Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #77 üzenetére

    [link] itt vannak európai adatok az autók átlagéletkoráról. Kicsit régebbiek az adatok, azóta öregedett a járműpark. Amúgy igaz, amit mondasz, önmagában az átalagéletkor nem mond sok információt, de országok közti összehasonlításra jó.

    Az autógyártó kétféleképpen nem tudja engedni
    - hardveresen teszi nehézzé a cserét - pl. modulokba szervezi a cellákat és csak modulonként engedi cserélni. (Mittudomén, balesetbiztonsági okokból a modult kiöntik ragasztóval vagy műgyantával). Ez kevésbé aggasztó és megkerülhető lesz szerintem.
    - szoftveresen gátolja a cserét. Ez a nehéz dió, mert mindenki automatikusan, mobilneten frissülő szoftvert akar tenni az autóba. Egy 15 éve legyártott, eprom-ra égetett szoftvert ki lehet tapasztalni, akár körbe is lehet hackelni. Egy kéthetente frissülő szoftvernél ugyanez sokkal nehezebb.
    A Teslánál ez a szoftveres környezet a mindennapok része, a többi gyártó ezerrel fejleszt ilyen irányba, természetesen iszonyatos lemaradással.

    Totál off, de mostani helyzet kb. olyan, mint amikor a lovasszekér gyártók rájöttek a 20. század elején, hogy az autózás a jövő, és sajnos ők ahhoz pont nem értenek egyáltalán . Na ugyanúgy néznek bután a mostani autógyártók is arra, hogy mit csinál a Tesla.

Új hozzászólás Aktív témák