- LTE frekvenciák
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Magisk
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Day 'n' Nite #3 üzenetére
Az Intel hivatalos Androidot csinál. Ezt a Google-lel készítik, és alkalmas lesz a termék az Android Markethez is (ha kifizeti a gyártó a licencet). Ez egy nem hivatalos Android port (nyilván segít itt is a Google, hiszen valamilyen szinten Android), aminek a hátránya, hogy nincs Android Market, de van már AndAppStore, ahol hivatalos és nem hivatalos Android portokra is mehetnek fel az alkalmazások.
A hivatalos x86-os Android lényegében mehet bármire, Intel, AMD, VIA. Nyilván a gyártóknak biztosítani kell hozzá a drivereket, melyeket lehet implementálni, vagy utólag odaadni a partnereknek, ahogy az jobban tetszik. Az eredmény szempontjából ugyanott vagy.
Az AMD azért kezdett bele ebbe a nem hivatalos Androidba, mert a Google hivatalos portja kvázi ugyanazokat fogja kínálni, mint az ICS 4.0 ARM verziója. Egy-két eltérés lehet. Az AMD viszont többet akar, mert a hivatalos Android 4.0 biztos nem kap OpenCL támogatást, és a videokódolásra is a Google saját API-jai vannak. Ez a legtöbb telefonnak és tabletnek, illetve az Intel számára megfelelő, de a Fusion sokkal többet tud ennél, így az AMD még az OpenVideo Decode API-t is implementálni szeretné. Ezt hivatalos portnál nem lehet megtenni. A dolog lényegében egyszerű. Az OpenCL és az OVD API implementálásával az Androidon lehetőség lesz a GPGPU-s kódok implementálására. Elsődlegesen a két API párosításával a videók HD felskálázása lehetséges valós időben, illetve szintén valós időben kreálhatók extrák a videókra, ilyen lehet a rázkódó kamera jelenségének csökkentése, vagy különböző smoothness algoritmusok befogása.
Szintén opció a C++ AMP implementálása, aminek ugye az AMD a hivatalos terjesztője a nem Windows operációs rendszerekre. A Microsoft csak a saját rendszereivel törődik, míg az AMD a megbízott a többi operációs rendszer esetében. Ezért nem tetszik sok gyártónak a C++ AMP, mert biztosak benne, hogy az AMD SDK-ja AMD rendszerekre fogja optimalizálni a kódot. Ezért hozta létre az NVIDIA az OpenACC-t, mert a C++ AMP esetében túl kicsi a befolyásuk a Microsoft és az AMD puszipajtás viszonyát nézve. Ugye a C++ AMP-vel az NV, mint windowsos platform számol, hiszen ott az MS a terjesztő. Más OS-en hátrány, hogy az AMD a terjesztő (már ugye a konkurensek számára hátrány, az AMD-nek előny, esetleg az ARM-nak lehet még előny, mert ők is puszilkodnak az AMD-vel manapság).Sok itt a helyezkedési verseny. Az világos, hogy az Intelnek nem jó a most elkészült Android, még ha telepíthető is. Az AMD a fejlesztésekbe olyan extrákat von be, amit az Atom úgy sem tud kihasználni. Ráadásul az Android Market hiánya érvágás lehet. Persze van workaround, amivel telepíthetőek az Appok, de az nem egy bökésből áll, hanem legalább ötből. Az AndAppStore tehát a legegyszerűbb alternatíva, mert az kvázi úgy működik, ahogy az Android Market. Böksz oszt települ, parasztosan mondva.
Nyilván a lapkák fejlődnek, és az AMD, illetve lassan az NVIDIA is többet szeretne. Nem érdekli őket, hogy a konkurensek le vannak maradva a GPU szempontjából, a fontos, hogy a saját platformjaikat a legjobb módon szolgálják ki. Na most a Google annyira nem rajong még az OpenCL-ért, pláne nem a CUDA-ért. Ennek az az oka, hogy az Android Market alkalmazásai egyszerűen vannak kategorizálva. Van egy minimum Android verzió, amire még telepíthető. Ezt a júzer baromira egyszerűen ellenőrzi, hiszen a számok összehasonlítás még a többségnek megy. Na most ide bevonni a különböző API-kat mint követelmény, csak bonyolítja a helyzetet. Pláne úgy, hogy a júzerek nagy többsége azt sem tudja, hogy mi az OpenCL, a CUDA, az AMD OVD, az NV VPDAU-ja, vagy a C++ AMP, amihez komoly implementáció kell. Ez így láthatóan nehézkes dolog. Az egyetlen út az AMD-nek, és hamarosan az NV-nek is valamennyire elszakadni az Android Markettől, és elvinni a fejlesztéséket olyan irányba, ahol ezek az extrák kihasználhatók. Opcionális lehet a Googlenek is gondolkodni a nem hivatalos marketek erősítését, mert nem csak az AMD és az NV támaszt extra igényeket, hanem a ZiiLabs is. Egy ideje fikázzák az Androidot, hogy nincs OpenCL támogatás, de nyilván valahol a Google szempontjai is érthetőek. Annyi biztos, hogy ha ennyire szegmentálódnak a gyártók igényei, akkor egyéni Android verziókkal is számolni kell, amelyek kiszolgálása egy egyéni marketen a legegyszerűbb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- TCL LCD és LED TV-k
- Apple MacBook
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
- Autós topik
- LTE frekvenciák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- ASUS Radeon HD6950 DirectCU II 2GB 256bit GDDR5 EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 Videokártya eladó
- Eladó Samsung Galaxy A56 8/256
- GPD Win Max 2 brutális handheld gaming pc makulátlan állapotban dobozával.
- AM5 Ryzen7 Win11 FullHD gamingPC 2-3év garanciával (8700G/4060Ti/32GB/1TB M2/WiFi6/BlueTooth/Win11
- Honor 400 Lite 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged