- Poco X6 Pro - ötös alá
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Fotók, videók mobillal
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz
#54625216 #21 üzenetére
Az Avatar 3D-je ígyis-úgyis iszonyú zavaró volt. Nem állt másból, mint egymás mögé helyezett élességi síkokból, legalábbis nekem ez jött le... Az megint más kérdés, hogy nem "filmre" forgatták (Cameron új 3D kamerája digitálisan rögzített, csak a lencserendszer mozgatása a 3D miatt volt új), így a klasszikus "filmes" zaj szóba se jöhetett, legfeljebb a digitális, amit viszont szépen kivasaltak a post-processnél. A CGI jeleneteknél (ami a film kb. 60%-a) pedig értelmezhetetlen a klasszikus zaj fogalma, mivel a render motor nem fog zajt magától hozzáadni a jelenethez.
-
KTTech
veterán
Pontosítsunk
4K tartalom van. Csak nem az otthoni felhasználáshoz+nem új filmeknél...
Ha azt nézzük, hogy a 4K igen alacsony felbontás mozis szemmel - de tény, hogy a 4K-t renderelni jóval nagyobb gépkapacitást igényel, mint a 2K -, hiszen a master filmek ennél jóval nagyobb felbontással rendelkeznek, igaz nem a digitális szemnek megszokott zajmentes módon, hiszen a film szemcsés, van struktúrája (különösen a magasabb érzékenységű filmek), ami szerintem még jó is... (és itt jönnek azok, akik szerint csak az Avatar féle teljesen zajmentes filmek a jók...)
-
KTTech
veterán
Ezt ehhez a 4K-s projektorhoz számoltam, igaz kissé félrecsúszott a projektor ára - lentebb indoklás
-, de bármilyen projektorra ráhúzható, amit ekkora terembe terveztek. Kisebb terembe meg senki nem vesz ekkora és ilyen tudású projektort...
(4K projektora van kisebb kategóriában is a Cristie-nek, és itt kategóriánként jópár milliós különbségről lehet beszélni, igaz az nem tud 120Hz-et, csak 60Hz-et. Pl.: Christie D4K2560/Christie D4K2560, 25000/35000 lumen fényerővel, előbbi 126000 USD-be kerül, ami 28 millió, tehát alulbecsültem az új jövevény árát... jóval, így mehet a "duplázóba" kb. 40 millió környékére módosítanám a becslésem.)
A Xenonról: a "csúcs" 6KW-os lámpa ára 683E HUF körül van USD-ről átszámolva (2995 USD), ezzel 750h-t tud üzemelni.
-
KTTech
veterán
Gyors fejszámolást végeztem, nem reprezentatív, de kb. fedi a valóságot:
1 nap van 5-6 előadás, 500 fős teremben, 1 jegy 1500 Ft (kb, ha 3D, akkor kicsit több, ha 2D, akkor kevesebb). Tegyük fel, hogy átlagosan negyed teremmel megy a moziterem, ami napi br. 187500 Ft-ot jelent. Mivel szinte minden nap van előadás, évi kb. 68 milliót termel a terem. Persze ebből lejönnek az egyéb költségek (ha napi 12 órát megy, akkor a lámpa csere kb. fél évente kell) , mert ez bruttó bevétel, és nem egy terem szokott lenni, így azoknak egy része oszlik a termek számával, ráadásul 12-15 termet 2-3 mozigépész simán elvisz váltott műszakban (nem kell filmmel vacakolni). Egyéb költségek: építési költség (fel kellett építeni a mozit, hangtechnikát meg kellett vásárolni, a székeket ki kellett fizetni) - ha még nem fizette ki az üzemeltető -, vászon cserék bizonyos időközönként - kb. 2-3 évente kell cserélni -, munkabérek - jegyszedők, takarítók, gépészek, vezetők stb. -, adók, filmbérlési költségek, karbantartási költségek, épület üzemeltetési költségek (kezdve a mellékhelységektől a légkondicionálókig, amik nyáron hűtenek, télen fűtenek).
Én ezek alapján azt mondanám, hogy a teljes befektetés 1,5-2 éven belül megtérülhet (kérdés az ára a gépnek), és ennyi idő alatt pedig nem jön újabb technológiai előrelépés.
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Sok
Ez nem otthoni felhasználásra szánt termék... én saccra 25 misi felett mondanám az árát (csak a lámpák szoktak ekkora teljesítménynél 500E-1M HUF-ba kerülni, kb. 10 éve volt az 1,6KW-os Xenon ára 180E, akkoriban fél évente vettem a FITE 35mm-es gépbe őket, kb. 2000 üzemóra után)
-
KTTech
veterán
Megnéztem, készültek normálisabb bemenetekre is:
"
Input signalsStandard
4x Twin DisplayPort input card
Optional
Dual link DVI input card
Twin HDMI input card
Dual 3G HD-SDI input cardSignal inputs
4K resolution, 120Hz frame rate:
4x Twin DisplayPort input card (standard)
DisplayPort 1.1a via 8 frame-locked L/R 60Hz signals, combined 120Hz output
4:4:4 8/10
4:2:2 8-10-12-bit
DisplayPort 1.1a via 4 frame-locked 120Hz signals in, 120Hz output;
4:4:4 8-/10-bit
4:2:2 8-/10-/12-bit via 4 frame-locked 120Hz signals
Optional Twin HDMI input card (4 required) via 8 frame-locked L/R 60Hz signals, combined 120Hz output:
4:4:4 8-/10-bit
4:2:2 8-/10-/12-bit
Optional Dual Link DVI-D (4 required)
120Hz via 4 120Hz signals in, 120Hz output;
RGB 8-bitOptional for 60Hz input 120Hz output frame doubled[2]:
2x Twin DisplayPort input card (standard)
2 x DisplayPort 1.1a
60Hz
4:4:4 8-/10-bit
Optional 2x (or 4x) DVI (Dual Link) Input Card
60Hz
RGB 8-bit
Optional 4x 3G HD-SDI
60Hz
4:2:2 10-bit"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- Google Chromecast topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Path of Exile (ARPG)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- GTA VI
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- One mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest