- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
A jumpert milyen állásban használod? Próbáltad-e már másik állásban?
Az IEM piac nagyon érdekes. A bolti forgalmazásban az nagy, tőkeerős gyártók kiváló marketinggépezettel mindenhova benyomják termékeiket. Gyakorlatban boltban csak Sennheiser, AKG, Sony, meg talán Pana kapható.
Azonban mivel a IEM készítés inkább művészet, mint sem gyártási költség, sok kis cég próbálkozik a gyártással több kevesebb sikerrel. Mind ugyanazt a néhány OEM membránt használja (mint a nagyok is), így főleg a ház kialakításában, meg a házhoz jól megválasztott membránban van különbség. A kis gyártók termékei között jó pár említésre sem méltó, néhány meg hatalmas mázlival pont beletalál. Ezek az érdekesek, mert ezek bucira verik a nagy gyártók tömegtermékeit.
-
Mi lenne, ha felosztanád a problémát két részre, mobil megoldásnak vennél pl egy Brainwavz M2-t, Otthonira meg pl egy Superluxot. Mert az általad meghatározott kategóriában kicsit szűkösek a lehetőségek, nem hiszem hogy fogsz találni egy olyan univerzálisat, ami mindenre egyformán jó.
AKG-ből esetleg K450 (de nem igazán tudom hova tenni ezt a fejest)
Sennheiserből semmi nem jutott eszembe
Audio Technikából talán M-50, ha kicsit még rágyúrsz, de ez is eléggé határeset minden szempontból.Egyik sem jobb annyival (ha jobb egyáltalán) egy SL-nél, mint amennyit feláldozol a hordozhatóságon egy agybadugóshoz viszonyítva. És valószínűleg a BW jobban fog szólni nyílt környezetben, mint a fenti fülesek.
-
válasz
Shufny #13649 üzenetére
Hmmm, 45 pénzért komoly ajánlat. Ez az HD598 alatt van árban, pedig nem is egy kategóriában versenyeznek.
A 20dB eléggé alsó hangon elegendő a Monitornak. 20dB erősítéssel szól, de nekem nem volt az igazi. Persze az is lehet, hogy a hangkártyám túl optimistán van kalibrálva, és valójában 600ohmba képtelen belenyomni 20dB-t...
-
Ez maximális leadott teljesítmény. Lévén, hogy egy erősítő nem az ohm törvények szerint viselkedik, ezt két dolog is határolja: maximális kimenő feszültség, és a maximális leadott áramerősség.
Egy erősítő hatásgrafikonja (y tengely: kimenő teljesítmény, x tengely: füles impedanciája) jellemzően a Fudzsijáma (Fujiyama) oldalnézetére hasonlít. Az ellenállás növekedésével egy darabig emelkedik a kimenő teljesítmény, utána csökken. Kérdés, hogy milyen impedanciánál jelentkezik a csúcs. Ha az erősítő jobban szereti az áramerősséget, akkor a csúcs az alacsony impedanciánál jelentkezik, ha a feszültséggel van barátságban, akkor a csúcs eltolódik a magas impedancia felé.
Láttam már olyan erősítő grafikonját, amelyik 80 ohm körül 100mW körüli maximális teljesítményt tudott, de 600 ohmba már csak pár milliwattot tudott belepréselni, mert nem tudott nagy feszültségeket leadni. Láttam már ellenkező példát is, amikor az 50mW-os csúcsot 500ohmnál adta le, mert nagy saját belső ellenállása volt, na az ilyenek szólnak nagyon szarul kis impedanciájú fülesekkel, ezeket tipikusan nagy impedanciára tervezik.
Kérdés hogy a HD2 milyen. Az is lehet, hogy a két karakterisztikát lehet változtatni a jumperrel?
-
válasz
truefx #13601 üzenetére
Prodigyvel még nem próbáltam, de az én füleserősítős hangkártyáimmal nem valami jól szól, dinamikátlan. Ha valamin a legnagyobb változást tapasztaltam a Bravo és az erősítős hangkártya (DAC, vagy kinek mi tetszik) között, az pont a K240 Monitor volt.
Lehet Prodigyval már jó lesz, mert azt 600 ohmra is ajánlják. A DG 150 ohmig ajánlott.
-
válasz
truefx #13597 üzenetére
Húúú, annak kelleni fog a kakaó rendesen. Egy sima füleserősítő nem sok mindent tud vele kezdeni. DG oda kevés lesz.
Jól szól az, csak az a baj vele, hogy csak akkor, ha van alatta rendes erősítő. Min. 25dB erősítés kell neki (miliwattban ki se merem írni), különben dinamikátlanul és összeesett hangtérrel fog szólni.
-
-
válasz
schawo #13565 üzenetére
előző folytatása, csak lejárt az idő...
Ha pedig a kernel streaming szakad meg, akkor mindkettő sáv streamingje egyszerre szakad meg, és nem a képalkotás csúszik szét, hanem egy kattanás hallatszik.
Amúgy 700us már elég szokott lenni a folyamatos lejátszáshoz, azzal el szokott lenni a kernel, nem dobja el a streamet (de rendszerfüggő).
Buffer? Passz. Valami köze van a vizualizációhoz, de abba nem folytam bele. Én a legnagyobb értékre szoktam tenni, amit elfogad (2000), mert miért ne.
-
válasz
rauschie #13564 üzenetére
Ez 4k microsecundum, ami 4ms, de nem is ez a baj, hanem hogy megszakítja a kernel a streaminget, hogy kiszolgálja a drivert, aztán újra felveszi a streamet. A megszakítás és újrafelvétel között 10-100ms (0,001-0,1 mp) telik el, mert szar a winfos kernel ütemezője.
A DSP effekt az nagyon egyszerűen működik: a jobb sávból a bal sávba átküld egy alacsonyabb jelszintű jelet néhány ms késleltetéssel. A hang terjedési sebességéből és a két füled távolságából, könnyen ki lehet számolni, hogy mennyi az optimális késleltetés. Egész pontosan háromszöggel kell számolni, hiszen nem akarod, hogy a hangforrások a a füled tengelyében legyenek. Természetesen mivel mindenkinek majdnem egyforma méretű a feje (viszonyítva az egyéb távolságokhoz), ezért az alapértelmezett beállítás elég jó machináció nélkül is.
-
válasz
rauschie #13560 üzenetére
Nekem is alulfeszelt, csak nekem AMD (K10Stat progival). Nekem is bugos volt a streaming alulfeszelve, de amikor rájöttem, hogy a p-state transition időkkel is lehet játszani, akkor sikerült kikalapálni (nekem egyébként HP). Nem lehet hogy RMClockban is lehet ezzel játszani?
@(#13561) rauschie: Igen, valamelyik driver rakoncátlankodik
Nálam már szép egyenes vonal max 310us csúccsal
Rendszer újratelepítés után mindig ezzel a progival kezdem, és minden driver frissítés után is ellenőrzöm
-
válasz
rauschie #13556 üzenetére
Ha p-state váltással van gondod, akkor a helyedben megnézném DPC Latency Check szoftverrel a rendszert, és ha itt is hiba jön ki, akkor valamelyik drivered (értsd: az összes driver közül, nem feltétlenül a hanggal kapcsolatos) bugos. A bugos driver miatt pedig a winfos képtelen folyamatos streamet leadni.
Ha ezzel hibát találsz, akkor jöhet a játék, és egyesével letiltani a drivereket, hogy kiderüljön, ki a hibás. Aztán ha megvan, akkor vagy új driver, vagy ha nincs arra az eszközre szükség, akkor letilt. Nálam pl a WIFI driver bugos, szóval mielőtt zenét akarok hallgatni, ki kell kapcsolom a WIFI-t teljesen.
-
válasz
SOAD19 #13553 üzenetére
A görgő problémát nem tudom, de csodálkozom, hogy ASIO4ALL esetén van hiba, nélküle meg nincs.
"Meg mikor pl. zenét hallgattam a foobar2000-rel és közben meg akartam nézni egy youtube videót, akkor le kellett stoppolni a lejátszást és csak ezután tudtam meghallgatni."
Ebben az ASIO szabvány nagyon szigorú, csak egyetlen szoftver férhet hozzá a hangkártyához egyszerre, így lehet csak garantálni az érintetlen adatfolyamot.A stop gomb kellemetlen, elég durva bug.
Esetleg ajánlom még a WASAPI csatolófelület használatát (W7 és Vista alatt minden kártyával műxik extra driver nélkül), az is hasonló céllal készült, mint az ASIO.
-
válasz
Csurga #13540 üzenetére
Keverőnek és fülesnek vajmi kevés köze van egymáshoz.
A DJ füleseknek jellemzően nagyobb a nyomóereje (6,0N), mint a monitor/stúdió (3,5N) vagy otthoni (1,5-3,5N) felhasználásra szánt füleseknek. Ebből persze nem következik egyenesen, hogy mind kényelmetlen hosszú távon, de azért nem meglepő.
Csak azért mondom, mert amit lőttél (STANTON DJ Pro 2000), az megint egy DJ füles -
válasz
Csurga #13529 üzenetére
Creative Aurvana Live!
Superlux HD681Esetleg használtan AKG K530 LTD
Ezek mind megeszik reggelire a Reloopot.
-
válasz
sipi83 #13520 üzenetére
Most per pillanat az Indeed erősítője jobb, mint a Bravo-é, mert új, átdolgozott kiadással álltak elő. A community által felvetett és kijavított hibákat (újratervezett nyák, nem kell forrasztgatni, jobb FET (IRF510), több kondenzártorkapacitás, nagyobb teljesítményű táp) mindet átültették a termékükbe, az ár megtartása mellett. Ergo most Indeedet vennék, egyedüli nehézséget talán a nehezebben beszerezhető csövek jelenthetik, viszont a gyári csöve is jobb (ElectroHarmonics), mint a Bravo kínaija.
-
A kimeneti ellenállás miatt. A fülesek ellenállása 16-600 ohm között szokott lenni. Egy erősítő, vagy egy multimédia hangfal szabvány ellenállása 10000 ohm. Ha egy kimenetet erre a 10000 ohmra terveznek, akkor tök mindegy, hogy a kimenet saját ellenállása 10, 100, vagy 1000 ohm, hiszen a sorba kötés után a teljes ellenállás eredője 10010, 10100, vagy 11000 lesz. Látszik, hogy ez legfeljebb 10%-os különbséget jelent a legjobb és a legrosszabb között, szóval ez csak kis különbségeket jelent a felbontásban és a dinamikában.
Ha azonban egy füles ellenállása 32 ohm, akkor az első esetben 42 ohm, második esetben 132 ohm, harmadik esetben 1032 ohm lesz az eredő, teljesen tönkretéve a hangzást és a részletességet.
Jó példa erre a 889A, ami 100 ohm körüli kimeneti ellenállással rendelkezik, így jól elvan hangfalakkal, de kis ellenállású fülesre nagyon vacak, míg a 600 ohmos fülest nem utálja.
A DG kimeneti ellenállása valószínűleg nem nagyobb, mint 10 ohm, ha 32 ohmos füleshez is már ajánlják.
-
Thx!
Hmm elég széles a termékpalettájuk. Érdekes pl a stúdiómonitoruk is, de sajnos Ázsián kívül sehol sem forgalmazzák.
-
A 681 nem valószínű, hogy rosszul szól, inkább más a karakterisztikája.
Olyan nincs, hogy egy erősítő bekapcsol, vagy kikapcsol egy szoftveres beállítás hatására (legalábbis nem szokás, meg drága lenne kivitelezni). Notebookoknak jack kimenete mindig fülesre van belőve, és mindig erősített. A tekerő minden bizonnyal egy kompressziós, vagy limiter eljárást alkalmaz (még rosszabb, ha csak egyszerűen növeli a jelszintet), és a hangminőség rovására digitálisan hangosítja a kimenetet (hasonlóan a Xonar-okhoz).
A fülesek egyszerre kétféle problémát jelentenek:
1. magas jelszintet igényelnek, mert nincs további erősítés
2. alacsony kimeneti ellenállást igényelnek, mert egyébként zavaros lesz a hangA "már 32 ohmtól használható" kijelentés arra utal, hogy a kimeneti ellenállás alacsony, így egy 32 ohmos fülessel sem ugrik meg a torzítás.
szerk: Be tudnád linkelni a Superlux weboldalát plz.
-
válasz
Nashaba #13466 üzenetére
Azt jelenti, hogy elég jó az ár/érték aránya. Az a VIA Vinyl VT1708B csereérett. Szerencsére azért már nem ott tartanak az integrált hangkártyák, mint 10 éve, hogy azt kellett hallgatni, hogy melyik súg-búg kevésbé.
Az a DG jobb mint a jelenlegi legjobb alaplapiak, és még egy füles erősítőt is biggyesztettek rá. Aztán ha valamikor lapot váltasz, akkor nem kell a hangkártyára figyelni (mint ahogy a VT1708B-vel sem sikerült
), hanem csak bedugod a Xonar DG-t.
-
válasz
Nashaba #13461 üzenetére
ennyiért simán
@(#13462) rauschie: Ez a W1000 most rohadtul piszkálja a fantáziámat. Bizsereg a tenyerem. Nem megváltást várom tőle, olyan nincs. Imádom a mostaniakat is, különösen az egyikkel, szóval tulajdonképpen nincs honnan megváltani. Érdekesség lett volna, de ennyit nem ér meg.
@(#13464) rauschie: Xonar DG 7 pénzért egy elfogadható minőségű forrást és egy elfogadható minőségű erősítőt tartalmaz egyben, kis pénzért ultimate vétel.
-
válasz
baluka26 #13449 üzenetére
800-900-t simán megüti.
Terv az volt, hogy max 600 füles, hozzá egy tuti füleserősítő 300 eur körül, összesen max 900 eur. Igen ám, de egy füles erősítőre olyan fülest dugok, amilyet éppen akarok, ergo nem csak a K1000-nek vennék erősítőt. Szóval még emésztem a körülményeket (immár két hete), és a K1000 "különösen érdekes"-ből "érdekes"-be keveredett át.
@(#13450) Shufny: A bs2b-vel nagyon elégedett vagyok, már alig várom, hogy a K500-t kipróbáljam vele. Pont azt a problémát veszi ki, ami akadályozott a kellemes zenehallgatásban (az értelmezhetetlenül nagy teret). Szóval lehet, hogy ezzel újraértékelném a K500-t is, és a K1000 is értelmet nyerne.
-
válasz
baluka26 #13441 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem figyeltem oda eléggé, és valóban csak végfokkal lehet használni a K1000-t. Ha vennem kell hozzá egy végfokot, ami a többi fülesemhez nem ad semmit, sőt semmihez nem ad semmit, akkor annak az árát is bele kell számolnom a füles árába. Ha ezt is hozzáteszem az árhoz, akkor már tényleg vehetek azért egy T1-t, W1000-t, vagy egy HD800-t. És így most ez keményen pofán talált.
Szóval per pillanat még mosnak a padlóról.
-
válasz
levelunye #13403 üzenetére
Sok basszus, kevés minden más, hogy a dj hangzavarban is jól hallja a ritmust. Munkaeszköz, zenehallgatásra nem javasolt. Persze ettől még basszusfejűeknek tetszhet.
Ennél sokkal kellemesebb füleseket lehet kapni olcsóbban. Pl a Creative Aurvana Live is ide tartozik. Minőség az nem a basszusnál kezdődik, hanem ott ér véget. -
-
Szia, nem is vettem észre, hogy írtál, bocsi. Sok PM-em van, és elkerülte a figyelmemet. Szóval a gond, hogy még nem jutott ki hozzám, és úgy fest, hogy most már nem is fog, mert két hét múlva (halleluja) jövök haza. Bocsi miatta, de így alakult. Balukának is tartozok cuccokkal, a fülest se sikerült átvenni Shufnytól. Szóval nem ellened irányul, csak egyszerűen év vége felé borzalmas mennyiségű a munka, én Romániában vagyok, öcsémre hárul rengeteg minden, 3 új projektünk van (közöttük van olyan méretű is, amit nem is látok rendesen át), most egyszerűen nincs pofám öcsémet zargatni privát ügyekkel.
Ez úton szeretnék bocsánatot kérni, és mástól is, de ha hazaérek, foglalkozok a dolgokkal (dec. 20 után, de a privátra valószínűleg csak karácsony után jut sor).
-
Egy haverom sportot űzött abból, hogy mindenhonnan ingyenes elektronikai termékmintákat kért. A rutin dumája az volt, hogy ő egy elektroműszerész fejlesztő, és erre és erre az alkatrészre épülő terméket akar tervezni, küldjenek már termékmintát. Kazlakban álltak neki a számomra értéktelen vackok.
-
Kért termékmintát. Ez rutin, hogy adnak.
@(#13305) Daneeka:
Ha pedig érdekességnek szántad, amiben egyre inkább biztos vagyok, akkor még hozzátennék:
- a felvételi és átjátszási minőség a legtöbb esetben sokkal gyengébb, mint amilyen a lejátszási minőség
- a mai digitális DAW-ok korában is divat, hogy rögzítés, majd némi mixelgetés meg digitális effektezés után ki lesz küldve egy analóg effektláncba, és újra visszadigitalizálva. Aztán ezt eljátsszák mastereléskor is. Tehát egy hang, mire a füledbe jut, az ADADADA sort teszi meg. - mindeközben nem igazán kell törődni a hangminőséggel, hiszen a hibákat majd az effektek úgyis elfedik. -
válasz
macera2 #13300 üzenetére
Nincsenek se sorba, sem párhuzamosan kapcsolva. Nem egy áramkörön vannak.
@(#13305) Daneeka:
Bocs de ezt nem ért magyar:
de nagyon röviden a legtöbb esetben az audifil világ legmegvetettebb alkatrészei a leghíresebb és legtöbbet használt alkatrészek a legtöbb "vintage" és sokak által óhajtott hangszerekben, erősítőkben, szintikben stb. kvázi "mindnél szarabb annál jobb." (erről megint oldalakat lehetne írni miért alakult ez így)Egyébként minden másban egyetértünk, többször is kitárgyaltuk már. De nem tudom, hogy ezt most mire vonatkoztatva írtad. Vagy csak érdekességnek?
-
válasz
macera2 #13296 üzenetére
Egy fejhallgatónak nincs teljesítménye, az erősítőnek van.
A fejhallgatónak maximális teljesítménye van, amit, ha rákötsz, akkor a membrán, a kagyló, és a is pánt szénné ég.Csak hogy tisztában legyünk a számokkal. Egy hagyományos mp3 lejátszónak jellemzően kevesebb, mint 1 mW a maximális leadott kimenő teljesítménye. Egy hangkártyának kevesebb, mint 0,5mW. Egy átlagos dedikált füleserősítőnek 20mW, egy durva füleserősítőnek 100-200mW.
Ez alapján döntsd el magad a marketingbullshit számokról, hogy sok vagy kevés.
-
válasz
p_adam #13290 üzenetére
"Legyártani pedig nagyon drága, a Stax haszna a fejhallgatókon minimális"
Ez csak a Stax-féle kommunikáció. Valójában nem lehet drága, pont a mikrofonokból kiindulva.
Nekem semmi bajom sincs a lassú mélyekkel, épp ellenkezőleg, pont ezt szeretem a fülesekben, a Sextett is pont ebben kiemelkedő. Ettől függetlenül sokan kevésnek szokták tartani az elektroszatikus mélyeket. Én még nem hallgattam, lehet én pont az ellenkezőjét mondanám róla.
-
-
válasz
schawo #13283 üzenetére
Egyébként egyszer kíváncsi lennék, hogy mi a frásztól drágák az elektrosztatikus fülesek. Tulajdonképpen egy elég olcsó technológia kéne, hogy legyen, persze leszámítva, hogy folyamatos független áramforrás kell neki. A kondenzátoros mikrofonok elég olcsón (10-20k) igen jó minőséget produkálnak, szóval elsősorban az elterjedés és a szabványosítás hiánya a gáz. Mikrofonokhoz a szabvány 48V-os tápfeszültség minden valamire való stúdiókártyában jelen van, míg a fülesekhez nincs szabvány, minden márka saját rendszert használ, össze-vissza, amivel az egekben tartják az árat. Pedig 30k körül már zseniális füleseket lehetne gyártani, ha szabványosítva lenne.
-
Fordított kondenzátoros mikrofon elvén működik. Két nagyon vékony fémrács van szorosan egymás mellett, és közötte egy vékony, részben szigetelő membrán. A két fémrács között a váltakozik a feszültség a hullámoknak megfelelően, és ez cibálja oda-vissza a membrán felületét, ami a hanghullámokat kelti.
Nagyobb részletesség, de kevesebb basszus jellemzi. Persze mint mindig, minden modellfüggő.
-
válasz
rauschie #13275 üzenetére
Hát ha kisebb mélységű hangszínpadot keresel, akkor a nyitott AKG-k nem lesznek barátaid.
A K500 (ami a valaha készült egyik legnagyobb színpadmélységű AKG) esetén olyan, mintha megfoghatatlan távolságból szólna a zene. Gyönyörű, de nekem is kicsit fárasztó, csak csukott szemmel élvezhető, mert a látvány egyszerűen nem illeszthető össze a hanggal. Én a hangfalaim elé ültem, és azokat bámultam, az kicsit segített (fúj pipiológia
).
Ha ezzel van bajod, akkor jó ötletnek tűnik az AKG K24x, ez széles, de messze nem olyan mély hangszínpaddal rendelkezik.
@(#13280) p_adam: Tyű azt a robbantó hétszentségit. Ez tényleg gyönyörű darab. Kár hogy nincs végfok erősítőm, monitorokat használok.
-
válasz
mclaren777 #13222 üzenetére
Nem, én a Superluxra gondoltam, mint javítható. A K512-nél ez sajna nem megoldható.
-
-
Tényleg, az AKG-n és a Superluxon kívül csinál még valaki félnyitott fülest?
-
válasz
mclaren777 #13210 üzenetére
De
A kínaiak (+HK +Taiwan) épp letolják a piacot audióban.
-
válasz
Shufny #13204 üzenetére
Te is találtál valamilyen megoldást? Kipróbálnám.
Kiegészítés a tegnapihoz.
Elkövettem azt a baklövést, hogy csak komolyzenével teszteltem. Szóval a tegnapi hozzászólásomat ezzel deriválva kérem olvasni.Azóta kipróbáltam elektronikus zenékkel, ahol mesterséges a hangszínpad, és használnak álsztereót is, messze nem nyújt olyan előnyt, mint pl komolyzenénél. Elektronikussal csak akkor találtam értelmét, ha zavaróan nagy a szeparáció. Egyébként csak feleslegesen szűkít.
-
válasz
rauschie #13201 üzenetére
Ez így este sok volt
--- tök más ---
Tegnap este hallgattam egy nagyon jó Mozart Requiem felvételt (Bécsi Filharmonikusok, 1971), amikor az 5. perc környékén ki kellett kapcsolnom, mert a mixer, aki készítette a stúdiómunkát, gyűlölte a fejhallgatósokat. Bizonyára ti is találkoztatok már jópár olyan felvétellel, amikor a sztereó szeparációt valaki szó szerint értelmezte, és teljesen más szól a jobb fülesből, mint a balból. Na ez a Mozart felvétel is ilyen. Ezt tetézte, hogy a jobb kagylóból döngött a nagydob, méghozzá olyan mértékben, hogy lökdöste a jobb fülemet. Na ezt is utálom, nem szeretem a basszládát a fejemen hordani. Ez a kettő együtt sikeresen azt érte el, hogy nem tudott kialakulni hangszínpad, úgy éreztem, hogy hogy satuval beszorították a fejem két hangfal közé. Sajnos pl Stingnek is van pár ilyen száma, ezektől sírógörcsöt kapok.
Tegnap ez annyira bosszantott, hogy elkezdtem keresni egy megoldást. Egy olyan gondolatom támadt, hogy kell lenni fejhallgatózáshoz valami DSP pluginnek, ami a két fül között átvezet némi anyagot, a kellemesebb tér érdekében. Naná, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt. Elkezdtem keresni crossfeed szóra, és hát mit ád Isten, találtatott is egy. Ez azonban még az én gondolatomon is továbbmutat, az átvezetésen felül, egy keresztdelayt is csinál a pontosabb hangtérképzés érdekében.
Kipróbáltam, és láss (hallj?) csodát, nagyszerűen szól a felvétel. Az egész rém egyszerűen működik, és nem rombolja a hangminőséget, mint egyéb baromságok (Dolby Headphone, HRTF), viszont sokkal kellemesebbé teszi a hangszínpadot. Ma próbálgattam más anyagokkal is, a legtöbbel kiválóan működik.
Akit zavar a lökdösős basszus, vagy a (fülesre) rosszul mixelt, szétesős hangszínpad, annak ajánlom figyelmébe ezt a Foobar (meg VST, meg egyéb) plugint:
http://bs2b.sourceforge.net/Szvsz zseniális.
-
válasz
Blackhole13 #13191 üzenetére
Vannak azok is, de ebben a kategóriában nem övék a legjobb ár/érték arány, különben azt mondtam volna.
Az Aurvana Live-ot nem a Creative gyártja, csak címkézi, az eredeti gyártó a Denon, és a füles az AH-D1001 azonos membránnal, de kicsit olcsóbb anyagokból összerakott változata. -
válasz
Blackhole13 #13189 üzenetére
Creative Aurvana Live!
Bár zárt, a szigetelése nem tökéletes.Esetleg Superlux HD660, bár ezt még nem ismerjük igazán
-
Hú, eléggé szerteágazó a választásod.
Választottál
- egy fülre illeszkedő, nyitott: Grado SR-225i
- egy fül köré illeszkedő, nyitott: Sennheiser HD595
- és egy fül köré illeszkedő, zárt: AKG K271
fülest.Ezeket nagyon nehéz lesz összehasonlítani. Persze, össze lehet hasonlítani az almát, meg a krumplit is, hogy melyik finomabb, de nem ideális. Jó lenne, ha el tudnád mondani, hova, milyen célra kellene. Először azt kellene eldönteni, hogy nyitott, vagy zárt kell.
A nyitott erősen hallatszik kifelé, és befelé sem szigetel semennyire. A zárt sokkal jobban szigetel, de jellemzően szűkebb a tere, hangszínpada.Gradóról visznylag kevés infót fogsz itt kapni, szóval én nem tudom mennyire kényelmetlen, de lévén fülre illeszkedő darab, kényelemben nyilván nem mérhető a másik kettőhöz.
szerk: Tényleg, p_adam-nak van egy Grado-ja, el is felejtettem.
-
-
válasz
rauschie #13103 üzenetére
Ha a használt szóba jöhet, akkor AKG K500/501 is ott van 20k körül. Igaz, hogy 10-15 éves darabok, de elnyűhetetlenek, és a K601-el felveszik a versenyt. De használtakat mindig csak zárójellel, és csak rutinosoknak
@(#13107) t.kristof: thomann.de-n nézegess szét Superlux ügyben. Elmondásod alapján a HD681 (simát) ajánlom. Az elvárásaidnak megfelelő lehet. Az ára magyarhonba 21 EUR az ára (mivel nálunk magasabb az ÁFA) + 20 EUR szállítás, ami összesen kicsit átlépi a keretet (kb 1 ezressel). Viszont ha ügyes vagy, akkor összefogsz valakivel/valakikkel, és közösen rendeltek, megosztva a költségeket. Már több hasonló csomag ért ide itt a fórumon Superluxokból.
@(#13123) Fera_27: Beyerekkel nincs tapasztalat sajnos. Érdekes, de így alakult ki. Felénk (Magyarország) nem igazán "divatos".
@(#13124) Pantok: Én meg a G35-ről elég rosszakat olvastam tulajoktól. Ha nincs rendes analóg audió kimenete, akkor vagy vastagon a pénztárcába kell nyúlni, vagy ki kell hagyni a füles opciót. Ha mindenképpen fülest akarsz, akkor először kell valahonnan (ebay?) egy optikai DAC-ot szerezni (30ezer?), amire dughatod a fülesedet.
-
válasz
attiati #13086 üzenetére
Azért az emberi hangképző szervek saját rezgésátvitele bőven elég, hallani fogod saját magad. Ez nem úgy működik, hogy a hang a szádon kimegy, aztán tesz eg kanyart és visszamegy a füledbe, és ott meghallod magad. Amikor nem hallod saját magad, az nem a csend (lásd: jó izoláció), hanem a hangzavar, amikor is az agy képtelen kiszűrni a zajokat az információtól. Szóval akkor sincs semmi köze a rezgésátvitelhez.
-
-
Sokkal régebbi. Már 5 éve is írtak róla head-fi-n. De csak a létéről, valahol kapható volt.
De gondolom az árszint még nem volt elég az áttöréshez. 50 EUR-ért sok fülest lehet kapni, senki nem merte kipróbálni, és bukás lett. Aztán visszaültek a tervezőasztalhoz, majd gondoltak egy merészet, és kiadtak egy olcsóbban gyártható fülest, a 681-t 20 EUR-ért. Na ennyi pénzt már minden megér, és elkezdték venni csak viccből, tesztelésre. És ez meghozta az áttörést.
-
válasz
bigmasterg #13060 üzenetére
Milyen fotó ez? Tőled a minimum egy művészfotó lett volna.
A múltkoriak is nagyon jól sikerültek
-
válasz
Nincs név #13057 üzenetére
Hangkártya: ASUS Xonar DG is jó lehet.
Ahogy Dave is mondja, Superlux! Szállítással együtt is megáll az 15 alatt.
@(#13056) guppy: Ha EU-ból hozod, akkor se ÁFA se vám. Persze némely esetben, ha nagyon figyelmesek, akkor rávágják a helyi és magyar közötti ÁFA különbözetet. Ha EU-n kívülről jön, akkor viszont rájön egy forrástól függő pár 0-10% vám, de a fő tétel a magyar ÁFA: 25%.
-
@(#13042) Dave™:
Igazad van, a HD681 (sima, nem B v. F) az!@(#13046) Dave™:
Nem, ugyanaz. Legalábbis nem tűnt fel. a képek alapján a 668B-nek van nagyobb belső átmérője.@(#13050) guppy:
K271 az a régebbi sorozat, annak olcsóbbnak kell lennie. Igazából ez csak minimális kinézetbeli különbség, hangban semmi változás. Ezen felül a K271-t műbőr párnákkal, míg a K272-t velúr párnákkal adják.@(#13045) MarioAna:
A HD681 erősen ajánlott. Jobb és olcsóbb a Sonyknál.
Aktív témák
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3002, 90% Akksi
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plusz
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest