Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Ayg0 #70 üzenetére

    A probléma ott van a felvetéseitekkel hogy már az alap feltétel hibádzik. A AMD grafikus üzletága ugyanúgy nem nyereséges már 7. negyedéve, ahogy a cpu üzletág vagy az egész cégcsoport együttvéve. Eladni a grafikus üzletágat nincs értelme, hisz gyakorlatilag semmit nem kapnának érte. Anno 5.4 milliárdért vették az ATI-t most az egész cégcsoport ATI-stól AMD-stől együtt alig ér 3 milliárdot. Amilyen alacsony áron értékesíteni lehetne a grafikus üzletágat, annyiért 1xűen nem érdemes eladni, olyan ár mellett ami egyenesbe hozhatná az AMD-t meg senkinek nem kellene.

    Az AMD-nek jelenleg az egyetlen értékesíthető vagyontárgya ami valóban ér is valamit azok a félvezető gyárai. Nem véletlenül akarják kiszervezni két cégbe a fejlesztést és a gyártást. Így utána a gyártást értékesíteni lehetne, akár részben akár teljesen és az abból szerzett pénzt lehetne az adóságok rendezésére és fejlesztésekre fordítani.

    Egyébként is a mostani erősen platformosodó piacon üzleti öngyilkosság lenne eladni a grafikus részleget. A jővőben az a szereplő könnyen kihullhat a piacról aki a saját termékéhez nem tud saját chipsetet, cpu-t és gpu-t is párosítani, sőt ezek egyre inkább integrálódnak ami főleg a mobil termékeknél nagyobb jelentőségű. Nem véletlenül vette meg az AMD az ATI-t ezekkel az új trendekkel ők is tisztában voltak. Csak épp igen nagy erőn felüli felvásárlás volt az ATI az AMD méretéhez mérten. De más lehetősége nem igen volt az Nvidiát megvenni még többe került volna. Esetleg megpróbálozhattak volna saját fejlesztéssel totál nulláról indulva ahogy az Intel is teszi, de az ismét rengeteg tőkét kívánt volna amiből az AMD-nek sosem volt elégséges mennyisége. Ráadásul az időtényező is erőszen szorította volna őket.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Grayraven #48 üzenetére

    Nekem is ez a véleményem. Egyébként Siggraphon tudtommal a Nvidia nem először demonstrált gpu-n alapuló ray-tracing megoldást(a legelsőt talán még valamikor 2002-2003 körül volt, amikor a shaderek megjelentek), épp azért a cikk első mondata sem igazán állja meg a helyét. A mostani demonstrációban a real-time képesség volt az ami pluszként jelentkezett a korábbi demosntrációkhoz képest. Azok a fejlesztők akik Siggraphra járnak hosszabb ideje biztos jobban mögé látnak ennek, hogy évről-évre milyen plusz tudnak letenni ilyen téren a gyártók. Az idő előrehaladtával, ahogy egyre nő az eszközök teljesítménye egyre inkább meglesz a potenciál a real-time ray-tracinghez, főleg akkor ha az eszközök felépítése és programozhatósága is egyre inkább alkalmazkodik majd ehhez a kihíváshoz.

Új hozzászólás Aktív témák