Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz Ren Hoek #50 üzenetére

    Nézd, ha nem kérhető tőlük akkor kiktől?
    Driver fejlesztők? Ufók? A kód írja meg magát?

    Jó, hatékony kódot akarunk de ez nincs ingyen. Eddig volt vastag drvier és api, látszik, hogy nincs lehetőség előbbre lépni. A világ meg ilyen, hogy eladni csak újat tudsz. A régit nem kell 10x megvenni mert felesleges.

    És egyébként ez nem újdonság... nem technikai korlát vagy bug mint sokan látják. Maga szintű programozás soha nem lesz hatékony többféle architektúrára mert többféle és mert te nem optimalizálsz alacsony szinten. A fordító fordít... jó nagyot, sokféle hw-s megoldásra.

    Szóval ez elvi probléma amit ennélfogva soha nem fognak tudni megoldani. Vagy alacsony szintű kód kell és az hatékony lesz, de ahány architektúra annyiféle kód kell. Vagy magas szintű kód és imádkozni egy jó/okos/nagyonszuper fordítóért ami megoldja minden hw-re. Vagy harmadik megoldás, hogy egyféle hw architektúra van és nincs fejlődés. Ez se túl jó.

    Eddig ment a hw fejlesztés azonos paraméterekkel könnyedén. 5ft-ból jött egy 2-3x teljesítményű cpu és gpu. Semmi nem hátráltatta, hogy ugyanaz a szar kód+api+driver gyorsabb legyen. De ez leállt elég régen.
    Ezért írtam a cpu-kat. Az x86 kódok is kis hatékonyságúak sokszor, 10-20 éves foltozgatott szarok. Ezekbe nem ölt senki energiát mert valóban sok kell hozzá és olcsóbb volt az új chip alacsony hatásfok mellett is.

  • sb

    veterán

    válasz KillHates #46 üzenetére

    Így van.

    És x86 fronton is ez megy. Energiahatékonyságban van előrelépés, nem is kicsi, de abszolút mértékben nincs semmi. Egyébként szükség sincs rá. Átlaguser egy Bay Trail-el vagy i3-ig bezárólag elvan bármivel. Játékra kell több, de ott is csak az elb*szott DX miatt tehát az sem valós igény. A maradékra meg a gpgpu és heterogén kód lenne jó ami megint sw oldali fejlesztés.

  • sb

    veterán

    válasz Ren Hoek #30 üzenetére

    Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?

    Épp azért, hogy ne haljon meg. A munka büdös... persze most ezt degradálom, de a költségek kordában tartása tényleg fontos. Viszont fordítsuk már meg, mert megélni meg szeretnének egy piacból ami döglődik. Ehhez tenni kéne... Ha sw-ből kijön 1.5-3x teljesítmény egy adott hw-ből akkor nem látom értelmét, hogy a hw-s +10%-os előrelépéssel vacakoljanak. Az az ami drágább.
    Előrelépni meg kell mivel ugyanazt nem adhatod el évekig. Sw-ben sem.
    Szóval ezért kell vele foglalkozni.

    Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög.
    Ha ezen a módon állnak hozzá akkor biztos vége lesz. De nem a DX12 a szög, hanem a hozzáállás.

    Szóval ne a csík tolja már a repülőt.

    szerk: Dvga fejlesztés is azért áll mert nincs hova előrelépni a jelenlegi struktúrában. Hw-ben hova lépnél előre mikor 2-300W monstrumok hozzák csak a top teljesítményeket? És közben meg mit csinálsz a 6-8tflops kártyákkal? 40-50%-os kihasználtság mellett meg draw call (cpu) limittel? Akármilyen vga-t tehetsz a gépbe, sehova nem tudsz előrelépni. A hw-s fejlődés leállt. Cserébe sw-ben meg épp nagy potenciál van.

    (Persze hw-ben is biztos lehetne fejlődni, de nem a jelenlegi struktúrában. Mondjuk raytrace felé... de azzal a fejlesztőket hímes tojásként kezelőknek megint bajuk lenne, mert új sw-ket kéne írni nulláról.)

Új hozzászólás Aktív témák