- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
őstag
-
dízelracer
őstag
válasz
zoo8800 #1088 üzenetére
Én a Renault 5 Express-el voltam így. Egyszerűen muszáj volt elforgatni ~4000ig mert ott volt benne valamennyi "erő" (1.6 szívódízel). Ráadásul a harmatgyenge motor mellé még túl nagyokat is ejt a váltója. 6-os úton Pécsre hármasban ment fel, negyediket már nem bírta az emelkedőn. Mire beértem a városba majdnem forrt a víz. Egy igazi csótány volt. Szerencsére ellopták.
-
dízelracer
őstag
válasz
runner 125 #1015 üzenetére
Van ám. RS
-
dízelracer
őstag
-
dízelracer
őstag
válasz
lollerblade #992 üzenetére
Kizárt.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #975 üzenetére
Ja igen nehéz felfognom. Akárhogy is ragozzuk a gázüzem csak utólagos belemókolás a gyári technikába. És akkor választhatsz, hogy vagy csomagtartód nem lesz vagy pótkereked (tudom xy éve nem kaptál defektet kár, hogy ez semmit sem változtat a lényegen), plusz zárt helyekre be sem mehetsz a kocsival. LPG-s kocsival mindenképpen kompromisszumokra vagy kényszerítve egy sima benzineshez vagy dízelhez képest.
-
dízelracer
őstag
válasz
Atomgeszi #971 üzenetére
"Két éve a motor kicserélve"
Gondolom amikor a mérnökök ezt a benzinmotort megalkották nem gázüzemre tervezték. Hogy azzal is üzemeltethető az csak egy dolog. A gáz bő ~150 fokkal magasabb hőmérsékleten ég el mint a benzin. Ez hosszútávon kétlem, hogy nagyon jót tenne a szelepeknek... mod: Áhh hülyeség, hiszen köztudott, hogy egy gázautó sosem romlik el.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #741 üzenetére
Annyit írtam, hogy ha egy kocsi benzinnel gyenge az a gázzal is az marad nem azt, hogy gyengébb gázzal mint benzinnel. Nem mindegy.
(#743):
Mihez nézem a jó törést? A kategóriatársaihoz képest. Citroen Saxo (-2003), Fiat Seicento (-2007), Nissan Micra (-2004), Suzuki Alto (-2005), Daewoo Matiz (-2004) stb ...
Mindent agyon lehet vágni valamivel. Ennyi erővel Hummer H1-et se vegyen senki mert ha pont akkor alszik el a szembe jövő román kamionos szopás van. -
dízelracer
őstag
Azért szóltam le a Seicentot mert egy Daewoo Tico vagy Maruti 800 szintjén van. Egy "picit" törékeny autónak tűnik. A Fiatokkal semmi bajom de a Seicento az én szememben nem autó. Egyébként ha már ott tartunk pont nem a "lupónak megfelelő" autót vettél alapul. A Punto II kategórián belüli riválisa a Polo lenne nem az egy kategóriával kisebb Lupo.
Gondolj rólam amit akarsz elég magasról leszarom, de amíg én nem aggatok rád mindenféle jelzőket addig te se tedd!
-
dízelracer
őstag
Miért is beszélek félre? konkrét példának hoztam fel azt a rönyót. Egy jó barátomé. Hengerenkénti gáz ment bele, hogy pontosan milyen azt magasról telibe szarom mert kibaszottul nem tud érdekelni. 230ezer volt a számla vége cakkpakk. Pont.
Nézd már meg hány Punto II és hány 3L van a használt autón. A magyar Lupo 3L felhozatal legalább 80%-a külföldről törötten, hibásan behurcolt fostaliga. Itt a pajtában a magyar paraszt a saját feje után összegányolta és eladta kurva drágán. A vevő meg szopott vele mint az állat mert minden szar lett a kocsin amihez hozzányúltak. Még a márkaszervízben sem értenek a típushoz annyira ritka autó. Akkor meg mit vársz? Itthon összesen 2ember van akit a 3L-em közelébe engednék (már ha nekem az lenne). Punto II-ből eközben meg Dunát lehet rekeszteni. Nem azért van annyi mert olyan fúdejó jó kocsi. számold hozzá, hogy elve vagy 50x annyit eladtak belőle mint 3L-ből. Akkor miről is beszélsz?
"5 liter alatt elvan, és ütve vágva se eszik 6-nál többet". Ez hihető... Ha siettem a Punto 1.1 VAN megevett 9liter benzint 100km-en. Autópályán 140-150 országúton 110-120. Ez az ütni vágni nem az amikor az ember ütemesen fújkálja a gázpedált...
"Inkorrekt ember vagy"
Nem ismersz! Halvány fingod sincsen róla, hogy milyen ember vagyok. A beszólogatást itt és most nyugodtan be is fejezheted barátom! És nem vagyok dízelpárti olvasd el az egyel feletted lévő hozzászólásom végét. Bírom tőled ezt a magasról jövő lekezelő stílust amit itt előadsz pár embernek. Csak nem tudom mire fel ...
-
dízelracer
őstag
"Félrebeszélsz, nyilvánvalóan a tények teljes ismerete nélkül".
Renault Thalia (1.4 16v) gázosítása 2008ban vagy 2009ben szinte forintra pontosan 230ezer forintba állt meg. Nem hiszem, hogy azóta lejjebb mentek volna az árak. Most fogyaszt 7-10litert gázból (itt 219Ft a MOL kúton). Ha kiszámolod az mennyi egy kilométerre vetítve már nem is olyan szép a kép. Plusz ott van még a közel negyed milla amibe az egész átalakítósdi móka került.
Lupo: 1999től 2002ig gyártották. 800-900k-ért már akad vállalható de mindre költeni kell köszönhetően a tipikus amíg megy addig nem bántjuk magyar mentalitásnak. Ha a váltója rendben van nem kell fosni tőle mert más gyenge pontja nincs. Minden kopó alkatrésze olcsó és ez a világ második leggazdaságosabb sorozatgyártású autója.
"olyan fasza lett volna, mindenki azt venné. De szopni senki se akar."
Itthon tíz lupóból kilenc olyan állapotban van, hogy 300ezer forintot nem adnék érte. És ez nem az autó hibája. Ez a tulajdonosok hibája. Zsigulin nevelkedett magyar parasztnak egyszerűen nem való ilyen autó. Aztán ha valami (miatta) beszarik rögtön szalad fröcsögni a népítéletre, hogy fúdeszar és senki ne vegyen olyat. Kurvára el lettek hanyagolva és le lettek lakva ezért nem találsz normális állapotút eladót. Akinek van egy patent 3L-je az meg soha büdös életbe nem fogja eladni. Ez a tökéletes városi autó. Kényelmes automata váltó a legkisebb parkolóhelyre is befér megfizethető kopó alkatrészek és 4liter alatt eszik városi forgalomban.
(#732) "Na ebből is látszik, fogalmad sincsen a dolgokról. Mi köze az elgázosításnak a lassúsághoz?"
Ha egy eleve harmat gyenge 1literes kocsit megkínálsz gázzal előbújik belőle a vadállat vagy mi? Mert ha benzinnel geci lassú akkor gázzal is az lesz.
Ne vegyük már egy kalap alá a Seicentot a Lupoval. Az a kocsi egy vicc. A Lupo messze a legjobb autó a kategóriájában. A Seicento egy fapados, szűkös, kényelmetlen, gagyin összeszerelt valami. Se futóműve se, rendes féke nincs. Biztonságról még hírből sem hallott. Ég és föld a két kocsi. Na meg az neked sosem fog 4litert vagy még kevesebbet enni gázból de benzinből se nagyon.
Ha már mindenképpen mini autó kell gázzal akkor ott van 500k-ért az 1.4 8v Lupo/Arosa. Sokkal jobb autó mint a Seicento és 4csillagos a töréstesztje. 2000utáni 1.0 Lupo/Arosa fapados verzióban még olcsóbb. Dízel pártiaknak ott a Lupo/Arosa SDI. 1700ccm 60lovas adagolós szívódízel sima kézi váltóval 4liter alatti átlagfogyasztással. Az egész kocsi egyszerű mint a faék. 800k-ért 2légzsákkal 2001után széria abs-el. Aki ezek után is inkább egy Seicento-ba ülne mert 1literrel kevesebbet fogyaszt az megérdemli. Ha azzal balesetet szenved tuti lenyomorodik sanszos, hogy meg is hal. Megér ennyit bárkinek is az olcsó autózás?
szerk: most ebből az jön le, hogy én mindenáron kardoskodok a dízel mellett. Nem így van. Nagyobb autónál simán egy hosszú löketű nyomatékos szívó benzinest vennék lpg-vel. De kisautónál pláne ha városba kell csakis dízelt. Városon kívül stabil 90km/h-ra beállva egy 2-3literes benzines sem fogyaszt rosszul egészen addig amíg be nem érünk egy forgalmasabb városi szakaszra. Na ott csúnyám megugrik a fogyasztása a sok tönymörgéssel.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #720 üzenetére
Az 1.0 stiftet csak példának írtam. Írhattam volna helyette bármit. Elgázosítasz egy ezres valamit és a lassú járműnek vizsgáztatott home made csettegő levillog az útról...
Amíg a márka szervízben egymástól kérdezgetik a szerelők mekkora nyomatékkal kell meghúzni a hengerfej tőcsavarokat addig az enyémhez ne is nyúljon ott senki... -
dízelracer
őstag
A váltó az egyetlen gyenge pontja viszont át lehet bele rakni az 1.4pdtdi váltóját. Van vele szívás de megoldható. Nameg mégsem egy lemez koporsóval (swift) játszik oroszrulettet az ember nap mint nap az utakon. Ráadásul a 140Nm nyomaték korrektül viszi a 800kg-s kis pöcsköszörű autót.
(#711) viharhozo: gyártanak.
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #703 üzenetére
Innen indult ki az egész. Úgy beszél a kolléga mint ha a gáz cuccot puszira ingyen adná a szerelő sőt jófejségből még be is szereli és levizsgáztatja a kocsit. Lófaszt. Közel negyed millióban benne van egy gázosítás. Az tökmindegy utána mennyit fogyaszt ezt a pénzt ott helyben egy összegben ki kell csengetni. De ha már valaki annyira forintbaszó akkor vegyen 3L-t. Az 3liter fogyaszt a 359forintos gázolajból. Azaz 10,7 forint/kilométer. Ha egy 1.0 lpg swift sem gurul el ennyiből.
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #698 üzenetére
Nem tudom lehet, hogy így lesz. Ami ebben az országban olcsó a polgárnak az drága az államnak. Ahogy itthon végleg kiherélték az E85-öt nem tartom kizártnak, hogy idővel hozzányúlnak majd az LPG-hez is a magasabb adóbevételek miatt.
Viszont azt bírom mikor pár ember a dízelek szervizigényével és magas alkatrész áraival jön, pláne ha benzinest hajt. Egy sima hengerenkénti befecskendezős 4hengeres motorra a szekvenciális gázszett alsó hangon 220ezer forint. És ha gázosítasz választhatsz. Vagy pótkereked vagy csomagtartód nem lesz. De van helyette defektjavítós spray. Ja van, csak az szépen hazavágja a gumit amit aztán lehet kukázni. Dízelnél nincs ilyen gond. Csomagtartód, pótkereked is megmarad. Egy relatív bonyolult 4hengeres pdtdi motorhoz egy garnitúra vatta új befecskendező fúvókát kapsz 130-150ezerért. Ezek jellemzően kibírnak 300ezer kilométert. Legrosszabb esetben is egyszer kell cserélni az autó élete során. Turbó meg 90%-ban a faszkalap tulajdonosok és a csokipuding állagúra használt motorolaj miatt megy tönkre.
Dízel = fújjdeszarfosokádék. Mikor rákérdezek miért = mert a benzines jobb.
Ezek aztán a komoly érvek...Az egyetlen racionális érv a gáz mellett az, hogy sokkal környezetkímélőbb mint a benzin vagy a gázolaj. Ha váltanék gázosra csakis ezért tenném és nem azért mert (jelenleg) qrva olcsó.
-
dízelracer
őstag
Ez: Én azért nem szeretnék gázos autót, mert már akkor is félek, ha egy öngyújtó van a zsebemben
Szerinted ha balesetet szenvedsz mi fog hamarabb sérülni/szétnyílni a gyári műanyag üzemanyagtank vagy az acél gáztartály? Sosem hallottam olyat, hogy a gázszett miatt égett volna ki autó Magyarországon pedig futkos néhány ezer darab belőlük. Tudomásom szerint közlekedési balesetnél sem volt ebből még gond soha. Még a pótkeréktartály is úgy van kiképezve, hogy hátulról jövő nagy erejű ütközés esetén deformáció hatására kiugrik a pótkerék helyéről a csomagtartóba. Ahhoz már nagyon durvát kell karambolozni, hogy az szétnyíljon neked.
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #634 üzenetére
utóbbi
-
dízelracer
őstag
Eredetiségvizsgánál mindez halál tökmindegy. Elviszed a magyar papíros kocsit és annak a papírjaival használod azt amit behoztál. De ha már típus azonosságról beszélünk a legegyszerűbb 1:1 átcuccolni a magyar papíros bódéba (már ha az a jobb állapotú). Bontáskor kiderül hol kell belejavítani a karosszériába (mert egy Golf 3 korú autóknál már biztosan bele kell) és legalább egy kalap alatt megejthető az is. A motorbelet egy hétvége alatt kényelmesen át lehet lapátolni az új jövevényből az eredeti blokk öntvénybe. Legalább a motor is bontva lesz és kiderülnek az esetleges hibái így később nem érhet váratlan meglepetés. Igaz ez idő, munka és pénzigényes folyamat de legalább egy minden szempontból jó autó lesz a végeredmény amire ezután néhány évig nem kell nagyobb pénzt kiadni. Annak sincs semmi értelme ha megveszel 800-900k-ért egy sportos kocsit amire aztán 1-2év alatt ráköltesz még vagy 300-at mert sorra jönnek elő a problémák amit az előző tulaj eltitkolt és/vagy elhanyagolt.
-
dízelracer
őstag
-
dízelracer
őstag
Ez a becsületes üzletember jó nagy iq betyár lehet ha nekiesik pajszerral egy maybach-nak ...
-
dízelracer
őstag
-
dízelracer
őstag
válasz
runner 125 #475 üzenetére
Ez nem kreatív hanem hülye. A következő képen ott virít a rendszám.
-
dízelracer
őstag
A pótkerék helyén van a gáztartály. Ezzel megmarad a teljes csomagtartód viszont vagy nem viszel magaddal pótkereket vagy viszel de a csomagtérben vagy defekt javító spray-el oldod meg ha defektet kapsz. Akkor viszont a befújt gumi megy a kukába. Menthetetlen.
-
dízelracer
őstag
Hülye vagyok vagy ezt már egyszer lehozta a totalcar valamikor tavaly?
-
dízelracer
őstag
Az túlzás, hogy elnyűhetetlen. Bár az volna. Viszont az adagolós tdi motorok a mai CR dízelekhez képest maximálisan megbízhatóak és valóban relatív olcsón szervizelhetőek (ugyanez igaz bármelyik "öreg" előkamrás turbódízelre). Ha nem tapossa szét az ember egy Octavia kombi méretű kasznit hegyen völgyön át elvisz 6literes átlagfogyasztással. Alkatrész beszerzés nem gond. Ahhoz már elég öreg autó, hogy utángyártottban is megkapni hozzá bármit gyári alkatrésznél jóval olcsóbban. Viszont ezeknél elég nagy a minőségbeli szórás ezért érdemes beleolvasni a tdi-s fórumba, hogy kinek mi vált be.
-
dízelracer
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #280 üzenetére
Ez tényleg kispók feeling: [link]
Kéne.
-
dízelracer
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #276 üzenetére
Azért az új ötszázas nem egy pici autó. Szerintem simán megvan 800-900kg de mindjárt feltúrom a neten. A két hengeres motor viszont állati fasza lehet!
szerk: Fiat 500 1.4 16v Lounge 980kg
Iszonyatjó kispolszki szuperturbó(Tudom vótmá).
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #263 üzenetére
A Daihatsu Charade műszerfala is nagyon fincsi. Valami műbőr jellegű puha ruganyos anyaggal van bevonva. A mai kopogós műanyag műszerfalakhoz képest azt szinte öröm megtapizni. Azon sincs egy repedés sem pedig elég öregecske már.
-
-
dízelracer
őstag
válasz
H.Ezredes #86 üzenetére
Valóban jó dolog a defekt tűrő abroncs. Arra megfelel, hogy 60-80al elgurulj vele hazáig. Lehet vele relatív gyorsan is menni csak kanyarodni és nagyot fékezni ne kelljen mert akkor jön a váratlan felismerés, hogy ez bizony lóf@xt se tapad. Faterodnak egyszerűen hatalmas mákja volt és e mellé rendelkezik kellő vezetői rutinnal, hogy megoldjon egy ilyen vészhelyzetet. Nem kötekedésképpen mondom de neked ugyanez a videón látható szar minőségű forgalmas szűk úton ~230km/h-val defektet kapva nem sikerült volna. Húszas éveim elején pár éves jogsival kellő rutin nélkül én is azt hittem enyém a világ és engem semmi baj nem érhet mert jól vezetek. Egy francot, ez nem így működik.
-
dízelracer
őstag
válasz
H.Ezredes #78 üzenetére
Mivel amatőr rally autón gondolkodik mertem feltételezni, hogy indulni is akar amatőr zártpályás versenyeken nem csak a város széli földutakon akar vele dagonyázni a sárban. Mert abban van a kihívás és attól fejlődik a vezetési technikája nem attól, hogy az erdőszélen egy bukócső nélküli autóval kamikáze módjára játssza a nagyfiút a haverok előtt.
Több kisebb versenyen is megfordultam még a kétezres évek elején. Kivétel nélkül mindenhol kötelező volt a bukósisak és az érvényes forgalmi engedély. Mindenki saját felelősségre állt rajthoz csakhogy ott állt a mentőautó ha ne adj isten történne valami. Az erdőben nincs mentő ha szétszaladnak a lovak.
"És képzeld el MI MENTÜNK e34 535-el és semmi nem volt bohóckodtunk elvoltunk bukócső se volt fölborult a verda belülről emelővel kinyomtuk és ???????? semmi nem volt....."
#84: Gratulálok. Raj vagy...
Ha 200nál kaptok egy defektet ott haltok meg mindnyájan. Biztos ami biztos egy szervdonor kártyát szerezz be mihamarabb.
-
dízelracer
őstag
válasz
H.Ezredes #71 üzenetére
Szerinted mindenki szarja a pénzt? Egy oszak vagy frt szezont lehúzni, hogy az összes versenyen indulsz még ha nem is töröd az autót akkor is legalább 200.000-250.000 forint. Ha fejre állsz sokkal több. Namost ez egy Swiftet összekalapálsz relatív kis pénzből. Egy E30-at vagy E36-ot akkor sem ha csak a bódé sérül. Ha esetleg kiütöd alóla a futóművet, hazavágod a motorját, ne adj isten elnézel egy féktávot és komolyabban összetöröd a kocsit lehet mélyen zsebbe nyúlni. És megvan rá az esélye, hogy eldobja a kocsit mert ilyen szempontból tapasztalatlan. egyébként csak, hogy tisztán lásd a dolgokat, egy 1.0 Swift-el is lehet pokoli gyorsan autózni ([link] [link]) ezért nyugodtan össze lehet hasonlítani a két autót. Egy Swift 1.3GTI simán pariban van egy 328i-vel. Szűkebb technikás pályán még gyorsabb is annál. Szlalomversenyen általában az fwd autók a leggyorsabbak, utána az awd-k következnek és csak a sor végén kullognak az rwd-k (bmw, lada stb...). Minél szűkebb és technikásabb egy pálya annál nagyobb hátrány a hátsókerék hajtás. Látványnak nem utolsó keresztbe hosszába menni csak semmi értelme nincs.
Egy reklám szlogen jut az eszembe minderről: "mit ér az erő ha nem uralod..."
-
dízelracer
őstag
Kezdésnek fejre állni összetörni egy ilyen is simán megteszi: [link]. 190k. Ebbe beleülsz és mész. Csak a profi csövezés közel ennyibe van. Bármilyen alkatrész gombokért áll hozzá hegyekben akármelyik bontóban. Csapatni ez a legjobb vétel. Kókányolt sufnituning "1.6 drift bmw"-t (muhhahahaha 1.6 + drift?
) felesleges is nézegetni mert gecidrága és szar mind. A használható E30/E36-ok 600-700k körül kezdődnek, a jók amibe csak beleülsz és rúgod neki 1millától.
-
dízelracer
őstag
válasz
concret_hp #13 üzenetére
VW Caddy SDI?
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- HIBÁTLAN iPhone 12 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3028
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest