Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mjani1172

    addikt

    válasz axioma #43 üzenetére

    Már egy párszor olvastam a hozzászólásáaidat és tudom nem lehet meggyőzni.
    Nem megbántásból,de egy használt Peugeot Ion szemszögéből nézve, valóban minden pazarlás.
    De van akinek az autózás nem csak abban merül ki, hogy egy ilyenben üljön.
    Lehet, hogy a táblázatod szerint ez legjobb választás,nekem viszont nem, szvsz egy szükségmegoldás,kb mint a Reliant Robin.
    Az olcsóságon túl semmit nem ad.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz julius75 #49 üzenetére

    OK, ennyi, csak ne sugalld azt hogy hazudok mert annyibol nem lehet, aztan csak kiderul, hogy mindossze te nem szeretnel olyat telepiteni mert szerinted az nem optimalis. En meg kivalaszthatom, kivel csinaltatom, es volt aki nem volt hajlando SE rendszert odarakni, erdekes pont a regebbi cegek igen...

  • axioma

    veterán

    válasz mjani1172 #51 üzenetére

    Nekem azt adja hogy nem fustulok es nem fizetek a parkolasert nagyon kedvezmenyesen 15e-et havonta.
    Igen, nem autobuzi vagyok hanem A-bol B-be kozlekedo :) Es nem mondtam hogy masnak is ilyennek kell lennie, de az boki a csorom ha az uj auto fela'ra't(!) veti az elektromossag szemere. Mert az hgoy ujonnan draga az nem azert draga mert elektromos (pontosabban annyibol igen hogy nem tudja beleszamolni hogy a kov. 5 evben mennyit kaszal a szervizelesen).

    [ Szerkesztve ]

  • ket_kerek

    csendes tag

    Azért itt is szükségét érzik, hogy kiszúrjanak azzal, aki nem akarja megvenni a legmagasabb csomagot.
    Itt az első parkoló radar esik ennek áldozatául, mivel az pénzért sem érhető el, csak a platinum csomagban (és így csak a nagy aksival). Azért is érthetetlen, mert mindegyik szinthez alapból jár FCA "Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás" ami "A kamera és radar alapú érzékelővel működő ráfutásos ütközéselkerülő támogatás" tehát kell, hogy legyen elöl radar mindegyikben...

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz julius75 #49 üzenetére

    Te tévedsz nagyot ugyanis ha bejön egy forradalmi akku a belsőégésű fabatkát sem fog érni ugyanis nem fogja megérni fenntartani használtan meg főleg egy nagyobb hatótávú suv meg vidéki embereknek tökéletes lesz a 4-5-6 millióért meg simán eladható lesz ugyanis a suvok nem lesznek 8-9 milliónál olcsóbbak újonnan Viszont a belsőégésűek rohamosan fognak értéktelenedni. Mert egy elavult technológiát fognak hordozni egy elektromos autóban egy akkucsere kb 1 óra akár egy modern akkura

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #56 üzenetére

    Bocs, de tegyél már néha vesszőt is, mert érthetetlen amit írsz!

    A tudomány a valóság költészete!

  • julius75

    aktív tag

    válasz axioma #53 üzenetére

    Nem írom le többet: tudom, ismerem az árakat. Örülök neki, ha neked ennyiből sikerült, de kérlek ne sugalld azt, hogy ez a normális, és én "valamit nagyon benéztem".
    Véletlenül sem állítom, hogy hazudtál! Azt viszont igen, hogy normális rendszert, minőségi eszközökből, áfásan, hivatalosan ennyiből ma nem lehet felépíteni.
    Őszinte leszek: az általad megadott teljesítmény / bekerülési költség párosból egy dolog hiányzik: az áfa. És itt hagyjuk is abba.
    Nem kezdem el sorolni, nekem hogy jött ki a saját rendszeremnél az 55 hónapos(!) megtérülés, mert ahogy én csináltam, úgy más nem tudja. És nem is kívánom se publikálni, se hirdetni, se kérkedni vele. Megoldottam, működik, felébe került, boldog vagyok, vége.
    Ami az SE rendszert illeti: sokan telepítik olyan helyre, ahová semmi szükség rá, de jól mutat, drágább anyaghoz több munkadíj számolható el, stb.....és kapsz a nyakadba további 26 olyan eszközt, ami elromolhat. És el is fog......tudom, tudom, van 25 év garid rá.
    Szuper. Majd ne felejts el szerelőt hívni, és kijárni a garanciális cserét a 18.-ik év környékén.
    Nekem nincs SE rendszerem, és nem is ajánlom csakis oda, ahol elkerülhetetlen. És ezáltal nem is építek be egy csomó olyan alkatrészt, ami nélkül is tökéletesen működik a rendszer.

    "Mert az hgoy ujonnan draga az nem azert draga mert elektromos (pontosabban annyibol igen hogy nem tudja beleszamolni hogy a kov. 5 evben mennyit kaszal a szervizelesen)."
    5 év szervizelés az kb. 250ezer a robbanó kárára. A súlyadó kb. 150ezer (ennek nem néztem utána, sacc), és van még a parkolás. Nekem évi ötezer, neked lehet 50-70 is akár. Akkor is még csak fél milliónál járunk.
    Ha otthon töltöd, akkor is fizetsz az energiáért. Vagy a szolgáltatónak, vagy amikor megvetted a napelemet. Mindenhol máshol eltűnt, vagy el fog tűnni az ingyen töltés lehetősége.
    (tudom, ahol dolgozol, ott ingyenes.....csak példa akart lenni, de ha így is van se általánosítsunk)
    Mint írtam is: van évi 3-3.5 ezer kWh megtermelt, "felesleges" villanyom, és még így is azt mondom, csak nagyon kevés esetben, élethelyzetben éri meg ennyiért az e-niro.

    Man0gatya: "a belsőégésű fabatkát sem fog érni"....kb. 25 év múlva lesz igazad. Talán.
    Az országban futó autók életkora bőven 10 év feletti [link] , egyszerűen azért, mert nincs az embereknek pénze a cserére.
    ugyan ez igaz az akkura: "akkucsere kb 1 óra akár egy modern akkura"....ki fogja, ki tudja kifizetni? Ne haragudj, de nagyon nem értek egyet a gondolatoddal. :R

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz julius75 #58 üzenetére

    Hát ha nézed egy elektromos autó hatótávja már most elég a legtöbb embernek ára nem sokkal több mint egy hibrid benzinesnek viszont töltőpont az egyre több lesz az akkuk is egyre csak fejlődnek és ha megveszel egy elektromos nem úgy kezdődik hogy ezt meg azt cseréld hanem beleülsz és mész mert nincs benne ami tönkremenjen ezért lesz eladhatóbb egy villanyautó 5-6 év múlva míg egy 5-6 éves robbanómotoroson már ott kezdődik hogy ez meg az már hibás cseréld ezt cseréld azt ki hogy kapj egy jó autót.

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #59 üzenetére

    1. De, számos dolog elromolhat az e-caron is, az sem papírból van. Természetesen, jóval egyszerűbb szerkezet, ebből fakadóan az nem képezi vita tárgyát részemről sem, hogy kevésbé költséges a javítása. Az viszont butaság, hogy semmit nem kell rajta cserélni. Kopó alkatrészeket ott is kell, futómű, egyebek, és ugye ha az akkunak annyi, akkor élből milliós kiadásod lesz. Éppen ezért, ne vakítsunk itt a használt EV-k eldhatóságával, mert az életkorral párhuzamosan először is csökken az akksik hatásfoka, tehát csökken a hatótáv, ezért vélhetően egyre inkább nem akarja majd senki megvenni és bevállalni, hogy nála fáradjon el az akku pakk. De az minimum, hogy a kockázat meg fog jelenni az használt árban (vagyis kevesebbet fog érni).

    2. Új autókról beszélünk, azokat hasonlítjuk. Márpedig, hogy ON maradjak, pont a Kia ugye 7 év garanciát ad az autóira, tehát miről beszélsz amikor azt állítod, hogy csak az e-autónál kell beülni és menni? Egy új benzinesnél is ezt fogod csinálni, hacsak nem b*szod szét az autót idejekorán (nem cseréled az olajat pl.), de az nem a tech hibája lesz! Vagyis fele áron veszek egy benzinest, megtakarítok 6-7 milliót élből, és pont úgy eljárok vele 5-6 évig komolyabb szervizköltség nélkül, mint a 13milliós EV-vel. A különbözet feléből meg tankolok amíg el nem adom (most nyilván átlagfelhasználás, átlagos km futás esetén). Ezt mondjuk megspórolhatnám a 6-7 millióval drágább EV-vel és a hozzá 6-7millióból kiépített napelemes rendszer által. Annak kiszámítását, hogy mi érte meg jobban összességében, nem végzem el helyetted!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • axioma

    veterán

    válasz julius75 #58 üzenetére

    Na most meg afa-csalasban reszvetellel vadolsz, egyre jobb. Reszemrol befejeztem, neked van egy meggyozodesed es a tenyek se zavarnak, nincs mivel vitatkozni.
    A kozerdeku reszere: parkolas alsohangon (csak munkahely, kedvezmenyesen) 180e, nem toltom (parhavonta tan 1 kivetellel) ingyen sehol es plane sose szamoltam vele. Csak a kb. 16kWh vs. 5-6liter (ingazasban ez nem rossz) benzin ara kozott.

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz Vesa #60 üzenetére

    1. Az aksik is javíthatóak lesznek ugyan úgymint bármi más.. a cseréje gyakorlatilag megvan kompletten 1 óra alatt 5-10 év múlva nem ilyen akkuárakkal számolni mint amik ma vannak plusz az elektromos javítóműhelyek is sokkal többen lesznek...
    2. mutass már olyan belsőégésűt ami elmegy mindenféle karbantartás nélkül akár csak 100.000kmt mert egy villanyos gyakorlatilag elmegy úgy hogy nem kell vele kötelezőre menni egy használt villanyosba beülsz és mész vele ami elromolhat benne az a futómű, hidraulika de az a kátyuk miatt, féket nem is kell használni, a motorban nincs kenés, mert nem kell bele. használtan eladhatóbb mint bármelyik belsőégésű mert nincs benne akkora rizikó az akkuk ami el

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #62 üzenetére

    1. A "mi lesz ha...", most nem téma. A jelenről vitázunk, nem pedig még fel sem talált technológiákról.

    2. Tele van a net ilyen autókkal, a kulcs a tulajdonos kezében van. Ha karbantartják az autót, akkor jó eséllyel elmegy 2-300k-t is komolyabb költségek nélkül! Saját 318-as BMW-ben jelenleg 245k km van, kopó alkatrészeken kívül még nem cseréltem benne semmit. Igaz, most lesz majd egy vezérlés csere, az benne lesz 250k-ban, de ez is csak megelőző jelleggel, mielőtt még elszakadna a lánc. 5éve csak tankolok bele, viszont tény, hogy 15k km után mindig olajat cserélek. Ezen kívül, én garanciális autókról beszéltem! Lényegtelen, hogy meghibásodik a 100k km alatt mondjuk egyszer komolyabb mértékben, mert garanciális! Vagyis az én pénztárcámat nem fogja érinteni, következésképp, számomra irreleváns, hogy azért nem fizetek, mert nem megy tönkre, vagy azért, mert tönkremegy ugyan, de a gyártó fizet a szervízben helyettem!

    A tudomány a valóság költészete!

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #62 üzenetére

    Ez az akksi javítás mindenkinek a becsípődése valamiért.
    - egy elektromos autóban az akksi az autó padlólemezében van, teherviselő elemként. Nem úgy tűnik, hogy a könnyű cserélhetőségre optimalizáltak volna.
    - az összes eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy nincs gond a jelenlegi akksik élettartamával. [link] itt vannak adatok, a Teslák 250 ezer kilométer után is 10% alatt marad a kapacitásvesztés. Most tedd mellé azt, hogy egy hagyományos autóban ilyen futásteljesítmény után a kettőstömegű, a turbó és a befecskendező rendszer is megfáradt és bármikor csereéretté válhat.

    A másik - nem, az elektromos autókat nem könnyebb használtan normális áron eladni, igazából rohadt nagy az értékvesztésük. Ez egy olyan szegmens, ahol nagyon gyors a fejlődés, gyorsan avul el a technológia, ezt tükrözik az árak is.

    [ Szerkesztve ]

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz cucka #64 üzenetére

    Tévedsz az aksi a padlólemez alatt van kiszerelhető formában

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #65 üzenetére

    Nyilván kiszerelhető, ahogy beszerelték úgy ki is tudják szerelni. Amit nem látok, hogy bármely gyártó is azt helyezné előtérbe, hogy könnyű legyen cellákat cserélni. (Nem véletlen, elég rossz képet festene, ha ezzel reklámoznák az autókat)

    Amúgy a balesetbiztonság miatt a cellák be vannak rendesen burkolva, nem 2 csavar tartja a fedelüket. Nézd meg, mit raknak a Teslába, a cellák egy masszív fém keretben vannak, ezt rögzítik a karosszériához. Az egész alulról még be van burkolva természetesen. Szerintem abban nem fog senki 1-2 óra alatt cellát cserélni.
    (De ugye minek, ha veszel egy új Teslát, beletolsz negyed millió kilométert és még mindig 90% fölött van a kapacitásod. Szóval max. azt érdekli a cellacsere, aki sokadik tulajként 15-20 évesen megveszi az autót. Na az autógyárak pont nem nekik tervezik az autóikat :) )

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz cucka #66 üzenetére

    Nem is úgy fog ez működni hogy azonnal cserélnek cellát hanem felújitják, javítják az akkukat és egy felújított, javított akkut fognak beszerelni a kocsiba...a Te rossz, előregedett akkud helyett

  • fatal`

    titán

    válasz Man0gatya #56 üzenetére

    Aha, 1 óra a csere. Meg 3 millió forint. Szerinted a magyar piacon, ahol az autók átlagéletkora 14 év, majd 2-3 millióért fognak akkumulátort cserélni egy használt elektromos autóban, amit 5-6 millióért vettek? Teljesen hihető.

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #67 üzenetére

    Szerintem egyikünk se tudja, hogy amikor az ötödik tulaj megvesz egy 20 éves lefingott villanyautót, akkor hogyan fogja majd okosba' életben tartani az akksit.
    Az első nagy szériás, komolyan vehető villanyautó a Model S 7 éve jött ki. Plusz ami kevés villanyautó van, jellemzően rövid távokra használják a tölthetőség miatt, szóval erre érdemes visszatérni 10-15 év múlva.

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #67 üzenetére

    Egy dolgot elfelejtesz! Az autógyártók már évekkel korábban rájöttek, hogy nem az autó eladása a biznisz, hanem a későbbi szervíz és alkatrészellátás! 30-40 évvel ezelőtt még lazán karban lehetett tartani egy kocsit bontóból, mert azonos típuson és szérián belül, évekig azonos volt minden alkatrész, simán lehetett cserélni és nem kellett attól tartani, hogy nem lesz bele jó. Aztán a gyártók rájöttek, hogy ez így nem üzlet, ezért elkezdték rotálni az alkatrészeket, ezért állt elő mára az a helyzet, hogy az alkatrész beszerzéséhez már nem elég a kocsi típusa, évjárata és hasonlók, hanem kell az alvázszám! Mert csak akkor lehet megmondani, hogy pontosan abba a kocsiba mi került bele, tehát bontóból már sokkal nehezebb bármit beszerezni, mert itt nem stimmel fél centit, meg ott nem stimmel 3 furat.
    Közben szépen elkezdték alkalmazni a tervezett avulást is, tehát nem feltétlenül azért hullik szét egy alkatrész, mert ne lehetne úgy megépíteni, hogy kibírjon 200k km-t is gond élkül, hanem mert az a cél, hogy elromoljon.

    Most gondold ehhez hozzá, hogy az e-car gyártók a teslát leszámítva azonosak a normál autók gyártóival. Akkor mégis mit gondolsz, mostantól szarnak arra, hogy mennyi bevételük lesz? Mostantól jóságos Teréz anyát játszanak és az a céljuk, hogy neked jó legyen? Természetesen NEM! Olyan autót gyártani, amit nem kell szervizelni, ön-tökönlövés bármilyen gyártónak! Biztos vagyok benne, hogy ki lesz az találva, miért nem fog elmenni az az elektromotor 1millió kilométert, és mért nem fognak az akkuk sem olyan hatásfokkal dolgozni, mint jelenleg. Most a beetetési fázis megy, de ésszel végiggondolva, egy piaci szereplőnek nem célja olyasmit gyártani, amivel fele annyit se fog keresni, mint korábban!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • julius75

    aktív tag

    válasz axioma #61 üzenetére

    Nem vádoltalak semmivel. Leírtam, hogy örülök neki ha ennyiből sikerül megépítened, és még azt, hogy mi a gondom a számokkal. Hidd el, ha vádollak valamivel azt tök egyértelműen leírom. De nem így tettem.

    Ha 180ezret fizetsz közterületi parkolásért, akkor valós előny a zöld rendszám, de ha ebben van magán, mélygarázs esetleg akkor máris árnyaltabb....
    A (fizetős)16kWh vs 6 liter is jól hangzik, amennyiben évi 30ezret legalább mész, illetve nem pl. a Mobiliti-n töltesz, mert nov. 1-től már 80,-Ft-ért kapsz is egy Kwh-t....

    Sokszor nekifutottam, hogy vegyünk e-autót, de még nem. Nincs villanyszámlám, nincs gázszámlám (villannyal fűtök), céges telefont használok, csak víz és csatornadíj maradt az autó fenntartásán kívül. De 6 éves, újonnan vásárolt autót, amibe évi 10-12 ezret teszünk jelenleg nem éri meg cserélni.

    (#70) Vesa: minden szavaddal egyetértek, egy dologgal kiegészítve.
    Egy full elektromos autóból hiányzik:
    - a motor, ami a legösszetettebb és legtöbb emberi munkát igénylő alkatrész,
    - a sebességváltó, ami szintén nem nevezhető sem olcsónak, sem egyszerűnek,
    - az üzemanyag rendszer, tartálytól a befecskendezésen át egészen a kipufogó rendszerig

    Ezzel szemben tartalmazza:
    - az akkumulátort, aminek az egységnyi teljesítményre vonatkozó ára 30%-kal csökkent az elmúlt 3 évben
    - a vezérlő elektronikát és a hajtómotort (motorokat), melyek bonyolultságukat illetően össze sem hasonlíthatóak egy robbanó motorral

    -Valamint zéró emissziójának hála egy cent kvótát sem kell utána fizetni.
    És ennek dacára mégis sikerül 25-50%-kal drágábban árulni/eladni mint egy hagyományos autót...... :Y Mert megveszik, sőt, sorban állnak érte. :C

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz Vesa #70 üzenetére

    Mert motorokat nem lehet cserélni a kocsikban? dehogynem! Nem lehet házilag javítani barkácsolgatni akár az 50+ os kocsikat? dehogynem ne legyél már hülye ember ez is ugyanolyan iparág lesz mint most az autóalkatrész utángyártás csak nem robbanómotor alkatrészek lesznek utángyártva hanem akkucellák, inverterek, stb stg stb az autógyártók meg ugyanúgy fognak alkatrészeket árulni akinek gyári kell... annyira fárasztó az emberek idióta nem gondolkodása hogy az már fáj
    A robbanómotorost nehéz úgy megcsinálni hogy az ne kopjon viszont egy villanymotort meg nehéz úgy megcsinálni hogy ne bírjon 1 millió kmt ez a különbség.
    Az összes autógyártó 7-8 évet ad a főbb egységekre mint akku, villanymotor. az első generációs Liefek is taxiztak Butapesten, Amszterdamban stb helyeken ha jól van egy ilyen kocsi töltve nagyon jól bírja az ilyen igénybevételt
    A legtöbb kocsit ugyan is nem hosszútávon használja az ember ritka az kocsi ami naponta megy 1-200 kmt is akár jellemzően ingázásra használják, városban főleg Magyarországon amire egy 100-150 kmes hatótávú kocsi is bőven elég a benzin meg nem lesz szignifikánsan olcsóbb, áramot viszont elő tudsz állítani magadnak, pár éven belül rengeteg ember fog visszaköltözni külvárosba, falura mert meg fogja érni villamosítani magadnak megtermelni az elektromos áramot, árammal fűteni, árammal dolgozni járni a villanyautó fogyasztása ha hálózati áramról töltöd is 1.5-2 max 3-4 liter benzinek felel meg a villanyautó megbízhatóan működik bármilyen igénybevétel esetén, hatásfoka jó bármilyen igénybevétele esetén nem kell előmelegíteni, nem fullad le nem pöfög ki káros anyagot.
    Butapesten is valószínűleg előbb utóbb kitiltják az öreg dízeleket. A kocsik ára valószínűleg emelkedni fog a káros anyag kibocsájtási határérték miatt. A villanyosé meg esni fog mert tömegesen fogják termelni.

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz julius75 #71 üzenetére

    A villanyautó azért drága még mert keveset állítanak elő belőle összesen a világon nem csinálnak 1 évben 3-4 milliót se a világ új autó eladása meg 100 millió felett van. Ezért drága. de ez változni fog pár éven belül amikor az összes nagy gyártó elkezd mennyiséget termelni az igények növekedesével egyetemben az akkutermelés is fel fog futni, sorra épülnek a cellagyárak. Ha meg fogja érni az autógyártók is be fognak ebbe szállni. Tehát most van a villanyautózás hajnal reggele plusz ugye a elektromos energiát elő lehet állítani környezetkímélő, megújuló módon a föld elég nagy része sivatag ahol sőt a nap elég sokat nagy része tenger, óceán ahol vannak áramlatok ezeket mind mind fel lehet használni áramtermelésre egy napelem ha évente veszít 1%nyi hatékonyságot 50 év múlva is 50%os hatékonysággal üzemel tehát egy 10 kwos napelempark 50 év múlva is megtermel 5kwot. ami szerintem nem rossz

  • axioma

    veterán

    válasz fatal` #68 üzenetére

    A 2001-es priusunkban amit mi mar 2015-ben (talan) vettunk meg, 2018-ban lettek cserelve a cellak (nem ujra, hanem 5 evvel ujabbra). Reszben elotte is volt mar par cserelve, de a 2/3 akkupakk+munkadij lett 225e Ft.
    Igen, mas, mint egy csak elektromos menetakku, sot mas technologia, de a 3M-tol messze van.

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #69 üzenetére

    Most oszinten: benzinesbol, dizelesbol hany %-ot tartanak 20 evesen me'g eletben? Es miert? Raadasul akku ugyangyartas miert ne lehetne, ma is kapsz nokia3310-hez kinaiaktol... ellenben a fustos addigra mar leginkabb szmog-termelo.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #75 üzenetére

    A KSH szerint a magyar autók átlagéletkora 14.2 év. Szóval van elég sok öreg autó az utakon.

    Igazából nem a 20 év a lényeg, hanem hogy nem tudjuk, hogy a villanyautókat hogyan lehet majd életben tartani akkor, amikor beér a használt áruk a párszázezres kategóriába.
    Nyilván akksi cellát lehet majd venni a kínaiaktól, a kérdés, hogy az autógyártók mennyire engedik majd ezt a műveletet?
    Az én feltételezésem, hogy az autógyártóknak nem érdekük, hogy te olcsón életben tudd tartani a 15-20 éves villanyautódat, és a biztonságra hivatkozva hardveresen és szoftveresen is igyekeznek majd gátat szabni az okosba barkácsolásnak. Senki se fog olyan autót gyártani, amit olcsó akksi felújítással 30-40 évig használhatsz. (Vagy amígy lyukasra rohad a kaszni)

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #76 üzenetére

    Hat ja, az autogyartok es a fenntarthato fejlodes egymas ellen szol, de valljuk be azert, az autogyartasban siman johetnek olyan ujitasok, ami miatt erkolcsileg (biztonsagilag!) is elavul a regi auto, es inkabb egy ujabbat kell venni, a regit meg ujrahasznositani (pl. a 14.2 ev felettiekbol vajon mennyi amelyikben van ABS meg legzsak? Es orulsz-e hogy ilyenek johetnek veled szembe az uton?)
    [Egyebkent az atlag az nagyon csaloka, jo lenne ha sulyozva lenne az uton toltott idovel. Peldaul a ket muszaki kozott megtett km-ekkel. A regi, olcso kocsik nemritkan tartalekban vannak, mert eladni mar nem eri meg, de alig hasznaljak. Vagy kivancsi lennek, volt-e eszuk kivenni a veteranokat...]
    Ja az autogyarto hogyan tudja "nem engedni"? Bukod a garit? :) En segedkeztem a prius akkucserenel, kb. ket dolgot kell betartani, a tobbi sima betanitott munka.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #77 üzenetére

    [link] itt vannak európai adatok az autók átlagéletkoráról. Kicsit régebbiek az adatok, azóta öregedett a járműpark. Amúgy igaz, amit mondasz, önmagában az átalagéletkor nem mond sok információt, de országok közti összehasonlításra jó.

    Az autógyártó kétféleképpen nem tudja engedni
    - hardveresen teszi nehézzé a cserét - pl. modulokba szervezi a cellákat és csak modulonként engedi cserélni. (Mittudomén, balesetbiztonsági okokból a modult kiöntik ragasztóval vagy műgyantával). Ez kevésbé aggasztó és megkerülhető lesz szerintem.
    - szoftveresen gátolja a cserét. Ez a nehéz dió, mert mindenki automatikusan, mobilneten frissülő szoftvert akar tenni az autóba. Egy 15 éve legyártott, eprom-ra égetett szoftvert ki lehet tapasztalni, akár körbe is lehet hackelni. Egy kéthetente frissülő szoftvernél ugyanez sokkal nehezebb.
    A Teslánál ez a szoftveres környezet a mindennapok része, a többi gyártó ezerrel fejleszt ilyen irányba, természetesen iszonyatos lemaradással.

    Totál off, de mostani helyzet kb. olyan, mint amikor a lovasszekér gyártók rájöttek a 20. század elején, hogy az autózás a jövő, és sajnos ők ahhoz pont nem értenek egyáltalán . Na ugyanúgy néznek bután a mostani autógyártók is arra, hogy mit csinál a Tesla.

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #78 üzenetére

    " Kicsit régebbiek az adatok, azóta öregedett a járműpark"
    Ketlem :) Az elmult 2-3 ev inkabb arrol szolt, hogy mennyi autot csereltek le. Szerintem most jobb az adat. Persze nem drasztikusan, de ha van az embereknek penzuk, akkor szivesen cserelnek ujabbra (pl. nalunk mind a ket auto lecserelodott, es a csaladban is ujult egy auto a kozremukodesunkkel). Talan ott lehet "oregedes", ahol eddig nem volt vagy nem volt masodik auto, es most valami regit vettek, na ilyen meg van szinten a kornyezetemben.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #79 üzenetére

    [link] a ksh szerint örgedett a járműpark. A te szubjektív érzéseid szerint lehet, hogy fiatalodott.

    [ Szerkesztve ]

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz cucka #76 üzenetére

    Az autógyártóknak mi köze lesz hozzá? mi az hogy menyire engedik majd :D

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #80 üzenetére

    Mea culpa. Igen, nem gondoltam volna az utobbi evekre. Nem csak szubjektive, hanem gazdasagi folyamatok oldalarol sem.

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz fatal` #68 üzenetére

    Te el vagy tévedve nagyon de nagyon de nagyon pl. ha cseréled az akkudat majd egy maszek villanyautó szervizben mondjuk 10 év múlva egy felújítottra az nem 3 m lesz hanem pár száz ezer mivel otthagyod a tied amiben van egy elég komoly technológia cserébe kapsz egy felújítottat ne a mostani árakkal számolj már... hanem a 10 év múlvaival pl számítástechnika egy valaha 1milliós processzor most pár ezer ft miért mert? eljárt felette a technológia mostani kocsikba sem lehetetlen egy modernebb akkut beletenni de mivel még nincs a világon 10 millló elektromos autó sem nem alakult ki az erre épülő piac. Most jelenleg a felfutási szakasz van de 10-15 év múlva egész más lesz a helyzet akkor már lesz a piacon 30-40 millió villanyautó ami már egy komoly piac meg fogja érni utángyártani cellákat és, 10 évmúlva nem 1-2 olyan műhely lesz ahol, ilyenekkel foglalkoznak

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz cucka #78 üzenetére

    Teslát is simán kijátszák barátom nincs a világon feltörhetetlen rendszer a magyar programozok meg amúgy is világhíresek úgyhogy ez nem érv.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #82 üzenetére

    Ha megnézed jobban a számokat, kijön belőlük pontosan az, amit te mondasz-érzel.

    A válság utáni években 0.6 évvel örgedett az autóflotta minden egyes évben. Mostanában ez az öregedés évi 0.1-0.2. Ez azt mutatja, hogy tényleg rengeteg új autót vesznek.
    (Ha belegondolsz, egy autó 1 év alatt pont 1 évet öregszik, szóval rengeteg fiatal-új autót el kell adni ahhoz, hogy ez a 0.1-es szám kijöjjön)

    (#81) Man0gatya
    Úgy korlázották, hogy a szoftver észreveszi, hogy okosba' piszkáltad az akksit és letilt, el se indul az autó. Egy elektromos autót a szoftver működteti, teljes körűen, 100%-osan csak szoftver. És az autó kéthetente lefrissíti magát automatikusan. Sok sikert a kókányoláshoz!

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #84 üzenetére

    Most ez itt tényleg off, de a magyar programozók legfeljebb a te fejedben világhírűek. Tudom, kiábrándító, de Magyarország egyáltalán nem IT nagyhatalom - Albániához képest nyilván jól állunk, de ne ez legyen már a mérce.

    Amúgy persze, minden feltörhető, de a folyamatos szoftverfrissítések miatt az exploit-ok nagyon hamar el is avulhatnak. Lehet, hogy a Teslát nem zavarja ez annyira, mert nekik úgysincs rendes szervizhálózatuk. De a VW-nek ott van több ezer szervize, akiknek nem lesz munkájuk. Lehet ők kevésbé jófej módon állnak majd ehhez.

    [ Szerkesztve ]

  • Nekton

    aktív tag

    szkeptikus vagyok az elektromos autózás felfutásával kapcsolatban. A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Ha csak kis hazánkból indulunk ki, ahol az engedélyel rendelkező villamosáram termelő vállalkozások beépített (!) teljesítménye 8GW - mely folyamatosan csökken - és csúcsfogyasztása kb. 6,3GW - mely folyamatosan nő - nem fogja tudni megtermelni azt az energiamennyiséget, ami az elektromos autózás ellátásához szükséges.
    így is a fogyasztás 1/4-ede importból van fedezve, mely részarány szintén folyamatosan nő. Itt még számba sem vettük a tényt, hogy jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz.

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni, ami az akkumulátorok gyártásához kellene. Ez szintén hátráltatja mind a felfutást, mind az árak várt csökkenését.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli. A jelenlegi energiamixxel számolt kalkulációk ráadásul nem is számolnak a hálózatbővítés energiaszükségletével, ami szintén csak rontani fogja az eddigi nem is derűs számokat.

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év). Addig reményeim szerint kibontakozik valami más, dokkal egyszerűbb és valóban környezetkímélő alternatíva. Én a hidrogéncellát látom még esélyesnek valamilyen vegyi bontási eljárással helyben a járművön.

    [ Szerkesztve ]

  • fatal`

    titán

    válasz Man0gatya #83 üzenetére

    Te vagy eltévedve, ha azt hiszed, hogy olcsón kapsz majd akkut 10 év múlva. Egyrészt nem valószínű, hogy hatalmas technológiai robbanás lesz, de ha mégis, akkor sem kapsz majd 200 ezerért komplett akkupakkot.

    Maximum valami kínai szart, sok sikert hozzá, hátha felrobban, mint a telefonhoz utángyártott akkuk.

    Plusz ez senkinek sem lenne érdeke, most sem kapsz gyári turbót tizedannyiért a tízéves autóhoz...

    Lehet a 3 millióval túlóztam, de te is a 300 ezerrel. Ráadásul 10 év felett ezek az autók pont emiatt a probléma miatt eladhatatlanok lesznek, az értékük a béka segge alá fog esni.

  • cucka

    addikt

    válasz Nekton #87 üzenetére

    A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Exportálni-importálni lehet, része a mindennapjainknak. Tárolni nehéz, ez igaz.
    Az autók hőskorában ugyanez volt, amikor mindenki lóval járt, akkor se voltak benzinkutak meg olajfinomítók meg semmi egyéb.

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni
    Ha a lítiumra gondolsz, ez egy kicsit tévedés. A lítium az egyik leggyakoribb elem, annyi van belőle mint a szar, sose fog elfogyni. Az egyetlen baja, hogy a kínai lítium eddig annyira olcsó volt, hogy nem érte meg kitermelni a fejlett világban. (Elég drága és környezetszennyező dolog). Ha fogyóban lesz, a termelői kapacitás ki fog épülni, pont úgy, ahogy olajtankerek sem léteztek az autók elterjedése előtt.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli.
    Mivel a nyugati világban az emberek 60-70%-a városban él, a szűk környezet kimélése eléggé nagyon fontos dolog. Ha nem hiszed, tölts el negyed órát a Blaha Lujza téren a 7-es busz megállójában, szippants jó mélyeket ahogy elhaladnak az Euro nullás Ikarusok, rövid időn belül elektromosautó-párti leszel.
    Ami tény, az a gondolat, hogy napi 40-50-80 kilométert vezetsz egy 2 tonnás autót egyedül pusztán azért hogy bejárj dologzni, na ez nagyon környezetszennyező, mindegy, mi hajtja az autót.

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év).
    Ha jól emlékszem, a VW már bejelentette, hogy bele sem kezd a következő generációs belsőégésű motorok fejlesztésébe. Minden jel arra mutat, hogy a személyautóknál elég gyors lesz ez a felfutás.

  • Máté94

    addikt

    válasz Nekton #87 üzenetére

    Mert az üzemanyagcellához nem kell akkumulátor, ugye? :DDD :U

    Oh, és egyáltalán nem földgáz lepárlásával nyerik a hidrogént, ami egy igen CO2 igényes feladat, borzalmas hatásfokkal. Ja, hogy ezt még dízel kamionokkal teríteni kellene... Aha.

    Környezetkímélő. Ja, nem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Nekton #87 üzenetére

    " jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz"
    Cserebe lehet kiseromuvekkel kvazi-helyben megtermelni. A tarolas az lehet gond, de ha pl. egy ingazasra hasznalt auto akkuja tud egy hetet, akkor a hetvegi megujuloval toltes is eletkepesse teszi (mar most is). Mas tarolasi modok meg barmikor johetnek (pl. ha mar hidrogenes az auto, mert vizbontas es egetes, ezek alapjan nem tunik lehetetlennek egy hidrogen alapu tarolas a nappali napsutestol az ejszakai toltesig, szigetuzemmel aka'r - nem, gozom sincs hogy hol all a technologia ehhez, csak mondtam egy out of the box otletet).

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #85 üzenetére

    Koszi, jogos, ennyire nem neztem :) De teny, ennel is jobb eredmenyre szamitottam.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #91 üzenetére

    Ez a kiserőműves dolog igazából nagyon nem hatékony, komoly állami támogatások nélkül nem életképes.
    A tárolással az a probléma, hogy az elektromos hálózat váltóárammal működik. Oda-vissza alakítani nagyon veszteséges, a váltóáramot pedig nem lehet tárolni. Szóval olyan problémákat nehéz megoldani emiatt, hogy ha este munka után mindenki hazaér és rádugja az autóját a töltőre, akkor azt a tüskét hogy szolgálja ki a rendszer. Kéne valami buffer, de váltóáramra azt nem lehet ugye.

    Ha belegondoltok, innen nézve már nem is akkora baromság a Paksi erőmű bővítése, meg az arra elköltött rengeteg pénz.

    (Egy jó analógia - a tengerből ki tudsz merni egy vödör vizet és tudod is tárolni, de a tenger hullámzását nem tudod belerakni a vödörbe sehogy sem)

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz cucka #93 üzenetére

    1. a megujulobol azert van ami egyenaramot termel, tehat eleg a tarolas _elott_ nem atalakitani (napelem)
    2. miert is kene este hazaerve radugva a toltore tusket okozni? mar masik topikban is irtam: szerencsere itthon van ra muszaki lehetoseg es van hasonlo jogi szabalyozas, egyszeruen kell adni egy tarifat az e-autosoknak - vagy a vezerelt egy uj csoportjakent, mas jogi eloirasokkal, vagy akar tok mas tarifaneven (en egyebkent mar egy ideje onkentes alapon 00:05-tol toltok)
    [Pakssal nem az a baj hogy bovitik, hanem hogy milyen szerzodessel... en zold vagyok de megis atomeromu-parti]

  • julius75

    aktív tag

    válasz cucka #93 üzenetére

    Az elköltött pénzzel nincs is gond, az ellopottal viszont annál több....... :(((

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #72 üzenetére

    "viszont egy villanymotort meg nehéz úgy megcsinálni hogy ne bírjon 1 millió kmt ez a különbség. "

    Aha igen, azért hasal el pár év után simán még a neves gyártóktól származó mosógépben, porszívókban is! Tényleg ne fárasszuk egymást! Period!

    Axioma
    "ma is kapsz nokia3310-hez kinaiaktol"

    És Te megbíznál egy kínai vacakban, amikor közismerten a legnagyobb biztonsági kockázatot egy e-carban éppen az egyébként rendkívül gyúlékony Li-ion technológia jelenti? Mert én nem!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #79 üzenetére

    "pl. nalunk mind a ket auto lecserelodott, es a csaladban is ujult egy auto a kozremukodesunkkel"

    Rengeteg érvelési hibát követsz el amiatt, hogy magad szűk életéből képezed le a világot! Csak objektív számokkal lehet komolyan vitázni, személyes szubjektív elképzelésekkel nem!

    A tudomány a valóság költészete!

  • axioma

    veterán

    válasz Vesa #96 üzenetére

    A 3310-es akku annak szolt, hogy mennyivel a gyartas utan me'g van. Mert az akku az nem all annyi parameterbol, mint az auto legtobb mas alkatresze, hogy gyari doku nelkul kimaradhat a masolasnal valami fontos. Ez csak egy akku, ha van ra kello kereslet, reprodukalhato.
    A masik hsz-odra: mint kiderult a statisztikak is alatamasztanak, csak nem csapott at az atlag novekedesbe, csak oregedes-lassulasba. De oda is irtam, hogy az csak pelda volt... elhiszem, hogy valaki naponta eloveszi a 22 eves dizelet, idonkent odafustolnek az orrom ala a dugoban :( [nem veletlen, hogy eloszeretettel engedek be zold rendszamos autot magam ele - megjegyzem engem is hamarabb beengednek mint a teljesen hasonlo stilusu suzuki alto-val engedtek egy eve...]

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #98 üzenetére

    A füstölő dízel azért hibás érvelés, mert számtalanszor elmonták már, hogy mára sikerült olyan szintre levinni a CO2 emissziót, hogy az már gyakorlatilag alig szennyez. Márpedig az összehasonlításban új autókról beszélgetünk, hogy ott megéri-e az e-car, vagyis csúsztatás idekeverni a 20 éves füstölgő dízelt.

    Igazából én is zöld vagyok, csak abból a fajtából, aki a tudományt is szereti és ismeri! A zöldek 95%-ka sajnos nem ilyen, ezért fordulhat elő, hogy a napelemes rendszert és az e-cart zöldnek tartják, holott jelen számítások szerint gyakorlatilag semmivel nem tisztább és nem zöldebb! Értem én, hogy a Blahén közvetlenül kicsit tisztább lesz a levegő, de összességében a bolygó terhelése oktányit sem csökken, tehát természetesen végül ugyanúgy minden ember meg fogja szívni! Legalább is, ezekkel a megoldásokkal. Mert lennének sokkal hatékonyabb módszerek, de azok egy átlagember számára értelmezhetetlenek mert nem látnak tovább a szűk kis környezetüknél, ezért a politikusok és a cégek sem ebbe fektetnek, hanem jól hangzó, ámbár értelmetlen marhaságokba.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Nekton

    aktív tag

    válasz cucka #89 üzenetére

    A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Exportálni-importálni lehet, része a mindennapjainknak. Tárolni nehéz, ez igaz. - Ebben a pillanatban 2GW az import és ez növekvő tendenciát mutat. Szerinted mennyi importot bír el a hálózat egy 6,3GW csúcsfogyasztású hálózaton? Szerinted mennyi idő alatt fejlesztik, hogy pótolják a növekményt?

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni
    Ha a lítiumra gondolsz, ez egy kicsit tévedés. - Nem csak a lítiumra gondolok.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli.
    Mivel a nyugati világban az emberek 60-70%-a városban él, a szűk környezet kimélése eléggé nagyon fontos dolog. Ha nem hiszed, tölts el negyed órát a Blaha Lujza téren a 7-es busz megállójában, szippants jó mélyeket ahogy elhaladnak az Euro nullás Ikarusok, rövid időn belül elektromosautó-párti leszel.
    Ami tény, az a gondolat, hogy napi 40-50-80 kilométert vezetsz egy 2 tonnás autót egyedül pusztán azért hogy bejárj dologzni, na ez nagyon környezetszennyező, mindegy, mi hajtja az autót. - Pont ezért írtam, hogy "csak a szűk környezetet kíméli".

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év).
    Ha jól emlékszem, a VW már bejelentette, hogy bele sem kezd a következő generációs belsőégésű motorok fejlesztésébe. Minden jel arra mutat, hogy a személyautóknál elég gyors lesz ez a felfutás. - Mi lenne az a következő generációs belsőégésű motor? Gazdaságosan a belsőégésű motor már nem fejleszthető tovább. Ez a technológia elérte a korlátait. Mit tudnának még fejleszteni? Kvótát csökkenteni egyértelmúen csak a zéró emissziójú autók részesedésének növelésével lehet.

Új hozzászólás Aktív témák