- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #82297 üzenetére
Azok nekem se tetszenek. Szerencsére a motoromon kerek lámpa van, mint a Simsonokon. Nem volt probléma a csere.
Motoszkál bennem a gondolat, hogy mi van akkor, ha a jótállási jeggyel ellátott lámpába, jótállási jeggyel ellátott ledes izzót tenne valaki, aminek a vetítési képe megegyezik az eredetivel, ki venné észre hogy nem szabályos? Egyre több ledes világítású motort, SMKP-t helyeznek forgalomba, autót meg kivétel nélkül mindegyiket. Ránézésre nem tudja kiszúrni senki hogy szabályos-e, vagy nem. Engem se állított meg senki, pedig 4 éve ilyennel járok. -
Laacika79
kezdő
nyugo83 és Szajo.
Megnéztem sok vedeót de még most sem egyértelmű számomra.
Összeköti a 12V + piros szálat a "connect positive pole" fekete szállal,a fekete - negativ vezetéket meg a zöld "negative pole" szállal.
A maradék feket/sárga vezeték meg megy a gyujtótrafóra ha jól láttam.Youtube: universal motorcycles tachometer
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laacika79 #82309 üzenetére
Eleg hulyen van a szinkodozas amugy, hogy fekete vezeteket hasznalnak pozitivra...elsore meg azt is mondanam hogy eliras
Nem ismerem az adott fordulatszammerot, de gondolom a piros/fekete az a hattervilagitase lehet kulon, szoval azt lehet akar a vilagitasra kotni, hogy egyutt lehessen kapcsolni vele.
De a legegyszerubb (legalabbis igy kep alapjan):
- Piros/fekete paros -> Piros pozitiv, fekete negativ
- Zold/fekete paros -> Zold negativ, fekete pozitiv
- Fekete-sarga -> kozvetlenul a jelado tekercsre kosd, ami a CDI-be megy a lendkerek felol. -
Tothgera30
Ármester
Tovább göngyölítve a Scarabeo automata szivató hibáját... Szerelő állított rajta, de most sem tökéletes. Beindítom, kegyeg, alapjárat betonstabil. Húzok egy pici gázt, befullad, és leáll. Mondta hogy manuális szivató lesz ebből. Ki mit ajánl. Érdekes, mert előző motorjaink automata szivatójával nem volt gond, ebben pedig tavaly lett cserélve Vadi új darabra
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Szajo
őstag
50es piaggio blokknak a hengerfejét mennyivel kell lehúzni? Nem találok adatot róla.
-
nyogo83
Topikgazda
Ha ez a 2000-es evek eleji Piaggio HP2 blokk(Ami Runnerbe meg NRG-be, Zip-be is ment), akkor 10-11Nm.
Tothgera30: Fura mert ha gyari a szivato, akkor azon sok allitasi lehetoseg elmeletileg nincs. Ha utangyartott, akkor annal lehet szivni, hogy mennyire pontos. Az biztos, hogy a kezi szivato a legbolondbiztosabb, csak kicsit maceras.
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #82313 üzenetére
Oem-parts-tól rendeltem, ennyi rémlik. Szerelő szerint pont elegendőt nyit, csak túl hamar visszazár, és "megfullad" a motor. De miután megvan a rituálé, kicsit melegszik, vagy már nem az első indítás, akkor nagyon élvezetes az egész műszer.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82314 üzenetére
Ja, hogy hamar zar vissza Na az tenyleg szivas, mert azzal tenyleg eleg nehez barmit kezdeni.
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #82317 üzenetére
Hülye kérdés, mert egyébként az automata szivatók tudom,. hogy fix feszültségről dolgoznának, de nem lehetséges, hogy túl sok áramot kap? Mert akkor tényleg lehet, hogy túl hamar zár vissza. Lehet, hogy meg kéne próbálni valami ellenállást elé kötni.
Csak egy tipp -
Tothgera30
Ármester
válasz mumtaz #82319 üzenetére
Őszintén szólva arra tippeltem még, mert ha jól emlékszem egy 5Ah 50A akkumulátor van benne, és talán gyárilag elég lenne a 3,5Ah. De ennek utána kell még néznem. Viszont abban igaza van a szerelőnek hogy a manuális atombiztos, azzal nem lesz ilyen gondom. Aut. szívatóhoz ellenállást (oda) tákolni nem szívesen akarok.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #82321 üzenetére
Az akkunak semmi köze hozzá. Ha jó a töltőfeszültség, akkor mindegy hogy milyen akku van benne. Mivel ez egy kényelmi berendezés, ami meghibásodhat, legjobb lenne kihagyni, mint ahogy a szerelőd is javasolta.
-
makro
senior tag
Amúgy hülyeséget írtam, de egy kicsit informálódtam közben. Azért van szüksége áramra, mert hőt termel, ami hatására a kis tüske szép lassan elkezd kitolódni és elzárja a szivató felől érkező benzin útját. 4-5 perc alatt kell kb végigmennie ennek a folyamatnak.
Az akksira direkt kötve bárki le tudja tesztelni mennyit mozog a tüske:
[link]
A néni szépen elmagyarázza ( német nyelven ) -
Butcher82
senior tag
Sziasztok,
Gilera Runner 50 Purejet-be kellene nekem akksi és ezzel kapcsolatos a kérdésem.
Tehát, bármilyen 12V-ost belerakhatnok, ami elfér benne?***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯
-
mumtaz
senior tag
Igen. pontosan így működik. De lehet, hogy tényleg van, amelyik túl gyorsan. Mondjuk soha nem hallottam még, hogy ezek előtt lenne előtét ellenállás. A hagyományosabb robogókban is van itt-ott egy-egy ellenállás beépítve. Volt, ahol a lámpának volt. Ki tudja. Túl régen b@szakodtam már ilyesmivel.
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Van egy 50es 2t piaggio libertym. Most cseréltem benne hajtásolajat. Az normális, hogy több, mint 4 deci belement és előtte is majdnem 3 deci volt benne (szerelő cserélte)? Úgy tudtam 1 nagyon max 1,5 deci megy bele.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Krogoth #82327 üzenetére
Az hogy mennyi megy bele nem egyenlo azzal, hogy mennyi kell bele
80w-90-es hajtomuolajbol 0,9dl megy bele gyarilag.Mi alapjan lett beleontve 3-4 deci? Tele lett fulra toltve, vagy hogy? Kellene lenni amugy nivopalcanak is a betoltonel(bar ha valahonnan egy nem belevalot kukaztak, akkor nem mervado)
-
Krogoth
senior tag
válasz nyogo83 #82328 üzenetére
Úgy került bele ennyi, hogy hallgattam az ismerősömre. Ő mondta, hogy nem kell itt méricskélni, addig kell tölteni, amíg teli nem lesz, ami kb. 1 deci. Én meg nem is mértem csak szépen lassan csurgattam bele csak már kicsit soknak tűnt ami belement és akkor néztem, hogy 4 deci körül ment bele. De már az előtte benne levő majdnem 3 decit is figyeltem, pedig azt szerelő töltötte bele.
Amúgy ezt akkor érdemes kiengedni és 0,9 decit beleönteni? -
-
tothferenc
senior tag
Sziasztok. Mikuni vm16 van a robogomon. Letezik ehhez manualis szivato?
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nyogo83
Topikgazda
válasz tothferenc #82335 üzenetére
Letezik. Ha nem tevedek akkor ugyanilyen VM16 PZ19-es karbi van Honda XR50 es CRF50-es gyerek krosszmotorokon, ahhoz pedig van a Pollininek univerzalis bowdenes keziszivatoja.
Probalj meg ezekhez a tipusokhoz keresni. -
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Az egyik távolsági izzóm kiégett (H8), így kicseréltem. Azóta folyamatosan ég az egyik, akárhová állítom a billenő kapcsolót. Eddig ezt nem csinálta. Próbáltam felcserélni a két izzót is, de a helyzet ugyan az. Szerintetek mi lehet a baj?
Piaggio Typhoon New 50 2TAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
makro
senior tag
Ma megjött a csomag oem-parts-tól. Pénteki délután rendelés...egy szavam sem lehet.
Kicseréltem a szívatót, viszont a burkolat és a csatlakozó nem igazán passzolt. Szerencsére a régi burkolatot rá tudtam pattintani, viszont a csatit már át kellett forrasztanom.
Sokkal jobb lett, bemelegedés után szépen tartja az alapjáratot és gyorsításnál is fürgébb. A karbin még biztos lehet finomítani, de kezdésnek így már elfogadható. -
Zoli bácsi
őstag
válasz Tothgera30 #82339 üzenetére
Jól látom (km óra skálázása) hogy 125-ös?
Szépen megóvott, karbantartott gép, látszik hogy van gazdája.
Első lámpa foncsor elég vakotásnak tűnik, látsz vele éjjel? Előző Libertym még nem halogén izzós volt, mintha gyertyával világítottam volna......Bár tiéd mintha halogénes lenne...vagy LED? -
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #82340 üzenetére
Köszönöm a dícsérő szavakat. Ezek csak mosás után készült gyors képecskék. Ez egy Scarabeo Cento. 101ccm 2T. Nyomatékos blokk, bármilyen meglepő egy kétüteműtől, és nem is pörög sokat. Képről tényleg érdekes az első lámpa (lehet kicsit párás a meleg víz miatt), de valójában víztiszta (korábbi bejegyzéseimben láthatod). Sima Ba20d izzó van benne, még a gyári. Éjszaka szinte soha nem használom, de mikor próbáltam, elég volt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #82341 üzenetére
A rendszámot a mosáshoz vetted le?
Zoli bácsi: a környékünkön minden lámpát keveslek bizonyos esetekben.
Éjszaka, vizes aszfalt, 30-as övezet, mindenhol az amúgyis gyér közvilágítást takaró sövény, fa, gyalogosok matt fekete melegítőben, szövetkabátban fekete pulit sétáltatva...
Nem azt mondom, hogy valósággal rettegek attól, hogy valakit elgázolok hazafelé menet, de a Hungáriát nyugisabbnak érzem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #82342 üzenetére
Megértem az aggodalmad. Én nem is szeretek robogóra, motorra ülni éjszaka. Pláne, mióta éjjel jöttem haza pecából, és egy erdősávnál, mire feleszméltem volna hogy mi történik, már csattant is az őz az Ignis oldalán. Kollégám Audiját szarvas tette totálkárosra. Igen, ezek autók, de egy motornak elég egy nyúl, egy macska, egy sündisznó.....
Szóval én a városi éjszakai motorozást még biztonságosabbnak gondolom, mint vidéken, az erdők-mezők közt krúzolni....És a városban van közvilágítás is, ha gyér, akkor is valami.
De vidéken, csak a motor lámpájára hagyatkozva.......
Amúgy nekem az őz gázolásába az volt a leg-megdöbbentőbb, hogy ugye csatt...megállok, vészvillogó ki, félrehúzódok. Kiszállok, keresem a tetemet, nézem mi tört össze....Egyszer csak motoros jön, lassítás nélkül elránt mellettem....Aztán egy kocsi, ugyanígy. Ha az úton van valami, netán az őz teteme, amit nem bírok egyedül félrehúzni.....Vagy alkatrészek....Hát.....Azt gondoltam, ha áll az út szélén egy kocsi, bekapcsolt vészvillogóval, akkor azt jelzi hogy valami gond van.....Óvatosabban kellene elhaladni mellette, megnézni mi a szitu, nem-e kell segítség....Legalábbis így szoktam. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én is körültekintőbb vagyok. Legalább egy kis fénykürt, hogy lássam, van-e valami, valaki az úton, vagy a padkán. Szükség szerint lassítok, illetve nagyobb oldaltávolsággal kerülök. Illetve úgy intézem, hogy ha valakinek segítségre lenne szüksége, észre vegyem a jelzését. Lehet, hogy ma már a kamerás, vakus telefon elterjedt, de lehet valaki annyira ledermedve, hogy eszébe sem jut, de legalább integet.
A másik oldal a gyanakvás: egyedül a sötét országúton, bajban, kiszolgáltatottan és megáll mellettem valaki ismeretlen, esetleg többmedagával.
Volt olyan, hogy öcsémmel a Lada Samarával próbáltunk meg az árokból kihúzni egy okost, aki a T-elágazásnál ott akart egyenesen menni, ahol nem volt hova, pedig neki volt STOP-táblája. Öcsém a volánnál, én az első kerék felett a sárvédőn ültem és így is elkapart a kerék. Szerencsére jött egy Pajero, vagy más hasonló négykerekes terepjáró, átadtuk neki a lehetőséget, mentünk tovább dolgunkra.
Múlt héten valamelyik este városban hazafelé sétálva két motoros hölgy külön-külön motorral félrehúzódva beszélget, az egyik vészvollogóval, az egyik motor járt. Megkérdeztem, hogy kell-e segítség. A motorokhoz ugyan nem értek, de 1 saroknyira van a garázsom pár szerszámmal, ha ez valakinek segítség.
De volt, hogy egy kézi pumpával kínlódó kerékpárosnak hívtam fel a figyelmét, hogy a zebra túloldalán a benzinkúton van kompresszor...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Silurus79
csendes újonc
Hali,sziasztok.Tudja valaki,hogy Aprilia Amicóban van e cdi fojtás?96 os kiadású,álló minarelli......
[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Zoli bácsi #82344 üzenetére
Szerinted vidéken nincs közvilágítás? Azért annyira nem kell "lenézni" minket. És elhiheted, sokkal jobb vidéken motorozni. Több a szép táj. Akad látnivaló itt is. Viszont nem igazán kell estére tartani attól, hogy mész motorral kb. 50-60-al és neked ugrik valami a sötétben. Nappal sokkal nagyobb az esély rá.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz BLUE TORNADO #82348 üzenetére
Félre érted....Nyugat MO.-on élek, falusi gyerek vagyok.... Vagyis jelenleg egy Rábaközi kisvárosban lakunk.
Hidd el nekem, 87'-ben kezdtem mentőknél dolgozni, megyünk sokat éjszaka.....A vadak éjjel mozognak. Vadgázolásos balesetek is legtöbbször sötétedéskor, sötétedés után következnek be. Nappal nem nagyon láttam vaddisznót, borzot sem....Őzek, szarvasok is éjjel mozognak jobbára, bár ezekből nappal is látni.
Mindenesetre azt gondolom, motorral-robogóval éjszaka inkább közlekednék egy nagyvárosba, mint egy vidéki alsóbbrendű úton, az erdők közt, ahol óránként megy el egy jármű. Amúgy nappal szeretek ilyen elhagyatottabb utakon pöfögni. -
urbi73
senior tag
válasz Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én a pecából haza jövet raktam fel 1 - led( akus) baromi erős első világitást ,gond megoldva. Mala F-15 első fényszóró nem a világitásáról híres .
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest