Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Parci #78 üzenetére

    Gondold át még egyszer.
    A járművek kerekeire szerelt gumik nem kopnak el nyomtalanul. Ugyan így a fékbetétek és a féktárcsa finom por formájában kerül a levegőbe.
    Egy euró 6 benzin motor alig tol ki részecske szennyezést a motorból. Az euró 4 követelményeit teljesítő dízel motor alig szennyez. Az 5-6 még kevésbé tolja a kormot.

    "...mert hogy egy döglött katalizátoros benzines, vagy kiszerelt/befingott részecskeszűrős dízel..."

    Miért kell végletekben gondolkodni?
    Az összehasonlítás a ma - új járműként - forgalomba helyezhető járművek körében értelmezhető.

    A nagyvárosok továbbra is dinamikusan növekednek. A lakosság növekedésével arányos mértékben nem növelhetők meg a közutak áteresztő képessége és a parkolóhelyek száma.
    Részben enyhít a helyzeten a kis méretű járművek használata. A jármű megosztás, időeltolásos munkaidő kezdéssel. Tartós megoldást csak a tömegközlekedés kényelmessé és hatékonnyá tétele jelenti.
    A város bármely pontjáról, bármely pontját gyorsabban lehessen elérni, mint személygépjárművel.

    Egy jó tömegközlekedésű városban is megvan az elektromos járművek helye, de nem feltétlen a mai formájában. Inkább az járműmegosztás, például bevásárolni. Csak abba gondolj bele, hogy egy nap mennyi időt használod az autódat. A maradék időben pedig egy markolóban áll. Csak a helyet foglalja.

Új hozzászólás Aktív témák