Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #86973952

    törölt tag

    válasz #86973952 #28 üzenetére

    Tegyük fel, hogy a Xiaomi annyi készüléket ad el, mint a Huawei. A kiadásaik közel sem azonosak, mert a Huawei 50 országban tolja a reklámokat, a Xiaomi meg 3 -ban. Ez csak egy sarkított példa, de ennél jobbra most nem futja. :)

    Akkor így magasabb lesz a Huawei kiadása, mint a Xiaomi -nak. Tehát nem tudja annyiért adni.

  • #86973952

    törölt tag

    válasz #86973952 #25 üzenetére

    Látom fáradok. A lényeg az lett volna, hogy nagy valószínűséggel nagyobb cégnek a jobb beszállítói kapcsolatok és nagyobb darabszám miatt kevesebbe kerülnek az alkatrészek, de mellé nagyobb kiadás társul. Ezt viszont ellensúlyozza a többi kiadási tényezőt, ami az össz. reklám-, működési-, humánerő-...stb. költség.

    Szerk.:
    A két dolog nincs arányban egymással. HA egyik oldalon global bevételt nézel, akkor ahhoz global kiadás kell.

  • #86973952

    törölt tag

    válasz #16820480 #24 üzenetére

    Pedig tök egyszerű. Van egy kiadás és egy bevétel oldal, de akkor nézzünk két fiktív kínai céget az egyszerűség kedvéért. Főleg, hogy így a hazai piac előnye is kb. azonos kiadásokat illetően.

    "X" elkölt 1 forintot kinában, meg másik 3 országban összesen 2 és fél forintot. "Y" cég elkölt szintén 1 forintot kínában, meg másik 50 országban 45 forintot. Ebben az értelmezésben egyik költ 3.5, másik pedig 46 forintot reklámra. Ez minden másra is igaz, nem csak erre.

    Szerk.:
    Csak reklám lenne és semmi más (mert ugye ezer kiadás van még), akkor 50 db 30 és 20 forintos készülékre vetítve:
    - "X": 150 forint bevétel, 3.5 forint kiadás.
    - "Y": 100 forint bevétel (nyilván nagyobb cég, nagyobb össz. darabszám, nagyobb kedvezménnyel jár a gyártás során), 46 forint kiadás.

  • #86973952

    törölt tag

    válasz #16820480 #21 üzenetére

    Kínában (vagy max. környező 1-2 országban), ami közelében nincs egy global kampánynak. Kevés külső, szponzori megállapodás persze van. Pl. OPPO - FC Barcelona. Kína nagy ország, de ezek messze nem azonos költségek. Tehát egy valódi globális hálózathoz, multihoz nem lehet hasonlítani egy olyan céget, aki a töredékét költi.

    Nincs itt rosszabb vagy jobb, csak nem egy kategória kiadásban. Sem reklámköltségben, sem működési kiadásban, sem másban. Így nehezen lehet összehasonlítani egyiket a másikkal.

    Szerk.:
    Tehát itt nem arról van szó, hogy egyik jó, másik sz*r. Csak nem véletlen, hogy ennyire nagyok a különbségek az árazásban, amire nyilván rátesz a brand értéke is.

  • #86973952

    törölt tag

    válasz mc.g #13 üzenetére

    Már nem azért, de nem egy árketegória a Huawei és a Samsung. Egyébként meg hülye lenne fillérekért cuccokat adni, amikor az egyik legnagyobb szolgáltatós beszállító. Én is így csinálnám, anno a Samsung is így épült fel.

    Az meg a másik, hogy a legtöbb kínai cég azért ad fillérekért (vagy szinte fillérekért) telefont, mert kb. tized annyi költsége van egy telefonon. Nincs reklám, nincsenek helyi képviseletek, nincs foglalkoztatás, nincs plusz rezsi, nem a gyártó köt szerviz szerződéseket, és nem is ő finanszírozza a többletköltséget. Meg persze az sem véletlen, hogy sok cég piaci helyzetéről szinte semmit nem lehet tudni, mert nem nyilvános. Csak beröffent pár számot.

    Egyébként továbbra sincs semmilyen ellenszenvem sem a Samsung -gal, sem a kínai cégekkel, de ennyire azért érdemes lenne tisztán látni.

    Szerk.:
    A legtöbben még mindig azt hiszik, hogy egy telefon az anyagköltségből és a különböző terhekből áll. A Samsung is adhatná olcsóbban a cuccait, de például az senkinek nem jut eszébe, hogy egy "kisebb" kínai cég költségvetését eltolja reklámra, vagy más egyéb költségekre. Nyilván még így is tudna faragni az árból, de minek tenné?

  • #86973952

    törölt tag

    válasz w333 #9 üzenetére

    Állítólag, ami elég irreálisnak pletykának tűnik.

    Tekintettel arra, hogy a P9 valódi arany, kínai belpiacos telefonja sem volt ennyi.

    Szerk.:
    Illetve de, mert csak a letéti díjat néztem. Ettől függetlenül elég fura lenne az 1300 dollár.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés