- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
-
tutis
őstag
hát nézd, a szimeringet szerintem akárhol veszed 2-2500 Ft-ba fog kerülni minimum. Na ez már kb 5000 Ft. Aztán legyen az olaj olyan 3ezer Ft. legyen még 2ezer ft a kicsike munkadíj, máris 10 ezernél jársz. És ez az olcsóbbik változat. De nem hinném hogy valaki 2000 Ft-os munkadéjírt kiszedi a motorból a telót, lefelületkezeli, kimossa, kitisztítja, kicseréli az olajat, visszaszereli meg miegymás. De ha neked ilyen szerelőd van, akkor tartsd meg mert ritka kincs
Ráadásul az ilyen kiszedem, kiöntöm az olajat meg ilyenek nem olyan egyszerű, speciális szerszám kell mindenhez, és tizedmilliméter pontosan kell illeszkedni mindennek, hiszen szerszámok hiányában nagyobb kárt lehet csinálni mint hasznot..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
doc
nagyúr
a szerelom tenyleg nagy kincs, egyreszt videki privat szerelo, ezert mar eleve joval olcsobb mint egy bp-i markaszerviz, raadasul nem ker nagy osszegeket sem munkadij sem kisker arres cimen
tavaly mikor olajcseret meg legszurocseret kertem (ehhez le kellett szedni az idomokat + a tankot, ott voltam vegig, lattam hogy vagy egy orat eljatszadoztak mire le- es vissza kerult minden), kert erte 1500-at, ennyiert az autoban sem nagyon csinaljak meg, pedig azert az joval egyszerubb muvelet -
ALI_G
veterán
hát mivel amíg lefolyik az olaj, addig kicseréli a légszűrőt, persze ha csak csere. Ha K&N, akkor azzal pepecselni kell mire kitisztítod, beolajozod, de otthon semmiség.
Olaj, olajszűrő csere legutóbb nekem is 1500-ba került, ennyiért otthon nem kenem össze magam és úgyis szokott lenni más is ami cserélendő. -
doc
nagyúr
otthon en sem allok neki, egyreszt nincs olajszuro-leszedom (csavarhuzoval szetbarmolni meg nincs szivem, meg akkor sem ha ugyis kidobom), masreszt a szinte teljes idomzat meg tank leszedese eleg maceras (foleg egyedul), raadasul a faradtolajat nem tudnam hova tenni, azt megintcsak el kene vinni valahova
szoval jo ez igy
az autot is szerelohoz viszem olajcserere
a legszurot azon mar en cserelem, az kb. 5 masodperces muvelet -
stifi
senior tag
válasz #25954560 #10171 üzenetére
sima lustaság.
mivel sűrűn kenem és nem várom meg amíg kiszárad, ránézésre egyenletes a takonyréteg ami rajta van ezzel a módszerrel..
egy korrekt teljes kenés sztenderre rakva pont annyira macerás ami nem éri el az ingerküszöbömetpersze lehet hogy kimutatható lenne a különbség itt-ott, de így is elment az előző lánc több mint 20k-t (és én még fennhagytam volna, a szerelő akarta cserélni, mondom oké)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
#25954560
törölt tag
válasz Steven #10199 üzenetére
mez6 jo. sokkal inkabb tura, mint sport, de nagyon jol hasznalhato. hidegen tenyleg ideges, de mire a motor bemelegszik, az is pont jo lesz. azert a korat nezd meg, nem tul regi-e. mert akkor hiaba van meg boven profilmelyseged, erdemes lecserelni. illetve nincs-e kirepedezve.
en mondjuk atalltam rola a conti sportattack+roadattack kombora es nem is csereltem vissza.
-
stifi
senior tag
-
Prof01
veterán
Az nem rossz ár, tényleg, de én így se vinném.
Minden szerszámom van, ami kellhet, nem nagy fáradtság és szívesen bütykölöm, tudva, hogy nem b@sztak át valamivel (pl. más olajat töltenek bele...) szóval én annak a híve vagyok, hogy amit tudok, azt magam végzem el. Nem bízok másba. Főleg nem márkaszervizben.Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
tutis
őstag
válasz Prof01 #10215 üzenetére
Én se viszem sose szervízbe cska a komoly dolgokért, lásd futóműolaj csere...
Ráadásul 2-3 ezrenként cserélem az olajat, azért úgy már drága mulatság lenne szervízbe járogatni..Pályázás előtt pl mindig kompletten átnézem, idomok le, aztán teljes átnézés, tisztítás következik, nekem ez nem fáradtság..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
lujo10
aktív tag
válasz Prof01 #10215 üzenetére
Olajcseréért én sem viszem szervizbe, így legalább tudom, hogy mi kerül bele és különben sem nagy meló. A fáradt olaj meg megy a faterékhoz, belekeveri a fűrészporba és már kész is télire a remek gyújtós
[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
stifi
senior tag
nekem most nyáron a szerb határnál leszakadt a kipuffogóm az autón.
vissza akartam fordulni hogy valahol megheggesszék, de mondta az ismerős hogy majd a szerb szerelők megcsinálják, ne parázzak.
5 EURÓ összeget fizettem a heggesztés, emelés, fémlap felfogatás történetért, jobb lett mint a gyári megoldás kis túlzással. itthon egy kipuffogós 10ezer alatt nem áll veled szóba...más kérdés, hogy olyan szervizben történt a műtét, ahova be nem tenném a lábam itthon, de szerbiában mindegyik szerelő ilyen...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Prof01 #10215 üzenetére
erre van 1 jó módszer, én szépen le szoktam ülni a szervizben olyan helyre ahol rálátok a motorra (nem mászok a szerelő nyakába, nem tartom fel hülye kérdésekkel, de a jelenlétem biztosíték arra, hogy nem felejtenek el egy olajcserekor mondjuk olajat cserélni...)
azért a motorszerviz teljesen más mint az autószerviz, félig meddig haverok vagyunk, nem hiszem hogy átvernének...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
válasz Prof01 #10215 üzenetére
Csak annyit a nem bízom a márkaszervizben sztorihoz, hogy én általában oda viszem, ha olyan meló van vele. Sokan hülyének néznek, hogy egy 13 éves motort mi a fenének oda hordok, de amit ott megcsináltak, az mindig jó volt utána. Illetve full normálisak, végig ott lehetek a motor mellett, dumálunk is közbe a szerelőkkel stb. Prop-tech esetében ugyanez a tapasztalat. Ráadásul ott ismerik a motor előéletét is, mivel akitől vettem az oda hordta.
Szóval teljesen más a légkör, mint egy autószervizben, ahol futószalagon jönnek-mennek a verdák (mivel Kawa most a Volvo szervizzel egy közös telephelyen van, így látom, hogy ott teljesen másképp mennek a dolgok).
Olajat pl. idén a Kékholdban cseréltettem. A gumicsere alatt volt idő lefolynia az olajnak, és láttam, amint beletöltötték, amit vittem. Szerintem motor esetében nem kell túlaggódni ezt a dolgot ennyire, ha van egy jól bejáratott szervized.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #10220 üzenetére
én a 93-as motoromat is márkaszervizbe hordtam, sosem volt gondom.
egyszer sem húztak le, egyszer sem vertek át, mondjuk sosem kellett nagy dolgot javítani a gépen...de például amikor szétcsúszott a generátorcsatlakozóm, akkor bármilyen összeget mondhattak volna, elhittem volna mivel a motor se kép se hang... 3000 körüli összeget mondtak 2 nap diagnosztika után
amikor lecsúszott a vákuumcsövem, ugyanez volt, már százezreket vízionáltam.. aztán hívtak hogy kész, "vigyedinnenapicsábamost" fél óra munkadíj lesz, számlát írjunk?mindezt úgy, hogy szoptak vele rendesen (én is, mert tologatnom meg trélereznem kellett), és tényleg rájuk voltam utalva, bármennyit mondhattak volna.
Honda Dream
Honda Karasna
Furioso szervizbármelyiket tudom ajánlani.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ramius
őstag
Ma reggel a segédmotorral rendelkező középkorú emberek új alfajával találkoztam, akik (szerintem) a "jóvanazott" életérzést követve az első lámpára rakják a bukósisakot, teljesen eltakarva azt. Én kis naív, azt hittem, hogy a munkavédelmis sisakban motorozásnál már nincs lejjebb.
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
tomtrial
tag
-
Pocee
senior tag
válasz Ramius #10224 üzenetére
Felénk megy ez a munkavédelmis sisak dolog,de kis faluban ezzel semmi gáz nincs,nyílván nagyvárosban más mert hatványozott az esélyed,hogy elütnek,persze védeni semmit nem véd de a rendőr legalább nem fordul utánnad azonnal,ja és robogón max.
szerk:kb három hete elkezdett szivárogni a CB-n a telóolaj,Kiskunhalas IronMotor márkaszervíz 1óra+olaj+porvédő+szimering 16000,ebből egy óra 6000+olaj 2000+8000 a porvédő szimering.Nem volt telóösszehúzó menetes száruk két acéldróttal húzta az egyik lefelé a főnök meg próbálta időben összekapatni,kétszer esett szét,a hajam hullott mint a picsa.a 6000es óradíjat meg amúgy is sokaltam.
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
-
Pocee
senior tag
-
Daywalker
addikt
Persze, egy percig sem mondtam, hogy ez így rendben van. Sajnos a legálisan működő vállalkozásoknál megszokott ez az óradíj...amennyi szar szemét adót kell utána fizeti, a 6000-ből nem sok marad. Abból kell mindent fizetni...szóval ha utána számol az ember, akkor nem olyan sok az.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
En szivesen szerelgetem a motoromat. Az oraberem is kevesebb, mint amennyit a szervizben kernek, es a legtobb dolgot tok egyszeru megscinalni rajta. 1x meg kell nezni mas hogy csinalja es utana menni fog. Gondolok itt alap dolgokra, mint olajcsere, gyertyacsere fek elemeinek csereje/karbantartasa, futomu ki/be, legszuro csere, egyeb apro javitasok. Komolyabb dolgok miatt enis elviszem szervizbe, de keves ilyen van. Elromlani nem romlott el semmi amiota japan motorjaim voltak. Csak elkopnak a cuccok. Futomuvet Deczihez hordom. Igazabol nem is emlekszem mikor voltam utoljara szervizben a motorral. Talan amikor a 600-asban vezermulancot csereltettem.Ja meg amikor az afrtunert beleforrasztottuk a 750be... de ott tobbet dolgoztam en mint a szerelo srac
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz alvaro #10235 üzenetére
Nekem 22L a tank, (Dl-650-ről van szó) és mentem már vele úgy 350km-eket, hogy egyáltalán nem kellett aggódnom még a benzinmennyiség miatt. És ezt sem tötymörögve, hanem egy átlagos túrán ennyit fogyaszt.
Nagyon spórolósan jóval 400 fölé tudnék menni. Ha végig pályázok, akkor megy feljebb.Egyébként ez egy 650-es, vagy ezres SV?
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Djuree #10232 üzenetére
Sümegen fotóztam tegnap.
17 literes tankom van, de nem a tank méretétől függ nálam a hatótáv, hanem a csuklómtól.
Legtöbbször csak városba használom ami elégé megdobja a fogyasztást.
Hetente legalább egyszer elhagyom a várost, telenyomom a tankot, és 2 óra alatt kihajtom az összes benzint. Van olyan, hogy egy délután alatt 2-3 tank benzin megy ki.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
zedok
senior tag
Sziasztok!
Arról érdeklődnék, hogy egy 193 cm magas embernek milyen motort ajánlanátok? 500-600 ccm-ig. Előre is köszi a válaszokat!
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
runner 125
nagyúr
Első sorban szerintem neki kellene eldönteni, h mégis milyen stílusút szeretne venni. S, persze a rászánt max. keret sem utolsó tényező.
Egy cruiser-en gond nélkül elfér egy nagyobb pilóta is, de meglehet, h nem tetszenek neki.
Mai 600-as - pláne japó - sportok pl. kifejezetten kicsik, GP vonalat követve egyre kisebbek.
Így azok pl. kényelmetlenek lehetnek. Ellenben az ezredforduló környéki darabokkal, amelyek kifejezetten behemótok még.
Ha, mégis kedveli a sportos formát, de kényelmesebb gépet szeretne, akkor a VFR800 (igen, ez már nem 600), CBR 600-F is jó döntés lehet.De, pl. ha egy túrás-mászkálós gépet szeretne, akkor gyakorlatilag a Fazer, Bandit, Hornet sor 4 vonaltól elkezdve, még túrásabb - kezdőmotorosabb sor 2 Kawa ER6, Honda CB500, Suzuki GS500-ig is nézelődhet.
De, kifejezetten magasabb építésű túra / túra-enduro vonal is ajánlható javarészt V2-es blokkal. Mint, pl. Varadero, V-Strom.Összességében hatalmas a választék, ezért első körben neki kellene kicsit kategorizálni minden tekintetben.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zedok
senior tag
válasz runner 125 #10242 üzenetére
Mindenképpen naked/túra kategória ami érdekelne, persze a picit sportosabb kialakítástól sem zárkózom el. Eddig egy Kawasaki ER 5-öt vezettem, abból is 2 fajtát, egy mélyített üléssel rendelkezőt illetve egy "normálisat", ha nevezhetem így. Mindkettőt valahogy alacsonynak/kicsinek éreztem a magasságomhoz képest. Illetve van szerencsém egy V-Strom 650-hez ami már egy nagyobb darab, nos az elég kényelmes De mindenképpen köszönöm a gyors válaszokat!
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
vlevi
nagyúr
DL-650. Azon garantáltan elférsz. Nyújtott lábbal, kényelmesen, egyenesen ülve.
Ha van rá módod, legalább egy üléspróbát ejts meg, próbálj meg felülni naked, túra, enduró jellegű gépekre, hogy megtapasztald, neked melyik üléspozíció jön be leginkább.
Másik dolog, hogy mire kell?
Hosszabb pályázáshoz? Mert ahoz is más az ideális. Városi tekergés? Oda meg a súly a lényeg, minnél könnyebb legyen, és minél magasabb. Szerpentines kanyargás? Oda meg megintmás.
Ideális középút (szóval egyikben sem kiemelkedő ) a V-Strom. Magas építése miatt a városban átlátsz az átlag autók felett, kanyargászni is lehet vele, és az autópálya tempótól sem jön zavarba. -
Djuree
félisten
válasz Daywalker #10245 üzenetére
lol tényleg be akartam írni ű
habár egy igazi túra gép, olyan gs1200 fajta az jobb magasabb embernek, de nekem a fazer is jó, csak meg kell állni 100km-enként kicsit nyújtózni
2 korty víz, aztán mehet is tovább, ennyi elég.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #10247 üzenetére
Félreértés ne essék, nem negatívumként említettem, hanem nekem is az jutott eszembe, mint alternatíva. Valóan jó az a motor.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Renpho talpmasszírozó