Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz imi123 #63 üzenetére

    Hát az NV-től több ajándékot kaptam, mint az AMD-től. Hirtelen nem emlékszem mindre, de van már két NV-s pendrive-om, egy méregdrága és gyönyörű késkészletem (bele van vésve az NV logó ;) ), egy pólóm, meg csecsebecsék. Az AMD-től egérpadom van, egy pólóm, egy ingem, két kulcstartóm (ebből az egyik abból tényleg csodaszép :) ), plusz csecsbecsék.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz imi123 #55 üzenetére

    Attól függ, hogy milyen játékon játszol, bár a logó az egy reklám, nem mindenki fizeti be. De az biztos, hogy jelenleg ezekkel a kiadókkal van a gyártóknak szerződése:
    AMD: Electronic Arts, Square Enix, SEGA, Nordic Games, 505 Games, 2K Games, Capcom, Deep Silver, Focus Home Interactive
    NVIDIA: Ubisoft, Warner Bros., Konami, CD Projekt RED, City Interactive, 2K Games
    Intel: Codemasters, Blizzard Entertainment, SEGA

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz imi123 #53 üzenetére

    Az NV akkor határozná meg a fejlődést, ha a nagy kiadók mögöttük állnának, de mivel már csak a PC-t amúgy is leszaró Ubisoft és Warner a partnerük, így kevés befolyásuk van a PC-s fejlődés irányítására. A kisebb cégeknek anyagilag nincs meg a fedezetük a megfelelő kutatásra, tehát őket mindegy, hogy melyik gyártó támogatja, annyit alkotnak, amennyire megvan a pénz. Sokszor egyébként ezzel is megaláznak pár nagy címet ( ;] ).
    Az EA, a Square Enix, a Capcom és a Stardock pont azért pártolt az AMD-hez, mert úgy érzik, hogy ez segíti a fejlesztéseiket. Nem érdekli ezt a három kiadót, hogy a Mantle-t nem támogatja más gyártó, akkor is erre fejlesztenek és a többi API-ra portolnak. Nagyon jó indokuk van arra, hogy ezt miért csinálják. Az egész ipart nagyon hátráltatta, hogy az MS egy kényelmi pozícióba került, mert az OpenGL nem volt tényező, így mindenkinek csak a DX11 volt. A fejlesztésre vonatkozó kérelmeket csak úgy dobálták vissza, mert minek, ha nincs más API. Baromira egyszerű az, amit a PC-s fejlesztői elit akar. Állandó modernizálás DX12-vel sem lesz, mert a MS-nek nem érdeke minden aprócska, extrém kérést gyorsan teljesíteni. Felírják, és majd 4-5 év múlva elfogadják.
    Az AMD-nél ez nem így működik, és pontosan ezért marad a Mantle fejlesztése zárt, még akkor is, ha az API egyes verzióinak specifikációit meg is nyitják. A fejlesztő kér valamit, és azt az AMD beépíti. A fejlesztő beépíti a programba, és az MS kapásból egy fejlesztési kényszer alá kerül, mert a DX12-ből nem engedélyezhető xy eljárás, ami például a Mantle API-val már megoldható. Ez a kikényszerített fejlesztés a piac nézőpontjából.
    A DX12 valószínűleg domináns API lesz a Windowson, de azért, hogy ne aludjon el az MS, mint régen tette, a vezető kiadók inkább vállalják, hogy fenntartják a Mantle-t, mert ezzel igen jó dolgokra lehet majd kikényszeríteni a támogatást. Az EA, a Square Enix, a Capcom és a Stardock pénztárcájához mérten két API támogatása nem nagy dolog, főleg úgy, hogy ebből nekik előnyük is lesz, mivel mindenki fölé kerülnek, ha az igényeikre gyorsan kapnak a Mantle-ben elérhetőséget. Ha ezek az eljárások bekerülnie az új DX verzióba, akkor azt azonnal támogatni tudják, míg másoknak ez picit bonyolultabb lesz. Ez persze a saját pecsenye sütögetése is, hiszen így a kicsik és a nagyok között még tovább nő a szakadék, de ez nagyrészt úgyis pénzkérdés, illetve az iparnak egyértelműen jót tesz, ha az MS-nél egy ilyen koncepcióval kikényszerítik a fejlődést. Ez az érdekük a fejlesztőknek és ehhez keresik az eszközöket. A hardvergyártók érdekei másodlagosak, mert önmagában a piac folyamatosan változhat. A fejlesztő szempontjából teljesen mindegy, hogy zöld, piros vagy kék oldalról választasz, hiszen képesek úgy paraméterezni a grafikát, hogy az xyz gyártón nem támogatott dolgok letilthatók legyenek, vagyis a futtatás minden gyártón biztosítható.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés