- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Yamaha BWS Spy 1996, álló Minarelli hosszú, robbantott ábra.
Nem ment, torpant, stb. Az eset előtt a légszűrőt pucoltam ki és fújtam légszűrőspray-vel. Kicserélem a légszűrőt, hátha nem tetszik neki az olaj, meg is jött az alkatrész, ülök neki.
Lazán áll a légszűrőház, bontom tovább és látom, hogy a 10-es alkatrész ki van fordulva a légszűrőházból.
Visszateszem, be az új szivacsot is, szépen megy a motor. 35 km-es nap után leteszem, másnap indulás előtt nézem, megint csak lifeg a légszűrőház... Majd délelőtt visszarakom, de lehet ezzel valamit kezdeni?Korábban, kb 3 éve lett kicserélve a gumicsonk, tegnapelőtt szerelve nem láttam sérülést rajta, a korábbi (még a gyári) viszont el volt szakadva. Visszarakás közben észre vettem, hogy a szívócsonkon szép feszes, míg a légszűrő műanyag házába könnyen vissza is ment. Lehet, hogy a műanyag ház van kikopva? Megoldás lehet, hogy azt a gumit beragasztom a házba? Ha igen, mivel?
Üdv!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82402 üzenetére
Nem hinnem, hogy a gumi ennyire kikoptatta volna a muanyagot. Csere lenne a tuti, de a ragasztas is mukodhet, de valami olyan ragaszto kellene, ami enged valamennyi minimalis mozgast.
Elsore a gumi alapu jut eszembe, mint a szelepfedel tomito paszta.
De mindenkepp ugy kel ragasztani, hogy a legszurohaz belsejebe ne nagyon keruljon, hogy ha esetleg levalik, ne tudja beszivni.
Lehet nagyon takolas, de talan az a ragaszto amivel a cipotalpat is ragasztjak is jo lehet. -
Szajo
őstag
Van egy Piaggio Nrg Power karbis motorom.
Mentem vele ment vagy 75öt később már csak 60at max majd egyszer leállt, később megint indult majd pár km után leállt.
Ismerőssel szédszedtük mert 7bar kompressziót mertünk benne. Kapott egy új hengerszettet, össze raktam majd nem indult... később kiderült hogy s szívómembránt kiakasztotta egy kosz darab... ezek után mindig indult de volt, hogy 1percig járt volt hogy 5percig majd mindig mintha a gyújtást levennéd leállt. Ekkor kiderült, hogy a vízpumpa vízcső oldalán lévő csatlakozóban ami a tekercsre megy össze van olvadva a zöld és fehér kábelnél a műanyag és zárlatol, na ezt a test és pozitív kábelt csatlakozón kívül összekótöttük és azóta soha nem áll le, DE 38 40km/h nál nem megy többet kb 80% gázkar állásnál és full gáznál ez csökken és torpan...Mi lehet a gond?
Hengerszett új,kipufogó tömit,az aprilliám cdijével is ugyanezt csinálja,karburator,variátor nem változott azóta mióta ment 70 75 öt,karbi kitakarítva[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Írtam pár napja h megváltozott a motor hangja. Na mára visszaállt. el is ment az ereje (már ami van neki).. Gondolom csak a hűvösebb idő miatt jobban tekert akkor.
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82403 üzenetére
Úgy néz ki, rosszul raktam vissza: a karbi felőli oldalon esett most le, a szorító bilincs csak lifegett.
Arra gondoltam, hogy a gumin belülre rakok egy fém gyűrűből vágott C alakot, ami szétfeszül 3s nem engedi a gumit deformálódni, talán kisebb eséllyel fordul így ki a műanyagból.
A levegő útját sem szűkíti be annyira.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82406 üzenetére
A belso feszites is jo otlet, ha szet tud ugy feszulni, hogy a razkodastol nem esik ki a helyerol.
Amugy nekem hasonlo gondom volt egy ilyen gumi csonkkal, a nevetseges hogy 3 ev alatt annyira elveszitette a tartasat/rugalmassagat, hogy a gyari 10 eves kirepedezve kulonbb volt nala
Fogalmam sincs mibol csinaljak mar ezeket. -
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82407 üzenetére
Beszéltem a robogószerelőmmel, akit itt ajánlottatok korábban.
Mondta, hogy a mai üzemanyagnak csúfolt lőrék (ideértve a prémium nyálakat is) már nem ütik meg a szintet. Egyes gumialkatrészek dagadnak, mások zsugorodnak tőle.Amúgy a légszűrőházon és a gumin sem látszik kopás: nincs meggyűrődve az anyag, kifényesedve, sem mattulva, nem rózsásodott a széle, stb.
Zuglóban felújítunk, sűrűn járok arra és keresem az alternatív útvonalakat, mert a Mogyoródi út katasztrófa. Simán lehet, hogy szétrázódott.
Ugye, a légszűrőm alatt folyton ott az olajsár, a bal alsó csavar kiesett, ami a két felé fogja össze, a gumiszigetelés messze nem olyan feszes, mint egy mikrós edényben. Már tettem be egy ugyanolyan hosszú 5-ös Reisser csavart helyette, de kiesett. Arra gondoltam, hogy átfúrva bútorösszehúzó csavar belső menetes részét ragasztom bele a műanyag házba és szemből egy megfelelő hosszúságú M4-es csavart alátéttel teszek bele. Mindebből semmi sem látszik, viszont a továbbiakban nem nyírná a csavar a műanyagot.
A légszűrő alján a deknihez rögzítő csavar körül gumipersely van. Kb 20°-os szögben tudom kifordítani a légszűrőt, ha a karbi csonkjáró lefordult a gumigyűrű. A gumi olyan lágy, mint egy takonylabda, de nem tudom, hogy a folyamatos kenéstől-e.Idén lesz 25 éves a gépállat.
Viszont ha már itt tartunk, milyen gép javasolt a kb 2 méteremhez és 150 kilómhoz, ami 80 km/h utazót tud és bírja a budapesti forgalomban, utakon sem hullik szét a megengedett sebességhatáron közlekedve. Robogóban gondolkodnék, tervben van a korlátlan jogsi, is lökettérfogat, teljesítmény nem korlátoz.
Nemigazán ismerem az árakat, így vaktában 1 mFt-ot szánok rá. Nem baj, ha egy szerviz belefér, de a gumigarnitúrának már nem kell.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82408 üzenetére
"Zuglóban felújítunk, sűrűn járok arra és keresem az alternatív útvonalakat, mert a Mogyoródi út katasztrófa."
Itt lakom 10 eve, ismeros a helyzet, tobbi resze is botranyos egy ket helyen Konkretan emiatt kell az egyik kiskereku robogonak menni a haztol...Uj robogoban illetve mekkora kobcentiben gondolkodsz? Ha a hasznalt is belefer(2-3-4 eves) akkor egy Honda SH 300 tokeletes lenne erre a celra. Megbizhato, vilagbol kimegy, es a mereteidhez teljesen passzol, kenyelmesen elfernel rajta. Ennel nagyobb nagyreszt varosi kozlekedesre ertelmetlen, ezzel pedig ha ugy alakul, akkor akar meg a nullasra, vagy kozeli aglomeracioba se akadaly kijutni.
Szerk: elfelejtettem, hogy elegge megugrottak a hasznalt arak is inkabb 7-8 eves lesz 800e-1m korul. De ennyiert leinformalhato magyar papirost is kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82409 üzenetére
1 mFt a keret, ha használt, akkor az.
Nem tetszik, de nem is csúnya. Ami még jó lenne, ha ülés alatt elférne a bukó, a felhajtható.
Ez viszont tetszik, viszont szerintem ennek nem áll jól a piros.Tothgera30: a 125 ccm kevés, különben kihoznék egy új PCX-et.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82411 üzenetére
Az SH az ilyen, bennem se valt ki semmilyen erzest, cserebe tenyleg egy jol osszerakott robogo, nagy kerekekkel ami itt elony es megbizhato blokkal. Raadasul adtak el belole itthon joparat, ezert ki lehet fogni belole boven vegig visszakovetheto magyar peldanyt, ami hatalmas elony.
Esetleg meg Yamaha X-Max 250(pakolhatosagban jobb mint az SH), Kymco Xciting 300, Piaggio Beverly amit erdemes megnezni.Ebben a kategoriaban kerul be a legtobb szemet kulfoldrol es itt mar nagyon vastagon tud fogni a ceruza amikor kiderul hogy 4x annyit futott es bele kellene nyulni. 70-80e km-t futottakat szemrebbenes nelkul adjak el itthon 23-28e km-es futassal. Csunya vege szokott lenni
Szoval nekem ez lenne az elso szamu szempont ilyen erteku vasarlasnal.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
MIndenki zuglói? Ahahah, de szeretem, jó kis Mogyoródi, Vezér és társai, néha tényleg én is úgy érzem, hogy egyszer széthullik alattam a motor ezken a minőségi utakon...
-
macilaci78
nagyúr
Még nem vagyok, a felújítás zajlik.
Most is ott voltam, postaláda zárat vettem ki mintának, már megvan az új, de most az Etelén állok sorba a légszűrőt tartó 2 csavarért.
Ha ezen túl vagyok, akkor még a Nagy Lajoson meglesem a motoros boltot, meg a X. kerben egy military boltot. Szép idő van motorozni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #82411 üzenetére
Vegyél újat. Tedd le, amennyi megvan, aztán egy-másfél év alatt lenyomod a részletet, sokszor akcióznak motorokat 0% THM-el. Ezt tudod hogy mi volt vele, újkora óta a tied.
A Suzuki Ignisemet 2004 februárban vettem, első tulaja vagyok. Patent, aztán nagykorú lesz.....Kollégáim veszik a használt autókat, költenek rá, másikat vesznek....
A Libertym másfél éves, még mindig új szaga van.....Az érzés megfizethetetlen.....
Tavaly év végén akciózták a 300-as Beverly-ket Érden, a Webrobogónál, másfél misi alatt voltak.
Nem hiszem hogy ennyiért lesz még egyszer, de alkudni lehet náluk, ha komoly vevő vagy. Régi macit... őőőő mocit is beszámítják. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #82416 üzenetére
A motor nem létszükséglet, a hitel sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82408 üzenetére
Ha még van terved a bws-el, akkor szotyiért lehet hozzá venni légszűrőházat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #82418 üzenetére
Ez biztos is.
Én áldoznék rá,mivel az övé szerintem eléggé megvigyázott darab,újkora óta ő hajtja.
Egy gyári,megkímélt BWS nagy vágyam.
Én szeretem azt a konstrukciót.
Ami nekem volt,sajnos nagyon kókány volt,de ígyis imádtam,kár hogy tönkrement. -
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #82418 üzenetére
Tegnap mentem vele kb 70 km-t hiba nélkül.
Lemértem a különböző átmérőket, 4,5 k-ért láttam légszűrőt a SC Racingnél.perge666: van hibája sajnos. Minden eredeti alkatrésze megvan, de pár idom sérült: letört rögzítő fülek a lampát tartó idomon és a bal oldali ülés alatti idomon. A jobb oldalin a matrica sérült, a kipufogó hővédő pajzsát levetettem a gumisnál. A benzinpumpa le lett cserélve és a csomagtartó aljához lett rögzítve a lehetőségekhez képest igényesen. Az üzemanyagszintjelző nem mér megfelelően. A műszerfal világítás hektikusan üzemel: a sebességmérő izzója néha nem világít.
Dehát '98 decemberi vétel volt.Ja, tegnap a túra után lemostam, hidegen áttoltam a kútra, kb 150 méter.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
válasz macilaci78 #82420 üzenetére
Ezek amiket felsoroltál szerintem nem nagy problémák.
De értelek hogy váltani akarsz,az ember mindig valami újra vágyik.
Ha megint újat veszel azzal sem lesz évekig problémád.
Sityupityu : Igen bejön a tereprobogó nagyon is.
Van is ithon egy Piaggio Typhoon X,de az más mert jóval nagyobb ésnagyobb a fordulóköre is.
Aprilia Rallyk is nagyon bejönnek a kis alakjukkal.
Bár kicsi nem vagyok, 183centi magas és kb 90-95 kiló,de a BWS-en még kényelmesen elfértem.
A Typhoon meg mégnagyobb,mégkényelmesebb akár kövön akár homokon,de a BWS nekem favorit marad akkoris.
Nemrég 300 körül láttam egy full gyári BWS-t nagyon kevés km-el,olyan volt mintha most jött volna ki a gyárból.
De más beruházási terveim vannak jelenleg,így elengedtem. Szerintem nagy hiba volt mert nem hiszem hogy mégegy ilyen fog szembe jönni,de van 2 frankó moci is és nem létszükséglet egy 3. is. -
őstag
Hasznal valaki esoallo ruhazatot? Bor felso kabatom melle kellene nadragot vennem. Milyet erdemes? Van valakinek tapasztalata?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Casoli #82424 üzenetére
Vagy 4 eve vettem a egy ilyen szettet [link], vesz esetere ha elkap az eso.
Rengetegszer hasznaltam mar, nem azott be sehol, nulla elhasznalodas latszik rajta, jo vastag anyagbol van. Relative kis meretre ossze lehet hajtogatni, szoval ha van csomagtartod, akkor akar allandora benne is lehet hagyni.
Lehet designosabbat venni csak kulon nadragot ugyanennyiert, a kerdes, hogy meger-e annyit. -
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy 2t robogó minarelli motorral. Probléma ,hogy pár nap állás után nem lehet elindítani,csak ha féktisztítót fújok a légszűrőbe.
Utána indul rendesen,1 nap állás múlva is indul rendesen....
Viszont, ha 2-3 napnál többet áll a motor, nem indul.
Karburátor tiszta,kompresszió van egyszerűen nem tudok rájönni hol a hiba.Valakinek valami ötlet?
-
Boci23
csendes tag
Erre is gondoltam,most cseréltem úszóházat ,új tömítéssel ,de péntek után ma reggel ,megint nem indult ....
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Boci23 #82427 üzenetére
Jo lenne kideriteni, hogy tenyleg jo-e a tomites a karbinal, tenyleg nem-e elparolog a benzin.
Ha elparolog, akkor utana a nehezkes inditast regi benzincsap is tudja okozni. Letapad a membran benne es berugaskor/inditozaskor keves a vakum hozza hogy kinyisson.
Ilyenkor jol tud jonni csak a hiba kiszuresere egy atlatszo benzincsovet berakni a benzincsap es a karbi koze. Amikor nem indul, akkor ranezve nagyjabol egybol ki lehet szurni par dolgot hogy mivel van gond. -
Boci23
csendes tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #82433 üzenetére
Nekem új kora óta ilyen a BWS. Van, hogy 30 rúgás is kevés neki. Nem is szoktam az önindítót kínozni.
Azóta már ki lett cserélve a benzincső, karbi felújítva, új benzinpumpa, csak prémium üzemanyag, légszűrő, stb.
A benzincsövem fekete, az idomoktól úgyse látnám, bontani, összerakni meg sokkal tovább tart, mint amennyi idő alatt berúgom.
Télen, nyáron csinálja. Télen még a manuális szívató miatt hisztisebb. Teljes szívatón képes beköpni a gyertyát -10°C fölött.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Boci23
csendes tag
Önindító az nálam is kizárva,esélytelen lenne pár nap után. Kb. nálam is ez a helyzet lassan minden új,de egyszerűen nem jövök rá mi a hiba...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Boci23 #82433 üzenetére
Uj benzincsap is lehet szar, talalkoztam mar ilyennel(foleg taiwani/RMS). A vakumcso csatalkozast is atnezheted ami a csapra megy, illetve erdemes lenne az atlatszo benzincsoves megoldast a hiba kiszureseig megprobalni.
Szerk: egyebkent a sok rugdosas parositva a nem nyito benzincsappal is tud oltari szivatast csinalni. Mivel rugdosaskor az olajpumpa ugyanugy adagol minimalis olajat, ha nem jut benzin a karbiba, akkor szepen fel lehet tolteni olajjal a sok rugdosassal(de ahhoz mar tenyleg sok kell). Legutobbi ilyennel az uszohazbol ontottem ki az olajat az csoda lett volna ha beindul.
Jellemzoen ilyenkor van az, hogy ha beindul, akkor par percig fustol mint a veszedelem.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #82435 üzenetére
Lehet, hogy elvinné az önindító is, de ha 2-3 perc rúgdosás kell neki, akkor nincs szívem fél percig indítózni.
nyogo83: foglalkoznék vele, ha rendszeres lenne. 2-5 nap állás után ha pöccre nem is, de 3-5 rúgásra indul. 2-3 hét állás után vagy indul, vagy nem. 1+ hónap után fixen nem indul, csak sokadik rúgásra, de ennyit egy huzamban csak keveset áll egy évben.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
HermannG
csendes tag
válasz HermannG #82183 üzenetére
Na mivel nagyon nem ment a robogó ezért kellett valamit tenni, úgy kezdtem hogy egy grammal könnyebb görgőket vettem majd meglátom hogy megy rosszabbul-jobban aszerint veszek nehezebbet vagy még könyebbet illetve erősebb kontrasztrugót, hálistennek szerencsésen bele nyúltam össze rakás után úgy megy a gép mint akit picsán rúgtak mindenhol erősen húz 57km végsebesség helyett 70km van amit ugye vagy 5helyen elmondtak, hogy cdi folytja.... hát most akkor hogy is van ez mi is fojtja tudja a csatkai Szűz Mária ezek szerint de olyan állat lett minden, hogy csodájára járna szerintem bárki! Jó robogózást mindenkinek!!
-
Szajo
őstag
Az mitől van, hogy mind kettő motoromon (Piaggio NRG Power, Aprillia Sr50 Piaggio blokk) olajos a henger és a kipufogó csatlakozás? Az egyiknél járó motornál csöpög is lefelé... ott nincs tömítés hanem a kúp tömít.
-
macilaci78
nagyúr
Milyen olajat használsz? Lehet, nem ég el mind a hengerben, viszont a pipufogó kanyarulatában összecsorog a lecsapódott mennyiség.
Én mondjuk biztosra megyek, full szintetikust használok, ami még dús keverék mellett is elég.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Szajo
őstag
válasz macilaci78 #82440 üzenetére
Castrol racing 2t, olaj adagoló jelre van állítva de a benzinbe szoktam tenni egy minimális olajat pluszban. (10literhez 50ml az ugyebár1:200)
[ Szerkesztve ]
-
draco31
veterán
Hello!
Malaguti F12 vizes változat 50cm3.
A karburátorból folyamatosan csepeg a benzin.
Minden tömítés cserélve már benne, membránok, stb.
Úszója tele volt benzinnel, vettünk bele újat, utángyártottat. Azzal be sem indult.
Vissza lett rakva a régi, azzal megy.
Ki lett lyukasztva, hogy kimenjen a benzin belőle, majd visszaforrasztva, 1 napig nem csepegett kb.
Most lett véve egy gyári úszó, de még nem lett belerakva.
Ez lenne a gondja, vagy más lehet?ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
nyogo83
Topikgazda
válasz draco31 #82445 üzenetére
A tuszelepet is csereltetek? Most nem remlik, hogy milyen karbi van rajta, de ha a tuszelepnek van feszke is, akkor azt is illene.
Az utangyartott uszonal be lett allitva a benzinszint?
Egy rossz uszo+rossz tuszelep parossal siman fog csepegni a benzin.
Ha lehet, tuszelepbol ne a legolcsobbat vegyetek, mert sokszor az uj utangyartott ugyanazon a szinten van mint a regi kopott.Raadasul ha jol zar a tuszelep, akkor elvileg tudja tartani boven a nyomast de nem a vegtelensegig, ezert nem artana ellenorizni a benzincsapot is, hogy zar-e rendesen.
-
draco31
veterán
válasz nyogo83 #82446 üzenetére
A tegnap érkezett úszóval jött tűszelep is.
Automata Dellorto karburátor. Ez a tömítésszettje.
A benzincsap az jó kérdés, azt hiszem az nem volt nézve.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #82402 üzenetére
Linkelne valaki egy légszűrőt? Már megint ledobta magát a gumiról, kb 80-90 km-t mehettem vele.
A légszűrőházban most 45 mm átmérőt mértem, ahova a gumigyűrű megy.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82448 üzenetére
Komplett hazra gondoltal? [link] ilyenre?
Ahogy nezem ebben benne van a csonk is. -
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82449 üzenetére
Technikailag elég lenne csak a karburátor felőli oldala.
Ez helyben van. Most beszéltem a bolttal, ahonnan megtudtam, hogy a 30 mm-es csatlakozóátmérő a légszűrőházba csatlakozó gumicső belső átmérője.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest