Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Nekomajin #12 üzenetére

    "Egy idősebb, informatikában analfabéta embernek biztosan sokkal többet ér, mint neked vagy nekem."
    Anyósomon látva, nekik is inkább csak annyit ér, hogy elhiteti magával, hogy ér valamit. Jó kis körkörös hivatkozás. :DDD
    Gyakorlatilag még ezen a csoporton belül is a gyakorlati haszna kicsi.

    Az iskolai keretek: az iskola persze csak akkor "kényszeríthet" valamire (jelen esetben egy ilyen vizsga X rendszeren való letételére), ha biztosítja hozzá a feltételeket. Tehát úgy nem kötelezhet, hogy nem biztosít hozzá gépet és rendszert, szoftvereket, hanem azt mondják, neked kell megvenni.

    "ha te bekerülsz egy munkahelyre, és nem azt a tudást várják el tőled, amit évekig tanultál az iskolában."
    Mutass egy munkahelyet, ahol
    1. kérik az ECDL-t,
    2. csak ezt kérik, és ez elég is, tényleges tudás (ami az ECDL-világon túl van), már nem kell. :DDD

    "Az informatikánál előbb azt kell tudni, hogy ha félkövér szöveget akarok csinálni, akkor a vastag B betűre kell kattintani."
    Mondjuk ha (La)TeX-ben kezded, ott \textbf vagy \bfseries vagy akármi. És már tudni fogja, hogy ha kiemelni vastagítással akar, akkor a bold(face)-ot kell keresnie. Vagy valamit, ami erre utal. Mert megtanul gondolkodni is.

    @(#14) CPT.Pirk
    "de nem nagyon látom h. a szűk időkeretbe hogyan férne bele több"
    Pl. volt egy hét. A tanórák középiskolában elvileg már nem arra vannak, hogy ott tanítsák meg az anyagot. Hanem rávezetnek, hogyan tudod magad megkeresni és megtanulni. És ez elvileg nem csak az IT területén van (anti-menürendszer tanítás :DDD ). Persze, vannak konkrét dolgok, amiket meg kell tanítani az órán, de ez inkább csak strukturális, az RTFM finomabban, pedagógiai formában történt megfogalmazása. ;)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Nekomajin #12 üzenetére

    Semmi gond, egyetértek veled.

    Mi is sulis keretek között tanultuk (persze fizetős volt), szombatonként volt 4 vagy 5 óra tömény oktatás. Akkor 3.-ban voltunk, így az ECDL tananyaga kb. azonos volt azzal, amit amúgy is csináltunk infó órán, készülve a közelgő érettségire.

    Az oktatás nálunk is úgy ment, hogy ebben a menüben ezt meg ezt így és így kell csinálni, de nem nagyon látom h. a szűk időkeretbe hogyan férne bele több, itt az volt a lényeg, hogy minél több dokumentum legyen megcsinálva az órán. (mi egyébként nem a csicsára, hanem a bonyolultságra mentünk rá)
    Nem feltétlen rossz ez az oktatás, de magával vonja h. sikítva menekültem a ribbonos officeról át OpenOfficre, Libreofficere, mert ezeknél olyan jellegű a felület, amit megszoktam, meg nem kell gigákat telepíteni hozzájuk...

    Az Excel makrókat nem ismerem, de csináltunk olyat, hogy képleteket írtunk a mezőkbe = jel után, azt sokat használtuk és hasznos is volt, de úgy külön makrókról nem beszélt senki. Annyit tudok róluk, hogy egy hatékony eszköz arra, hogy más szerkesztőben ne lehessen rendesen használni a makrós Excel táblákat. :)

    Az OS témára még annyit, hogy ebben a szakközépben abszolút nem volt más, csak Windows. Viszont mire bekerültem a Pollackra, ott tanítottak Bash parancsokat, használtunk Linuxot C programozásra meg fordítottunk kernelt ARM-re, végül a szakdogámat is a PC-s részén Linux alatt csináltam, de nekünk villmérnököknek ez szakmába vág, szerencsére a beágyazott területeken nem igen van Windows.

  • Penge_4

    veterán

    válasz Nekomajin #12 üzenetére

    "Szerinted amúgy mi számít az Excelben alapnak?"

    Azért a makró alapok szerintem eléggé, mert többször futottam már bele, hogy teljesen triviális dolgokra is az kell. Egy cégnél egy normális, átlátható táblázatnál ki kell használni az adottságokat. Vegyük például a legtriviálisabbat: A GoogleFinance függvény megfelelője.

    "A szkript és makró írás viszont már programozás, ami teljesen más szemléletet kíván, ráadásul nagyon kevesen használnák ki."

    A Commenius Logo és a Turbo Pascal viszont nem az... :D A makróknak és a scripteknek viszont legalább lenne értelme.

    "De ha egy iskolai osztályban vagy csoportban mindenki mást akarna tanulni, akkor káosz lenne."

    Nem erről beszéltem, hanem arról, hogy bemutatják legalább a 3 nagyobb OS-t. Elvégre digitális írástudás, aminek nem szitokszónak kéne lenni.

    "csak akkor meg egyből jön a klasszikus kérdés, hogy minek tanítanak Linuxot, mikor a munkahelyen úgyis Windowst kell használni."

    Azért, mert
    1. Spórol az iskola (amit általában állami támogatásokból fedeznek, ami így végsősorban az adófizetők zsebében is spórol).
    2. Az alapelvekre kéne koncentrálni, nem a "eszköztár-specifikus oktatásra", ahol ha megváltozik az UI, akkor már magán kívül van a user.

    Azt nem nevezném konstruktív oktatásnak, hogy megtanítják a tömeget, hogyan kattintson meg, hogyan igazodjon el full alap szinten MS Office-ban, meg hogyan nyisson meg egy böngészőt (régebben általában az IE6-ot).

    Aztán leteszi a "vizsgát" és megy haza, taccsra vágja a gépét mindenféle szir-szar telepítgetésével, felmegy Facebookra, kiadja minden adatát, küldözgeti ott és e-mailben is a hülye körleveleit, ha benyomja a Caps Lock-ot akkor végig nagy betűvel ír, mert kikapcsolni már nem tudja.

    Arra is megtanítják, hogy hogyan tud statikus oldalakat összerakni HTML-ben, amire egyrészt ma már aligha van szüksége az átlagembernek, mert van ezernyi blogszolgáltató meg minden más (meg ha megtanulja is a WYSIWYG editort fogja használni, mert az a default).

    Ezzel szemben ha megadod neki pontról pontra, hogy mit csináljon, akkor is 5 perceket bolyong a menükben, mert azt már készségszinten kezelni nem tanulja meg. Ahogy azt sem, hogy mikor kattintunk egyet, kettőt, stb. Aztán jönnek a felülírások, meg az önmaga másolatának létrehozása, mert még az egeret sem navigálja jól.

    Bezzeg ha lenne valami játék az óra keretében, ami baromi jól fejleszti az egérkoordinációt, mellette pedig még játszva tanulnának is, akkor már ezzel is többre mennénk.

Új hozzászólás Aktív témák