- Azonnali mobilos kérdések órája
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #83551 üzenetére
Ez a tipikus francia testhiba rendszer által működtetett 4 féklámpás + visszajelzős eset. Csak itt már annyira testel, hogy a ködzáró full fényerőn világít a féklámpákkal együtt. Mert az esetek nagy részében csak pislogni szokott, ez viszont fullba megy. Plusz ugye visszajelez nekem is a műszerfalon teljes fénnyel.
Majd valamikor ránézek.Ne kérdezd miért kuplungolok, mikor üresben volt. Sose volt barátom a kéziváltó.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Somatom #83549 üzenetére
Nos, jó 3 órás töltés után kiírta az okos töltő, hogy kész. Levittem, beraktam (na itt elfelejtettem a multimétert ráaggatni).
Gombot nyomom, pöc-röff indul....szuper, na leállítom és újból multiméterrel, hogy hova esik be a fesz.Hát elsőre fordított egy picit az önindítón, de beesett 6V köré, másodjára meg sem mozdította az önindítót, 8V -11V köré esett be.
Feladom.
Elvileg ezen az okos töltőn van olyan funkció, hogy jól megnézi az kkut, hogy van-e kínja, zárlat, ilyesmi...semmit nem jelzett ki.Holnap szerzek kölcsönbe / veszek egy akkut aztán azzal hajrá, ebből most akku halálra tippelek.
mod.: még azon agyaltam, hogy esetleg az autóban lenne valami zárlat, vagy tudom is én, de ugye egyszer beindult, illetve világít, nyit/zár, tehát minden fogyasztót ellát árammal.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Somatom
veterán
Pedig egyszerű a magyarázat. Először a bendix tekercse húz be, ami egyrészt rátolja az önindító fogaskerekét a koszorúra, másrészt összezár két combos érintkezőt, amiken átmegy a nagy áram az önindító forgatásához. Első két próbálkozásra behúzott a bendix és az önindító terhelésétől zuhant le 6 Voltra a feszültség. Harmadikra már nem volt ennyi kraft az akkuban, már a bendix sem tudott behúzni, így csak annak a tekercse terhelte az akkut, ezért volt 8-10 Volt. Tipikus cellazárlatos akku jelenség.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forceberg
veterán
Egy még jó, de csak lemerült aksit a mezei töltők 3 óra alatt nem töltenek fel.
Az okostöltő is gyakran csak okoskodó...Faternak is ezt csinálta, feltöltés után 1-2x beindította, de hosszabb állás után már nem. Neki aksicsere volt.
Pontosan milyen aksi is van benne?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz Somatom #83557 üzenetére
Köszi a magyarázatot
Viszont akkor mégsem annyira okos ez az okos töltő, és ezek szerint hozom ezzel az akkuval ia a standard 2év pár hónap működési időt.
Most igazából ott járok, hogy a Miskolcon elérhető boltokban, szinte bármilyen árkategóriájú akkut megvennék, csak ne exide és ne jászakku legyen, mi az ajánlott?? (a gyári varta volt, az élt is 7 évet)
#83558forceberg: most már nem tökölök vele, kib@szom a picsába, holnap meg veszek valami akkut.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz forceberg #83564 üzenetére
Na, de akkor milyen akku jó bele? Mit vegyek holnap?
És mi az az ESM, hol kell kikapcsolni?Ezeket most hallom életemben először....(VRLA, ESM ez nekem mind kínai... )
Ezt néztem, normálisakból ez van készleten (ez Miskolc, ez van, rendelgetni nem tudok, mert nem érek rá napokat várni)
[link] - mondjuk ennek jó "erős" az ára.
Még holnap, renaultban rákérdezek, nekik mi van polcon.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Amit forceberg ír az sajnos a merő valóság.
Ez egy töltés vezérlő software.
Aki teheti mindenki kikapcsoltatja a kocsiban.
Főleg a dcikben van, nem is értem miért és minek.
Gondolom, hogy a drágább aksit el leheessen adni.
A start stopos meg még cifrább, ott BME kódot is kell már programozni.
Egyszóval vedd a gyárit vagy a gyárival azonos értékűt!!Az exide amúgy is egy hulladék és még nem is volt típusazonos
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Somatom
veterán
Szerintem forceberg keveri az ESM -et az intelligens töltéssel. Az ESM (Engine Start Modul) a start/stop rendszert jelenti. Ha ez aktív, akkor ehhez való akku kell.
A normál töltés állandó 14V körüli értéken üzemel. Csakhogy ez nem ideális az akku élettartama szempontjából. Az intelligens töltés hagyja merülni az akkut, majd rátölt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forceberg
veterán
válasz Somatom #83567 üzenetére
Bocs, de ha valaki kever itt néhány dolgot, az jelenleg esetleg te lehetsz.
ESM: Energy Smart Management. Ez nem mindig van együtt a Start-stoppal, létezik anélkül is.Ezt a töltés baromságot meg honnan szedted? Ez nem lítium aksi. Az ólomaksinak az a jó, ha fullra fel van töltve. A VRLA/AGM aksik a normál aksiknál sokkal jobban tolerálják, ha nincsenek mindig feltöltve. Ezért ESM és S/S rendszerek esetében csak ezek lesznek tartósak.
Töltés: már nem a Trabantok korában vagyunk, a normál töltés közel sem állandó. A "normál" töltés feszültsége is változik pl. a hőmérséklet függvényében minimum.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #83566 üzenetére
Ha nem akar 50-ért aksit venni, akkor inkáb kapcsolja ki, aztán mehet bele pl egy sima min. 74Ah/680A-es aksi.
Vagy ugye a 2.0-ba mehet nagyobb is, de ennél kisebb semmiképp.Mikor még nem tudtam, hogy mi ez, az volt a furcsa, hogy néha menet közben egyszercsak 15V-ról leesett az aksin mérhető feszültség akár 11V alá is bement, majd egy idő múlva megint elkezdte tölteni. + motorfék üzemben mindig töltött. Igen, 15V simán, az AGM aksikat a normál aksiknál magasabb feszültséggel lehet tölteni.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
Zárjuk a vitát rövidre.
Vagy kikapcsolja a töltés vezérlő softwaret, vagy agm aksit vesz, ennyi és mindegy milyen elektronhuszár mond mást.Renault power
-
polonic
félisten
válasz forceberg #83569 üzenetére
Én 7 és fél év után cseréltem akksit. Még egyébként jó volt valamennyire. Nem akartam megvárni, míg meghal valahol.
Gyárit választottam. Márkakereskedésben beszereléssel együtt volt 50 ezer körül.
Így, ha megint kibírja a 7 évet, szerintem az 50 ezer Ft-ot megérte.
Most gyorsan megnézve a sima bosch akkumulátorokat, 40 ezer körül van a 70Ah értékű. Szóval nem egy nagy különbség. Jó, nyilván van nem bosch is, lehet 30 ezerért. De én azokat inkább kerülném.[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
Használt már valaki gyári mercedes olajat renaultba ?
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
-
#89309696
törölt tag
[link]
Aki nyer, az nyer. -
addikt
Szolnok, vagy környékén tud ajánlani valaki 1 jó, megbízható szerelőt?
Nincs baj, csak át akarom nézetni majd, illetve jó lenne 1 normális ember, akinek nem az átbaszás a célja. -
-
Skyhigh
senior tag
Sziasztok,
Renault Megane 4 (2021) vagy bármilyen új Renault esetén találkozott már azzal a jelenséggel, hogy az autó lezárását követően, csak az egyik visszapillantó csukódik be, nálam a vezető oldali nem csukódott be.
Az autóba visszaülve a gombokkal se zárt, csak az anyós ülés oldali.
Esetleg van bármilyen helyzet amikor ez így működik normálisan, mert megijedtem?
Kézzel lehetett mozgatni, tehát nem szorult, a kis motor ami behajtja, nem zümmögöt.
Úgy sikerült működésre bírni, hogy motort beindítottam (ekkor sem működött még), leállítottam (ekkor sem működött), vártam amíg minden fény lekapcsol. Újra gyújtás adtam rá és újra működött mind a két visszapillantó a manuális gombra, majd az autót lezárva is.A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
sesomaru1989
aktív tag
sziasztok
Megane2 esetében szeretném kitakaritani az esoviz elvezetot. a tűzfal két oldalan lesz ez, ha jol tudom, amihez le kell venni az ablak törlőket, a levél rácsot ket oldalsó kis idomot.
Na már most, az ablaktörlőket, csak lehúzoval lehet leszedni?
Próbáltam wd40-el befujni és kézzel leszedni, de nem ment.
Vkinek ötlet?Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
-
Atesz08
tag
Sziasztok ! Mi lehet a probléma ? megane 1,6 16V (2001). a 3. hengernél láttam, hogy szerintem az üzemanyag (mert olaj nem hiányzik) jön fel a trafó mellett. Áll a hengerfejen szerintem a benzin. Volt, hogy a motor nem húzott rendesen.Lámpa semmi nem világít a műszerfalon Trafó vagy gyertya probléma lehet ? Találkozott valaki ilyennel ? Volna ötlet ? Köszönöm a válaszokat.
-
rob210
Topikgazda
válasz Atesz08 #83589 üzenetére
A gyertya rendsen meg van húzva?
Ha ott benzint látsz az régen rossz, mert egy kigyullad a kocsi meleg motornál, kettő akkor el van repedve a hengerfej, vagy az injektor vagy a betáp ü.a. cső.
Magyarán ezzel ne játsz derítsd ki mi az a folyadék és honnan jön, de mielőbb, mert nagy baj is lehet belőle.Renault power
-
prandris
tag
válasz sesomaru1989 #83588 üzenetére
Lehúzóval gondolom fél perc lenne, de nekem se volt. Így történt, hogy rám sötétedett mire leszedtem őket, majd érintőre visszahúztam, hogy másnap folytassam Sajnos szerszám nélkül, ha nem akarod roncsolni nem marad más mint a kézi erő. Én kesztyűben fogtam meg és úgy húztam le. A vezető oldali volt amivel elment pár óra, a másik viszonylag könnyen ment (vagy már elég ideges voltam és nem sz@rakodtam).
Az őszt lehet kivárnám a takarításával, hiszen most fog telehullani levéllel de lehet rosszul gondolkodok. -
sesomaru1989
aktív tag
válasz Atesz08 #83592 üzenetére
nem a klíma csöve repedt ott el, es a gáz szivargott ott el?
Ha a trafonal olajos folyadékot látsz, az lehet kartel tömítés el öregedés is. Nekem megane2 nel az volt, es a kartel gáz lecsapodott a szelepfedelen, majd folyt mindenhova.Az a tuti h ha nezd meg milyen folyadék az.
-
prandris
tag
válasz sesomaru1989 #83594 üzenetére
Ha van akkor melyik befogja nem?
-
Atesz08
tag
válasz sesomaru1989 #83593 üzenetére
köszönöm a válaszod ! a klímát is meg fogom vizsgáltatni. jól értem: az olajteknő tömítése elöregedett ? mert amikor alá néztem, akkor minimális olaj könnyezés már volt látható. ezt jeleztem is a szerelőnek amikor a kormányművet cserélték, de azt mondta, még annyira nem vészes, de figyelgessem. annak mi mi köze hozzá ? nem ott kell lent folyni.?
-
angyalpc2
aktív tag
Helló,
A 15 éves Cliómon...egyre zavaróbb a beszűrődő szél turbulencia zaj hang...
Pont a fejem mellett a kanyarulatban, mindkét oldalon hallatszik.
Ha oda teszem a kezem, akkor elhalkul., nyilván kezd az ajtógumírozás vagy az üveg körül gumi káder elereszteni.Tapasztalt e más is ilyet?
Ha igen, hogy oldotta meg.
(a kép netes kép) -
Atesz08
tag
válasz sesomaru1989 #83593 üzenetére
lehet, hogy az lesz, mert ma megnéztem és olaj van a szelepfedélen / hengerfejen. kartergáz elvezető dugulás is lehet ? azt a csövet merre találom ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer