Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz Abu85 #78 üzenetére

    A konzol azért képes olyan effektekre, mert hatékonyan programozhatók.

    Vagy pedig azért mert támogatottak rajta ezek az effektek a többi plattformon meg éppen más effektek támogatottak. Függetlenül attól, hogy talán létezik vagy létezni fog rájuk egy két exkluzív effekt, a grafikát a maga teljességében szemlélve nem lehet azt mondani, hogy a next gen bármiben a PC előtt járna.

    Az új konzolok egyik képessége, hogy az IGP nincs soros feldolgozásra kényszerítve. Ma a PC-n a legnagyobb gond, hogy hiába van több TFLOPS-od, ha a parancsok feldolgozása soros. Így működik a DX és az OGL is. A PlayStation 4-ben órajelenként 9 (65 állhat sorban) parancs dolgozható fel, míg az Xbox One-ban ugyanennyi idő alatt 4 (18 állhat sorban). Ez lehetővé teszi az asszinkron munkavégzést, amikor egy feladat teljesen átlapolja a másikat, hiszen nem ugyanazokat a részegységeket használják.

    Ehhez nem értek, számomra csak a végeredmény számít, ami 2014 ben tudjuk, hogy éppen hogy néz ki.

    Másrészt biztos vagyok benne, hogy a dVGA+DX páros is fel tud mutatni egy két olyan technikai paramétert, amivel messze a konzolok előtt jár.

    Részben ez vezet ahhoz, hogy egy átlagos, de jól optimalizált játék GPU-kihasználása 40-60% közötti

    És ha csak 40-60% a GPU kihasználtság (BF3 ban meg 1-2 játékban láttam én már jóval többet is) akkor ugye ez azt jelenti, hogy egy 2X nyers teljesítménnyel rendelkező PC-dVGA hozza a konzol látványvilágát, az 1-2 esetleges konzol exkluzív featuret leszámítva? A gyorsabb dVGA-k már most leduplázzák a
    PS4 GPU-ját, és ugye nincs okunk azt feltételezni, hogy a GPU fejlődés megáll a közeljövőben.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák