Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    félisten

    válasz plömplöm #17 üzenetére

    Ugyanazon típuson belül sincs két egyforma fék, no meg vezetési stílustó, az általában hasnált út típusától, minőségétől is függ, hogy mi mennyire kopott, használt (fék, futómű, gumik, lengők).

    Ugyancsak nagyon nem mindegy, hogy a "fű", amire ráfutottál, milyen talajon volt (és itt a normál, vagy a "kicsit hepehupás" nem definíció), és mennyire volt sáros. Ezek mind-mind értékes métereket,másodperceket jelentenek fékezésnél. Egy-egy nagyobb kátyú a padkán jelentősen lecsökkenti a féktávot, az más kérdés, hogy mit művel a relatíve nagy sebességgel haladó autó futóművével.

    p

  • parandroid

    félisten

    Ezt így kiszámolni neked senki nem fogja ezekből az adatokból (másból sem igen), legfeljebb jól (a te elképzelésednek megfelelően, ha te sem avgy biztos benne) tippel. Helyszínelői rutinnal lehetne többet mondani, de az elbeszélésed egyoldalú, szubjektív, ki tudja mennyire hiteles (nem hazugozlak le, de pánikhelyzetben másképp működik az ember, mint normálisan), és ezer olyan tényező van, ami nem kalkulálható:

    - "kicsit nedves" út
    - milyen autó,
    - milyen, mennyire kopott fékek, gumik, egyéb alkatrészek,
    - útfelület minősége (esetleg hogy lecsúsztál-e az útról,
    - milyen szögben történt az ütközés és mivel (mennyire volt rugalmas/rugalmatlan),
    - állt-e, haladt-e, ha igen, milyen irányban, amivel ütköztél...

    Ez mind-mind olyan kérdés, amire egy rutinos helyszínelő ott a helyszínen felépít egy szakvéleményt, és nincs az a szakértő, aki utólag bármit hozzátehet elmondás, vagy akár képek alapján.

    p

Új hozzászólás Aktív témák