- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
llaszlo
veterán
Hello
Mit lehet csinálni, hogyha csak a vezető oldali első ajtót nyitja a kulcs? Úgy emlékszem, hogy amikor megvettem a múlt héten, akkor még minden ajtó kinyílt. Most viszont már csak a vezető. Hiába nyomom meg kétszer egymás után a gombot. Kerestem már itt, de nem találtam rá megoldást.
Megani II 2004-es szedán. -
Xantomas
őstag
Robibá!
Elméleti kérdés, ami nem nagyon áll nekem össze, tünet, vagy fícsőr.1.9 dci-nél elektromos nívó értéke, indítás után bizonyos helyzetekben, de fixen, totálisan eltér a pálcáson mérttel. Pálcás szerint 3/4, elektromos nívó szerint 1/4, de volt, hogy azt mondta, hogy túl nívó alatt van. Az miért van? A következő inídásnál, ha már üzemmeleg a motor, akkor ugyan azt mutatja mind a kettő. Ezt leginkább az után veszem észre, amikor hosszan, sokat (200km+) nagy sebességgel (szigorúan max 140-nel ) pályázok. Másnap, teljesen lehült motornál jön ez ki.
1. DPF miatt gázolaj van a motorolajban, amit egyszerűen nem tud rendesen kezelni az elektromos nívó, viszont a magasabb hőmérséklet miatt nem tud úgy ugyan jól emulziót alkotni, és felúszik az olaj tetejére miközben kihül? Ugyanakkor nincs gázolaj szaga, a pálcáról letörölt olajnak.
2. Létezhet, hogy a Verylube turbo miatt nem jó az emulzió, és kiválnak az összetevők az olajból?
3. Nem átlagértéket vesz az elektromos nívó, hanem egy pillanatnyi értéket, és azt tárolja el, jelzi ki, egy az utáni időpontban, amikor már dolgozik a szivattyú, és a karterban csökken a szint, mert a blokkban locsolja szét, csak a pályázás miatt nem keveredik a gázolajjal, hanem pont kiégette már belőle mindet, és ezért nőtt a viszkozitása.
4. Ne foglalkozzak vele, ez ilyen, az elektromos nívóra, max akkor figyeljek, ha azt mondja, hogy kevés az olaj, és csekkoljam le a pálcával.
5. Szar az ELF FullTech FE, és annak a jele, hogy öregszik az olaj, cserélni kellene, mert öli a pályázás. (Az utóbbi 2 hónapban 6e km ment a motorba, szóval elég sokat volt használva, vegyesen pálya, román utak, ebből adódóan sok hegymenetben előzés padlóval, sok gyorsítás)6. Kapjam elő a diagot, és amikor ilyet tapasztalok, akkor mentsek le mindent, amit lehet, és nézzek élő adatokat. De ha igen, akkor mit?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
őstag
Sziasztok,
Nem igazán márka specifikus hiba, de...gondoltam itt kérdezek először, ha már van ilyen topik.
2012 -es Renault Laguna III. Grandtour 1.5 dci.
Kezdem az elejéről, de nem lesz rövid...
Éppen vidékre tartottunk, amikor megadta magát a bal első kerékcsapágy. Nem állt be, de szinte minden hibaüzenetet kidobott az autó, ami állítólag ilyenkor normális. Plusz kilőtt egy csomó mindent (pl. tempomat), és nem volt az igazi a menetstabilitása sem. Ezt javíttattuk is a csapágy cseréjével. Illetve a szervizben kiderült, hogy az ABS jeladóból is új kell. Eddig nincs is probléma, mert ahogy informálódtam ez előfordul.
Aztán mentünk vele már vagy 300 kilométert (többnyire autópályán), és megint visszalökte azokat a hibákat, ami a javítás előtt. Mivel nem kaptam egyből időpontot a szervizben (most már pesten), így óvatosan, rövidebb távon használtam az autót. Nem is volt egyébként probléma, hibákat sem dobott ki az autó.
Végre eljött az időpont, erre a szervizben nem tudták kiolvasni a hibákat. Mert nem kommunikált a gép az autóval. Elmentem utána a Renault szalonba, hogy kérjek diagnosztikát, de ők csak augusztus végére adtak volna időpontot. Ami azért gond nekem, mert a hónap vége felé lenne egy elég fontos családi látogatásunk, amire mindképpen kellene az autó.
Elmentem Stefimesterhez, aki bár szabadságra készült, de nagyon rendes és készséges volt. Beolvasta a hibákat, amit kitörölt és elmentünk tesztelni az autót. Hogy meglássuk miket dob vissza, mert lehet nem mindent töröltek az előző szervizben. Volt nagyobb sebesség, nagy fordulat, tempomat, kanyar...minden. Semmilyen hibát nem adott vissza. Utána kimentem autópályára tesztelni hasonló módon, de ott sem volt semmi hiba.
Mai napon kanyarodtam ki egy parkolóból, és gyorsításkor (vagy lehet a kanyarodástól/-után) megint kidobta a hibákat. Megint bementem pár szervizbe, és végül hétfő délutánra sikerült találnom egy időpontot, amikor le tudnak futtatni egy diagnosztikát. Amiből valószínű kiderül mi a hiba.
Azt mondták több helyen is, hogy a legutóbb cserélt csapágy vagy jeladó meghibásodására gyanakszanak. Bár nem örülök, de eddig rendben is lenne a dolog...DE! amikor hazaértem és tekertem kormányt, akkor vettem észre, hogy a bal első keréktől nyikorgó hang jön, ha jobbra tekerem. Ez új hiba.
Nem tudom mennyi szerelő van itt a témában (ezért elnézést kérek), de van ötletetek a hibajelenségre. Előfordulhat az, hogy nem a cserélt alkatrészek okoznak ugyanilyen hibát, hanem kerékcsapágy hibája miatt más alkatrész is sérülhetett? Mert ugye olyankor nem sima a kerék mozgása, ahogy a videókon láttam.
Vagy a keréknél lévő nyikorgás ezzel a problémával nem függ össze, de következhet belőle?
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
rob210
Topikgazda
Nem akarlak elkeseríteni, de mostanában sok rosszat hallok stefiről is. (Nincs személyes tapasztalat)
De kezdjük a hibafeltárást, kerékcsapágy cserénél az ABS jeladó ugrik, mert belesül a csonkálványba és némelyiket úgy kell kifúrni.
Ha kicserélték a csapágy jeladó kombót, majd 300km ig nem volt gond, akkor a szervízben minden hibát kitöröltek! Ez baromság, hogy nem.
Tudni kéne a hibakódokat amiket visszadobott az autó. Illetve kerékperdületi értékben van-e eltérés?
Ellenőrizni kéne a másik oldali csapágyat is!
Én csapágyat csak párban cserélek, pont ezek miatt a szívások miatt.
Volt egy srác aki hetekig szívott vele, mire mind a 2 csapágyat kicseréltem neki fag-ra azóta nem hallottam róla.Egyszóval kellenének a hibakódok, vagy rá kéne tenni clipre!
Renault power
-
őstag
válasz rob210 #82962 üzenetére
Azt majd hétfőn tudom meg, de gondolom sok mindent vissza fog jelezni. Azt mondták ilyenkor a teljesítményt is visszaveszi és nem ritka, hogy dob ki henger hibát is. Legalábbis két helyen ezt mondták.
Illetve azt mondták lehet a jeladó is hibás, meg hogy van valamilyen érzékelő rész a csapágyon/csapágynál, amire lehet még gyanakodni. Nem tudom, hogy jól írom -e, mert nem igazán értek hozzá.
Elvileg a diagnosztika vissza tudja jelezni, hogy melyik helyen van gond a jeladónál. Már ha valóban ez lesz a hiba.
Amúgy a bal első nyikorgós probléma nem okozhatja ezt? Vagy az sanszos különálló probléma?
Szerk.:
Jah köszi, gondoltam erre én is. Szólok majd nekik, hogy a jobb elsőnél is nézzék meg.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
rob210
Topikgazda
Na akkor hogy értsük egymást..
A kerékcsapágynak a külső porvédőjébe van integrálva egy mágneses impulzus adó gyűrű.
Erről veszi az abs jeladó a jelet és továbbítja a fedcompba.
Ami jelet ad a kilométer órának, (sebesség jeladó kiküszöbölése) valamint vezérli a tempomatot , az abst, és az espt, már ha van.Ha rosszul préselték be a csapágyat, vagy olcsó gagyi alkatrészt tettek be a gyári helyére, akkor az teljes elektromos anomáiákat tud okozni random megjelenési gyakorisággal.
Jó lenne elvinnéd olyan emberhez aki nem andersen szakon végzett, hanem tudja mit csinál. Egy diaggal azt is meg lehet mondani, hogy melyik oldalon van a hiba kiváltó oka és hogy mi is az pontosan!Manuális vizsgálattal pedig meg lehet állapítani, hogy a cspágy jól és jó helyen, van-e!
Ugyanis a szenzor és a gyűrű között, megfelelő távolság kell, hogy legyen!!!!![ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na srácok egy újabb tanúlságos story.
Akinél van nyest, görény, menyét akármilyen rágóképes állat, az nagyon gyorsan vegyen a kocsijába riasztót!
Egyik srácnak 3 éve cseréltem a vezérlést és tegnap előtt, elszakadt a pályán a hosszbordás szíj.
Mindenre is gondoltunk , de arra nem, hogy a menyét megrágta a hosszbordás szíjat és pályán motorféknél, elcsattant.
a vezérlés felkapta, 16-16 szelep kuka.Most viszont kicsit fényezem magam.
A szakszerűen összerakott vezérlés kibírta.
Helyén maradt minden, nem ugrott el a szíj nem szakadt el, tök szinkronban van minden.
Azaz, ha forgatom a főtengelyt forognak a veeztengelyek és szinkronban.
Csak hát nincs alattuk szelep.
Azaz amikor megforgatom az önindítóval akkor terhelés nélkül forog, mint egy furógép.A tanúlság, nyesteket kinyírni, mert nagyon komoly kárt tudnak okozni.
Renault power
-
grizlisandor
addikt
-
osztszoroz
aktív tag
Sziasztok !
Scenic 2002, 1.6,16V a beteg . Indításkor reggel csak az önindító forgott,de a motor nem pörgött, nem köszörült..csak villanymotor hang volt. (bocs,de nem tudom jobban leírni a hallottakat ) Harmadszori indítózásnál megforgatta és beindult . Készülök a szerelőhöz,mert a vezérlés csere aktuális. Mi okozhatja az ilyen jellegű problémát ?
Köszönöm !Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
-
Somatom
veterán
válasz osztszoroz #82970 üzenetére
A motor gyakran áll meg ugyanabban a főtengelypozícióban. Indításkor ugyanazokra a fogakra kap rá az önindító. Ha ezek megkopnak, akkor a bendix behúz, az önindító forog, csak nem éri el a lendkerék koszorúján levő kopott fogakat. De, maga a fogaskerék tologató szerkezet is lehet hibás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rob210
Topikgazda
válasz osztszoroz #82970 üzenetére
Önindító hiba, nem húz be és ezért hallod az üresjárati forgást.
Csere és minden ok.Renault power
-
osztszoroz
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
-
espi38
őstag
Sziasztok! Látom nagyon csöndes ez a topic, hála istennek akkor nincsenek gondok a francia autókkal
Sajnos nálam előjött olyan hiba ráadásul nyaralás közben amit nem tudok mire vélni, ugyanis az autó jön megy húz, nincs rángatás stb.
Renault Grand Scenic 1.4tce check anti pollution system.
Nézegettem a neten mit írnak erről, de ahogy értelmeztem ez egy átfogó hiba bármi lehet.
Járt már valaki így, nem tudom meddig lehet használni így az autó közel 300 km kell megtennem még pihenésünk alatt.
Esetleg valakinek valami ötlete, illetve lehet e így menni vele?
Segítő válaszokat előre is köszönöm -
espi38
őstag
válasz rob210 #82975 üzenetére
Szia! Igen menetközben jött elő.
Egyébként volt olyan, hogy nyomtam gázt és nem ment az autó olyan mintha kifújt volna valahol.
Csak ugye olyan nincsen hol jó hol nem jó, ha egy cső el durrant akkor az magától nem gyógyul meg, jelen esetben meg ez a helyzet.
Volt olyan is, hogy alapjáraton is ezt írta ki, ki lett törölve és kb 1 hónapig nem jött vissza.
Most megint jelzi a rendszer. -
espi38
őstag
Sziasztok hatalmas problémába ütköztünk. 1.4 TCE Grand Scenic nem nyílik a tanksapka zárófedél. Központi zárral nyílik a tanksapka de most nem nyílik. Tud e valaki valamilyen megoldást, hogy tudom kinyitni?
Segítséget előre is köszönöm. -
passat77
tag
Sziasztok,
Az alábbi hibával fordulnék hozzátok, ami a videón látszik vagy inkább hallatszik. Indítás után csúnya kerregő hang, majd le is áll magától az autó. Az ismételt indítás után már rendben indul. Vissza olvasva mintha ez okos kerék hiba lenne? 2007-es 1.6 benzin az autó. Illetve mennyire szabad/lehet még így használni az autót? -
addikt
Szép napot!
Renault Megane 2 esetében (1 hónapja vásároltam) az mitől lehet, hogy az utasoldali szellőztetés klíma mellett érezhetően hűvösebb mint a vezetőoldali, azaz a középső konzolon (a rádió felett, rádió kijelző alatt) érezni, hogy a vezetőoldali levegő melegebb mint az utasoldali. -
-
Nordik
őstag
válasz passat77 #82984 üzenetére
Lehet az okoskerektol a teljesítmény vesztes.
Ahogy nézem ez nem gyári amit szeretnél rendelni. Inkább kicsivel többért vedd meg az általam linkelt helyről a gyárit, nehogy fel év múlva újra cserélni kelljen.
Illetve ha nem kötöd össze a vezerlescserevel, egy szijat legalább cserelj. Nálam 1 éves vezérlésnel ment tönkre, nem volt kidobva minden, kapott egy új szijat és ennyi. Nyilván ilyenkor a következő vezérlés csere akkor jöjjön el amikor a görgők, vízpumpa ideje lejárt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Gali199qd
tag
Sziasztok !
A központi zár vezérlőjèt hol találom meg ?
Clio 2 2000-es évjárat . -
rob210
Topikgazda
Azért egy pollenszűrő hőcserélő takarítást én előbb elvégeznék.
Sokszor volt már ez probléma, hogy a folyamatos szakszerű pollenszűrő cserével betömködték a falevelet a bal oldalra és mint egy elzárták a levegő útját.
Persze csak egy tapasztalat, ettől még a mixer motor is tönkremehetett.Renault power
-
espi38
őstag
Renault megane Grand Scenic 1.4tce hibakód P0420 /katalizátor konverter működési hiba-komponens meghibásodások-létező hiba/
Ezt írta ki az autóm,de az autóval semmi problémám nincsen -nincs tiltásban.
Több komponens hibát ír-de nem szeretném ez miatt a fél autót kicserélni-esetleg ötlet,hogy merre fele induljak el?
Segítő válaszokat előre is köszönöm -
espi38
őstag
válasz molnarpeter #82998 üzenetére
Szia! 174 ezer km van az autóban, óra szerint hogy ez valós e azt nem tudom, kinti autó volt de az állapotából ítélve valós lehet ez a szám.
Diagnosztika géppel meglehet valahogy nézni, hogy jól működik ez a szonda?
Ha kormos lenne akkor mindig írná a hibát, de ki lehet törölni és jó darabig nem jön vissza
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000