyon nem mindegy, milyen alapanyagokból dolgozott a gyártó, hiszen lehet, hogy a lemez a saját anyagától döglik meg az idők folyamán.
A felhasznált idővel tökéletesen egyetértek. De az utómunkálatok az egyszerű konverziótól (eredeti anyag idejének megközelítőleg fele), a több napig is tarthat. Hiszen VAN zajszűrés. Ugyanis Fourier már régen kitalálta, hogy egy bonyolult jel összeállítható az összetevőkből. Így ha sikerül a zaj tartalmát meghatározni, akkor az "kivonható" a felvett jelből. Vagyis a zajt kiszűrtük. Az igaz, hogy tökéletesen nem azonosítható, így teljesen el nem tüntethető, valamint az adattartalomból is elvesz, de az élvezhetőséget bizony igencsak javíthatja.
Ezen kívül, a régi felvételek színe a fekete-fehér tartalomhoz képest "elcsúszik". Így az utómunkálatok során ezt is célszerű korrigálni.
Így a digitalizálás minimum két lépcsőben történik. Először fel kell vennünk a filmet, a lehető legjobb részletességgel. (SECAM és PAL esetén egyaránt 768*576 képpont, 25 képkocka másodpercenként MJPG formátumban.) A második lépcső a szerkesztés, ahol a felvett film hibás elejét és végét, valamint nem kívánt belső részeit kivágjuk, és a minőségjavító feladatokat elvégezzük. (Szín visszaigazítása, zajszűrés, élesítés,...) Van mégegy pont, amiben sok a vita. Ez a deinterlace. Vagyis az 50 félkép 25 képpé szerkesztése. Gyakorlati tapasztalatom, hogy PAL és SECAM esetén is célszerű elvégezni. A mozgó képet minimálisan homályosítja, viszont látszólagosan zajt szűr (nem igaz, ez nem zajszűrés, de látványban jobb). PAL esetén mindenképp, SECAM-nál (a váltott soros színvivő miatt) elméletileg nem kell, de segít. Végül, ha a második fázisban nem tudtuk a végleges kódolásba helyezni a filmet, akkor ezt kell megtennünk.
Nem szükséges drága program. A VirtualDUB ingyenes szekvenciális szerkesztő. Vagyis forgatásokat, átúsztatásokat, több track kezelését nem tudja, viszont felvenni, vágni, szerkeszteni igen. Otthoni célra meg a legtöbb esetben elegendő.
És máris kész a nézhető film, családi videó. (Azért az halkan megjegyzem, a szűrők beállítása, a rendszer kezelése nem azonos az internet download gombjának egyszerűségével. Nem véletlenül tanulják a profik több évig. Én nem vagyok az, szenvedek is vele időnként.)
Amit használok:
Panasonic NV-SD400 VHS magnó
Miró DC30 digitalizáló kártya
VirtualDUB szerkesztőprogramA DC30 régi, elavult, nehezen beszerezhető kártya. Helyette célszerű TBC-vel rendelkező újabb típust választani. A maga idejében profi cucc volt, VHS-hez jó, de W98 felett használata nagyon nehéz (én is 98 alatt futtatom ).
Végül: Nagyon sokat lehet írni a témáról, én ezért hiányolom a folytatását az írásnak. Ugyanis a fenti kis eszmefuttatásom csak cím méretű egy ilyen cikkhez képest.
Szerk: Profi cuccként a JVC S-VHS asztali studiómagnóját a hozzá tartozó TBC-vel tudnám elképzelni. Kb: 30 kiló a kettő.
[ Szerkesztve ]
Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu