- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- Légies iPhone halvány színei
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Persze, ennyi előnye van a low levelnek, már csak az a kérdés, hogy perpill valós problémáról van szó, vagy mesterrségesen gerjesztettről. Mi van ha csak kb 1-1,5 év múlva lenne ebből gond, mikor már (esetleg) komolyabb objektumszámmal dolgoznak a játékok...
A másik érdekes dolog, hogy ha ugyanúgy működik a kettő, akkor mért van kevesebb batch a mantlesba?Ha lenne fent perfstudio a gépemen, megnéznék egy blur nélküli draw call/batch számot is, lehet érdekes lenne az eredmény.
-
Jack@l
veterán
Elgondolkodtam, hol lehetnek egyéni mintapontok egy háromszögön, oh wait...
Vagy hogy azoknak az "egyéni mintapontoknak" nem e változik az árnyalása, ha változik a kamera vagy fényhez viszonyított helyzete.
Nyilván nem neki kell könyv, hanem azoknak akik félreértik miről beszél. (vagy mikor beszél félre) -
Jack@l
veterán
Máshonnan süt rá egy fény->újra kell renderelni,
Máshova fordul a kamerához képest-> újra kell rendertelni
A kamera látóterében máshol van->újra kell renderelni, mert máshogy fog kinézni a megvilágítás miattEgyedül csak ott lehet trükközni, ahol nagyon közel vannak egymáshoz a tárgyak, pl a szutyok motion blurjuknál, ott nem fog feltűnni, hogy ugyanaz van odapecsételve a képernyőre, főleg hogy az 5 objektum távolról összes kb 1 pixellel van eltolva. Sehol máshol nem alkalmazható ez amiről beszéltél.
Ellenben dx11-el meg nem tudják a rész rendereket tárolni/másolgatni a memóriában (nem férnek hozzá apiból) így ott jól kirenderelgetik 5x.Ugye hogy más ha csinálsz egy pecsétet és kinyomod a képernyőre 5x, mintha 5x rendesen kirajzolgattad volna újra?
-
Jack@l
veterán
Csak a második részére reagálnék, bár az első se áll távol tőle: Mi van ha ez egy orbitális baromság? (már egyszer elmondtam mért)
Vagy ez csak a szuper oxide féle motion blur-ra vonatkozik? (tudod az 5x kirajzolom egymás után ugyanazt...)
Oda el tudom képzelni, de ugye az meg eléggé megkérdőjelezi a fair öszehasonlítást a star swarmban. Még a végén kiderül hogy nagyobb néphülyítés, mint gondoltam. -
Jack@l
veterán
Háromszögszám, draw call számok megvannak, hogy ki mered jelenteni tizedekkora egy mostani játék?
Mert ránézésre kb ugyanaz, vagy max 30-50%-al több háromszög van rajta.
Egyáltalán nem tűnik olyan húde advancednek se a grafika, se a bonyolultság. Van jó sok füst a rakétáknál, az kell a parasztnak, hogy lássa milyen bonyolult, de közben meg egyáltalán nem az...
Be is linkelem, nehogy másról beszéljünk közben(nem is messziről csuklik be, hanem közeli jeleneteknél megy le 20 fps alá):
https://www.youtube.com/watch?v=ljeBu7-vKI4Egyelőre kár találgatni meg hasraütésre benyögni számokat, még sehol nincs semmi kézzel fogható. Nehogy úgy járjon majd mint mikor a konzolokról volt híresztelve a nagy világmegváltás, aztán az lett ami... (fele se volt igaz)
-
Jack@l
veterán
Bocs, nem jutott eszembe hirtelen melyik mantle bérenc csinálta
Csak azt nem értem akkor hova lett a nagy cpu powa a low levelből, ha már egy látszólag közepes grafikához is top proci kell? Nem érdekel mit csinálnak a háttérben, az se hogy a lézer világítja a földet több 10 méterről...
Nagyon erölködnek ilyen sokadlagos baromságokkal, ami átlag embernek fel se tűnne, cserébe 3x annyi gép kell neki.
Vagy nem is jól futó játékot akjarnak csinálni, csak egy techdemót, amin megmutatják milyen frankón meg lehet akasztani az új gépeket is, akár low levellel? -
Jack@l
veterán
Normálisan megírt hóvér játékot még nem láttam visszafogva egy rendes 4 magos cpu miatt.
Amit mondani akartam, hogy ugyanúgy sokat kell számolni egy képnél a gpu-nak, kihasználtság pedig inkább a scene-től meg a shaderektől függ, mint a dx11-12-től. Ami eddig szarul ment és kicsit volt csak cpu limites, az ezután is úgy fog.
Ha meg még bonyolultabb lesz a scene, akkor lehet már tényleg beállna egy dx11, de abba egy mostani top gpu is bele fog csuklani.
Nem akarom tovább ragozni, biztos élrted miről rizsázok, a kihasználást meg majd meglássuk amikor kint lesznek a dx12-es játékok, én azért nem tippelgetnék ilyen 90%+-osra, ahol eddig 40 volt.
Elég megnézni mit demóztak firaxis/oxide-ék az új low-level csodajátékukkal. Még nem is volt egy bonyolultabb grafika, vagy sok objektum, de 30 fps éppen megvolt egy 6 magos intelen... -
Jack@l
veterán
Pedig már 2x leírtam, de harmadszora is megteszem: GPU számításról beszéltem.
A másik dolog, de lehet ebben tévedek, hogy a proci csak egy ideig kell a képhez, mikor már kiadta a draw-ot, onnantól kezdve a gpu számolhatja a képet párhuzamosan. Szóval az új api-kkal nem lesz a bonyolultabb scene-eknél jóval több fps-ed, csak annyi előnye lesz, hogy közben többet malmozhat a procid.
Új api-k vannak, szép és jó, az már más kérdés, hogy ki melyiket fogja használni és melyik megy majd a süllyesztőbe.
Tippre DX12 marad a toppon, a játékok kb80%-a arra fog íródni, az opengl helyét meg átveszi a vulcan, de nagyon kis részesdedéssel. -
Jack@l
veterán
Mesélj mikor volt ilyen? Baj hogy néha tolom is helyetted a GDP-t?
Amit nem értessz az az, hogy mi a különbség a szarul megírt kód és a low level közt. Ügyes programozók most is kidobnak játékot ami szép és jól fut, őket nem hatja meg a low level, azzal dolgoznak ami van. Kevésbé ügyes programozók akiknek fele annyi időt se hagy a kiadó fejlesztésre, meg szarnakl bele, ezen a low level nemhogy segíteni fog, de még nagyobb szívásokat fog eredményezni majd a frissen kiadottt játékoknál. Aki hülyén kezeli az api-t azoknál még jobban lecsapódik ezután is a hiba/lassú futás.(csak a low level miatt még több idejük megy el "optimalizálásra")
-
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #56 üzenetére
GPU-ról írtam, prociról levesz terhet, de ez idáig nem is igazán jelentett gondot egy gyors 4 magos procin.
-
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #41 üzenetére
Hogy szar procin is játszható sebességgel fusson valami. Plusz még lehetővé teszi a bonyolultabb modelleket játékokban, de ezt ki is kell majd számolni a gpu-nak...
(Persze hogy nem hit, akkor úgy mondom szakmai ártalom.) -
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #35 üzenetére
Nem hiszek ebben, a grafikát ígyis úgyis ki kell számolni, ugyanolyan minőséghez ugyanannyit magának a gpu-nak.
Persze ha kijönne nyáron a win10-el egy dx12-es port is SC-re, nem bánnám mert végre húsvér játékon vizslathatjuk mi merre mennyi, grafikailag is, sebességileg is. De Robertséket ismerve ez jópár hónap, de inkább fél év késéssel fog kikerülni. -
Jack@l
veterán
A cikknek van forrása is, vagy csak úgy kapkodunk a levegőbe? Egyelőre semmi ilyesmiről szó nincs a játékban, köszöni jól van, jól fut only dx11-el.
Érdekes dolog ez a dx11-re fogás, mert perpill felzabálja a 8 giga ramomat + virtuális memória egy részét is. Biztos jó lesz alacsony szintű apival, de akkor a még több detail, szebb grafika hol fog elférni?
16-32 giga ram minimum lesz neki? (videomemóriáról már nem is beszélve, mondjuk egy bolygón lévő csatában)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! RTX Gamer Számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest