Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz KraX #53 üzenetére

    Én maximum ~25%-ra tippelnék a bf4 kapcsán. Nem hiszem, hogy ~50%-tól többet ki lehetne így hozni az aktuális kártyákból még a jövőben (a bf4-étől még komplexebb grafikával tesztelve, és még rutinosabban optimalizálva a Matnle kódot, illetve újabb AMD driverekkel) sem. (Mindezt persze mindenképp a játékban jelenleg elérhető maximális részletességi beállítások, és minimum 2k, de inkább magasabb, akár 4k felbontás, és egy erős, nem egy visszafogott CPU, és nem valamilyen trükkösen kitervelt mérési körülmények mellett értve).

  • janos666

    nagyúr

    válasz SylverR #41 üzenetére

    Na erről még most az jut eszembe, hogy annak idején milyen viccesen-csúnyán felsült az AMD a >=7. generációs (!) tessellator unit-jával (HD5xxx) az nV első megoldásai ellen, mikor a DX11-el végül elkezdtek vele kísérletezni a játékfejlesztők PC-n is.

    Egyrészt kiderült, hogy a HD4-es kártyákat tényleg teljesen felesleges volt ezzel hype-olni, másrészt gyakorlatilag a HD5-é sem igazán jó megoldás a gyakorlatban DX11-hez. Az nVidia, akit pedig annyira félteni kellett, hogy képtelen lesz előállni egy használható tessellation unit-al időben, hisz potom ~6 iterációval van lemaradva az AMD mögött, közben szépen lekörözte ebben a sokad generációs Radeon-okat (legalább is úgy, abban a formában, ahogy végül a DX11-es játékokban használták, ami most mindegy, hogy az mennyire volt értelmes dolog).

    Ezt én akkoriban tisztán úgy láttam, hogy az AMD kierőszakolt egy új harcmezőt, aztán szépen elbukta rajta a az első csatákat (most az új kártyákkal már talán más lesz a helyzet, na de már a HD4xxx-neknél hype-olni kellett a tessellator-t, hogy az a jövő, amit az AMD fog elhozni nekünk, az nV-nek meg könnyen ez lesz a veszte, hisz ez a jövő, amivel ők nem tudnak lépést tartani...).

    Persze lehet, hogy a múlt most kiszínezi ezt kicsit bennem. ;]

    Hozzáteszem, hogy akkor is AMD kártyám volt (HD4870), és most is az van, a következő is az lesz. De néha kiakadok az ilyen rendre félresikló AMD hype-okon. Szóval szerintem részben igaza van annak, aki kicsit szkeptikus, mikor az AMD már megint "megváltja a PC-s játékvilágot" valami forradalmival, amiből még semmi kézzel foghatót nem láttunk, csak hallunk, hogy milyen jó lesz, ha majd lesz, de azt se igazán tudjuk, hogy pontosan hol lesz, vagy nem lesz, meg kinek és hogyan és miért és minek... :))

  • janos666

    nagyúr

    válasz Dilikutya #28 üzenetére

    Az épp elég gond lehet, ha muszály külön DX9 és DX10 verziót is külön írni, forgatni, optimalizálni, patchelni. Állítólag ezért is terjedt viszonylag lassan a DX10 és a DX9-es hardware-ig történő "bépített" visszafelé kompatibilitás hasznos feature-ként volt bereklámozva a DX11 megjelenésekor. Legalább is úgy rémlik ilyesmit olvasgatam akkoriban, és én is azt tapasztaltam, hogy több DX11-et láttam, mint DX10-et, pedig a DX9 volt már nagyon öreg, mikor végre jött a 10, ami sok tekintetben volt nagy lépés a 9 után, a 11 akkoriban inkább csak úgy tűnt, mint hab a tortára, ütemezett újítás, nem "reformkodás", rádásul sok akkoriban gyakorlati szempontból haszontalan újdonsággal, amit most a .1 és .2 próbál ráncba szedni, de igazából radikálisabb 12 kéne, ezért is ujjongás a Mantle. És laikus szemmel kicsit fura, hogy közben meg volt CUDA is, amit lehetett DX mellett használni extra funkciók elérésére a zöldeknél, de csak egy ilyen játékról tudok, ami használta DX10 mellé élsimításhoz. Igaz, közben a konzol kvázi DX9 volt, most meg kvázi Mantle, ha nagyon-nagyon sarkítunk. :D

  • janos666

    nagyúr

    Engem még az érdekelne (ha le volt már írva egy korábbi cikkben, akkor bocs, hogy abban épp átugrottam ezt, vagy máson járt az agyam olvasás közben :DDD), hogy lesz megoldva a Mantle-nél az, hogy mindig kiaknázható legyen vele az aktuális GCN generáció teljes tudása (pl. jelenleg a 290-es kártyák képességeinek teljes palettája), de biztosítva legyen a visszafelé kompatibilitás is (pl. jelenleg egy 7970-es kártya is használhassa anélkül, hogy nemes egyszerűséggel eltűnik a képről egy-egy effekt anélkül, hogy megjelenne egy butított verziója, vagy valami látványosan hibás effektet látunk az eredeti helyett).

    Az első kérdés még egyszerűnek tűnik: Mantle 1.0 ... 1.1 ... 2.0 és így tovább.
    De a másik kérdésre van valami elegáns megoldás? Vagy ilyenkor a játék készítőinek többféle, GCN generáció szerint lebontott renderpatch-et kell előre elkészíteniük? (Már ha maximalisták, vagy egyszerűen csak a 7970 szintén "ragadnak", mondván még mindig jobb lesz, mint az aktuális DirectX, aztán később sorban eldobják a 290-től régebbi kártyák támogatását, és így tovább, ha lusták...)

    Csak mert mint ha a DX 10.x-nél is lett volna ilyesmi panasz, hogy el sem indul a játék DX 10-es verziója DX9-es kártyán, aztán örvendezés indult, hogy a DX11-es játék immár futhat DX9-es kártyán (na persze továbbra sem XP, hanem min. Win7 alól, és persze mégis érdemesebb külön DX9 verziót is készíteni Win7-re is a régi kártyákhoz, de nem kötelező a puszta futtathatósághoz, és minimális játszhatósághoz).

    --

    Ja, és remélem a Bioware játékok használják majd.
    Nem mintha a DAII miatt új VGA-t vettem volna, hogy Very High-ra tehessem a graf szintet és lássam az extra effekteket. De egyszer úgyis cserélni kell, illetve akkor lenne jó, mikor értelmét is látom. :B

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés