- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
Nemcsak játék vagy grafikai output lehet Vulkan-os alkalmazás. Az OpenCL is általános célú.
A Vulkan-nal hatékonyabban lehet az erőforrásokat számítási feladatok végrehajtására felhasználni. Alacsonyabb de többmagos procik (pl. laptop, mobil, alacsonyabb IPC-s processzorok) profitálnak az extra teljesítményből (pl. egy egymagos OpenGL state machine-hez képest), illetve alacsonyabb órajelen több mag kevesebbet fogyaszt, mint egy turbó órajelen futó egyetlen mag, így pl. akkumulátor idő vagy TDP headroom nyerhető. Viszont az SPIR-V nem az a nyelv, amiben bárki szívesen megfogalmazná a megoldandó problémáját
. Ezért is jó hogy egyre több létező nyelven 'ért' a Vulkan
Pl. meg lehet azt csinálni, hogy integrált vga-val és dedikált GPU-val szerelt PC-n egy program (pl. játék) képes Vulkan-on keresztül a VGA kártyán grafikát számolni, míg ezzel párhuzamosan az integrált VGA-n OpenCL-ben fizikai motort futtatni (pl. bullet-nek van OpenCL-es verziója), mindezt anélkül, hogy a fizikai motor a CPU-t terhelné. Vagy egy CPU által limitált felhasználásban (= a GPU-t nem lehet kihasználni) a GPU CU-k részét használja fel OpenCL-ben megadható feladat megoldására.
És igen, nem utolsó érv, hogy az OpenCL-ben megírt kódot (nem feltétlen shader) nem a készülő rendszerben kell tesztelni, hanem lehet egy már kész, bevált elem.
Hogy az utódja lenne? Igazából a kettő egymásnak nem alternatívája. A Vulkan a 'hogyan' kérdésre a válasz, míg az OpenCL/SPIR/shader/akármi inkább a 'mit' kérdésre válaszol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább az, hogy a GLSL compute shader eléggé limitált ahhoz képest, amit az OpenCL C nyelv tud. Ezáltal sokkal célszerűbb lesz OpenCL C-ben írni compute shadert. Valószínűleg a Khronos Group ezzel reagálja le a HLSL 6-ot. Igazából a nézőpontjukból érthető. Az OpenCL C egy tök jó nyelv, csak meg kell oldani a befordítását Vulkan API-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A partnerektől függ, hogy lesz-e Arc csúcs-VGA az aktuális generációban
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Synology NAS
- Napelem
- OLED monitor topik
- EAFC 25
- További aktív témák...
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 3080 / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest