Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Urby66 #41 üzenetére

    A fogyasztás végső soron nem feltélenül az több áram miatt érdekes. senkit nem fog földhőz vágni óránként 50-60 watt/h többlet. Persze ha 28 millió ember játszik plusz 60 watt töblettel azt már utálhatják a jegesmedvék.....
    ami talán érdekesebb a kérdésben azért a plusz 60 wattot ki is kell hüteni a procitól. a hő töbletet ki kell vezetni a házból.
    Ez drágább házat jelent(adott esetben több ventivel(több zaj) jobb minőségü nagyobb teljesítményű hűtést, ami szintén drágább....
    Ráadásul mikor tombol a nyár van vagy 39 fok és az ablakon kitekintve fél tucat döglött jegesmedve hever az utcán,(meg föttek a bundájukban) amikor erős videó kártya termeli a hőt a gépben. és a beszivott külső levegő már alapból 37-38 fokos..... azért hatékonyabb a hütés ha csak 20 fok jön be kivülről. Tehát amikor mérlegel az ember hogy a TDP 65 wat 95 watt vagy 127 watt......... akkor a nyári kánikulára is gondol. Hogy fogja majd birni a gép.... le fogok vajon fagyni a melegben?????? Havonta egyszer fagyok le melegben vagy naponta 5-szőr???? Nem a 60 watt áram árán agyal az ember, hanem a nyári kánikulában a hűtésen....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz kolopele #27 üzenetére

    Ez erősen függ a játék által igényelt magok (vagy szálak) számával.
    Tehát ha van egy 4/8 procim és futattok rajta egy oyan játékot, ami monduk örül a 6 magnk, akkor jól ellesz. Persze még inkább ellesz egy 6/6-os procin. Hiszem magon futni eleve gyorsabb, mint szálakon
    Igaz azért attól is függ, hogy van szétterhelve a számítási igény a párhuzamos folyamatok közt.
    A legtöbb programot azért alapvetően úgy irják, hogy valagol fut egy fő program ág, ami a legtöbb mindent alvégez. Amikor lehetőség van a fő ággal párhuzamosan futtatni program ágakat, akkor az a rész rákerül egy másik magra vagy szálra. Ha úgy van szétterhelve a proci igény, hogy 90% a fő magon számolódik és a maradék 5 magon meg csak az összes számitás 10%-a dolgozik idönként. Akkor 1-2 mag hiánya nem fog drasztikus teljesitmény kieését okozni. Attól, hogy a program 10%-nyi számítása nem 5 magon zajlik nem igen veti vissza a teljesitményt. Majd szépen egymással osztozva időszeletekben megosztoznak a magokon. Olyan játék ahol jobban szét van terhelve a magok közti számolás már más eredményt mutat kevesebb mag esetén. Mondjuk a fő program ág csak 40% erőforrást igényel. és a maradék 60%-ot számolja a maradék 5 mag. ha a 60%-nak csökken le a számolása 3 magra, az teljesitmény esést fog okozni.
    Tehát ha egy amúgy jól széterhelt programot futattok 4/8 helyett csak 4/4-en akkor jelentüsen hiányozhat a a kieső két mag vagy szál.
    Tehát nem létezik univerzális szabály Egyrészt ahány program annyi féle módon van megírva. Így ugyan azon a hardveren is eltárően viselkedhetnek. Azt mondhatjuk, hogy ha egy prociban van annyi mag szálak nélkül, amennyi elég a jártéknak. Akkor vélhetően javul a teljesitmény, ha kikapcsolt szálakkal már kevés a mag szám a program igényeihez képest, akkor lehet rosszabbul járunk HT nélkül. Tényleg nincsen más, mint konkrét programot kiprobálni ugyan azon a hardveren. .

  • Robitrix

    senior tag

    válasz MasterMark #36 üzenetére

    Látod pont ezért nem streamelem ki a játékot. Bőven elég ha csak én röhögök a saját bénaságaimon. A dolog előnye rögtön kevesebb mag kell a prociba, mert nem kell átlagban plusz két magot rászámolni a videó tömörítésre a játék igényein túl. :)

Új hozzászólás Aktív témák