Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz ANOka #25 üzenetére

    tapintás érzékelést iktatja ki és helyezi át teljesen a látásra!
    A képertnyőre kényszeresen rátekintésére - ugyanakkor csak szerintem: merthogy ez megint nagyon szubjektív, attól függ, hogy ki hogyan "van bedrótozva". (pl. a műszaki agyam nem fogja fel a pénzügyi doglokat; viszont a pénzügyes nem képes egy fájlt linkelni, de keni-vágja a könyvelés mibenlétét)

    Aki rendszeresen használja az autóját, az előbb-utóbb megtanulja, hogy az adott kezelőszerveket merre találja.
    Ebben nem kételjedem, de itt is a bedrótozástól függ ez az időintervallum.
    De nem mindenki használja mondjuk napi szinten, és nem mindenki képes megszokni (nem magamról beszélek, mert én kütyübolond/b'zi vagyok kb. 37 éve...); látom a körülöttem lévő embereket, legyen akár fiatalabb, vagy idősebb: bizony nehézséget okoz nekik a túlelektronizált autóféleség. Van, akinek már a 10 évvel ezelőtti BC (board computer) is bonyolult - azok már egy infotainment rendszertől is fejfájást kapnak. Még azok is, akik az érintőképernyős telefonjukhoz szoktak.

    Tudom, erre felé megy a világ, meg a 87"-os telefonok felé, de hiába trendi, azért nem biztos, hogy jó felé.
    Tippre a környezet/hatástanulmányok ebből ki szoktak maradni.
    Bizonyos fokig maradi vagyok, de pl. a családi autónkon a kormányfűtést csak képernyőről lehet kikapcsolni. Na, persze a képernyő kifagy. Khm... hogy kapcsolom ki? Leállok, leállítom, 2-3 perc után beindítom, és akkor ha szerencsém van, akkor a kijelző már újra érzékel. Ez egy konkrét példa, ami velem történt meg. És ez bizony nincs leírva a hibajelhárítási jegyzékben. Tehát hiába olvastam el a 486 oldalas manual-t... de rátaláltam a neten, hogy nem is kellett volna leállítani, várni, hanem van egy 2 gombos újraindítási lehetőség.
    És nem csak a Fordnál van ez.
    Tehát azért arra is kellene gondot fordítani, hogy mi van, ha a képernyő megmurdel, nem? Ilyen esetekben jön a szerviz, hogy akkor majd sw-t kell frissíteni... azt' vagy megoldja, vagy nem.
    Mivel ez a tapasztalat (elég keserű, de hál'istennek 2 év! után megoldották...), ezért gondolom, hogy nem rossz, nem rossz, szép, meg csillivilli', de alapfunkciókra célszerű meghagyni a pilótavizsga nélküli verziót. A lehetőség az egyszerű használatra szerintem lehetne alapkövetelmény.

    Nem vagyunk egyformák. Nem lehet kijelenteni, hogy egyik jobb, mint a másik, mert eltérőek az igények. Inkább a "más" kifejezést használnám.
    Egyik réteg rákap erre, másik réteg elfordul/megrémül.
    Erőltetni semmiképp nem kellene, mert előbb-utóbb visszájára fordulhat.
    Ez csak az én véleményem, és természetesen tiszteletben tartom másét is.

  • válasz HThomas #16 üzenetére

    Hasonló módon egyetértek vel/tek:
    meg kell találni az egyensúlyt. Klíma, ülésfűtés, hifinek legyenek dedikált, fizikai gombjai (fizikai panelen érintőkijelző határeset, de nekem már az is kizáró ok).

  • válasz HThomas #7 üzenetére

    Igen, aztán a reptéren éjszaka beülsz a bérautóba, és nekiállsz egy órát olvasgatni, hogy melyik funkció hol van elrejtve a menü bugyraiban
    +1 :)
    Volt, hogy külföltön voltam 4 napos tréningen, több kollégámmal, és én voltam a sofőr. Nem értették, mit vacakolok este 9-kor még 10-15 percet, miután beültünk az autóba... indujjunkmán'... fáradtak voltak ők is.

    Yoke, which is a joke... (mondjuk ez először a Nissan Juke-nál jutott eszembe...)

    @#10Kinder
    Ahogy írtam, ez egyedi preferencia mindenki részéről, tehát teljesen normális a más vélemény.
    Ettől viszont ez még nem hiszti.

  • válasz Gargouille #4 üzenetére

    Számomra a fizikai gombok elhelyezkedése megszókható. A váltót sem figyelem (meg az indexet, meg a relfelktort, meg az ablaktörlőt, stb...) , amikor vezetek, mert pontosan tudom, hogy hol van, és hányadikban vagyok, és hova akarok váltani.
    A többi normális fizikai gomb is hasonló kategória.
    De hát ez megint alapvetően mindenkinél egyedi. Van aki könnyebben megszokja, van aki kevésbé.
    (Szerintem sokan azt nem veszik figyelembe, hogy egy kijelzőn változnak az elérhető funkciók.)

    mert egy másik cikk alatt pont ugyanebben a témában én már megkaptam, hogy nem igaz az, hogy a fizikai gombokat nem kell nézni, azok szerintük ugyanannyira elvonják a figyelmet mint egy touchscreen
    Akkor mehetnék oda trollkodni ;] (persze nem megyek)

  • Nem rossz dolog a digitális műszarfal, de... kell hozzá bizonyos felkészültség, érzék, értés.
    Na meg a rtmf. Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van, mi hogy működik, mi mire mit reagál, stb... Tehát kb. egy felkészítő tréninggel kellene kezdeni az autó átadását.
    Sokan pedig nem így működnek, tehát beülni, menni vele. Aztán jön a meglepi, hogy te várjál... hol van a kézifékkat? Hja, hogy gombos? uppsz...
    Az egyes "old-school" gombos megoldások eltűnésével nő a vezetés közbeni nem-odafigyelés esélye. Pl. fűtés/hűtés/klíma vezérlések. Ezek ha gombos megoldások, akkor ugyanott vannak mindig, nem függ attól a hozzáférés, hogy épp mi van a kijelzőn.
    Illetve számtalan eset van, amikor a kijelző szimplán nem működik - vagy hw vagy sw oldalról, de ez most mellékes -; na akkor mivan'?
    Tehát kitesztelni és kiforrott megoldást kiadni lenne az elsődleges. De megy ész nélkül a fejlesztés, és a piacra dobás.
    Persze értem én, hogy agilis koncepció, meg piacvesztés, meg muszáj' fejelszetni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés