- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Fotók, videók mobillal
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Ilyen szituban ki kell kerulni ha csak lehet. Autos berogzodes, hogy ha baj van akkor beleallunk a fekbe aztan lesz ami lesz. Motorral sokszor celravezetobb kikerulni a problemat. Elfersz 80cm helyen, ezt ki kell hasznalni.
Egy baratomat tanitgattam motorozni, elegge bena volt szegeny, de azert probaltam sok infot az agyaba beleverni. Ennek ellenere az elso komolyabb veszfekezos szituban romma torte magat. Megallt elotte kocsisor, o meg el volt bambulva (motoron nem bambulni, de ez masik tema), huzott egy nagy feket > stopi, beszart elengedte a feket, ment tovabb lenduletesen, megint nagy fek + ujabb stopi, de ekkor mar atfordult fejre a motorral. El se csuszott a kocsiig. Amikor ez meselte, megkerdeztem tole hogy ha 2x volt ideje stopizni, akkor miert nem kerulte ki az elotte allo autot? Na erre nem tudott valaszolni. Egyszeruen benne volt az autos reflex. Elottem a problema> megoldas satu fek.
Mindemellett nem szabad elhanyagolni hogy egy ilyen panik szituban elegge le lehet blokkolni agyilag. Hiaba tudja az ember hogy mit kene csinalni, ha panikol, akkor nem mindig van annyi lelekjelenet hogy helyesen cselekedjen, akkor sem ha tudja mit kellene tenni.
A videon azert valoban necces, kicsit mehetett volna ovatosabban is, latva hogy all a forgalom.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #10051 üzenetére
Igen, pánik szitu bármit felülír, biztos esett már mindenki így az itt lévők közül, aki meg nem, az fog.
Itt én azt tudnám felróni, hogy k.va sok helye volt és nem volt akkora a tempó különbség, hogy ne tudjon megállni. Nem elemezgettem, de látszólag ~80-as tempóval jöhetett és blokkoló hátsó kerékkel kb. 40 métert fékezhetett és még így is szép tempóval szállt bele.
Felkészületlen volt, remélem legalább a saját kárán tanult, mi pedig az övén! -
Djuree
félisten
na vettem pár cuccot: oldaltáska, guminyomásmérő, meg aláöltözőt is, louisosat, teljesen jó, 7k volt alsó felső, nem vészes.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
doc
nagyúr
ja tenyleg, nem is mondtam hogy megjott a kinai, napelemes guminyomas-merom
a kivitelezes a varnak megfeleloen kinai gagyi, de mukodik, nekem ez a lenyeg
lehet hogy nem tokeletesen pontos, de amire kell arra boven eleg
az egyetlen gondom vele hogy eleg nagy, ugyhogy kicsit ugyeskedni kell hogy beferjen az elso kerekhez a fektarcsak koze (hatul nyilvan nincs ilyen gond) -
doc
nagyúr
válasz Djuree #10056 üzenetére
gondolom a "+-1 bar" az tapasztalatbol van, ugye?
egyebkent pontosan ugyanannyit mutat, mint a benzinkuton a kompresszor amivel felfujtamilyenen én nem spórolnék....
en meg tobbtizezret nem koltenek ra...
arra, hogy indulas elott megnezzem, rendben van-e a nyomas, tokeletesen megfelel, pont ugyanannyira mint a 20-30 ezres, "mar majdnem jo" merok
az meg oszinten szolva baromira nem erdekel, hogy a 'hiteles' mutatna mondjuk 2.96 bart, az en kinai gagyim meg 2.9-et - a lenyeg hogy nem kell a benzinkuton tankolas utan fujni
ha annyira alacsony a nyomas, akkor meg odamegyek a kompresszorhoz, ami ugyis mutatja a nyomast, biztos nem ellenorizgetnem a meregdraga nyomasmerommel fujas kozben hogy merre teved ket szazadot... -
-
doc
nagyúr
válasz KubanitoS #10058 üzenetére
nekem ket okbol kell: egyreszt hogy indulas elott egyszeruen megnezhessem, kell-e mennem benzinkutra, ami sokkal egyszerubb mint ott lerangatni a kesztyut, aztan a 40 fokos napon kabatban aszalodva ide-oda tologatni a motort hogy odaferjek a szelephez, utana meg szaladgalni kezet mosni
masreszt hogy ha menet kozben furan viselkedik a hatulja, akkor meg tudjam nezni, vajon a guminyomas miatt-e (ami lehet jele defektnek), vagy csak hideg a gumi/enyhen nyomvajus az aszfalt/stb -
Djuree
félisten
ok, ha nézted és pontos akkor nem szóltam. csak rossz a tapasztalatom az ilyen kínai mérőkkel. mikrométerrel dolgoztam (volna), na az nagyon pontatlan volt, de csak ilyen volt kéznél akkor.
yodamastah: tudom, azért mondtam bár ekkorát biztos nem téved semmi...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
doc
nagyúr
válasz Djuree #10062 üzenetére
hat azert azt nem mernem mondani hogy 'pontos', de kb annyit mutat mint amit a kuton a kompresszor. ami persze lehet hogy szinten rendesen teved, de erzesre egyebkent pont jo ha belefujom addig amig a gyari 2.9-et mutatja, annal kisebb nyomasnal mar erzem hogy 'kuszik', magasabbnal mar nem tapad rendesen
szoval nekem csak az a kerdes, hogy mondjuk a 'jo' nyomas 1-2 tizedes kozeleben vagyok-ea mikrometer meg precizios meromuszer, olyat en sem vennek kinait
-
Ferdzsoo
addikt
Nekme is átlagban 2,9-en van a hátsó és a 2,7-re lemegy már megérzem.
Simán meg lehet érezni az eltérést ha valamihez hozzá vagy szokva..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Integra #10067 üzenetére
Én is próbáltam már eltérni, nekem nem jön be. Olyan mintha kúszna a gumi. Lehet hogy pedig jobban tapad, de sokkal kevésbé érzem biztonságosnak.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
stifi
senior tag
én spec nem szerettem kuplungolni órákon át, inkább ráadtam a szivatót hogy ne rángasson
a kettessel az a baj, hogyha állóra fékezel valami miatt vagy nagyon lelassulsz vissza kell rakni 1-be, kevés rutinnal nagyobb a valószínűsége hogy le kell tenni a lábad, az meg ugye buktató...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
En 2.2 / 1.7-el megyek utcan (hidegen). Szeretem ha van tapado felulet es nem pattogok ossze vissza (ilyen 2.9-et nem venne ra senki hogy belefujjak ).
MOndjuk a d211gp-nek az uzemi homerseklet melletti nyomasa 2.1/1.55 szoval meg tul is fujtam
-
stifi
senior tag
én most 2,9 helyett 2,5-el járok hátul, mert pályára kicsit engedtem belőle és úgy maradt..
teljesen más _közúton_ a motor, kicsit hintás és jobban veszi az úthibákat, nem üt vissza akkorát hátul mint 2,9-cel...ha én megérzem, bárki megérzi és ez nem belemagyarázás, tapasztalat!
az más kérdés hogy igazából nem számít sokat, de attól még érezhető!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #10073 üzenetére
Nem azért már, de a gyártó nem viccből találja ki az ajánlott nyomást..
ez gumimárkától függetlenül az én vasamra 2,5 elöl és 2,9 hátul.persze biztos vannak gumik amik mást szeretnek, néhány tized ide vagy oda biztos számít, de még a hivatalos nemzetközi teszteken (gumi vagy motorteszt) is csak gyári nyomással engedik fel az embereket. (legalábbis az újságírókat)
azt akarom csak mondani, hogy az ajánlott nyomás nem hülyeség, önkényesen megfelezni és rámondani hogy így a jó elég meredek! főleg utcára, a pálya más...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
válasz yodamastah #10073 üzenetére
gondolkodom, hogy hátul még lejjebb engeden 2.3 környékére. a 2.0 nagyon idegennek tűnik elsőre a kopás miatt. vagy csak idegenkedem tőle?
pályára melegen a metzeler 31-31 psi-t, hátulra meg 28 psi-t ír elő hozzá - ez amúgy frankó is a kopásból ítélve....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
A helyes guminyomas nem motor fuggo hanem gumi fuggo. Belefujnek a hatsoba 2.9-et, sokkal kevesebb tapado felulet lenne lapon. Azt a gumit amit en hasznalok, arra terveztek hogy 1.5-1.6 korul mukodjon a legjobban. Lapra dontve teljesen kifordul a gumi, es jo nagy lesz a felulet. Sok koze nincs ennek ahhoz hogy a gyarto mit irt a motorra.
Errol a gyari nyomasos motor tesztrol meg kerdezd Freon-t. Egy ujja ott maradt a ducati teszten mert a barmok tulfujtak a pirelliket...Ekkora terhelesen 3-4 tizedet megy fel a nyomas melegen. Nem szabad ennyire felfujni a gumikat palyan, mert egyresz kicsi lesz a tapado felulet, masreszt meg a gumi mint rugozo elem szinte megszunik letezni, konnyebben fogsz elesni.
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #10076 üzenetére
de most pályázunk, vagy közlekedünk?
nekem a Szabó Henrik mondta, hogy a gyári nyomással szokták már odaadni a gépeket, és nem hagyják hogy leengedd
2.5 és 2.9 mindenkinek, 'szt 'pot 'vánokén csak annyit mondtam, hogy utcára nem veszélyes a gyári ajánlott nyomással közlekedni. határon, lapon, feszített tempóban már lehet hogy problem, de ott meg nem a gumi szokott hibázni hanem a rider. mert az is hiba ha túl sokat vállal és a gumi ezt nem tudja követni
ok, a gumigyártó ajánlása is valami. de ezek úgy vannak megcsinálva hogy tudniuk _kell_ üzemelni a motor gyári ajánlásán is. legfeljebb kicsit máshogy. ha a határokat feszegeted, ott úgysem számít az elmélet csak a gyakorlat...
a másik hogy utcai nyugdíjas tempóban a 2 bar alá engedett gumi kockára fog kopni és utána utcán és pályán is használhatatlanná válik... ha valaki nem használja a teljes gumifelületet akkor halál feleslegesen engedi le, túrázni nem kell lapra tenni
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #10075 üzenetére
Nem mondom hogy menj alacsony nyomassal. Csak azt mondom hogy en alacsonnyal megyek es teljesen ok. Az elmult 100e km-ben nem fujtam fel hatso 2.0 fole Igy gyorsabban melegszik a gumi, es jo nagy a tapado felulet. Jol jon ez neha De elegge gumi fuggo hogy ez mukodik-e.
-
Integra
titán
egy biztos, ha áthúzok a pilisen, simán megérzem, hogy gyári vagy saját nyomással megyek. nekem ennyit a gyáriról. arról nem is beszélve hogy itt mindenki nagymotoron ül, vagyis a sebesség túllépés alap.
(jó, most alvarotól meg shinintől eltekintek...)annak meg tök más oka van hogy az újságírókat nem engedik fel már más nyomással a pályára..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
Persze hogy nem veszelyes a gyari nyomas, maskulonben nem lenne rairva a motorra. Hasznalhato az csak nekem nem tetszik Siman lehetne 4.0val is motorozni, de olyan lenne mintha fa kerekeken motoroznal. Veszelyes akkor lesz amikor 1.0 ala megy, foleg az elso. Bar ha az elso lapos, akkor mar 1.5-1.6 kornyeken lehet erezni hogy csuklik be a kormany a lassabb kanyarokban.
-
stifi
senior tag
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #10081 üzenetére
Ha hátul túl van fújva az elsőhöz képest, akkor is csuklik, bár mikor ezt először tapasztaltam, akkor tetszett, szinte beesik a kanyarba
-
tutis
őstag
ha megnéznéd kicsit a gépkönyvedet, akkor láthatod a a gyárilag ajánlott 2.5-2.9-es nyomás (mellesleg 2.9-et 2 személyre szoktak ajánlani) az a gyárilag a motorral adott gumitípusra vonatkozik, a legtöbb gépkönyvbe még bele is van írva a pontos típus. De a legnagyobb baromság mindenfajta gumit ekkora nyomásra fújni. Minden guminak megvan gyárilag meghatározott nyomás érteke, ezt megadják utcára hidegen/melegen, illetve a sportgumiknál pályára is megadják az értékeket. Szóval mielőtt összevissza fújkálsz a gumikba egy értéket mert a motorod gépkönyvébe egy bizonyos típushoz ezt ajánlják, gyorsan keress rá a gumid gyártójánál a helyes nyomás értékekre.. egy rossz nyomás érték épannyira balesetveszélyes mint egy tök lapos gumi. Főleg nyáron ahol egy 2.9-es nyomás olyan 3.5-re is felmehet. Ilyenből simán lehet egy szalagkorlátfogás vagy egy kocsi alá csúszás..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
doc
nagyúr
olvass vissza
nemreg irtam, mikor valakinek a topicban egy onjelolt gumis csodadoktor kinyilatkoztatta, hogy marpedig kozutra 2.5 bar kell minden motor minden gumijaba, hogy multkor nagyon bizonytalannak ereztem a hatsot, ahogy Feree13 is irta, "kuszik", begurultam a benzinkutra, es mar csak 2.5-ot mutatott a muszer a 2.9 helyett. szoval nagyon is meg lehet erezni (es olyankor meg ranezesre, meg labbal torteno "felnitaposasra" meg tok jonak tunik)egyebkent en nem fordulok terdelve, meg karcolgatva, ugyan most mar sokkal batrabban, magabiztosabban (es melyebben ) dontom mint egy eve, azert en inkabb a sportos turazas, mint a masodpercekre kihegyezett karcolgatas hive vagyok, gondolom durvabb banasmodnal mashogy mukodne a gumi ugyanazzal a nyomassal (foleg hogy ugy jobban is melegszik)
egyebkent en Metzeler Z6-osokat hasznalok, ami gyarilag 34/38 PSI-re ajanlott (2.34/2.62 bar)
es meg egy adat: a VFR-en egy es ketszemelyes 'uzemmodra' is 2.5/2.9 az ajanlott (mar alapban 230 kg a motor, en vagyok 80, szoval nem pehelysuly)MOD: most meg ilyet talaltam:
In Europe Metzeler's recommendation is in every conditions:
37 / 43 (2,5 bar / 2,9 bar)METZELER - Fitment Chart
"Front 120/70ZR17M/CTL (58W)(G) ROADTEC Z6 G Front - 2.5 BAR
Rear 180/55ZR17M/CTL(73W) ROADTEC Z6 - 2.9 BAR"If the link do not work, use "Fitment Chart" on the european site.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Egy Malaguti F10 robogó gyári állapotban megy 75-80 at?
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
stifi
senior tag
most nem akarok belemenni semmiféle szájkaratéba, de azért ide beokádom a continental _hivatalos_ álláspontját a nyomásértékekről (csak mert nekem continental van):
a klikk mögött bővebben is van. a motorkerékpár gyártója által ajánlott nyomásértéket kell irányul venni. minden más okoskodás, találgatás.
ha pedig tapasztalat, akkor úgy kell menni, ez is le van írva itt.tehát elismétlem: cbr600f 2003 ajánlott nyomás 2.5 elől, 2.9 hátul. tapasztalat szerint 2.2 elől, 2.5 hátul kényelmesebb, nekem jobban tetszik így és pályára is így megyek fel, mert nem a határon motorozok és nem a gumi a szűk keresztmetszet. és mindez csak a rajta lévő continental sportattack gumival, mert mással nincs tapasztalatom.
szerk: látom viszont hogy van olyan gyártó aki megad ajánlott nyomásértéket. (metzeler)
tehát ugyanolyan nyomás kell a 200 kilós sportmotoromra mint a 350 kilós sport túrára ha ugyanazt a gumit használom, mert a gumigyártó nyilván nem ad meg minden gumihoz minden motortípushoz ajánlott nyomást... nem hiszem...[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #10048 üzenetére
"4t ből sosem
40 ló 2t 125 ből?
200 e ért detonálószámlálóval, meg mittomén 50e ért gázhőmérsékletmérővel, folytonos odafigyeléssel, és állandóan az éppen aktuális környezeti viszonyokhoz állítgatással... Igen.
De az nagy pénz. Mégegyszer az új motor ára kb."Én nem vitázok,félreérted,akárhogy nézem azt írod itt hogy 2t 125ből csak hightech cucokkal jön ki ennyi erő,én meg írtam,hogy a krosszblokkból mégis simán kijön ennyi,nem írtad sehol hogy gp blokkokról beszélünk.részemről nem vita csak kiegészítés és simán szívesen meghallgatom miért nehéz egy utcai 2t 125ből kihozni ennyit?
Mr.Brightside
-
stifi
senior tag
-
Archer
őstag
Ahhoz a 40+ Le-höz olyan nyitott kipufogó rendszer is kell ami utcára alkalmatlan lenne. Egyrészt a különböző káros anyag normáknak sem felelne meg (bár nem tudom motoroknál ezt mennyire veszik szigorúan) másrészt elég durva hangjuk van, a rendőrök kedvence lennél vele. RS, NSR és társai is 30 ló körül vannak tudtommal.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #10093 üzenetére
Az nsr es tarsai az olyan 18 loero. Dt szintjen volt, vashengeres gyenge. Sosem volt 30. Tzr, rg kozelitett a 30 hoz. Az rs volt regen 33 loero, 90 es evekben, de minel fiatalabbak ezek a motorok, annal gyengebbek. Egyetlen utcai motor kozelitette meg a 40 loerot. A gilera. 39 lo volt, de akkoriban nem volt ilyen szigoru karosanyag kibocsatas. Hangos is volt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
40 loerot kicsalogatni 125 bol hatalmas melo. Ott van a fordulatszam kerdese. Egy bizonyos fordulatnal mar csak pang a forgattyuhaz, azt lemeretezni, hogy milyen legyen, akkor az atomlocsatornak helyeit, meretet, alakjukat, segedfelomlok szamat, kipufogasvezerlest, az egester alakjat kifejleszteni... Te otthon kisipari modszerekkel??? Ez nem ilyen jatek. Aztan minel jobban elszegenyiteni a kevereket, minel kevesebb olajjal megtalalni mindezt.
Ezeket normalis ember high tech cuccokkal csinalja es akkor valoban megvan a 40 loero feletti teljesitmeny es nem a kocsmaban a haveroknak meselve. Amugy meg a macera nelkul egy hidegebb napon rarugsz a versenymotorra es a harmadik kanyarban megragasztod mint a szar.
Minden amit valtoztatsz valahogy ellenorizned kell, hogy merre mentel. Ha nemtudod bizonyitani mi tortent akkor csak csinaltal valamit, asse tudod mi lett.
Egy kesz versenymotornal is be kell loni azt a kevereket, ami meg nem detonal tul sokat, stb.
Nem mondanam h siman tudja. Ilyen teljesitmeny ekkora kobcentibol nem sima ugy.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #10096 üzenetére
es akkor nem beszeltunk az idojarasrol sem.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #10096 üzenetére
nem akarom tovább ragozni,elhiszem,hogy kened vágod ezeket de a krossz versenymotor amihez mindenki hozzáfér a szalonban papír szerint 42.5 lóerő,de gondolom a vb-n induló 125 ha csak 5 lóerővel erősebb is akkor is erősebb,Győrfi Zoli nekem is kireszelte a krosszhengeremet és erősebb lett,pedig nem sokat detonáltuk,de hagyjuk mert engem degradálsz,hogy igazad legyen,a moto gp 125 kategória motorjairól meg 50-55 lóerőket beszélnek.
Mr.Brightside
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #10095 üzenetére
Az első években még 28 Le körül voltak, az majdnem 30 [link]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
tutis
őstag
Sportmotorra sportgumi, túramotorra túragumi. Ez ilyen egyszerű.
http://www.metzelermoto.com/web/products/tyre_pressures/default.page
Látod itt szépen le is bontja milyen méretű, milyen típusú gumiba milyen nyomás kell.. Egy 350 kilós túramotorra nem fogsz feltenni mondjuk egy racetec-et..
De próbálj meg mondjuk egy Dunlop Ntec-be (ami alacsony nyomású technológiát jelent) belefújni 2.9-et hidegen.. Hidd el nem sokáig tudnál vele talpon maradni..
A gumigyártók a legkülönfélébb gyártási technológiát alkalmazzák a gumilyukhoz, más a merevítés, más az oldalfal, más a futófelület, egyszerűen nem lehet mindenfajta gumihoz ugyanazt a nyomást alkalmazni. Ha ezt az alap dolgot nem érted sajnos nem velem van a gond..http://www.youtube.com/tutisgsxr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok