Keresés

Aktív témák

  • Maksifül

    senior tag

    válasz vilga #6045 üzenetére

    Sok tévhit van a jótállással és szavatossággal kapcsolatos ügyintézés tekintetében. Garancia, mint olyan, nem is létezik a jogszabályokban, mint fogalom.

    3 munkanapon belül a kereskedőnek csak a kötelező jótállás alá rendelt termékeket KELL cserélnie, amennyiben azok hibásak. Nem javíthatja őket. A cserét pedig, amennyiben van pontosan ugyanolyan termék, mint a meghibásodott, a fogyasztónak kötelessége elfogadni. A kereskedőt pénzvisszafizetésre semmi nem kötelezi a jogszabályokban, csak abban az esetben, ha cserélni nem tudja a cuccot. Erről a PTK 306. § rendelkezik
    Ennél kedvezőbb feltételeket a kereskedők vállalhatnak, ahogy karácsony környékén sokan meg is teszik, hogy visszaveszik a nem tetsző, vagy mérethibás termékeket, esetlegesen levásárlást ajánlanak, vagy vásárlási utalványt adnak a fogyasztónak. De a fentieknél többre nem kötelesek. Ez csak egy plusz szolgáltatás a részükről.

    A kötelező jótállás alá rendelt termékeket a 151/2003-as kormányrendelet melléklete tartalmazza. Itt találjátok

    Amely termékek a mellékletben nem találhatók, azokra csak 2 év szavatosságot kell vállalni, és ott már a 3 munkanapon belüli csere sem kötelező érvényű.

    Én meg ezzel foglalkozom, úgyhogy mondhatni tisztában vagyok a fogyasztóvédelmi jogszabályokkal, a kereskedő kötelességeivel, és a fogyasztó jogaival.

  • Maksifül

    senior tag

    válasz luciferk #6028 üzenetére

    Akkor elmondom még egyszer. Mivel a szerződéskötés MÓDJA a mérvadó, az pedig az interneten köttetik, vagyis távollévők között kötött szerződésről beszélünk, tökmindegy, hogy futár, postás hozza a terméket, vagy személyesen veszed át az üzletükben, ha van ilyen egyáltalán, minden esetben él a 8 munkanapos elállási lehetőség, indoklás nélkül.

    Ellenben téves az az információd, hogy az üzletben vásárolt termékek esetében 3 munkanapon belül elállhatnál a szerződéstől, mert ilyen jogszabály, és fogyasztói jog egész egyszerűen NINCS! Nem állhatsz el a szerződéstől 3 munkanapon belül, még akkor sem, ha a vásárolt termék hibás... pláne nem indoklás nélkül. Kijavításhoz, vagy kicseréléshez van jogod első körben.

    Én már vásároltam így, s álltam el a szerződéstől. Neten rendeltem, személyesen mentem el érte, használtam, majd úgy gondoltam, hogy elállok a szerződéstől. Írtam egy tértivevényes-ajánlott levelet a webshop tulajdonosának, hogy vinném vissza a cuccot, s kérem vissza az árát. Persze elsőre nem akart foglalkozni az ügyemmel, de gondolom, utánajárt az ügyvédjénél, hogy jogszerű-e, amit csinálok, s mivel ott sem kapott más jogi tanácsot, mint amikre én hivatkoztam, kénytelen-kelletlen el kellett fogadnia, hogy jogomban áll elállni a szerződéstől. Mivel akkor nem volt annyi pénze, mint amennyit elköltöttem, s vissza kellett adnia, megkért, hogy várjak egy kicsit. Addig természetesen használtam a termékeket, amikor pedig szólt, hogy mehetek a pénzért, már indultam is. Vittem a cuccokat vissza, ahonnan hoztam, legombolta a kezembe a TELJES eredeti vételárat, és búcsút vettünk egymástól.

  • Maksifül

    senior tag

    válasz bajnokpityu #6016 üzenetére

    Bárhol lehet így intézni, hiszen jogszabály kötelezi őket a termék visszavételére. Még abban az esetben is, hogy ha személyesen veszed át az üzletben, ugyanis nem az átvétel helyszíne, hanem a szerződéskötés módja a lényeges. Tehát ha a neten rendeled meg a terméket, és személyes átvételt jelölsz meg az üzletben, akkor is távollévők között köttetett szerződésről beszélünk, és érvényben van rá a 8 munkanapos elállási lehetőség INDOKLÁS NÉLKÜL. Tehát ugyanúgy boltban fizeted ki, s veszed át, csak van jogod elállni a vásárlástól, ha meggondolnád magad, vagy pixelhibás lenne egy monitor, stb...
    Ellenben, ha ugyanabba a boltba simán besétálsz, és kifizeted ugyanazt a monitort, akkor mindösszesen annyi jogod van, hogy ha 3 munkanapon belül meghibásodik a monitor, akkor NEM javíthatják, kötelező cserélni! /sok helyen a pixelhibát nem tekintik hibának, és emiatt nem fogják cserélni a monitort, ezért is érdemesebb neten vásárolni, mert akkor a vételár jár vissza, és ha akarod megveszed máshol ugyanazt a monitort pixelhiba nélkül, nem kell szarakodni a cserével, javítani meg ugye nemigen lehet az ilyesmit. / A 3 munkanap letelte után meg csak a jótállásra vonatkozó jogszabályokba lehet kapaszkodni, vagyis kijavítás, vagy csere, de az utóbbit piszok nehéz kiharcolni akármelyik üzletben is.

    Fontos még tudni, hogy ha nem tájékoztatnak megfelelően a 8 munkanapos elállási jogodról /többnyire írásban/, akkor akár 3 hónapig is adott ez a lehetőség számodra. Egész pontosan úgy van ez jogilag, hogy onnantól ketyeg a 8 munkanap, hogy a tájékoztatást megkaptad, de ha nem kapod meg egyáltalán, akkor max. 3 hónap.
    Ugye jó érzés úgy vásárolni, hogy 2-3 hónap használat után meggondolod magad, és visszaviszed a terméket, majd visszakéred az árát? :))

  • Maksifül

    senior tag

    válasz Isti6 #6014 üzenetére

    Majdnem jól tudod.

    Az interneten vásárolt legtöbb termék esetében /monitor például pont ilyen/ 8 munkanapos elállási lehetőséget biztosít a Távollévők között kötött szerződésekről szóló jogszabály. Ami azt jelenti, hogy a kézhezvételtől számított 8 munkanapon belül bármikor jelezheted a cégnek, hogy a termék nem felelt meg, indokolni nem kell, hogy miért nem. A lényeg, hogy tértivevényes-ajánlott levelet fel kell adni a 8 munkanapon belül, hogy bizonyított legyen az elállási szándék.
    Fontos tudni, hogy a termék visszajuttatásának költsége a vevőt terheli /valamint ha a házhozszállítás is fizetős volt, azt is be kell nyelnie/. Ezen felül az eladó nem követelhet semmit! Értékcsokkenést sem, ha a termék rendeltetésszerűen volt használva az idő alatt.
    Tehát használni is lehet a monitort nyugodtan.

    Én mindent így vásárolok, ha tehetem, hiszen így el lehet kerülni mindenféle konfliktust, ami egy-egy termék meghibásodásából adódhat, vagy monitorok esetében nem kell veszekedni, ha mondjuk pixelhibás termék, vagy azzá válik néhány nap alatt. Csak visszaviszem, és visszakérem az eredeti vételárát. Ezt haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül vissza kell fizetnie a kereskedőnek.
    No, ennyit a jogtanácsadásról.

    Kérdeznék is:

    Milyen monitort érdemes most 23-24"-os méretben vásárolni, FULL HD-s, főleg játékra, filmnézésre, internetezésre. Árban 50-100e-et szánnék rá. Preferált márka a DELL, de más is lehet, amire több év jótállás van,és jó a szervizelése.

    Konfig: Ati 4850, négy magos Intel Proci, 4GB RAM.

    Köszi a tippeket!

Aktív témák

Hirdetés