Opel Corsa-e menetpróba

A teljesen elektromos hajtás elsőként érkezett meg a Corsa történetébe, de a PSA-akvizíció miatt a fedélzeti rendszerben is változásokra kell számítani.

Hirdetés

Előzmények, alapadatok, akkumulátor

Még mielőtt úgy igazán kitört volna a koronavírussal kapcsolatos pánikhullám és intézkedéscunami, meghívtak bennünket arra a nemzetközi sajtóútra, amin a teljesen elektromos, illetve már PSA-fedélzeti rendszerrel ellátott Opel Corsát vezethettük. A berlini célpont ekkor még nem tűnt kifejezetten veszélyesnek, noha a reptéren uralkodó kihaltság már jelezte, hogy a turizmus kapott egy óriási pofont, és valószínűleg azóta még szürreálisabb lehet a ferihegyi terminál üres látképe - mindazonáltal mi mindvégig biztonságban éreztük magunkat, az Opel igyekezett a lehető legjobb körülményeket biztosítani mind a helyszínek és a tesztautók alapos felkészítésével, mind pedig az egész utat megelőző szűrési folyamattal, ami során a nap összes résztvevője kijelentette, hogy semmilyen érintettségről nem tud a vírussal kapcsolatban.


[+]

Ha a reggeli találkozót, illetve a körülbelül másfél órás repülőutat nem számítjuk, napunk a tesztautók kulcsainak átvételével, illetve némi elővárosi autózással kezdődött. A villámgyors ismerkedés nagyjából annyira volt elég, hogy az infotainment-rendszer kapcsán megállapítsuk, teljes egészében a PSA-féle fedélzeti rendszert örökölte az Opel. Persze a kezelőfelületet, valamint a gombok formáját és kialakítását megtartotta a német gyártó, tehát nem lesz teljesen ismeretlen a beltér azoknak, akik egy másik, még a francia átvétel előtti Opelből ülnek át, viszont rendszerkezelés terén egy teljesen más rendszert kell majd megszokniuk. De ne is szaladjunk ennyire előre, nézzük át a Frankfurtban már látott Corsa-e (ami ez esetben az elektromos változatot jelöli, egyébként a gyártói generációsorrend alapján Corsa F) alapvető adottságait, amik közül szinte minden ismerős lesz a platformtárs Peugeot 208 elektromos változatából.

Kezdjünk is a közös tulajdonságokkal: mindkét modell a francia CMP, azaz Common Modular Platform alapokra épül, ugyanazt a 134 lóerős és 260 Nm-es maximummal bíró szinkron villanymotort és 50 kWh-s akkumulátorcsomagot kapta meg, ennek megfelelően a 150 km/h-s maximális sebességük és a 8,1 másodperces 0-100 sprintjük is megegyezik. Méreteik kis túlzással szintén megegyeznek, néhány milliméteres különbséget lehet csak hosszúságban és magasságban találni. A Corsa 4060 milliméter hosszú, 1433 milliméter magas és tükrök nélkül 1765 milliméter széles, a tengelytáv 2540 milliméter, a csomagtartó pedig 267 liter körüli a közel 1500 kilós kisautóban.


[+]

A családi használat, főleg négy nagyra nőtt utassal, hosszú távot utazva tud kompromisszumos lenni, viszont az autó maximum 330 kilometeres hatótávja túlmutat a sima városi használatokon - egy belföldi kiránduláshoz még pont jó ez a csomag, méretben és akkumulátorban egyaránt.

Bal oldalt belsőégésű, jobb oldalt elektromos változat - a sok akkumulátor hozza a minimális méretkülönbségetBal oldalt belsőégésű, jobb oldalt elektromos változat - a sok akkumulátor hozza a minimális méretkülönbséget Bal oldalt belsőégésű, jobb oldalt elektromos változat - a sok akkumulátor hozza a minimális méretkülönbséget [+]

Méretek kapcsán a legfőbb érdekességet nem is a Peugeot-rokonnal, hanem a belsőégésű Corsával kapcsolatban kell keresni: a gyártó ugyanis 12 milliméterrel megnövelte az eredeti autó nyomtávját, hogy elférjen az akkucsomag. Aki egy benzinesből átülve stabilabb útfekvést, jobb kanyarképességeket tapasztal, az nem csak a padlóba épített akkumulátorok miatt érezheti a különbséget. Az akkumulátorcsomag egyébként 18 különálló modulból áll, összesen 216 darab cellát tartalmaz, folyadékhűtésű, a kínai CATL szállítja be, és 345 kilogrammot nyom a mérlegen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények

Hirdetés