Hirdetés
- iPhone topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- Google Pixel topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Magisk
- EKG-val és forgatható koronával várható a OnePlus Watch 3
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- MIUI / HyperOS topik
-
Mobilarena
Szia!
Mielőtt kérdeznél , alábbiakkal kérlek egészítsd ki (FONTOS! LG monitoroknál a P végződés az új tápegységre utal!):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Diocles
aktív tag
válasz SkyTrancer #123599 üzenetére
Ezt lehetetlen altalanossagban kiokoskodni, az is lehet, hogy egy konkret monitornak 60 Hz-en lesz 23 masodperccel rovidebb a varhato elettartama, mint 100-on. Nincs altalanos elv, ami azt mondana, hogy ennek van ilyen vagy olyan iranyu hatasa.
-
Diocles
aktív tag
válasz Fuvaros #123340 üzenetére
Így van, egy 4K-s monitor nem ad szép képet, ha pl. 1440-es felbontásra teszed.
Nem biztos azonban, hogy van rá indok, hogy ne a valódi felbontására tedd.
Az operációs rendszerekben a felbontástól függetlenül állítható a grafikai elemek mérete. A modern videojátékok pedig egyre nagyobb számban tudják szépen felskálázni a képet, ami azt jelenti, hogy például 1440-es felbontásban renderelnek, de mégis 4K méretű képet küldenek ki a monitorra, ami jó esetben szebb lesz, mint amit egy 1440-es monitoron látnál.
-
Diocles
aktív tag
-
Diocles
aktív tag
válasz Tonyo #123306 üzenetére
Csak személyes véleményt tudok megosztani.
Először 16:9 32" 1440p-t használtam scaling nélkül. Betűméret 80 cm-ről nézve ideális, de a 92 ppi MacOS-en borzalmasan néz ki. Nincs low dpi támogatás, és talán a subpixel antialiasing hiányzik, talán az hogy Windows-hoz hasonlóan shiftelje a glypheket, hogy pixelekre essenek...
A lényeg, hogy MacOS-en a 92 ppi iszonyatosan kevés. Windowson szép, de itt szörnyen néz ki.
A 110 ppi, hát... Azok után, hogy tudom, hogy a 92 ppi mennyire rossz, nem tudom, hogy 110 éppencsak elegendő lenne-e.
Aztán váltottam 32" 4K-ra és 150%-on használom. Tökéletes betűméret, és már egészen szép kép. Ez 140 ppi, és elégedett vagyok vele, de még mindig látom, hogy a laptop képernyője szebb (pedig azon is alapból is van scaling). Szóval ha valami kívánnék, az a még egy kicsit nagyobb pixelsűrűség lenne.
Scalinget ugye 2x vagy 1x móddal lehet elkerülni, előbbiben annyi helyed van, mint egy FullHD-s monitoron, ami nagyon kevés, utóbbival meg fájdalmasan aprók a betűk, bár jó a szemem, nekem ez utóbbi sem jön szóba.
[ Szerkesztve ]
-
Diocles
aktív tag
válasz TheKresh #123074 üzenetére
Nekem is ilyen monitorom van, és az elődjéhez képest (ugyancsak 32 colos IPS monitor) feltűnően rossz a helyzet a bevilágítással. Ezen a téren nem hallottam jókat erről a monitorról, és szerintem ha kicseréltetnéd is hasonlót kapnál helyette.
Ezzel együtt én szeretem, 32", 144 Hz, IPS, USB-C/KVM kombóban jelenleg nem lehet jobbat venni.
-
Diocles
aktív tag
válasz Tonyo #122995 üzenetére
Az Apple kijelzők pixelsűrűsége 218 PPI. Én személy szerint 1 méterről is megmondom a különbséget e között, meg az említett 110 PPI között. Azt gondoltam, erre gondolsz retina alatt, különösen, mivel "tűéles" betűket emlegettél.
Ennek egyébként nem is feltétlen biológiai okai vannak, hanem az, hogy az Apple néhány éve teljes mértékben száműzte a low DPI kijelzők támogatását a MacOS-ből. Ezért MacOS esetén kiemelten fontos a magas PPI megléte. Én egyébként 4K-t használok 32 collon (M32U), de látom a különbséget a Macbook kijelzőjéhez képest, de elfogadható kompromisszumnak találom.
Windows-on nem olyan fontos a magas PPI, ott elégedetten használok egy 92 PPI-s kijelzőt is (XB323UGP).
-
Diocles
aktív tag
válasz Tonyo #122988 üzenetére
Sajnos amit szeretnél, nem létezik.
A Pro Display XDR áll a legközelebb hozzá, de az is csak 60 Hz-es. 27 collos méretben meg ott az ugyancsak 60 Hz-es Apple Studio Display.
Mindenki más csak legfeljebb 4k-s monitorokat gyárt, ami olyan 27 collos méretig tudja a retina élményt nyújtani. Szerintem még 32 collos méretben is elég éles, de már meg lehet mondani a különbséget a retinához.
-
Diocles
aktív tag
válasz petyus160 #121422 üzenetére
Csak egyéni vélemény, nekem XB323UGP van egy éve és eddig hibátlanul teljesít.
Semmi idegesítő tulajdonsággal nem találkoztam, DDC/CI-n keresztül teljeskörűen vezérelhető, és az S-RGB módja elviselhető pontosságú.
HDR nyilván vicc kategória, de szerintem az összes hasonló árú illetve IPS monitorban szintén.
[ Szerkesztve ]
-
Diocles
aktív tag
válasz Vismajor01 #120426 üzenetére
XB323QK NV valaki? Fenem a fogam egy ilyenre, de ezen az áron félmegoldást nyilván nem szeretnék. Az XB323GBP-vel nagyon elégedett vagyok, de jól jönne pár pixellel több. Sajnos nem nem sikerült róla review-t találnom.
-
Diocles
aktív tag
válasz csingart #115347 üzenetére
Szerintem az Acer XV240YP az egyetlen monitor, ami teljesiti a felteteleidet.
En munkara, szovegek bamulasara biztos nem vennek VA panelt, ugyhogy adja magat, hogy IPS paneleset vegyel.
Nem kell aggodni a glow-tol, mert nem tudsz emberi aron olyan monitort venni, aminel ne lenne. Nem kell tehat arra gondolnod, hogy "jaj, rosszul valasztottam". El kell fogadni, hogy van, nem idegeskedni miatta, es akkor megvan a boldogsag.
-
Diocles
aktív tag
Néhányzónás IPS monitorokon a HDR szó szerint parasztvakítás. 10 perc után folyt a könnyem tőle.
-
Diocles
aktív tag
válasz Busterftw #113964 üzenetére
Én ezt grafikával is foglalkozó programozóként cáfolnám. Az alapvető lineáris leképezések mind sík felszínre vetítik le a 3D-s jeleneteket, a legtöbb játék szerintem ilyen eljárást használ. Én magam még sosem írtam olyan leképezőt, ami helyesen jelenne meg hajlított kijelzőn, de tudom, hogy ahhoz extra lépések volnának szükségesek.
De abban igazad van, hogy sok monitornál nagyon enyhe a hajlítás, tehát viszonlag kis hibáról beszélünk. Ennél is fontosabb, hogy ez a hiba nem olyan, amit az emberi agy felismerne, és a percepciónk bármilyen hibához rövid idő alatt hozzászokik, és nem fogja furcsának érezni. Szóval értem az "immerzióval" kapcsolatos érveket és lehet, hogy jobb móka egy hajlított monitoron játszani. Csak azt akartam leszögezni, hogy ha a precizió fontos, akkor a görbített monitor nem jó választás. Például CAD-hez kifejezetten ellenjavallott.
-
Diocles
aktív tag
válasz Busterftw #113961 üzenetére
Elonye is, hatranya is van.
Az is igaz amit te mondasz, ugyanakkor az is igaz, hogy a tartalmak 99%-at nem gorbe monitorokra keszitik (beleertve a jatekokat) es ezeket torzitani fogja.
https://linustechtips.com/topic/221682-the-flawed-math-behind-curved-monitors/
[ Szerkesztve ]
-
Diocles
aktív tag
válasz pendre54 #113204 üzenetére
1./ Azt tök könnyen kipróbálhatod, hogy téged mennyire zavar a G-Sync hiánya, mert az nvidia control panelből kikapcsolható.
Én mióta először megláttam a saját szememmel, tudtam, hogy én ezt többé nem akarom nélkülözni, de van akit a mai napig nem érdekel. Szóval lehetetlen megmondani, hogy te melyik táborba tartozol.
-
Diocles
aktív tag
válasz Laraxior #112023 üzenetére
Az USB kábel szerintem csak egy beépített USB hub tartozéka. Ha most bedugsz valamit a monitoron található USB slotokba, az olyan lesz, mintha a számítógépedbe dugtad volna. Amíg a monitorba nem dugsz semmit, addig annak nincs funkciója.
A G-Sync-et kapcsold be, Enable for full-screen mód, a Global Settings-nél a Max Frame Rate-hez állíts be 155-öt, és a játékokban kapcsold be a vsyncet. Nem lehet röviden elmondani, hogy miért ez a kombó a nyerő, úgyhogy csak magyarázat nélkül leírtam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Bestbuy játékok
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Boldog karácsonyt kíván a PROHARDVER!
- iPhone topik
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest