Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VR6-Fan

    veterán

    válasz lenko #111299 üzenetére

    Hideg indításról volt szó!!
    szóval maradjunk annál a sarkos példánál hogy az én 1,4 benzin 2000-es polomba miért töltsek a 0W helyett
    15W-t mivel is lenne jobb nekem?!
    (gondolom a rés méret még a hideg indításhoz tartozott volna... szóval azt mondod egy comon rail dugattyún a gyűrű olajzó furatok tizedes átmérőjűek, még az én ős kövület 1,4-es benzinesembe meg van kár 2-3mm is?!)

    a meleg oldali viszkozitás teljesen külön téma, ott válasszuk is szét a szívó és túrós motorokat!

    tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus.

    netto bullshit!
    lásd pl az álltalad linkelt leírásokból, amiket csak át futottam:

    20w40-15W40-10w40-5w40
    és hogy miért baromság ez?
    mert a hideg és melegoldali viszkozitás köszönő viszonyba sincs egymással van 15W50 olaj meg 5w50-es is melegen közel azonos a viszkozitásuk, hidegen ugyan ez nem mondható el, ill amit írtál abból még mindig nem értem miért lenne jó nekem egy 20w40-es olaj mondjuk az 5w40 helyett.

    szóval akkor szerintem egyet érthetünk abba, hogy ököl szabályként véve az a jó nekünk ha hidegen minél kevésbé viszkózusabb az olajunk. (kiegészítés ként még hozzá lehet csapni, hogy nem árt ismerni hozzá a motor illesztéseit, nyílván egy tágabb illesztésű motorba nem feltétlen jó a lóhúgy hidegen, de mondjuk egy ezredre illesztett csapágyazásnál a túl nagy viszkozitás miatt nem fog felállni a nedves súrlódás, és jó darabig csak vegyesbe megy a csap....)

    (magyarul mivel legjobb esetben is vegyes súrlódásról indulunk (de inkább száraz...), nekünk valami olyan lötty kéne mint a lóhúgy a csap alá, hogy minél hamarabb felálljon a nedves súrlódás!! (sarkított példa, mert ha hidegen túl kicsi a viszkozitás akkor is megtud szakadni a film, de mivel hidegen az olaj nyomás is csillagokba van bőven elég lenne egy 100centi/stoke környéki viszkozitás 0 fokon, ami 100 foknál 10-re csökken ez lenne az ideális!)

    lássuk mondjuk egy szívó motor esetén mizu melegen, hegy menet stb legnagyobb hőterhelés 110-120 fokos olaj hőmérsékletet mérhetünk a frekventált helyeken, pl vezérmű tengely csészék alatt, ide pl egy 30-as meleg oldali viszkozitású olaj simán elég kellő mértékű olaj filmet tud biztosítani (megfelelő olaj nyomás és mennyiség esetén*), amire felúszhat a csap és folyamatosan nedves súrlódás van, ami ha nem szakad meg tökéletesen elég nekünk!

    jöhet valami túrós, legyen benzines ami jóval melegebb főleg a modern szegény keverékesek, egy karaj szerpentinezés esetén a turbina tengelyünk simán lehet 300 fokos is a csapágy tájékán!!
    ergo az olajnak is sokkal több hőt kell elvezetni, anno méregettem a vissza folyó ágba nem ritka a 200 fokos olaj sem, ahol gyakorlatilag olyan mint a víz, és a hasáb nagyon jól sül benne, szóval ide a 30-as meleg oldali v. érezhetően kevés, szépen lehet feljebb menni, a 40-es v. elég szokott lenni, de én pl pánikolós vagyok és annak aki hajtja a túrós benzinesét simán szoktam ajánlani a 50-60-as olajokat, ami turbo csapágyazás függvénye, mert ha nagyon szoros illesztésű a tám és sikló csapágy a tengellyel, akkor akár mint egy szívóhoz egy 30-as olaj is elég lehet, mert hiába a nagyon alacsony v. melegen, nem tud hova elillani az olajunk

    *és itt jön képbe a tervezet elavulás....

    sorry ha kicsit össze szedetlen vagy kihagytam valamit!

    [ Szerkesztve ]

    "Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

Új hozzászólás Aktív témák