- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- iPhone topik
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Mobil flották
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
turbobusa
senior tag
Szerencsere eleg higgadt vagyok, nem rodeozni kellene a jarmu. Biztonsag a fo szempont, utana a tobbi.
2000cm-es 124-es sedannal szemezek erosen.
20 eves vagyok ha utalgatunk mar a korra.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz turbobusa #52854 üzenetére
akkor vegyél egy 1,8L Daewoo Espero-t, majd egy év után lecseréled
bitpork: nem előítéletes vagyok, hanem tudom, hogy miket csináltam 24 éves korom előtt, szerintem csak óriási mázlijaim voltak az életben, de másnak már nem biztos, hogy az lesz
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
whitezo88
nagyúr
mennyibe kerül átlagosan egy elem fényezése? konkrétan a bal első ajtóról lenne szó. anno mikor feltörték, a kilincs köröl a fémig bevágta a barom, meg lett csinálva fél éve, de nagyon ronda és egyre jobban idegesít. nem lett sima a felület, minipöttyök vannak benne és a fényben össze vissza törik a fény rajta. ugyanaz csinálta pedig aki novemberben több elemet megcsinált, az pedig egész szép lett anno még képet is raktam be. de ez nagyon csúnya. lehet hogy az egész ajtót újra kéne fújni... sima egyszínű festék (dunkelblau), nem metál.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
válasz MunezXBK #52862 üzenetére
Figyelj, nem arról van szó, hogy én azt mondom, hogy összetöri, hanem, hogy MI VAN HA mégis? Ha ezt figyelembe vesszük, akkor az akinek nekiütközik jobban jár egy könnyebb autóval. Nem kell a ferdítés.
És egyébként is, erősebb autóval hamarabb is fent van magasabb sebességen, és az megint növeli a súlyosság esélyét.
Én személy szerint azt tartanám helyesnek, hogy amíg van rá lehetőség, szervó nélküli kisautóban tanulja meg érezni az illető az autót! Aztán mehet a nagyobb sterilebb autóba.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz whitezo88 #52863 üzenetére
30e-re lőném be kb.
(#52854) turbobusa: Ha a biztonság a szempont, akkor vegyél egy megbízható fiatalabb 1.6-ost. Azzal belejössz a dolgokba. Azért ne felejtsük el, hogy ezek a gépek hátul hajtanak, az elektronika sincsen még ott a kezed alatt, szóval okozhat csúnya meglepetéseket kezeled akármilyen alázattal.
Meglepetés: Pénteken mentem az M3-ason a megszokott tempómban (140-150) és egyszer csak eleredt az eső. Nem is volt gond, haladtam szépen tovább és lassultam vissza 120-130-ra ahogy erősödött, de egyszer csak a 0-s leágazásnál olyan szinten kezdett szakadni, hogy nem bírt elfolyni a pályáról az autó pedig egy szempillantás alatt felúszott, pedig közel sem sz*r gumik vannak alatta (1.5 éves Bridgestone Turanza), igaz elég szélesek (205). Mire elkaptam volna a lábamat a gázról, hogy ne ússzon meg, már csúsztam is keresztbe jobb kilincsel előre. Alsó hangon 50m-t mentem teljesen keresztbe előre, mire találtam egy kis tapadást és egyenesbe kaptam.
Utána néztem a tükörben, hogy egy kamionos is eléggé gépészkedett pont ott.
Na most egy ilyen helyzetet egy 2 tonnás vassal, ami hátul kapar, nem biztos, hogy egyből megold az ember. Ráadásul a szalagkorlát is közelebb van egy akkora autóval.
[ Szerkesztve ]
-
turbobusa
senior tag
Az említett lassúnak titulált 2.5-ös merci az sima szívódízel, mai árak s fogyasztás mellett jobbnak vélek egy 2000cm-es 124-est, 8-9 literrel elmegy és dinamikusabb emelkedőkön.
Komolyan röhögök már, Eva Rezesova-hoz hasonlít valaki, mert egy benzines, 1600kg-os max 130le-erős autót szeretnék venni. -
footy
addikt
válasz runner 125 #52835 üzenetére
Az a baj, hogy Magyarorszagon(legalabbis videken) ha nincs nalad forint akkor eselytelen a parkolas.
Probaltam multkor mobilparkolast es csak a magyar szabvanyu rendszamot fogadja el. (XYZ-123)
Mire elmesz lovet valtani vagy penzt levenni, mar ott is a csomag.[ Szerkesztve ]
-
válasz ReSeTer #52870 üzenetére
És teljesen alaptalan, mert mint tudjuk a statisztikát csak az nem hamisítja aki nem akarja...
Ezeken a hivatkozásokon soha senki nem juthatna el egy erősebb autóig, mert ha 10 évig csak 100 max LE-s kocsija lehet amikor 28 évesen beleül egy 150 le-sbe, akkor fog meghalni. Hogy téged idézzelek, "...ha..."Mi lenne ha az óvodásoknak nem mutatnánk meg a kést, mert mi lesz ha nem evésre használja?
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
NA, akkor már ketten vagyunk. Én amikor átültem a legelső kocsimból (golf I gti 1.6) a scorpoóba, majd 2 hétig nem mertem vele este menni és még tolatni sem mertem emberi segítség nélkül!
Elismerem h vannak bojrészrek, de ne legyen már alap nélkül mindenki hülye csak mi helikopterek. Elkeserítőnek tartom, hogy még itt egy főrumon is -a hol elméletileg egymást segítjük-, a legjellemzőbb Magyar mentalitással kell fogadni vkit, aki segítséget kér. Nem, nem arról beszélek hogy rá kell hagyni,de el lehet neki magyarázni minden bántó feltételezés nélkül azt amit tudnia kell, ha első autónak akar erős, nagy gépet.
Most megyek, és bontok egy sört, h lenyugodjak.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
ReSeTer
senior tag
válasz bitpork #52872 üzenetére
Ok, nekem aztán mindegy, élj olyan világban, ahol tapasztalan sofőrök 500 lóerős 2 tonnás dögökkel "tanulnak", és te menj közöttük egy corsával mondjuk. Statisztika ide vagy oda. Mert ugyebár vannak kisautósok is.
Én a tanácsommal csak csökkenteni akarom az esélyét HA mégis történne valami (NEM ÁLLÍTOM, HOGY MEGTÖRTÉNIK)Ezen mit nem lehet felfogni, hihetetlen.
-
giigz
veterán
Szerintem semmi köze az életkorhoz, van aki 20 évesen is jól tud vezetni, meg van aki 20 évesen életveszély.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Habitus függő, ha hülye akkor az 1,3 Stiftel is kinyírja magát/másokat ha nem az akkor a 2,5-ös Mergával sem.
Azt kell szem előtt tartani, hogy a jogsi megszerzése közel sem jelenti azt, hogy tudsz vezetni. Ha jogsid van az azt bizonyítja, hogy el tudsz indulni, megállni, parkolni, uram bocsá előzni is és slusz (már ha nem libáért szerezted a jogsit). De egy váratlan helyzet megfelelő lereagálására nem tanítanak meg, így én mindenképpen egy vezetés technikai tréningre elküldeném a tanuló vezetőket még vizsga előtt. Sőtt a jogsi hosszabításkor is elküldeném a delikvenseket egy ilyenre. Biztos, hogy kevesebb baleset lenne az utakon.
Ha a gyerekem megszerzi a jogsit biztos hogy első utam egy ilyen tréningre vezet majd vele mielőtt megkapja a verda kulcsát (legyen az akármilyen erős/gyenge).
#nincsbennetarcsi
-
turbobusa
senior tag
válasz bitpork #52881 üzenetére
értem
2000-es dízel 124-el tanultam apámmal vezetni régebb, 185cm-hez kényelmes volt, de elég lomhák a régi 2000 előtti dízel mercik, 2,5-es dízelbe van 81le és nem nyomatékos az autó. viszont városba 8 litert simán megkajál, ezért szemezgetek a 2000-es benzinessel, ettől erősebb nem kellene, esetleg még ha jó áron találnék egy 2,5-ös turbodízelt. -
Qru
MODERÁTOR
Általában előre elkészített "csomagok" vannak, egy pálya amin végig mész (rántópad, jávorszaravs teszt, stb). De persze kérheted, hogy tanítsanak meg előzni ami valljuk be nem nagy művészet technikailag.
A nehézségét a távolság felmérése adja (ugye a szembőljövő sebességét a legnehezebb megállapítani, főleg gyenge látási viszonyok mellett (este, szürkület, (köd ) stb). A másik amire érdemes figyelni az útviszonyt (minősége, burkolat nedvessége (a felfestés pl baromira csúszik ha vizes), és bele kell kalkulálni az esetleges oldalszelet (kamion előzés!!).Ilyesmire gondoltál?
#nincsbennetarcsi
-
-
turbobusa
senior tag
válasz bitpork #52886 üzenetére
a dízelek, kivisznek az univerzumból és túlélnek egy atomtámadást
123-asra főleg igaz ez a kijelentés. szerencsére tudod miért szemezgetek ezekkel, elsődleges szempont nekem a kényelem, megbízhatóság, biztonság. 1,4-es varrógép motoros japán dolgok ötször annyi erőt rejtenek magukban, de szép lassan elfogynak az évek múlásával -
giigz
veterán
Ilyesmire Mert szerintem az előzés egy nagyon fontos dolog, rengetegen közlekednek országúton, és a vezetési órákon is 90%-ban városi vezetés van, én pl. az órák alatt talán összesen 1x előztem országúton, de még szó sem volt róla. Persze mindenki számára egyértelmű, hogy ha nem jönnek szembe, meg ha elég messze van, akkor mehetsz, de azért a gyakorlatban is meg kellene mutatni, csináltatni párszor...
Én pl. manapság is amikor előzni akarok, sokszor gondban vagyok, nem tudom még hol van az a határ, amikor még elég messze van a szembejövő, vagy már túl közel, ezért inkább megvárom, míg óriási hely nem lesz. Este ez hatványozottan igaz. Nyilván több tapasztalatot kell szerezni, de ez az előzés egyelőre még nekem tanulási folyamat alatt van. Persze előztem már elég sokat, de talán ez az egyik olyan terület, ahol még csiszolatlan vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
turbobusa
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
Az még jó, én anno 1x sem előztem, városon kívül is csupán 1x jártam (M5 beveztő) pedig nem olyan rég tettem le a jogsit (2001).
Itt azért számít milyen verdában ül az ember. Nyilván bátrabban előzöm én is ha a nagyvassal vagyok mint ha a kis Jazz-el. De a legfontosabb, hogy csak akkor előzz ha azt biztonságosnak érzed ha kicsit is bizonytalan vagy akkor inkább ne előzz. Mert itt nincs pardon ha elnézed akkor annak nagyon csúnya vége lesz. Vagy valaki árokban köt ki vagy (ami még rosszabb) frontális karambol.
Ezt sajnos nem nagyon lehet megtanulni, a távolság érzékelésen múlik. De azt a legnehezebb megállapítani mennyivel jön a szembejövő (főleg este).#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
válasz turbobusa #52890 üzenetére
HI!
akinke 2 havonta kell hozzanyulni a yaris benzoneshez annka max szmaraskoede adnek a kezebe, a dizellel lehtnek szokaso cr bajok de ha megcsialjak az se 2 honap
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-v-
addikt
válasz Dluinet #52853 üzenetére
Na mintha egy 2.5-ös szívómotor aztán akkora erőgép lenne...
Meg ezeket az "első autó" dumákat is bírni szoktam (ez nem neked). Első autónak minek ilyen meg olyan...
azért általában az ember nem egy évre vesz autót. Örülsz, hogy végre találtál használtan egy jót, kurva nehéz kifogni a jó verdákat, eladni meg még nehezebb. Amit eddig autóra tettél félre, annak jó része el fog menni fenntartásra, benzinre, szóval sokkal lassabban fog gyűlni a pénz a következőre, plusz az előző veszít az értékéből, tehát mire eladnád már közel se annyit ér.. meg aztán ki tudja család gyerek stb. mi jön közbe és mikor, más lesz a prioritás, nem az lesz az elsődleges, hogy átülj egy új, jobb autóba. És akkor még csak a pénzről beszéltem, az időről meg újra az utánajárásról nem, hogy az vajon lesz-e meg kedv lesz-e hozzá Szóval sokaknak ez az "első autó" az soksok évre AZ autó marad.. szerintem igenis jól meg kell gondolni, egy 1.4-es varrógéppel is boldog lesz-e az ember 5-8 évig, vagy érdemesebb picit hosszabb távra gondolkozni. Persze lehet csak magamból indulok ki, és vannak olyan szerencsések, akik évente tudják cserélgetni az autójukat jobbra[ Szerkesztve ]
-
Különösen csalóka tud lenni a szembejövő sebessége ha be van hajtva a tükre
(#52887) turbobusa: egy barátomnak volt egy 123 200Dje. 77-s évjárat. gyk úgy adta el h hirdetni sem kellett, mert minden nap kérdezték hogy hogyé aggya
(#52892) neduddki: némmán macsek! Pénteken v hétfőn Pesten vagyok asszonkámmal bótos villámlátogatás...
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
turbobusa
senior tag
válasz neduddki #52892 üzenetére
lehet, környezetből ez a tapasztalat, d4d motort azt tudom, hogy jó, de ahogy írtam baromi drága a szervizelése. megfelelő háttérrel bíró autót ha kifog az ember lehet örül, yaris-ok lehet szar helyről származnak, egyik azonban szalonból lett kihozva elég sok pénzért.
[rvilike]: 6 évre minimum tervezem az autó vételét ha nem hosszabb távra, sajnos nekem se megy az évenkénti csere. ebben az esetben meg főként az ember véleménye csak erősödik az említett merci irányába.
nem mondom, hogy rossz az összes japán autó, de szerintem hosszabb távon macerásabb. személy szerint nem is szeretem őket[ Szerkesztve ]
-
golya32
senior tag
Nekem csak az első 2 volt kis cm3 (skoda 100 és r5), azóta csak nagyok vannak minimum 2000-esek, olcsóbban is tudtam venni, fogyasztás sem annyira durva, karbantartás meg kb annyi minta kis cm3 nél.
Volt már Ford Toyota Renault ezek benzinesek, csak 2 éve tértem át a diselre.Vélemény olyan mint a segglyuk mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a másikéra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz golya32 #52893 üzenetére
Ezt írtam én is, hogy bátrabban előzöm én is ha erősebb verda van alattam de kellő körültekintés az akkor is kell.
bitpork: Na ja. A hátulról jövő sebességét sem könnyű megítélni nem csak a szembejövőét.
Kedvencem mikor előzés közben hátulról rámjönnek és villog, hogy menjek már. Komolyan az ilyen mit képzel/vár olyankor? Hogy az 1,2-es Jazzem rakéta és direkt előzök nem annyival amennyivel tudnék?[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest