Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rgeorge

    addikt

    válasz woodworm #70833 üzenetére

    A modem osztja tovább a WAN ip-ket, mert max. 3 MAC-nak ad, többnek nem. Ha hard reseteled a szolgáltatói routert, akkor utána újraindul az osztás. Enélkül örök életre szólna a 3-as korlát.
    Mondjuk ennek az egész kérdésnek semmi köze az eredeti problémához...

  • rgeorge

    addikt

    válasz Essejó #70828 üzenetére

    Már hogy ne osztana, UPC/vodafone/ONE koax hálózatot így megy. 5 és fél éves az AC-65P.

  • rgeorge

    addikt

    Üdvözlet!
    Az infrastruktúra:
    Szolgáltatói router (UPC/vodafone/ONE CH7465VF) bridge módban.
    Router: ASUS RT-AC65P
    Router WAN portja összekötve a szolgáltatói router-rel, ahogy kell (auto ip). Régóta ugyanazzal a kábellel, de fél éve változott a kábel, mert az internet hibák miatt sokszor kellett ki- és bekapcsolni a szolgáltatói routert, és ehhez kényelmesebb volt a szekrény tetejéről egy elérhetőbb polcra helyezni és egy ehhez egy hosszabb kábelt használni. Minden kábel CAT 5e, max. 2 méter.
    A megszakadások nem múltak el, de egy nap a ki- és bekapcsolás sem segített, az ASUS router azt mutatta, hogy a WAN kapcsolat disconnected. Ez nem a "nincs bedugva a kábel" üzenet, arra is van külön, és nem is az, hogy nem kap ip-t (dhcp), erre is külön üzenet van, ez szerintem arra utalt, hogy nem kap választ a szolgáltatói router-től. A szolgáltató router két másik eszköznek is tud ilyenkor ip címet és elérést adni, ki is próbáltam, a bekötött notebook megkapta a külső ip-t és netet is.
    Próbáltam a szolgáltatói routerben cserélgetni a kábelek bekötési helyét, a helyzet nem változott.
    Ekkor levettem az ASUS router-t is a szekrényről, hogy kipróbáljam azt a kábelt is, azzal a notebook kapott ip-t. Az ASUS router elég poros volt, így leporszívóztam, majd kipróbáltam újra a kapcsolatot a másik kábellel, és működött. Majd a régi kábellel is kipróbáltam, és azóta azzal működik hibátlanul. Azóta szakadás sem volt, legalábbis olyan nem, amit észleltünk, olyan pedig biztosan nem, ami miatt újra kellett volna indítani a szolgáltatói routert.
    Két ok lehet: az eredeti kábel kontaktja nem volt tökéletes az ASUS router-ben, ez okozhat ilyen jellegű hibát, tehát, hogy a kábelt magát érzékeli, de disconnected az állapot?
    A másik ok a porosodás, ez, illetve az emiatt bekövetkező túlmelegedés okozhatta ezt?
    Kell készülnöm arra, hogy ez az ASUS router meghibásodása, vagy annak első jele volt?

Új hozzászólás Aktív témák