- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
gippazoid #194331 üzenetére
"...csak sz.pni lehet vele!"
Ha csak rossz tapasztalatod van, az szerintem nem elégséges ahhoz, hogy ennyire általánosíts és esetleg nem teljesen valós képet alkoss. Szerintem itt a topikban is van/volt nem egy tulaj, akinek nagyobb gondja nem volt az ilyen motorokkal (persze, némi proaktivitás nem árt hozzá).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
[CS]Blade2 #194280 üzenetére
Nem lehet, hogy a kinti műszakit honosították és az csak addig érvényes?
-
BigBlackDog
veterán
Comfortnál lejjebb nem volt és szerintem az nem kapott első ködlámpát sem. Igen, eszerint sem. Továbbá hiányzik belőle a riasztó, a magashangszórók, az esőérzékelő, az automata lámpa, a parkolóradar, a villandelejjel behajtható tükör, a bőrkormány és az alumínium pedál.
Egyébként vicces elnézni az árakat. 6M Hufból azért eléggé fsza kis Civicekt ki lehetett már hozni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bandus #194244 üzenetére
Facebookon nincs valami márkatopik? Vagy esetleg Kia fórum? A Honda és Volvo vevője is márkacsoportból érkezett, ha jól rémlik. Pár évvel ezelőtt a Zafirát mi is január-február környékén tettük fel. Három-négy hétig senki sem keresett (AAA SMS-en kívül), aztán valaki bejelentkezett telefonon és el is vitte egy rövid tesztkör után.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
slett27 #194049 üzenetére
Nem akartam lelőni a poént előre, van aki kevésbé érzékeny az ilyen dolgokra.
Szóval igen, a Lancer nem feltétlen a prémium minőségérzetéről híres.
A 140 lovas 1.8-as motorról nem annyira olvastam rosszat, szerintem nem egy időzített bomba. Viszont az Insigniához erőben azért kicsit kevés lehet szerintem (bár volt abban a bódéban 1.6 szívó is, ha jól tudom). Én a 125 lovas elődjét használtam még A Zafirában. Nem volt annyira sportos, de azért lehetett már haladni. Próbaúton pályán is voltatok kint? Így tippre azt mondanám, hogy ott lehetne inkább érezni a motorerő/nyomaték hiányát.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Kickass #194015 üzenetére
Örülni kell, hogy ők sokan vannak és senki nem tudja az igazat; régi franciát kell venni. Az olcsó volt újonnan is, használtan meg aztán végképp. Régen én is úgy gondoltam, hogy ez csak városi legenda, de mióta megvan a Thalia, nekem is megváltozott az életem. Kisimultak a ráncaim, nem kell nézegetni az olajszintet, a vízszintet, a kopogós műanyag meg pont olyan, mintha új lenne. A fogyi pedig fergeteges, 6.94 l/100 km ebben a hideg időben elővárosi-városi ingázással.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bandus #193701 üzenetére
A3 szerintem iszonyat drága. És ahogy láttam a konfigurátorát, elég sok minden nincs is benne alapból (szóval ésszel kell extrázni). De, ha belefér keretbe, akkor azt választanám a Golffal szemben, amennyiben megvannak a számomra fontos extrák benne.
A 2.0 dízelhez már nem a száraz DSG van társítva, ha jól tudom. Ez, illetve minimális fogyinyereség lehet az előnye, a járáskultúra-hang-zaj és +adbluetöltögetés a hátránya. Benzinkerettől függne, de maradnék inkább a Csínél, ha lehet (Golf méretkategóriában).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
gzbotii #193682 üzenetére
Jaja, az. Eddig két hétig használtam egy szélvédőfűtős Focust. Pár nap után már hozzá is szoktam azokhoz az izékhez. Aztán egyszer országúton jöttünk haza, mikor kezdett esteledni. Minden szembejövő autónál volt egy-két szépséges dolog, amit mondtam.
Nekem nagyon nem jött be.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Red_Bull #193550 üzenetére
Nálunk egy Thalia (1.4 16V) van igáslónak befogva. Alkatrészek szerintem nem drágák, rohadás nem jellemző, motor sem egy időzített bomba. Ahogy látom, Thalia érezhetően olcsóbb, Clio talán kicsivel kultúráltabb egy-két helyen, de nagyjából ugyanaz a két autó csomagteret leszámítva. A 98 lovas, 1.4-es motor már elfogadhatóan mozgatja és ez már Euro IV-es, ha jól tudom. 1.6-al egész sportos lehet.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #193541 üzenetére
Akkor lehet, hogy az már rendben van. Az rémlett, hogy valahol, az évjárat környékén volt váltás a megbízhatóságban.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szotyika77 #193022 üzenetére
Szerintem az 1.2T viszonylag már régebbi, van tapasztalat vele. Itt a fórumon is van tapasztalat, ha jól rémlik pl. Sky11-nek is ilyen motorral szerelt Aurisa van. Én sok rosszat még nem olvastam erről a motorról.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Luck Dragon #193005 üzenetére
Csak az előítélet által gerjesztett "reménysugár" kényszerítette ki belőlem a korábbi hozzászólást.
Nem egy esetben olvastam Ford esetén ilyen problémákról az utóbbi években. Más márkáknál is persze lehet találni hasonló sztorikat, csak érzésre nem olyan sűrűn.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Luck Dragon #193000 üzenetére
"...már volt motor csere,bár lehet ez egyedi hiba volt a Ford esetében..."
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bandus #192955 üzenetére
Csak új autó? Camry, Mazda 6 is kicsivel 10M felett van csak 2.5-ös benyával, automatával. Golfból jól felszerelt, Passatból alap dolgokkal (LEDes fényszóró, adaptív tempomat, sávtartó, ülésfűtés, vezeték nélküli AA/CarPlay) ellátott darab is van kb. ennyiért (céges kedvezménnyel).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
alázógyík #192909 üzenetére
Hát, eléggé felmentek az árak, De:
- Én a konfigurátorban ~8,4M Hufot látok indulóárnak
- Ez már Life felszereltség és 1.5 TSi, de szerintem jön majd az 1.0 TSi Start is
- Alapfelszereltség is gazdagabb lett
- Ha jól tudom pl. céges vásárlásnál/finanszírozásnál/egyéb tagságnál (pl. orvos, EV, őstermelő, stb.) is jelentős kedvezmények vannak. Céges ajánlatkérőnél 17% kedvezményről tudok. -
BigBlackDog
veterán
válasz
Gombinyó #192866 üzenetére
Mazda 6 esetén 2.5-ös motor lenne az automata mellé. Erősen gondolkozok VAGon is, de Polo után
nem nagy változatosságfélnék kicsit a zörgő beltértől, meg egyéb apróságoktól. Tudom, két kategóriával odébb van, de több helyen is hallottam/olvastam panaszokat ilyenekre. -
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #192858 üzenetére
Konkrét megkötésről most nem tudok. Saját igény miatt csak automata, bódé nagyjából mindegy. Motornál a benzint preferálnám (dízelnél kultúráltabb 4 henger esetén), hibrid sok pálya miatt nem hinném, hogy érdemi előnyt hozna. Ötajtós és kombi pozitívuma, hogy hátulra befér a bringa is. Ár nehéz kérdés, mivel operatív lízinges a konstrukció és egyelőre még az ajánlatok bekérése előtt tart a dolog. De első körben ilyen 8-11M Huf közötti kategóriát próbálom átfésülni.
#192859 Gombinyó: Néztem, de elég magasan indul már az alap is árban. Jó eséllyel kiesik a keretből.
-
BigBlackDog
veterán
Toyota Camry, Mazda 6 mennyire ajánlható többnyire pályás utazásra? Mindkettő 2.5-ös automatával lenne. Mazda 6 előnye, hogy van kombiban és hagyományos automatával, Camry viszont kicsit finomabb műszernek érződik statikus próbán. Egyáltalán más opció lenne ebben a kategóriában? Fordok kiesnek, SUVok esetén félek az indokolatlan többletfogyitól és a szélzajtól.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
baluka6 #192820 üzenetére
+ többiek: Köszönöm a válaszokat. Igen, ez eléggé furcsa téma. Egy friss Vagból (Leon/Polo/Golf) átülve a Vitara és a C-HR is eléggé hangosnak tűnt 130 körül. Azonnal nem figyeltem fel rá, de fél-egy óra pályázást (130-140 km/h) követően azért már érezhető fáradságban, fejfájásban a különbség. Naponta 400-500 kilométer esetén már jelentős differencia volt a nap végére. A Civic is hasonló volt, de egy fél fokkal kellemesebbnek mondanám. Aztán lehet, hogy a VAG esetén sem (sokkal) alacsonyabb a zajszint, csak más frekvenciatartomány van tompítva (pl. beszéddel azonos frekvenciák).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192673 üzenetére
VAG vonalon a 3. generációs 1.4 TSi (Golf/Octavia/Leon kategóriában) szerintem nem rossz választás, csak ki kéne fogni egy magánszemélyes ajánlatot, aminek a tulaja legfeljebb 15-20e kilométerenként elvitte olajcserére és/vagy legalább figyelt rá.
Az 1.6-os Vitara helyett keresel alternatívát? Mi az amiben kevés, vagy ami miatt lépnél?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192670 üzenetére
Valószínűleg nem pont ideális, de nem biztos, hogy sok egyéb opció van. Aminek örülni kell, hogy legalább olajcsere van 2 évente/30e kilométerenként.
Polót tegnap előtt kaptam vissza az első kötelező szervizből. Kiderült, hogy pollenszűrőt csak 2 év/60e kilométernél fognak cserélni benne, légszűrő meg csak 90e kilométernél cserés állítólag a gyári előírások szerint. Néztem egyett, hogy már ennyire a flottás üzemeltetéshez optimalizálták a költségeket.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192652 üzenetére
Tetőablakra nagyon rá voltam én is izgulva. De szűk egy év alatt lejjebb apadt a lelkesedés. Szvsz inkább az utasok profitálnak belőle, a vezetőnek nincs a látóterébe, ha előre figyel. Legfeljebb világosabb lesz az utastér. Nyitható változatot kicsit előnyösebbnek (pl. szellőztetés miatt) gondolom, de 50-60 felett hosszabb távon nem szoktam bírni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192631 üzenetére
Az 1.8 hibrid C-HRben pályán nem volt az igazi (nem meglepő mód). Zajos is volt (Leon/Polo után), erőben is lehetett volna több és fogyiban is több volt a vége, mint egy 120-140 ló körüli TSinél.
Auris jobb kellene legyen valamivel (elvileg jobb zajszigetelés, alacsonyabb, emiatt kisebb légellenállás, fogyasztás).
Valamelyik márkakertől nem tudsz tesztautót kérni 1-2 napra? Bár gondolom mindenhol már a legújabb modell van csak tesztautóként.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192613 üzenetére
122 lovas 1.4 TSi Leon 12e kilométerrel került hozzám, 19e kilométernél öntöttem bele 8-9 dl olajat. 30e kilométeres olajcseréig nem nagyon fogyott (illetve utánna sem 35e kilométerig, ahol leadtam). A mostani 116 lovas, 1.0 TSi 18e kilométernél kért 7-8 dl olajat, majd 28,5e kilométernél még kapott 1 decit.
Mindkét esetben fix. 2 év-30e kilométerre volt állítva az olajcsere ciklus. Ha sajátom lenne, 10-15e kilométer között cserélném, addig nem is láttam fogyást a nívópálcán.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192606 üzenetére
Ha jól tudom, legalább a második tulaj. De Nála a problémás konstrukciók is szelídek szoktak lenni.
A 2015-2016 körüli már nem láncos, hanem szíjjas vezérléssel van szerelve, ha jól tudom. Emiatt egy méregfoggal kevesebb. Kokszosodás még aktuális lehet, de szerintem 150e km előtt az sem jelent nagy gondot (ha nem csak városi használatot kapott).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
st6969 #192580 üzenetére
Gyógyszertárban érdemes rákérdezni, elvileg 1-2 decit legalább szoktak tudni adni.
Ablakpucoláshoz Frosch tisztítófolyadékát ajánlom, nálunk bevált. Egy átitatott mikroszálas ronggyal (pl. a háromszög alakú tisztítóval) át van törölve a szélvédő belső oldala, majd egy másik, tiszta mikroszálassal pedig szárazolni szoktuk. Ha maradt még folt, akkor az átitatott rongyot mosd ki, csavard ki, amennyire lehet, fújd be újra Froschal és ismételd meg a mutatványt!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
st6969 #192577 üzenetére
Szilikont én már jó ideje hanyagolom (port összeszedi és elég zsíros lesz a felület). Gumikéderekre glicerint szoktam használni (beszerzésre egy tipp az Azúr a nagykörúton).
Thaliánál mi is szívtunk a párásodással. Próbáltam páragátló bevonattal, de nem segített hosszú távon. Sötétben a szembe jövők fényeit szórta eléggé. És nagy hidegben legalább képes volt belülről is ráfagyni a szélvédőre a pára (előtte ilyet még nem láttam).
Klíma a legjobb, de 5 fok alatt már az sem ér sokat. Ahogy olvasom, ez Thaliánál eléggé típusjellegzetesség, másnál is így működik.
Ami még okozhat párásodást, hogy valahol befolyik a víz, esetleg szivárog belül a fűtőradiátor. -
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Gabesz87 #192481 üzenetére
Utólagos xenonosítással nem számolnék. Lámpatesteket kellene cserélni, lököst (hogy lámpamosó legyen), kellene ballaszt (automatikus szintezéshez), kábelezés és esetleg szoftveres mókolás. Szerintem nem éri meg.
Scenicre eddig elég sok panaszt hallottam olvastam összeszerelési minőség, illetve zörgések miatt. És egy EDC-s (Renault duplakuplungos robotizált váltója), amire megint nem izuglnék rá annyira (ha jól rémlik, elég lassú és sok beszámoló alapján butácska is tud lenni). Ha Scenic az is képben van, akkor Renault topikba is érdemes bekérdezni, szerintem ott is tudnának hasznos tanácsokat írni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
musli26 #192411 üzenetére
Elég durván tartja az árát.
Ha jól látom, 2016-ban 4.4M Huf körül lehetett kihozni szalonból.
Várni szerintem sem érdemes, az új autók árai alaposan emelkedtek (emelkednek?) és ezt leköveti a használt piac is, ahogy látom.
Az 1.0T sem kevés állítólag az S-Crossba városi, országúti használatra és problémáról sem olvastam eddig még, de én is az 1.4T-re szavaznék.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Yushchenko #192301 üzenetére
"Ti láttok a jelentés és a képek alapján valami csontot benne?"
A színt.
Állítólag nehéz eladni a pirost, saját tapasztalat nincs. Kissé mintha hologrammos lenne a jobb C oszlop fényezése, illetve, ha jól látom, a rádió kódot kér (ha megvan, akkor persze nincs gond). Illetve nekem úgy tűnik, hogy a csomagtérajtó két oldalán nem ugyanakkora a hézag. Továbbá, ahol a csomagtérteleszkóp a karosszériához rögzítve van, úgy tűnik, mintha csak szín jutott volna a falcba, lakk már nem (5. kép).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
FireFox1996 #192284 üzenetére
Ha jól rémlik, az érték talán pontos motortípustól függ. Illetve előfordulhat tudomásom szerint, hogy motorindítás után is még izzítanak egy darabig.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
jozefgucci1 #192143 üzenetére
Több cégről is tudok-hallottam, ahol 4 év/100k km a lízingidő. Ha elsősorban nem rohangálós, vagy szállításra van használva az autó, hanem magán célokra is, akkor szerintem nem irreális. Persze nem árt leinformálni máshonnan is a futásteljesítményt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #192122 üzenetére
Ez alapján a legolcsóbb ajánlat 87e Huf, kerekenként. Teljes garnitúra 350e Huf körül lenne a doksi szerint. Ha 120e Hufért megkapod mind a négyet, akkor nem annyira szörnyű. Sumónál a négy lemezfelni + négy TPMS szelep 80e Huf körül lenne, 40e Hufből ebben a méretben nincs szerintem normális téli gumi.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #192119 üzenetére
Mennyi lenne így a szett? Azokról a Yokohamákról sok jót tényleg nem olvastam.
Sumónál, Suzuki alkatrészeknél, Suzuminnél érdemes szétnézni, ha normálisabb áron akarod a gyári kiegészítőket (akár felni, akár TPMS) beszerzni. Márkakerekben enyhén szólva felárasak.
Én a három közül valamelyiknél megvenném a felniket és a TPMS szelepeket, gumiből meg lőnék egy normális télit.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Sir Pocok #191845 üzenetére
Élőben nézd meg őket, próbáld ki mindegyiket (ha még nem volt meg)! Úgy azért könnyebb szokott lenni a döntés.
Korandót futólag én is nézegettem virtuálisan, de élőben még nem láttam. Fogyiban emlékeim szerint rosszabb, mint a Vitara/S-Cross páros. De eddig ezen kívül más kivetnivalót nem tapasztaltam.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #191686 üzenetére
Szerintem dobd be a konkrét kérdést.
Ha gyakori az adott autó, akkor kiindulásnak jó lehet véleményem szerint, ha felütöd a HaHut/Jóautókat és beírod a márkát, a típus, a motort és +- egy évet az évjárathoz, +-20%-ot a futáshoz. Aztán az állapot alapján nagyjából már be lehet lőni, hogy a találatok ársávjában merrefelé helyezkedik el.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
WasabiTrsr #191683 üzenetére
A hirdetésben, a képeken is alufelni volt?
-
BigBlackDog
veterán
Renault topikba is érdemes bekérdezi, ott pl. Rob szerintem kapásból vágja, hogy melyiket szabad megvenni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Stylewars_kp #191344 üzenetére
Jazzben szerintem TCE, illetve egyliteres motor sem volt. Tippre a big block az
1.3-as1.4-es akar lenni. -
BigBlackDog
veterán
válasz
[CS]Blade2 #191267 üzenetére
Mondjuk azzal számoljunk, hogy 2018-ban kb. 1M Huffal volt olcsóbb egy S-Cross azonos felszereltségi szint mellett, mint ma. Ez a drágulás több márkánál is jelen volt az elmúlt években.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3029, 90% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- LG 27GX790A - 27" OLED evo / QHD 2K / 480Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DP 2.1 / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest