Keresés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Romvr

    őstag

    válasz lenox #16 üzenetére

    Belegondolva logikusnak tűnik hogy a pár centire lévő képet optikával tolják az ember szemébe. Kérdés hogy mennyire torzul így a kép? Nem vagyok járatos annyira a fotometriábam, de egy kis méretű domború lencse nem fogja úgy szórni a fényt hogy ne lenne torzulás. Vagy ezt esetleg a képmegjelenítő felülettel lehet egyensúlyozni? Azaz a kijelzőre eleve torz kép érkezik és így a lencse torzítása által lesz normális? :F

  • Romvr

    őstag

    válasz pilóta #8 üzenetére

    Igen ezen már én is gondolkoztam. Emlékszem pár éve próbáltam egy ilyen VR sisakban valami lövöldözést. 20 percig a "aztak*rvamekkoraállatkirályság" érzés tombolt a megemelt adrenalinszint mellett, majd mikor 35 perc után levettem forgott velem a világ és vagy 2 dioptriát romlott a szemem. Csak lassan állt vissza a fókusz a távoli tárgyakra.
    Ezt szerintem olyan módszerrel lehetne kiküszöbölni aminél nem két kijelző tolja egyenesen a szemedbe az infót, hanem egy üveglapra, fókuszeltolással. Azaz csak akkor látod élesnek a képet amikor a szemeddel egy monitor távolságnyit fókuszálsz (kb 70cm). Úgy tudom a technológia létezik. Ha minden igaz akkor a Google Glass is valami hasonlót csinál, bár az arról szóló cikket csak átfutottam.

    vaakuum: Mivel két 1280x960-as kijelzőről van szó ezért a vas az 2x számol 1280 hosszúságot és 960 magasságot. Nem csak egyszer 2560 szélességet és 960 magasságot. Ez igaz lenne ha csak egy 2D képet akarnál kirajzoltatni ami az egyik kijelzőről átnyúlik a másikra.

    vaakuum 2: Az OR-ről nem olvastam, de ha ilyen módszert alkalmaz az dicséretes. Más kérdés hogy 1 kijelzővel hogy oldja meg a két szem két különböző képének a kivetítését? Osztott képernyő? Lehet utána fogok olvasni alkalomadtán.

  • Romvr

    őstag

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    Nyilván én látom rosszul de mi kell a VR-hez?
    - 2 kijelző, amin az egyik szem a másiktól kis mértékben eltérő képet kap. Tehát a kijelző felbontása * 2.
    - Giroszkóp ami a fej elmozdulását érzékeli és mint az egér esetében küldi vissza az adatokat.
    - 2-3 méter kábel. Ha nagyon egyszerűsíteni akarom akkor egy HDMI + USB3 ami csak a végén válik ketté. Ez a két port jó esetben alig 5-10 CM távolságban van egymástól. Laptopnál csak 1-2.

    Nos tehát ha adott a vas ami képes két monitort meghajtani mondjuk 960x1280-on akkor összességében 1920x2560 felbontású játéknak felel meg a kiadott teljesítmény. Tehát 1920x2560@60FPS (mert ha felezünk mindent akkor a 30FPS / szem a minimum)

    Igaz mobil méretben ez a teljesítmény még nem mondható átlagosnak de nem is lehetetlen magasabb árfekvésben. Meg persze az se mindegy hogy az ember egy Crysis 3-at akar tolni, vagy egy HL2-t.

Új hozzászólás Aktív témák