- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
Xero
nagyúr
-
Geresics
addikt
Tartanak arra többen tréninget, miért nem mész el egyre? Mackóék már csak Mátráznak, pedig nekem nagyon bejött az ottani közúti tréningjük, de Dodor, stb. még tuti járnak oda!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #128255 üzenetére
Mackoekhoz is akarok menni tobbre es utana Dodorhoz is meg iden.
A helyszin nekem amugy mindegy. Mackoeknal kb mindet vegig szeretnem jarni. Dodorhoz pedig egyszeruen a mas tipusu koncepcio miatt mennek.
Maga a Bajna-Hereg nekem is 40-60 perc a 13-bol, szoval ennyi erovel a Matra is lehetne. Most csak raalltam erre, hogy legyen egy terep ami jo minosegu es kiismerem igy biztonsagosabban tudok gyakorolni.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Mindre azért ne menj. Most voltam a középhaladón, és azon konkrétan unatkoztam. Az szezonkezdésnek való, mert olyankor az alapot megcsinálni mégegyszer nem nagy élmény, de a haladó meg lehet hirtelen sok lenne. Bár én inkább egy közútit, vagy egy intenzív kanyartechnikás (Kakucs) tréninget választanék erre is.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
Köszi srácok a sok tanácsot, rotring hegyet fogok törni.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
ath
senior tag
válasz GTVili #128250 üzenetére
Semmilyen osszefugges nincs szerintem egy megtett tav es a kulcshasznalat kozott. Ha valaki munkaba jarashoz hasznalja a motort napi 50 km ingazasra, mas meg 150-200 km turazik 2 tankolas kozott, akkor ugyan akkora tavra elobbi nagysegrendekkel tobbszor tolja be-huzza ki a kulcsot. 4 ev alatt 38e km pedig nem keves szerintem, gyakran hasznaltak.
En probaltam a grafitozast, azon kivul minden tiszta fekete lett nem vettem eszre tul sok valtozast, pedig kifejezetten zarhoz valot vettem.Szet en nem szednem, tul babra munka egy nem rutinosnak. Nekem egyebkent 2 biztonsagi torx fogja a zarat a felso villahidhoz.
-
#31733248
törölt tag
Nekem úgy tűnt, de Te érzed, mennyire volt tudatos, hogy a jobbos kanyar végén elmentél a felezőig. Alapvetően azt javaslom, először az ideális ívek legyenek meg, utána lehet óvatosan növelni a tempót. De nem szabad elfelejteni, hogy ez közút, érhetik az embert váratlan meglepetések, mindig kell tartalékot hagyni.
-
Xero
nagyúr
válasz #31733248 #128264 üzenetére
Jaja az tudatos volt. Ha nem muszaj akkor nem szukitem le feleslegesen. Jobban fosok meg attol, hogy tulvallalom a dontest es elmaszik az eleje.
Erzesre mindenhol ugy mentem neki, hogy ki tudjak terni jobbra-balra kenyelmesen ha szukseges.
Az iveket pedig meg nagyon keresem. Latszik is hogy sokat korrigalok, nem folyamatos igazan egyik sem. Sebesseget nehany helyen csak azert tettem bele, hogy a teshelyzettel szabadabban kiserletezhessek. Na de tenyleg sok sok gyakorlas van meg hatra.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
[link] szlovákiába aki jön motorral legyen nála elsősegély csomag. A videón látható motorosnál nem volt (utólag elrohantak a kútra venni) de ennek ellenére a rendőr lecibálta a rendszámtáblát
-
Predator2
addikt
Helló
Tapasztalatotok szerint, Alpinstar termékeket, hol lehet "jó" árban beszerezni? Hol érdemes nézelődni?
Külföld is játszik.THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#56573440
törölt tag
válasz gergo5991 #128266 üzenetére
Azért ez elég meredek... Oké hogy szegecselve van rá a tábla ami vagy szabályos kint vagy nem, de bakker. Nem hiszem hogy indokolná bármi azt, hogy széttépje a gép hátulját ilyen szinten, indexestől, táblavilágításostól, mindenestől. Ha otthom maradt a forgalmid felgyújtja a motort vagy miafsz?
Értem hogy kötelező az eü csomag sok helyen, meg egyébként is erősen javasolt ha nem kötelező akkor is, még akkor is viszek magammal ha én biztos hogy tevékenyen egy artériás vérzés elállításában nem fogok tudni részt venni, de ez nem eljárás... Valaki kimegy egy pálya only semi slick-en, és előveszik a flexet és lengővillánál kettécsapják érte a gépet vagy mivan? Nem tudom elképzelni hogy ilyen helyzetre nincs helyszíni bírság, ha extra gci akar lenni akkor küldje el mellé a haverájval vagy gyalog a benyakútra hogy vegyen azonnal, de ez az én igencsak megértő lelkemnek is sok volt így reggelre...
-
#56573440
törölt tag
válasz Burt1793 #128270 üzenetére
És? Egye kutya ha még az is van hogy szabálytalan a tartó, és nincs nála eü csomag, és még gyorsan ment is, és még pofázott is, vágja meg pénzre, vitesse el ha már úgyse akarja hogy tovább mehessen, kötelezze vizsgára, akármi. Ha a dob nem tűnik gyárinak akkor se vágják le bakker az út szélén... Akkor se ha rámérnek és hangos... Egész biztos vagyok hogy megvan erre a hivatalos eljárás a rendvédelmi szervek ezen osztályán is, mit csinálhat mit nem. Erősen kétlem hogy ezt csinálhatja...
-
Biqci
aktív tag
válasz #56573440 #128271 üzenetére
Kedvenc yt csatornán is láttam olyan videót, hogy a német rendőrök túl hangosnak ítélték a kiput és mivel nem volt náluk mérő műszer, szépen leszerelték és elvitték bevizsgálni. Majd visszakapja, ha megvan az eredmény. Mutatták is, hogy aznap nem az volt az első, már vagy három ott volt a rendőr Transporterben. Addig a delikvens ki lett tiltva a forgalomból, vihette tréleren a motort tovább. De itt a lényeg, hogy leszerelték, nem leszaggatták
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #128274 üzenetére
Ez őket nem érdekli. Hátizsák, tanktáska, kábelkötegelő, szigszalag, stb.
Engem inkább az érdekel, hogy mire kéne használnom? Az egyetlen, általam nyújtható olyan egêszségügyi segítség, amitől a delikvens nem lesz rosszabbul, az a mentőknek telefonálás.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
válasz Biqci #128273 üzenetére
Ez megint olyan hogy ha megteheti akkor okés. Ahogy van olyan hely hogy a gyorshajtás bizonyításához elég a bemondás, nem kell kép. Ha ez a szabály akkor ez van. Mondjuk közepesen életidegen fülre bemondani hogy hangos, főleg úgy hogy nem az adott motoron mérik utána, azért az nem mindegy hogy a dob és a leömlő csonk között mi van még a rendszerben... Mondjuk az a része egészen érdekelne, hogy ha mégsem túl hangos és leszerelték, a minden rendben volt, a dob itt vehető át levél mellé küldik e a szabványos díjbekérő sablont, amivel kérhetem a tréler-lefoglalt szállásnál bukó pénz- hazaút- a dobért utazás, esetleges szakszerű felszerelés, esetleges általuk okozott sérülés mint karcok és társai után járó költségek megtérítését...
Johanson: erre is van a rendőrségnek eszköze a legtöbb helyen, amit alkalmazhat. Tök mindegy hogy pofázik, ellenáll, beszólogat, akármi, figyelmeztesse, büntesse meg, jelentse fel, vagy tartóztassa le ha az az indokolt. Nyilván egy TEK vagy a szlovák megfelelője ha be akar jutni egy ingatlanba akkor nem fog óvatoskodni, hanem beveri az ajtót aztán ez van. Egy mezei "jónapot kívánok közúti ellenőrzés" nem azért van ott hogy roncsolásos vizsgálatot kezdjen. Tök mindegy mekkora paraszt a másik és milyen szinten szegte meg a lokális szabályozást. Még ha lakcím nélküli is. Akkor meg hivasson trélert és foglalja le a motort, szállíttassa el a rendőrségi lerakatba ha az eljárás lefolytatása ezt indokolttá teszi... -
#56573440
törölt tag
válasz Somatom #128275 üzenetére
Nálam azért van, hogy ha valaki nálam hatékonyabb nekiáll dolgozni, és neki pl nincs, vagy az övé elfogyott és még kéne, akkor tudjak mit elővenni...
Nálam tökéletesen kizárt hogy bármilyen útszéli akár csak lightos szaftba tevékenyen tudjak akár telefonos távirányítás mellett is hatékonyan segíteni, bár alapvetően szeretnék, de 3 vérvételből 2-őn tuti lakapcsolják a villanyt amióta az eszemet tudom.
-
Biqci
aktív tag
válasz #56573440 #128277 üzenetére
Ennyire már nem emlékszem a részletekre, de az szerintem biztos, hogy kérni kérhetsz kártérítést, de nem kapsz. Legalábbis több olyan esetre emlékszem, amikor a komplett motort nem engedték tovább, csak trélerrel, mert kétséges volt a helyzet. Kaptak talán 15 napot, hogy egy Tüv állomáson átvizsgáltassák a gépet és ha rendben, a kapott papírokkal bemenni a rendőrségre...
De ez csak az egyik csapat, aztán van olyan egység is, akik kompletten kivonulnak, mérnek, néznek mindent is, aztán ha valami nem okés ott már nincs kecmec. Ez a társaság nem szerel le semmit, ott helyben mérnek...
[link] Erről van szó, úgy érdemes rákeresni, hogy "achtung kontrolle motorrad" mert van kismillió témakörük..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
#56573440
törölt tag
válasz Biqci #128279 üzenetére
az a baj hogy németül egyáltalán nem, így kereshetek de sokat nem értek belőle, az angol felirat meg elég random generált alatta
Nyilván van az a rendszer amire egy félsüket is megmondja hogy nem okés, amit találtam videókat a csatiról ott elég szakszerűen cseszegették a népet, szögmérőzték a rendszámtáblát, nézték a világítást, primzákat, gumit, láncvédőt, mérték a zajt műszerrel, mindent is . De euban már működik régóta, hogy akár külföldi rendszámos gépjárművet pont az ilyen határértékek meg társai esetében ha a helyszinen nem bizonyítható, mérhető, látható, tudható, mert nyilván nem azért települtek ki de gyanús, soron kívüli műszaki-ra küldjenek. Nyilván ha sáros a gép akkor a 20 nap alatt vissza lehet építeni a dobot, aztán ha átment kutyát nem érdekel, de ezzel meg csak az ilyen frankó, kitepelülő, szakértős mérőállomásokkal lehet harcolni...
-
Met
nagyúr
Sziasztok!
Valakinek nem ismerős ez a logo?
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
gboszi
senior tag
Sziaztok motorosok!
Tanácsot, segítséget kérnék tőletek. Jelenleg egy 250es Piaggio robogót használok 90% városban, viszont változás állt be nálam, s többet mennék vidékre. Levitt rendesen a kis robogó 150 km-t de a szerelőm tanácsára motorra váltanék.
Nem ültem még motoron, nem vezettem (még nincs A-s jogsim rá, de folyamatban, nem tudom ez mekkora bünti itt) de a Suzuki GS500 vagy Banditot ajánlotta kezdésnek amivel állítása szerint nem lövök mellé. Azt mondta, hogy azért jó a 250-es robogó meg igen tud menni de nem arra van kitalálva, hogy hetente járjam vele a Budapest-Balaton távot.
Kérdésem, hogy jó felé indulok? Használtban gondolkoznék, de tényleg tanácstalan vagyok, mert nem ültem még motoron. A váltástól nem félek 20 éve vezetek. Nem száguldok, nem akarok, nem olyan vagyok. Magabiztosan dugó nélkül mennék nyáron is a Balatonra.
Valamint, Budapesten, vagy Budapest környékén (esetleg Balaton déli part) nics valaki aki rendelkezik valamelyikkel és szánna rám egy órát, hogy kedvet csináljon?
Előre is köszi a válaszokat
"If you're good at something, never do it for free!"
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #128275 üzenetére
nem feltétlenül neked szól, inkább mindenkinek, csak te kérdeztél rá, hogy mi értelme van az eü csomagnak, ha valaki nem tudja használni: az eü csomag a "biztonsági háló". akár épp arrajárhat egy biciklis is, akinél nincs, viszont tudja hogy használja. egy baleset helszínére lehet, hogy elsőként egy szabadnapos kiscserkész vagy egy minden nélküli biciklis érkezik, aki tudja hogy kell használni. ha van a járművedben eü csomag, akkor van mihez nyúlni, amíg kiérkezik a mentő/tűzoltó/rendőr. ha nincs, akkor max lapulevéllel és összeizzadt pólóval tudja pl enyhíteni a kárt.
#metszéspontok
-
martonx
veterán
válasz gboszi #128284 üzenetére
Én ezek mellé ajánlanám még a Honda CB 500 - 650-et is. Azok is tipikus kezdő nagymotorok.
De ha csak ennyi lenne a motorozás, én elgondolkodnék valami nagyobb (500ccm körüli) robogóra váltáson is.
Az biztos, hogy ezeknek az ajánlott motoroknak egy nagyrobogóéhoz képest semmi szélvédelmük nincs, cserébe roppant jól el lehet szórakozni velük.
De ez nem derült ki, hogy mennyire szeretnél egyébként is szórakozásból nagymotorra váltani, vagy mennyire a kényelem a fontos szempont.Én kérek elnézést!
-
Somatom
veterán
válasz gboszi #128284 üzenetére
Nem feltétlenül indulsz jó irányban. A motorozásnak is megvan a maga élvezete, legyen az naked, enduro, stb. Viszont a robogózásnak is vannak előnyei. Ha neked amúgy bejön a robogó, akkor "csak" köbcentit kell ugranod. Pl. egy 650 -es Burgman a pályán sem vall szégyent. A példával nem a konkrét típust, hanem a kategóriát ajánlom figyelmedbe.
Szerk.: Lekéstem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gboszi
senior tag
válasz Somatom #128287 üzenetére
Vonz a motorozás.
Persze tudom, hogy kényelmes a robogó, de különben ez a Piaggio nekem pont nem. Két óra után szerintem meg már mindegy
Szóval kell a fealing, nem riadok vissza a mocitol. Igazából jó lenne kipróbálni, hogy olyan-e mire gondolok
Az emlitett tipusok (és igen a honda is szóbakerült) mellett az is + érv, hogy azt mondták városban sem lesz gond vele. Elférek a kocsik közt stb."If you're good at something, never do it for free!"
-
Lomha 8V
addikt
válasz gboszi #128284 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólókhoz, ha minden szempontból megfelelt a robogó, akkor nagyobb robogót kell venni. Egy kanapérobogó kényelmű motor már akkora, hogy nem könnyű vele a sorok között elmenni. Egyéb motorok kényelemben messze elmaradnak. Ha nem akarsz kimondottan motorozni, akkor szerintem rossz irányba tapogatózol.
-
-
Somatom
veterán
válasz gboszi #128288 üzenetére
Az a baj, hogy a két felhasználás teljesen ellentétes irány. Egyszer-kétszer lehet élmény a Bp - Balaton, de atán már csak gyorsan, kényelmesen le akarod tudni. Ehhez szélvédelem kell. A pakolásról nem is szólva. Az meg test, ami a városban hátrány. Ott a filigrán motor az előny.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gboszi
senior tag
válasz Somatom #128291 üzenetére
Juj, most elvesztem. Azaz? te akkor azt mondod, hogy motor?
szerk: Még annyi, hogy ilyen 2000-es korai, vagy elötti évjáratú motortól mennyire kell tartani? Mire figyeljek? Mert dúrva, hogy 20 éves motorok, viszont nem vagyok az a tipus, hogy kocsiban 100.000nél romlik el minden :d
[ Szerkesztve ]
"If you're good at something, never do it for free!"
-
Somatom
veterán
válasz gboszi #128292 üzenetére
A motoron belül is érvényes, amit írtam. Ha veszel egy testes motort, az tempónál kényelmes lehet. Egy naked 130 -nál már fárasztó, mert nincs szélvédelem, izomból kell tartanod magad. Városban viszont előnyösebb, mert keskeny. Viszont egyiken sincs olyan lábvédelem, mint egy robogón. Felejtsd el, hogy akár csak egy eső utáni vizes úton száraz marad a lábad. Emlékszem, amikor először mentem vizes úton a Scarabeoval. Jaaa, gondoltam, lehet így is?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
etnies
senior tag
Eladtam az egyik autómat szombaton, leadtam vasárnap reggel a magyarorszag.hu-n. Jön majd valami visszajelzés? Ha nem, hol tudom megnézni, hogy megtörtént az átírás?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz duni84 #128285 üzenetére
Nem tudom, mit nem lehet elrontani az eü-csomagban, én már használtam (pl egyszer árokba ment az egyik cimbora).
Van benne néhány gézlap, kötszer, olló, fertőtlenítő, ragtapasz. Azért nem kell hozzá orvosi diplomaJavaslom, hogy tegyetek bele néhány pár gumikesztyűt, ha esetleg vérzést kell elnyomni ujjal, ne legyetek tiszta vér.
Kisebb sebet vízzel le kell öblögetni, rácsűrni a fertőtlenítőt, végighallgatni a sérült anyázását, lefedni gézlappal és befáslizni/leragasztani.
Értelemszerűen nyílt törésnél mentőt hívunk. Ha nagyon vérzik, akkor levesszük az övünket és elszorítjuk az adott testrészt a szívhez közel, nyomókötést rakunk rá. Ha nem megoldható, akkor kézzel. Életet menthet.Ha nem reagál hangra, akkor meg kell nézni fájdalomra (nyak és a váll között erősen megnyomod, ha arra sem reagál, akkor tuti nincs magánál).Ilyenkor ki kell deríteni, hogy él-e még (légzést hallgatni, tüdőmozgást figyelni. A tüdőmozgást a hason fogod látni, nézd meg magadon, ha nem hiszed). Ha nincs életjel, akkor újraélesztés. Légjáratokat megnézni, hogy van-e idegen test, ha van és kitudod szedni, akkor szedd ki. Ha nincs, akkor indulhat a torna, 5 centi mélyre kell lökni a mellkast, másodpercenként 2X. Lélegeztetni nem kell. Ezt egy átlagos ember maximum öt percig tudja csinálni, cserélni kell. Ha nincs magánál, de él, akkor sokat nem lehet tenni, várni a mentőt.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Biqci
aktív tag
válasz vlevi #128282 üzenetére
Nem köteleznek, hogy vidd el, ott is hagyhatod, csak egyszerüen nem engedik tovább és neked kell megszervezni, hogy haza- vagy tárolóhelyre jusson a motor. Őket tovább ez nem érdekli. A kipu leszerelést pedig ha lesz időm, megkeresem, bár nem egyszerű, mert ahhoz végig kell rengeteg videót pörgetni. Ha megtalálom belinkelem...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Burt1793
veterán
válasz Somatom #128299 üzenetére
Mert van valami a lábaid között, nem egy nyúlós cvt-nek húzod a gázt.
Viszont mindennapi ingázásra nem túl jó a motor, maximum egy RT és a társai... Robogón nagyplexivel, tucano-val kényelesen elutazik az ember koratavasztól későőszig.
Autópályára meg autó való, nem motor, a Balatonpartra és Bp-re is kell egy-egy robogó/motor és kész.
A leutazást meg ésszel kell szervezni, korábban vagy később, mint a tömeg, én nem szívesen motoroznék lefele a dugóban, mindenki ideges, sávot vált figyelmetlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest