- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mobil flották
- Yettel topik
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Ember...még egy rohadt vidkari drivert is nehéz összedobnia a szerencsétlen gyártóknak/AMD-nek/olykor NV-nek, nem egy olyan rendszert ami majd még ezt is tudja. A rendes Optimusért is már karomat adtam volna 2-3 éve, az legalább tényleg beérett szépen.
-
Kasya
nagyúr
Most igy vegigolvasva a es az ujabb problemakon elgondolkodva, arra jutottam, hogy van egy "bio" modszer, hogy ne legyen kesleltetesi ido, 3D-ben lassunk mindent es a legujabb jatek is elvezheto legyen a legregebbi gepen...
En amugy se hurcolnek magammal ilyet, nem hogy az aksi ido lehetne a gond. Aki ezt tudja cipelni magaval es hasznalni, annak igen nagy valoszinuseggel konnektor is lesz a kornyeken.
-
#65675776
törölt tag
De akár a JHMCS is említhető, az már 10 éve rendszerben van. Szép lassan leszivárog a technológia a felhasználói piacra. Csak a hadiiparban nem kell elbaltázott gyártófüggő szabványokkal pöcsölni, ergo a késleltetés nem igazán volt probléma soha.
-
PPatrik
aktív tag
Én nem értem ezt a cikket, sőt ez inkább egy tréfa bár ma ez nem lenne meglepő. Mégis úgy érzem, hogy ez komoly...
Szóval ha fogunk egy VR szemüveget, annak lesz egy bemenete ( kép) és egy kimenete ( fej mozgása). A notebook meg ad ki egy képet hdmi, dp vagy akármilyen porton. Ez a port az igp-re van kötve egy normál laptopnál...
De nem kell semmiféle elosztó, csak még egy videó kimenet a laptopra, amit a gpu-ra kötnek. Minden más túlbonyolítás, és az szerintem nem elvárható, hogy az Optimus-t vagy az Enduro-t elhagyják. Több évig használtam az előbbivel szerelt laptopot és 99%-ban működött. Egy játéknál nekem kellett kézzel átraknom, ez az egyetlen hátránya. -
vaakuum
addikt
Érdekes egyébként, hogy a szövegben a jó képminőséghez arról van szó, hogy ezt msaa-val lehet csak kihozni az OR felbontásán. Akkor mégiscsak lenne igény a nagyobb felbontásra-kisebb pixelekre, hogy ne kelljen ilyenekkel trükközni, és a recék se legyenek feltűnőek.
Kíváncsi lennék rá, valaki próbálta-e kideríteni bármilyen tanulmányban, hogy mi az a látószög, ami alatt az egyetlen pixel már tényleg annyira kicsinek látszanak, hogy az élsimítás hatása már nem tűnik fel, mert alapból annyira tiszta a kép a sok kicsi, de élsimítási algoritmust nem tartalmazó pixelekből is kirakva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #22 üzenetére
-
#09819904
törölt tag
Biztos már tömegek várakoznak izzadó tenyérrel, hogy mikor lesz végre notebookon is elérhető a virtuális valóság! Addig marad a Sims 3-ra, illetve Sims 4-re való rejszolás...
-
Meteorhead
aktív tag
Korábban volt itt egy cikk, Abu biztos elő is tudja ásni, ami a kötelező post-processről szólt az összes ilyen AR cuccban. Mindkét kijelzőre, ami az ember szeme előtt van kell rakni egy post processt, ami kifejezetten költséges, illetve azért lesz az, mert nagyobb felbontásban kell előállítani a képet, mint a kijelző felbontása (oversampling), és utána még egy nagyjából MSAA4X sávszéligényű redukciót is végezni kell rajta.
-
SityiSXT
őstag
Egy Ocolus Riftet szedtek mar szet elottem, amikor a vezeto termekfelelost interjuztattam. Egy kepernyo van benne, amire ket kor alaku torz kepet rak ki a kutyu, es a ratett lencsek torzitjak vissza normalisra. Felveve termeszetesnek hat, nem all keresztbe a szemed, de azert latod, hogy szamitogep-generalt a grafika.
Talan itt latszik jol a dolog mikentje, mivel az OR-re kuldott kep tukrozve van a monitoron
-
turit
tag
Múlt héten sikerült kipróbálnom az OR-et.
1 képernyő van benne amin torzítva van a kép és a lencsékkel lesz normális. Youtube tele van ilyen videókkal, sőt azokat ha kirakod teljes képernyőre akkor az OR-ben ugyanúgy 3d-sen látodA lencserendszer miatt semmi zavaró nem volt abban hogy elvileg közel van a képernyő. Sőt ugyanúgy látsz benne mint a valóságban , ha közelre fókuszálsz a távoli dolgok elmosódottak és fordítva.
-
vaakuum
addikt
Dehát ha két külön kijelző van, akkor oda szerintem bőven elég a 2* sima 2d a térérzetet megalkotásához. Merthogy elvileg a nézőpont mindkét 2D kép esetében más, tehát így lesz mélységérzet, és térlátás.
Elvileg ugye aki "félszemű", vagyis aki nem lát az egyik szemére, az nem is látja a 3d képeket, merthogy az egyetlen szemével csak 2D-ben lát. A 3D azért van, mert az egészséges szemű emberek 2 eltérő nézőpontból néznek, szemenként 2D-ben, és ebből az agy térbeli képet csinál, becsülhető távolságokkal, és mélységérzettel.
Szóval ha két külön megjelenítő, akkor simán elég a 2d megjelenítés szerintem (csak azokat eltérő nézőpontból kell mutatni- hogy természetes legyen, kb. egy szemtávolságnyi eltérésű nézőpontokból), ha meg egy közös képről akarunk szemüvegben 3D-t megjeleníteni, akkor kell a 3D panel (ami tartalmazza a jobb és bal szemnek szóló információt is együtt, és ezt a vegyes információt a lencserendszer választja szét, hogy az egyik szembe az egyik nézőpontból látható kép, a másikba meg a másik nézőpontból látott kép jusson, amit az agy 3D-nek fog fel.Mondjuk az átfedéses eset az izgalmas, mert az ember pont a látótere közepén egy viszonylag kis részen lát csak 3D-ben, mert pl. a bal szélső tartományt a saját orrnyerge már kitakarja a jobb szeme elől.
-
prolad
addikt
Tehát ha letiltom az IGP-t probléma megoldva?
Melyik laptop képe van a cikkben?
-
Romvr
őstag
Belegondolva logikusnak tűnik hogy a pár centire lévő képet optikával tolják az ember szemébe. Kérdés hogy mennyire torzul így a kép? Nem vagyok járatos annyira a fotometriábam, de egy kis méretű domború lencse nem fogja úgy szórni a fényt hogy ne lenne torzulás. Vagy ezt esetleg a képmegjelenítő felülettel lehet egyensúlyozni? Azaz a kijelzőre eleve torz kép érkezik és így a lencse torzítása által lesz normális?
-
vaakuum
addikt
Az OR esetében nem az van, hogy kb. 6 méter nézési távolságot szimulál a lencsék miatt (és a forrás egyetlen képernyő, nem pedig kettő?)? Ez elvileg szerintem jobb, mint ma a háztartások 95%-ának a filmnézési távolsága. Mindezt úgy, hogy a szemtengelyek fókusza a végtelenben van? (Tehát felmerül a kérdés, hogy a szemtengelyferdülésesek esetén pont a jó irányba próbálja visszakényszeríteni -tornáztatni- a szemet?)
-
Romvr
őstag
Igen ezen már én is gondolkoztam. Emlékszem pár éve próbáltam egy ilyen VR sisakban valami lövöldözést. 20 percig a "aztak*rvamekkoraállatkirályság" érzés tombolt a megemelt adrenalinszint mellett, majd mikor 35 perc után levettem forgott velem a világ és vagy 2 dioptriát romlott a szemem. Csak lassan állt vissza a fókusz a távoli tárgyakra.
Ezt szerintem olyan módszerrel lehetne kiküszöbölni aminél nem két kijelző tolja egyenesen a szemedbe az infót, hanem egy üveglapra, fókuszeltolással. Azaz csak akkor látod élesnek a képet amikor a szemeddel egy monitor távolságnyit fókuszálsz (kb 70cm). Úgy tudom a technológia létezik. Ha minden igaz akkor a Google Glass is valami hasonlót csinál, bár az arról szóló cikket csak átfutottam.vaakuum: Mivel két 1280x960-as kijelzőről van szó ezért a vas az 2x számol 1280 hosszúságot és 960 magasságot. Nem csak egyszer 2560 szélességet és 960 magasságot. Ez igaz lenne ha csak egy 2D képet akarnál kirajzoltatni ami az egyik kijelzőről átnyúlik a másikra.
vaakuum 2: Az OR-ről nem olvastam, de ha ilyen módszert alkalmaz az dicséretes. Más kérdés hogy 1 kijelzővel hogy oldja meg a két szem két különböző képének a kivetítését? Osztott képernyő? Lehet utána fogok olvasni alkalomadtán.
-
vaakuum
addikt
-
Nem ezzel van a baj, hanem a lagról, ami miatt megfájdul a fejed, hányinger stb.
Ez valahogy javítható talán.
Ami viszont nem fog javulni az az, hogy a szemedhez túl közel van a kis kijelző, ezért a szemed nagyon közelre fókuszál, miközben az információ meg olyan, mintha a távolba néznél. Sima monitornál ez nem akkora gáz, mert annyira nincs közel, de a VR-nél már probléma és nem megoldható... -
Romvr
őstag
Nyilván én látom rosszul de mi kell a VR-hez?
- 2 kijelző, amin az egyik szem a másiktól kis mértékben eltérő képet kap. Tehát a kijelző felbontása * 2.
- Giroszkóp ami a fej elmozdulását érzékeli és mint az egér esetében küldi vissza az adatokat.
- 2-3 méter kábel. Ha nagyon egyszerűsíteni akarom akkor egy HDMI + USB3 ami csak a végén válik ketté. Ez a két port jó esetben alig 5-10 CM távolságban van egymástól. Laptopnál csak 1-2.Nos tehát ha adott a vas ami képes két monitort meghajtani mondjuk 960x1280-on akkor összességében 1920x2560 felbontású játéknak felel meg a kiadott teljesítmény. Tehát 1920x2560@60FPS (mert ha felezünk mindent akkor a 30FPS / szem a minimum)
Igaz mobil méretben ez a teljesítmény még nem mondható átlagosnak de nem is lehetetlen magasabb árfekvésben. Meg persze az se mindegy hogy az ember egy Crysis 3-at akar tolni, vagy egy HL2-t.
-
t72killer
titán
Szimplán 3D megjelenítés játékokban.
Ezen sírok már évek óta - amikor az első nvidiás notebookomat megvettem. SENKI sem mondta, hogy nem fog menni a 3D vision. Csak akkor koppantam, amikor bekapcsoltam a jó drága vision monitort és a semmi másra nem használható (=haver 3DTV-jéhez nem jó) vision szemüveget. Azóta változott az összkép, a monitor elhalálozott (
), lecserélődött egy 3DTV-re, a notebook pedig egy nem-optimusos quadróra -> ezen a gyönyörűségen meg a 3DTV play nem megy!!!! Hivatalosan se, megkérdeztem az nvidia supportot. Profi kártyád van-> szívás. (vegyél vision monitort, és imádkozz, hogy ne fuss vmi egyéb, mesterségesen kreált akadályba) Na, itt adtam fel, és raktam össze egy AMD grafikás asztali gépet.
-
AAAgold
senior tag
jelen esetben mit kell érteni "virtuális valóság" alatt?
-
Szvsz még semmi nem ideális az VR-hez, mert még egy izmos PC-n is több sebből vérzik a dolog, nemhogy laptopon, ezért is nem árulják, hanem fejlesztik.
Btw, egy újabb lufi a 3D után, ami hasonló sorsra jut. De ez csak az én véleményem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #1 üzenetére
Nem, mert a grafika az paraméterezhető. Ez éppúgy igaz a VR-re is. Megfelelő butítás mellett egyébként megoldható minden, de ettől még felesleges késleltetésnövelő tényezők vannak a hardveres összeállításokban.
-
Meteorhead
aktív tag
Egy bugyuta kérdés: nem épp az a baj a AR technogiákkal, hogy még egy notebook dedikált GPU-ja is izzadva viszi csak el? Még a legnagyobbak is?
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Vivobook Oled 15.6 ryzen i5 5600h 16gb 1tbm2 ssd 3050 4gb video kari az ár fix !!!!
- Eladó/Asus P1504F /I5-8265U/12GB DDR4/Win 11Pro/15,6" FHD/256GB M.2 Sata!!!
- MacBook Pro 16' M1 Pro/16GB/1TB, magyar billentyűzet
- MacBook Pro 14' CTO M1 Pro/16GB/1TB - irányár
- Dell Precision 5540, Workstation, mobil munkaállomás, 15,6" FHD IPS , Xeon E-2276M , 16GB DDR4, 256G
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest