Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz julius75 #28 üzenetére

    "Aztán eladás után további bevétel a kötelező szerviz, illetve az alkatrészellátás." Csak épp nem az OEM-nek.

    "Magyarul egy nagyon jól kidolgozott, nem kis haszonnal működő rendszerről kéne váltani."
    De, kis haszonnal működő rendszer.

    "Nézz meg egy-két modellt, pl. a vw sharan-t.....közel 15 éve ugyan olyan,"
    Nem ugyanolyan.

    "Vagy mi történik a többi divatos típussal? Háromévente kap egy fészliftet, azaz új hűtőmaszk, esetleg minimális változás a lámpákon, és kész."
    Meg millió egy dolog. Amiket nem vernek nagy dobra, nem látható, de a minőségen javít.

    "Ami pénzbe kerülne fejlesztés, motor - váltó hozzá sem nagyon nyúlnak. Igaz már nem is nagyon van mit fejleszteni pl. egy dízelen...."
    Folyamatosan hozzányúlnak, a piaci verseny miatt is és a jogszabályok miatt is. És rengeteg pénz is megy el erre.

    #24 troviko: "Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező."
    Vagy mégis van váltó, lásd Porsche, lásd Tesla Roadster. Ez nem azon múlik, hogy mi hajt, hanem azon, hogy milyen karakterisztikát, igényt támasztunk a rendszerrel szemben- és ebbe az is bele tartozik, hogy mekkora és milyen villanymotort választottunk a hajtáshoz.
    "Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában."
    15 éve folyamatosan öt évnyire van valami szuper akku, évente három legalább. Meg tudod mutatni bármelyiket is a piacon?

    #23 & #27 troviko: "Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
    Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
    Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi."
    Meg van ott egy rakat extra kábel, szigetelés, speciális, csak ehhez kellő csavarozások, ahhoz szerszám (és a szerszámok költsége is akár 3-8k€/db szinten mozog), speciális futómű, segédvázzal stb. És nincs rá akkora kereslet, hogy árban közelébe tudjon kerülni a hagyományos modellekhez. Mert rohadt kevés embernek alkalmas a megkötéseivel.

Új hozzászólás Aktív témák